Lietuvoje pristatytas naujojo taršos mokesčio projektas

Lietuvoje pristatytas naujojo taršos mokesčio projektas
logo 2021 Liepos 17 d. 14:10, Pexels.com

Vyriausybė parengė automobilių mokesčio reformos projektą, kuris numato, kad automobilių taršos mokestis būtų mokamas kartą per metus ir būtų apskaičiuojamas taip pat, kaip dabar taikomas registracijos mokestis. Pastarasis taip pat keistųsi – jis nebebūtų taikomas keičiantis automobilio savininkui ar įregistruojant anksčiau Lietuvoje išregistruotą automobilį.

Siūlant pakeitimus, keičiamas ir mokesčio pavadinimas: „Pervadiname mokestį iš registracijos mokesčio į taršos mokestį“, - teigė Aplinkos ministerijos atstovė. 

Tiesa, pavadinimas keičiamas ir siekiant išjudinti visą automobilių parką. Tai reiškia, kad šalia įvežimo į Lietuvą mokesčio atsiranda kasmetinis naudotojo mokestis nuo 2023 m. 

„Jau metus galiojantis automobilio registracijos mokestis, kurį žmonės vadina taršos mokesčiu, neskatino pasirinkti mažiau taršaus automobilio. Dabar galiojantis teisinis reglamentavimas iš tiesų apribojo galimybę atsisakyti taršaus automobilio, jeigu tokį žmogus turėjo, nes ji buvo sunkiau parduoti. Todėl vienas iš esminių pakeitimų, kuris ateina su šiuo projektu, yra tas, jog mes apmokestinsime tik į Lietuvą įvežamus automobilius“, – argumentavo ministerijos specialistė.

Projekte siūloma apmokestinti tik vadinamąją pirmąją registraciją ir panaikinti iki šiol galiojusį mokestį vidaus transakcijoms, kai registracijos mokestį reikėjo mokėti ir keičiantis automobilio savininkui ar įregistruojant anksčiau Lietuvoje išregistruotą automobilį. 

Kartą per metus mokamas mokestis

Pagal parengtą projektą numatoma, kad automobilių taršos mokestis būtų mokamas kartą per metus ir būtų apskaičiuojamas taip pat, kaip ir registracijos mokestis, kuris ir toliau išliktų. Tiek registracijos, tiek taršos apmokestinimas apskaičiuojamas pagal tą pačią formulę. Ji komponuojama pagal du automobilių techninius parametrus. Pirmasis – kuro naudojimo efektyvumas, t. y., kiek gramų anglies dioksido emisijų tenka vienam kilometrui. Antrasis – oro taršos koeficientas, t. y., EURO standarto kriterijų.

Taršos riba išliktų tokia pati, kaip ir apskaičiuojant registracijos mokestį, – 130 g CO2/km. Tarifas progresyviai didėtų nuo statistinio vidurkio – 160 g CO2/km – ribos.

Projektas numato lengvatas mokesčiui daugiavaikėms šeimoms, vyresniems kaip 65 metų vairuotojams ir kitoms grupėms:

50 proc. nuolaida bus taikoma Šeimos kortelės turėtojams, kurių pagrindiniai savininkai – daugiavaikės šeimos, kurioms reikalingas didesnis ir daugiau kuro naudojantis automobilis;

50 proc. nuolaida iki 2027 metų bus taikoma ir vieną automobilį turintiems pensininkams.

100 proc. nuolaida bus taikoma vieną pritaikytą automobilį turintiems neįgaliesiems.

Be to, visiems automobilių savininkams numatomas pereinamasis laikotarpis – pirmuosius dvejus metus, 2023–2024 m., numatomi tarifai turėtų būti perpus mažesni nei tie, kurie įsigalios 2025 m. 

Įstatymo pataisos Seimui bus teikiamos rudenį. Pritarus pakeitimams, jie turėtų įsigalioti nuo 2023 m. sausio 1 d. Daugiau informacijos – paspaudus nuorodą.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Kęstutis Šimkus 263
2. mantioras 250
3. skripas 249
4. Giriby 243
5. bbd-336 237