M. Binotto: teks dirbti ties dviem projektais

M. Binotto: teks dirbti ties dviem projektais
logo 2019 Gruodžio 11 d. 12:43, Ferrari

Mattia Binotto papasakojo apie pirmąjį savo sezoną „Ferrari“ komandos vadovo poste ir kalbėjo apie 2021 metų reglamentą, kuris ne iki galo tenkina italų ekipą...

  • Kodėl antroje sezono dalyje „Ferrari“ atrodė geriau nei pirmajame?
  • Mašina tapo geresnė. Po žiemos bandymų mes tikėjomės daugiau, bet mašina pasirodė nepakankamai greita. Mes iki šiol nesuprantame, kas atsitiko tarp bandymų ir lenktynių Melburne. Matyt, mes žengėme žingsnį atgal, o likusieji pasitempė. Po to mes žingsnis po žingsnio judėjome į priekį, didindami bolido prispaudžiamąją jėgą. Štai ir visa paslaptis.
  • Atnaujinimai, kuriuos komanda parengė Singapūrui, buvo proveržis?
  • Naujienos, parodytos Singapūre, turėjo didelę reikšmę, bet šis faktorius nebuvo vienintelis. Mes geriau supratome mašinos balansą. Singapūre mes gavome papildomą prispaudžiamąją jėgą, leidžiančią padidinti bolido greitį posūkiuose. Bet mūsų mašina nebuvo pati greičiausia – tai ypač buvo ryšku lenktynėse.
  • Jūs turėjote šansų laimėti ir pirmąją sezono dalį. Jei būtumėt laimėję keletą lenktynių iki vasaros pertraukos, ar būtumėt galėję pakovoti dėl čempionų titulo?
  • Taip, mes galėjome laimėti daugiau varžybų, bet to neužtektų titului iškovoti. Kovai dėl titulo reikia pačios greičiausios ir patikimos mašinos, o mes jos neturėjome. Bet mes buvome ne taip toli ir turėjome likviduoti šį atsilikimą.
  • „Mercedes“, „Red Bull“ ir „Ferrari“ turi skirtingas aerodinamines koncepcijas. Kuri iš jų buvo teisingiausia?
  • „Mercedes“ turėjo idealią koncepciją. Jie turėjo geriausią mašiną, todėl ir iškovojo abu titulus. Mums trūksta prispaudžiamosios jėgos, o tai yra lemiamas faktorius šiuolaikinėje „Formulėje-1“. Mūsų mašina buvo efektyvi, bet to nepakako.
  • Jums pavyko padidinti prispaudžiamąją jėgą, paaukojus greitį tiesiosiose?
  • Antroje sezono dalyje tikrai padidėjo mūsų bolido priešpriešinis pasipriešinimas, bet tai sumažino mašinos greitį tiesiosiose. Bet užtat mes sumažinome atsilikimą posūkiuose nuo penkių iki dviejų dešimtųjų.
  • Kodėl „Ferrari“ prarasdavo pranašumą, kurį turėdavo kvalifikacijose?
  • Greitajame rate aerodinaminius trūkumus pavykdavo paslėpti dėl geresnio naujų padangų sukibimo su trasa. Bet už tai mes mokėjome padidintu padangų dėvėjimusi sekmadieniais.
  • Jūs stengėtės užimti visą pirmą eilę stare, kad galėtumėt kontroliuoti greitį lenktynėse?
  • Ne, toks požiūris neveikia. Taip, mes turėjome greičiausią bolidą kvalifikacijose, bet lenktynėse tekdavo eiti į kompromisus. Mes siekėme, kad mašina būtų greičiausia ir lenktynėse.
  • Šiame sezone buvo daug kalbų apie „Ferrari“ jėgos agregatus. Kai kas kalbėjo, kad jūs pranašumas yra apie 50 AG. Ar tai tiesa?
