Kokie bus kitos kartos motorai? (6)

Kokie bus kitos kartos motorai?
logo Kovo 04 d. 12:15, Daimler

2014 metais „Formulė-1“ perėjo prie hibridinių jėgos agregatų. Nuo to laiko jie buvo aktyviai modernizuojami, skirtumai tarp skirtingų gamintojų jėgainių efektyvumo palaipsniui mažėjo, o nuo kitų metų pradžios jėgos agregatų tobulinimas bus įšaldytas iki tol, kol 2025 m. neįsigalios naujas Techninis reglamentas varikliams. Vokiečių „Auto Motor und Sport“ žurnalistai pabandė išanalizuoti situaciją.

Faktiškai, pas „Mercedes“, „Ferrari“, „Renault“ ir „Honda“ liko tik vienas jėgainių modernizacijos ciklas – šiais metais. Metų pabaigoje jie adaptuos naujus variklius prie kur kas ekologiškesnių degalų E10, kurie bus privalomi nuo 2022 m. – ir motorų konstrukcija bus įšaldyta artimiausiems trims sezonams.

2022 m. FIA išanalizuos jėgainių galingumo balansus ir nuspręs, ar bus galia leisti kuriam nors gamintojui pasitempti – tai įvyks tuo atveju, jei kurio nors gamintojo jėgainės pagal galią konkurentams nusileis daugiau kaip 2 proc. Tai bus bandoma padaryti be papildomo modernizavimo, o tik suteikus leidimą sunaudoti daugiau degalų – ir sutikus visiems kitiems gamintojams.

Variklių tobulinimo įšaldymas buvo ne vien „Honda“ koncerno pasitraukimo iš „Formulės-1“ pasekmė. Federacija nori išvengti situacijos, kai „Mercedes“, „Ferrari“ bei „Renault“ motoristai eikvotų savo pastangas modernizuodami 2022-2024 m. sezonų jėgos agregatus, tuo tarpu kai per tą laiką kuri nors visai kita kompanija iš šalies sukurtų 2025 m. motorą ir iš to laimėtų.

FIA ir „Formulė-1“ nori apriboti motoristų biudžetus iki to laiko, kol nebus paskelbtas naujas variklių reglamentas. PotencialÅ«s nauji tiekėjai taip pat privalės jo laikytis – tai apsaugos tuos gamintojus, kurie dabar dalyvauja pasaulio čempionate.

Dabar specialistai jau galvoja 2025 m. jėgos agregatų reglamento formuluotes. F-1 sporto direktorius Rossas Brawnas jau nubrėžė bazinius orientyrus – varikliai turi bÅ«ti kur kas pigesni, efektyvesni, lengvesni, garsesni ir ekologiškesni – ir naudoti pačias perspektyviausias technologijas, kurios bÅ«tų įdomios automobilių gamintojams.

FIA technikos direktorius Gillesas Simonas mano, kad įgyvendinti šias idėjas, nors kartais ir kartais prieštaraujančias viena kitai, visai įmanoma: „Mums padės inžinierių patirtis per pastaruosius 20 metų. Turėdami tokių žinių, variklių konstruktoriai galės supaprastinti daugelį jėgainės elementų.

Dabar galiojančios taisyklės parašytos seniau nei prieš 10 metų. Tuo metu mes bijojome, kad hibridinėje eroje prasidės savotiškos „ginklavimosi varžybos“, todėl buvo įvestas galios ribojimas. Nuo to laiko mes daug ko išmokome ir šiandien galime leisti kur kas daugiau laisvės.

Naujieji motorai turi suvartoti mažiau degalų, mažiau teršti atmosferą ir turėti kur kas efektyvesnę elektrinę dalį. Akumuliatoriai su kiekvienais metais tampa vis galingesni ir mes F-1 naudosime pačius geriausius, kurie tik yra rinkoje“.

Yra numatoma, kad 2025 m. skirtingų gamintojų jėgos agregatai skirsis vieni nuo kitų tik savo hibridine dalimi, o dauguma vidaus degimo variklių detalių bus unifikuotos – ir gamintojai galės jas pirkti vieni iš kitų, tai rimtai sumažindami išlaidas.

Apriboję laisvę vidaus degimo variklių srityje, FIA galės atsisakyti bet kokių apribojimų konstruojant elektrinę jėgainės dalį.

Gillesas Simonas: „ Tikriausiai, kad kažkokią ribą, kiek galios bus galima gauti iš baterijų, mes vis tik nustatysime, bet šios ribos rėmuose mes gamintojams leisime, kad jie šią energiją eikvotų kaip tik nori. Mes sumažinsime išlaidas, nustatydami reglamente akumuliatorių konstrukciją ir 100 proc. leisime laisvai naudoti jų energiją ir galimybes.

Pavyzdžiui, lenktynininkai galės naudoti papildomą energiją kovodami dėl pozicijos. Su šiandieninėmis technologijomis tai lengva vizualizuoti ekrane, kad sirgaliai greitai suprastų, kas ir kaip bus daroma“.


Komentarai (6)
F1_fanas
IP: 99e896e | 03/07 00:59 Atsakyti
IDDQD
03/05 23:49

Kodel negali ivesti taisykles: formule turi buti 2metru plocio ir 4m ilgio su keturiais ratais, o toliau inzinieriu fantazija

Nes skirtumai taptų sekundiniai... Pažiūrėkit į istorija, kuo mažiau ribojimu buvo, tuo didesni ir tarpai būdavo. Tiek bolidų tiek pilotų atžvilgiu..Anksčiau buvo kad kiti bolidai po 10-11 sekundžių ratą lečiau apvažiuodavo...Visai neseniai dar, 1 ir 10 vietą kvalifikacijose skirdavo kartais 5 sekundės 1985 lyderiai spausdavo virš 1000a.g per kvalifikacija, kai tuo tarpu Tyrell su Cosworth apie 530 ag.. Dabar kai vadovėlis taisyklių toks storas, sunku išvystyti tokius pranašumus..
Įsivaizduojat kiek nudusinta aerodinamika yra nuo kokių 1990 metų,.. ir kiek lygiai taip pat nudusinti tie V6 varikliai yra su visais tai Kuro ribojimais ir elektros ribojimais ...
Prisiminkim ką Porsche su savo 919 padarė. Realiai midifikavo mašina tik, ne nuo nulio naują tą Evo padarė gi, ir kaip nežmoniškai pradėjo važiuoti...Tai o jai sukurtu nuo nulio, tai būtų per povojinga važiuoti, nekalbant apie lenktynes ...
IDDQD
IP: 04d629a | 03/05 23:49 Atsakyti
Kodel negali ivesti taisykles: formule turi buti 2metru plocio ir 4m ilgio su keturiais ratais, o toliau inzinieriu fantazija
Jacques
IP: ccac8bc | 03/04 22:08 Atsakyti
Tuoj pasidarys uz keletos metu Furmule E :(
deivec
IP: 1353dd0 | 03/04 17:52 Atsakyti
speju bus is perdirbamu medziagu.
F1 Fanas
IP: 99e896e | 03/04 14:11 Atsakyti
Galėtų papiešti koks santykis bus ...800+200, 700+300, 600+400 - Arba kaip Toyota TS050 500+500 ag - įdomu būtų sužinoti...Kiek suprantu bendra galia apie 1000 bus vistiek kažkur... Dabar Elektrinė dalis gana maža .. 840+160 kažkur
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas