Koks bus bolidų svoris 2026 metais?

Koks bus bolidų svoris 2026 metais?
logo 2023 Gruodžio 26 d. 09:05, Pirelli

Jau buvo rašyta, kad naujosios kartos „Formulės-1“ bolidai, prie kurių komandos pereis nuo 2026 metų, bus lengvesni. Apie tai kalbėjo FIA vienviečių automobilių lenktynių departamento vadovas Nicholas Tombazis.

Apie problemą, kad F-1 mašinų svoris pastaraisiais dešimtmečiais nuolat didėjo, verta pakalbėti smulkiau. FIA yra nusitekusi ryžtingai ir 2026 metais lenktyninių automobilių turi būti sumažintas. Leidinys „Speedcafe“ nutarė atlikti nedidelį šio klausimo tyrimą, taip pat pacitavo N. Tombazį, kuris paaiškino, kokių priemonių žadama imtis.

Šiuo metu minimalus F-1 bolido svoris yra apribotas galiojančio reglamento ir jis yra lygus 796 kilogramus – tai yra 40 kg daugiau nei 2021 metais. Tokie sunkūs automobiliai nebuvo niekada per visą „Formulės-1“ istoriją. Bet tai susiję su keliais faktoriais – hibridinė jėgainės dalis sveria gana daug, o taip pat reikėjo sukurti tvirtesnę važiuoklę, nes to reikalauja šiuolaikiniai saugumo standartai.

Iki perėjimo prie hibridinių jėgainių mašinos svėrė tik 642 kg. Taip pat galima prisiminti devinto dešimtmečio bolidus – tada jų svoris buvo mažesnis nei 500 kg.

Tačiau technikos saugumo standartai nuolat griežtėjo, dėl to sunkėjo ir tvirtėjo važiuoklės elementai ir sistemos, kurios turi sugerti smūgio energiją susidūrimo atvejais, todėl didėjo ir minimalus bolidų svoris. Galiausiai šiuolaikiniai automobiliai tapo gana sunkūs ir mažiau manevringi. Kai kurie sportininkai mano, kad vairuoti tokį bolidą nėra didelio malonumo.

Tuo tarpu pagal greičio savybes dabartinė F-1 technika yra tarp pasaulio automobilių sporto lyderių, o išspręsti svorio mažinimo užduotį nenukenčiant saugumui, nėra lengva užduotis.

„Nuo to laiko, kai Lewisas Hamiltonas debiutavo pasaulio čempionate 2007 metai, mašinos pasunkėjo 150 kg, - pripažino N. Tombazis. - Didele dalimi tai susiję su sunkesne hibridine jėgaine ir visai jos elektronikos komponentais.

Manome, kad sugrįžti prie atmosferinių variklių mes negalime, nors to nori daug lenktynių entuziastų ir mes juos suprantame. Bet realybė tokia, bet mes privalome būti atsakingi už tai, kas vyksta pasaulyje klimato kaitos srityje. Antra priežastis – varžybų saugumas, trečia – susijusi su techniniais sunkumais, ketvirta – su geometriniais bolidų parametrais.

Kai automobiliai tapo platesni, o jų ratai – didesni, tai mašinos nuolat sunkėjo. Dabar mes spėjame, kad 2026 metais svorį galime sumažinti 40-50 kg. Tai bus sudėtinga užduotis, bet mes tikime, kad ją išspręsime.

Jau ne kartą buvo svarstyta, ar apskritai reglamente reikalinga tokia nuostata kaip „minimalus svoris“. Bet kartu manome, kad atsisakymas privestų prie kovos dėl nesibaigiančio svorio mažinimo, o tai gali turėti labai neigiamų pasekmių.

Todėl 2026 metais toks terminas kaip „minimalus svoris“ išliks ir vėliau planuojame jo nekeisti. Mes nesiruošiame nusileisti komandų reikalavimams „padidinkime svorį keliais kilogramais“, nes kažkas nori įmontuoti papildomą elektronikos bloką ar padangos taps sunkesnėmis. Manau, kad 2026 metais kai kurių komandų bolidų svoris bus kiek didesnis už minimalų. Bet vėlesniais metais viskas išsilygins“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983