Lenktynes Imoloje sugadino...teisėjai

Lenktynes Imoloje sugadino...teisėjai
logo 2021 Balandžio 19 d. 19:39, Pirelli

Emilijos-Romanijos GP etapas buvo vaizdingas ir intriguojantis. Matėme dviejų tradicinių lyderių dvikovą iki pat avarijos, aiškinimąsi dėl podiumo paskutiniuose ratuose, autsaiderių prasiveržimus ir šiurpią avariją. Etapas būtų buvęs visai puikus, jei... ne teisėjų darbas.

Atrodo, kad teisėjai buvo taip susidomėję lenktynėmis, jog pamiršo savo darbą. Nes kitaip neįmanoma paaiškinti kai kurių jų sprendimų, kurie smarkiai atsiliepė rezultatams po jau po lenktynių kelis kartus teko koreguoti pilotų ir komandų įskaitas.

Perezo ir Raikkoneno dviprasmybės

Sergio Perezui varžybos Imoloje buvo baisios su aibe kvailų klaidų. O pati kvailiausia buvo paskui saugos automobilį: Perezas nesuvaldė automobilio ir išlėkė iš trasos. Meksikietis greitai susigrąžino bolido kontrolę ir sugrįžo ant asfalto. Bet per tą laiką jį aplenkė du varžovai.

Formaliai saugos automobilio fazėje lenkti yra draudžiama. Bet kadangi Perezas visais keturiais ratais buvo atsidūręs už trasos, varžovų veiksmų negalima traktuoti kaip lenkimo. Po to Perezas nutarė susigrąžinti tas pozicijas, nelaukdamas, kol lenktynės bus atnaujintos ir apvažiavo abu priešininkus.

Kodėl pilotas prieš tai nepasitarė su „Red Bull“ ir lenktynių direkcija – klausimas, kurį galima paaiškinti tik tuo,  kad kažkas prarado sveiką protą kovos įkarštyje. Ir greitai teisėjai nutarė nubausti meksikietį 10 sek. bauda – tai galima būtų laikyti teisinga bauda, jei ne vienas „bet“.

Lenktynių viduryje, taip pat saugos automobilio fazėje, iš trasos išlėkė Kimis Raikkonenas. Suomis nesiėmė nieko lenkti „atgal“ ir... už tai gavo milžinišką baudą. Kimiui buvo išrašyta 10 sek. „Stop&Go”, kuri buvo pakeista 30 sek. bauda prie galutinio rezultato, kadangi bauda buvo paskirta jau po lenktynių.

Kodėl vienas pilotas, išlėkęs iš trasos ir susigrąžinęs poziciją, gauna baudą, o kitas, išlėkęs ir nesusigrąžinęs buvusios vietos, taip pat gauna baudą? Teisėjai tai bandė aiškinti tuo, kad pirmu atveju buvo įprastinis saugos automobilio režimas, o antru – pasiruošimas restartui, o tai keičia taisyklę. Bet ir čia yra savų niuansų.

Visų pirma, po Raikkoneno išlėkimo „Alfa Romeo“ užklausė lenktynių direkcijos instrukcijos, norėdami suprasti, kokią poziciją restarte turi užimti Kimis. Direkcija paprasčiausiai neatsakė ir Kimis nieko nesuspėjo padaryti.

Antra, prieš restartą trasoje vyravo tikras chaosas: niekas iki paskutinio momento nežinojo, ar startuojama bus iš vietos ar iš eigos. Dauguma komandų buvo linkusios startuoti iš vietos ir tai leistų Kimiui užimti buvusią poziciją, gavus reikiamas instrukcijas. Direkcija užtempė šį labai svarbų sprendimą, neatsakė į „Alfa Romeo“ klausimą ir pati dėl viso to buvo kalta. O taškus anuliavo Raikkonenui. Jau nekalbant apie tai, kad skirtingos taisyklės vienodomis situacijomis veda prie painiavos ir didžiajai daliai sirgalių tokie sprendimai yra nesuprantami.

Pavėluoti sprendimai

„Manau, mano lenktynės būtų buvusios geresnės, jei FIA dirbtų atidžiau. Mes pažeidėme taisykles ir gavome baudą, tačiau apie ją FIA prisiminė tik tada, kai pradėjo pusė lenktynių. Tuo metu bauda kirto per mūsų konkurencingumą kur kas smarkiau nei tai būtų buvę lenktynių pradžioje. Tai nelabai profesionalus darbas“, - taip teisėjų darbą pakomentavo „ Aston Martin“ pilotas Sebastianas Vettelis ir su juo sunku nesutikti.

