Kodėl S. Vettelis buvo nubaustas Kanadoje, o L. Hamiltonas 2016 m. išvengė baudos

Kodėl S. Vettelis buvo nubaustas Kanadoje, o L. Hamiltonas 2016 m. išvengė baudos
logo 2019 Birželio 12 d. 22:01, Pirelli

Po daug diskusijų sukėlusio įvyko Kanados GP lenktynių metu, vėl iškilo klausimas, ar panašiose situacijose varžybų teisėjai priima vienodus sprendimus?

Praėjusį savaitgalį Monrealio trasoje priimtas sprendimas, už tai, jog Sebastianas Vettelis privertė Lewisą Hamiltoną išvažiuoti už trasos ribų, kainavo „Ferrari“ pilotui pergalę.

Po to kas nutiko Kanadoje, daugelis sporto sirgalių dalinosi vaizdo įrašais iš praeities ir kėlė klausimą, kodėl anksčiau panašiose situacijose nebuvo baudžiami pilotai.

48-ame lenktynių rate, bandydamas išlaikyti varžovą už savęs, S. Vettelis suklydo ir atsidūrė už trasos ribų trečiame posūkyje. Akimirką pasivažinėjęs ant žolės vokietis grįžo į trasą visai šalia L. Hamiltono, kuris bandė pasinaudoti varžovo klaida ir jį aplenkti, bet vengdamas susidūrimo pristabdė ir liko antroje vietoje. Teisėjai nusprendė, kad į trasą sugrįžęs S. Vettelis privertė L. Hamiltoną išvažiuoti už trasos ribų ir imtis veiksmų, kad išvengtų susidūrimo.

„Teisėjai išanalizavo video medžiagą ir nustatė, kad 5 numeriu pažymėtas bolidas išvažiavo už trasos ribų trečiame posūkyje, nesaugiai grįžo į trasą ketvirtame posūkyje ir privertė 44 numeriu pažymėta bolidą išvažiuoti už trasos ribų. 44 numeriu pažymėtas bolidas buvo priverstas imtis veiksmų, kad būtų išvengta susidūrimo“, - teigiama teisėjų pranešime.

Vertindami S. Vettelio situacija teisėjai atsižvelgė į tai, kaip vokietis grįžo į trasą ir kokia trajektorija tuo metu važiavo.

2016 m. incidentas Monake

2016 metais Monake vykusiose F-1 lenktynėse L. Hamiltonas, kovodamas su tuometiniu „Red Bull“ pilotu Danieliu Ricciardo, išvažiavo už trasos ribų dešimtame posūkyje. Britas vėliau grįžo į trasą ir toliau važiavo lenktynine trajektorija. Tuo metu D. Ricciardo pasuko į dešinę ir bandė aplenkti varžovą. Gindamasis L. Hamiltonas pasuko labiau į dešinę, kad varžovas atsidurtų arčiau saugos barjerų. Vengdamas susidūrimo, D. Ricciardo pristabdė. Teisėjai tuomet išanalizavo incidentą, bet baudos L. Hamiltonui neskyrė.

Pranešime spaudai buvo teigiama, kad L. Hamiltonas varžovui paliko nedaug laisvos vietos. Tačiau pridūrė, kad sportininkas vis dėlto paliko tiek laisvos vietos, jog tarp jo bolido ir saugos barjero, dar galėjo pratilpti vienas automobilis.

Lyginant du minėtus incidentus atsiranda keli skirtumai. Vienas iš jų - L. Hamiltonas, priešingai nei S. Vettelis, prieš atlikdamas blokavimo manevrą, jau buvo grįžęs į lenktyninę trajektoriją. Teisėjų akimis, brito grįžimas į trasą ir jo gynybiniai veiksmai buvo du skirtingi incidentai. Pateikiant išvadas apie L. Hamiltono gynybinius veiksmus, jo išvažiavimas už trasos ribų net nebuvo paminėtas.

Teisėjai atkreipė dėmesį į tai, kad L. Hamiltonas vis dėlto buvo palikęs tiek laisvos vietos, jog būtų tilpęs dar vienas bolidas. Nors pamačius vaizdus iš D. Ricciardo gal ir būtų galima tuo suabejoti, vertinant vaizdus iš Kanados GP, L. Hamiltonas Monake varžovui paliko daugiau laisvos vietos nei S. Vettelis L. Hamiltonui. Grįžęs į trasą S. Vettelis net akimirkai dviem ratais buvo išvažiavęs už baltos linijos.

2018 m. Suzukos GP - teisėjai nubaudė M. Verstappeną

Diskutuodami apie Kanados GP įvykius, ne vienas sirgalius prisiminė pernai Suzukoje, Japonijoje, įvykusią panašią situaciją ir teisėjų sprendimą.

Tuomet „Red Bull“ pilotas Maxas Verstappenas viename iš posūkių buvo išlėkęs už trasos ribų, o grįžęs į trasą nepaliko laisvos vietos „Ferrari“ atstovui Kimi Raikkonenui ir su juo neišvengė kontakto.

„Teisėjai išanalizavo video medžiagą ir nustatė, kad 33 numeriu pažymėtas bolidas užblokavo ratus ir išvažiavo už trasos ribų 16-ame posūkyje, kirto posūkį ir grįžo į trasą lenktyninėje trajektorijoje 17-ame posūkyje. Tai darybas susidūrė su septintu numeriu pažymėtu bolidu“, - teigiama teisėjų pranešime.

Lyginant šį incidentą su tuo, kuris įvyko Kanadoje, esminis skirtumas - vengdamas susidūrimo su S. Vetteliu, L. Hamiltonas išvažiavo už trasos ribų, tuo tarpu K. Raikkonenas liko trasoje ir neišvengė susidūrimo su varžovu. Tuo metu kaltu pripažintas M. Verstappenas, kaip ir S. Vettelis, gavo 5 sek. baudą.

Japonijoje vykusiose lenktynėse S. Vettelis puikiai matė situaciją, nes tuo metu važiavo minėtiems pilotams iš paskos. Po varžybų paklaustas apie incidentą, vokietis teigė, kad daugiau laisvos vietos varžovui turėjo palikti už trasos ribų išvažiavęs ir vėliau į trasą grįžęs M. Verstappenas.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794