  • Realybė tolima nuo gandų. Mes manėme, kad laimime apie 20 AG. Turint galvoje tai, kad varikliai tampa vis labiau panašūs, 20 AG - didelis pranašumas, padedantis mus kvalifikacijose ir lenktynėse. Aš didžiuojuosi motoristų pažanga. Prisimenu 2014 m. – pirmą sezoną su hibridinėmis jėgainėmis. Atsilikimas nuo „Mercedes“ buvo milžiniškas. Mes Maranelle įdėjome daug pastangų mažindami šį atsilikimą.
  • Kiek didelis atsilikimas buvo 2014 m.?
  • Daugiau kaip 80 AG.
  • Varžovai tvirtina, kad „Ferrari“ prarado pranašumą po to, kai FIA išleido direktyvą, patikslinančią jėgos agregatų darbą...
  • Taip, tiesa, kad nuo mūsų atsilikimas sumažėjo, bet išvados apie tų įvykių priežasties buvo padarytos neteisingos. Mes nekeitėme variklio darbo režimo. Mes padidinome priešpriešinį pasipriešinimą, norėdami pasiekti didesnės prispaudžiamosios jėgos. Būtent todėl mes tapome kiek greitesni posūkiuose, bet lėtesni tiesiosiose.
  • Ar jus tenkina paskelbtos techninės direktyvos?
  • Kuo daugiau sudėtingų taisyklių išaiškinimų, tuo geriau. Ar taps taisyklės absoliučiai aiškios? Tikriausiai, ne. Esu įsitikinęs, kad ateityje bus paskelbta dar keletas naujų direktyvų. Mes palaikome FIA ir jų siekį, kad reglamentas nebūtų traktuojamas dviprasmiškai.
  • „Ferrari“ turi „sprogstamąją“ pilotų porą. Ar juos sudėtinga valdyti?
  • Pas mus – puiki pilotų pora, o ne „sprogstamoji“. Pas mus – greiti ir labai ambicingi sportininkai. Antra vertus, tai, kas atsitiko Brazilijoje, neturėjo atsitikti. Net jei tai buvo tik lengvas prisilietimas, tai turėjo didelių pasekmių. Sebastianas ir Charlesas puikiai sutaria vienas su kitu ir žino, kad susidūrimas buvo nepriimtinas. Jie aptarė tai uždaroje aplinkoje. Jie žino, ko mes iš jų norime, žino, kad komanda visada yra pirmoje vietoje. Komandoje – gera atmosfera, požiūris iš šalies yra apgaulingas. Jie bendrauja, keičiasi informacija, jie – atviri. Nemanau, kad juos yra sunku valdyti.
  • Savo laiku „Mercedes“ taip pat vykdavo susidūrimai tarp partnerių – Lewiso Hamiltono ir Nico Rosbergo. Galiausiai jie nustatė tam tikras taisykles. Ar jums taip pat teko imtis panašių priemonių?
  • Aš nežinau, ką darė „Mercedes“, todėl negaliu lyginti. Šiuo momentu aš nematau priežasčių, kodėl pilotams reikėtų nustatinėti kažkokias taisykles. Manau, kad jie yra pakankamai protingi, kad išvengtų panašių problemų ateityje.
  • Pirmoje sezono pusėje Sebastianas turėjo daugiau problemų su mašina, bet situacija po vasaros pertraukos pasikeitė. Kas įvyko?
  • Sebastianui trūko pasitikėjimo bolidu, kadangi dalinė jo dalis buvo nestabili stabdant. Jei jums trūksta pasitikėjimo, tai jūs negalite atakuoti iš visų jėgų. Kuo mašina turi daugiau prispaudžiamosios jėgos, tuo yra didesnis lenktynininko pasitikėjimas ja – dėl to pradėjo didėti Sebastiano greitis. Charlesas buvo jam orientyru. Kas man patinka Sebastiano charakteryje, tai jo ramybė. Jis planingai dirbo ties šiuo klausimu, norėdamas suprasti, kur galima pasitempti.