Vokietis gavo baudą dėl bolido problemų prieš startą. Komandai teko nustumti Vettelio bolidą nuo starto lauko į serviso juostą, nes reikėjo taisyti stabdžių problemą. Dėl to „Aston Martin“ nespėjo uždėti ratų ant Sebastiano bolido likus 5 min. iki starto, kaip reikalaujama taisyklėse. Toks pažeidimas yra baudžiamas 10 sek. „Stop&Go” ir Vettelis tokią baudą gavo… po 22 rato.

Verta pamąstyti: incidentas įvyko dar prieš startą, o sprendimas buvo priimtas varžybų viduryje. Teisėjams dėl kažkokių priežasčių prireikė pusės valandos išsiaiškinti akivaizdų epizodą.

“Aš nieko nežinau dėl teisėjų delsimo, - teisinosi FIA lenktynių direktorius Michaelas Masi. – Mums apie tai pranešė techninis delegatas. Tik perskaitę jo ataskaitą, teisėjai sutikrino tai su taisyklėmis ir priėmė sprendimą“.

Koks tai buvo procesas, kuriame dalyvavo trys teisėjai, vienas FIA delegatas ir vienas lenktynių direktorius ir kuriam prireikė pusės valandos, M. Masi nepatikslino.

Dar blogiau teisėjai dirbo skiriant baudą Lance‘ui Strollui. Kanadietis išvažiavo keturiais ratais už trasos ribų kai lenkė Pierre‘ą Gasly. Trasos ribos buvo pažeistos jau po lenkimo manevro, tačiau tai buvo tiesioginė pasekmė, todėl Strollui paskyrė 5 sek. baudą. Atrodytų, viskas normalu, bet sprendimas buvo priimtas tik po finišo, tuo tarpu kai abejotinas lenkimas buvo atliktas 11 rate. Daugiau nei 50 ratų ir 20 min. stovėjimas dėl raudonų vėliavų nepadėjo teisėjams išsiaiškinti laiku.

Galiausiai Lance‘as prarado poziciją jau po finišo ir tai atsiliepė kanadiečio rezultatui. Dėl šios baudos Strollas pralaimėjo vietą tam pačiam Gasly, kuris prieš pat finišą buvo netoli iki jo privažiavęs. Iš pradžių skirtumas buvo didesnis nei 5 sek. O jei Strollas būtų atlikęs baudą sustojimo metu, tai jis tikrai finiše būtų atsidūręs prieš „AlphaTauri“ pilotą ir protokole užimtų tą pačią 7 vietą.

Pagaliau, ginčytinas sprendimas dėl Raikkoneno baudos irgi buvo paskelbtas po finišo. Nors teisėjai tam turėjo pusę varžybų. Tuo tarpo Raikkonenas po restarto dirbo savotišku judančiu užtvaru, sulaikydamas greitesnius sportininkus. Jei Kimis būtų baudą atlikęs laiku, jis tikrai galėjo finišuoti, gaudamas taškų.

Jei visos baudos būtų paskirtos laiku, tai Ocono, Alonso, Perezo ir Tsunodos kovos galėjo būti visai kitokios. Jie net galėjo privažiuoti iki Gasly su Strollu. Ilgi teisėjų pamąstymai smarkiai tiesiogiai paveikė kovą Imoloje dėl taškų. Kas už tai atsakys?

***

Mes esame pripratę prie abejotinų sprendimų „Formulėje-1“, bet jie yra neišvengiami. Bet gaišti po valandą sprendimo priėmimui sporte, kur svarbiausia – greitis, tai jau yra aplaidumas. Gerai, kad tai dar neįtakojo vietų ant podiumo. Bet negalima pamiršti, kad peletono viduryje važiuoja tokie patys sportininkai, kuriems kiekvienas taškas yra brangus. Daug brangesnis, nei „Mercedes“ ar „Red Bull“ pilotams.

"Autodromo Enzo e Dino Ferrari", Imola
Trasa: "Autodromo Enzo e Dino Ferrari", Imola (Imola)
Ilgis: 4,933 km Ratų skaičius: 62
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Kęstutis Šimkus 450
2. Giriby 441
3. mantioras 440
4. Gudas 435
5. f1a 433