  • Galbūt Sebastianas per daug galvojo, kai tuo tarpu Leclercas paprasčiausiai spaudė akseleratoriaus pedalą?
  • Sebastianas turi didelę patirtį. Jo požiūris yra analitinis – jis stengiasi suprasti priežastis. Kai tik pilotas atsisėda prie vairo, jis siekia maksimaliai įmanomo.
  • „Ferrari“ ilgą laiką buvo 2021 metų reglamento skeptikais, bet galiausiai balsavo už permainas. Su kuo susijęs jūsų pozicijos pasikeitimas?
  • Mes turėjome tam tikrų abejonių dėl kai kurių punktų naujajame reglamente. Mes ne kartą išdėstėme savo poziciją darbo grupėse ir komandų vadovų posėdžiuose. Mes manėme, kad reikia kitokių permainų – ir pasiekėme savo. Pavarų dėžė ir stabdžių sistema nebus standartinės. Aerodinamikos reglamentas palieka daugiau laisvės. Galutinis reglamentas, už kurį mes balsavome, yra kur kas geresnis nei pirmoji jo versija. Mes palaikėme reglamentą, nors ir šis variantas netenkina mūsų 100 proc. Bet jei mes būtumėm balsavę prieš, tai neturėtų didelės reikšmės, kadangi būtumėm vieninteliai, kas balsuotų prieš. Tame paprasčiausiai nebuvo prasmės.
  • Ką norėtumėt pakeisti 2021 m. taisyklėse?
  • Manau, kad dabar yra sunku siūlyti ką nors konkretaus, kol mes nepradėsime konstruoti 2021 m. mašinos. Proceso eigoje mes pamatysime naujo reglamento trūkumus. Kadangi esame tik kelio pradžioje, esu įsitikinęs, jog mes surasime daug sričių, kurias būtų galima padaryti geresnėmis. Mes nelaikome šių taisyklių galutinėmis – visi turi būti atviri permainoms.
  • Komandai teks vienu metu kurti dvi mašinas turint galvoje ir tai, kad darbai vėjo tunelyje bus dar labiau apriboti. Kiek tai bus sudėtinga?
  • Artėjantis sezonas bus labai sunkus, mums teks lygiagrečiai dirbti su dviem projektais. Greitai mes pradėsime konstruoti 2021 m. mašiną – gerokai anksčiau nei įprasta. Tai reiškia, kad mums prireiks daugiau resursų, darbuotojų, pinigų. Sudėtingiausia bus tai, kaip aprūpinti viskuo, ko reikės. Kai tik sužinosime, ką galime sau leisti, tada nuspręsime, kaip visa tai paskirstyti. 2020 m. mašina jau beveik paruoša, bet žiemą ji dar bus bandoma vėjo tunelyje. Sezono pradžioje mes sužinosime, kur esame, lyginant su kitomis komandomis, o tada nuspręsime, kiek dar resursų įdėti į vieną ar kitą projektą.
  • Nuo 2021 metų pradės veikti komandų biudžetų ribojimai. „Ferrari“ – viena iš komandų, kuriai teks sumažinti išlaidas. Kaip jūs planuojate tai padaryti?
  • Mums teks mažinti išlaidas, bet aš kol kas nežinau, kiek. Finansinis klausimas yra be galo sudėtingas. Šiuo momentu mes kaip tik tuo užsiimame. Gali būti, kad teks atleisti darbuotojus, bet Italijoje tai padaryti yra kur kas sunkiau nei kitose šalyse. Mes negalėsime žmonių paprasčiausiai išsiųsti į namus. Gali būti, kad mūsų darbuotojai pereis į GT arba serijinių automobilių gamybos padalinius. Teks išspręsti sudėtingus uždavinius ir tam mes pasamdėme grupę specialistų. Kitas mėnuo Maranelle bus labai įdomus.

Komentarai (0)


×

F-1.lt pulsas