M. Hughesas: ar legalūs „Ferrari“ varikliai?

M. Hughesas: ar legalūs „Ferrari“ varikliai?
logo 2019 Spalio 20 d. 11:17, Ferrari

Garsus britų žurnalistas Markas Hughesas svarsto situaciją su „Ferrari“ jėgainėmis, kurios, kaip įtaria varžovai, yra įtartinai turinčios per daug galios...

Įdomūs dalykai vyksta „Formulės-1“ užkulisiuose likus kelioms savaitėms iki to, kai turėtų būti paskelbtas naujas F-1 Techninis reglamentas nuo 2021 metų. Vienu metu iškilo nesutarimai dviem klausimais, susijusiais su dabar galiojančių taisyklių interpretavimu.

Kartu yra principinis skirtumas tarp užklausų dėl „Ferrari“ jėgos agregatų, kurias į FIA nusiuntė italų komandos varžovai ir protestu, kurį pateikė „Racing Point“, teigiančiame, jog „Renault“ ekipa neva naudoja draudžiamą automatinę stabdžių balanso koregavimo sistemą.

Komandos iš federacijos nori sužinoti, ar alyva iš interkulerio (tarpinio oro aušintuvo) sistemos gali savaime patekti į „Ferrari“ bolidų vidaus degimo variklius, kur dalyvauja kuro mišinio degimo procese, tokiu būdu didindama variklio efektyvumą, kai degalų sąnaudos yra griežtai ribojamos.

Būtent tokią versiją iškėlė vienas iš jėgos agregatų gamintojų, nors iš tiesų tai tėra tik spėliojimai. Tai gali būti gandų tęsinys, neva Maranelle sugalvojo, kaip reikia ataušinti degalus iki to, kai jie patenka į cilindrų degimo kameras, o dviguba kamera energijos kaupiklyje leidžia apgauti kontrolinį jutiklį.

FIA neduoda konkretaus atsakymo į šį klausimą, galbūt dėl to, kad jei būtų pateikta išsami informacija, būtų atskleistos techninės „Ferrari“ paslaptys, kurios kol kas suteikia šiai komandai teisėtą pranašumą.

Federacija tuo tarpu užima tokią poziciją: jei kuri nors ekipa mano, kad varžovai pažeidžia taisykles, ji turi pateikti oficialų protestą. Analogiškos pozicijos laikydavosi ir anapilin išėjęs Charlie Whitingas, kai pernai dėmesio centre atsidūrė dvigubos „Ferrari“ baterijos.

„Mes esame visiškai įsitikinę, jog žinome, kaip jos veikia, - tada pareiškė C. Whitingas Monako GP etapo dienomis, gavęs iš „Ferrari“ labai skurdžius paaiškinimus. – Tai labai sąmoningas sprendimas ir kiek mes suprantame, visiškai legalus“.

Su „Racing Point“ – visiškai kitokia situacija: ši komanda nenusiuntė FIA pirminių užklausų dėl stabdžių sistemos automatinių koregavimo sistemų, kurias neva naudoja „Renault“. Po lenktynių Suzukoje jie iš karto sumokėjo reikiamą pinigų sumą ir pateikė oficialų protestą.

Tai labai specifinis ir detalus 12 puslapių tekstas, kuriame aiškinama, kuo yra paremti įtarimai, kad „Renault“ iš tikrųjų naudoja tokią sistemą. O tai prieštarauja Sportinio reglamento 27.1 punktui, kuriame kalbama apie tai, kad lenktynininkas turi pilotuoti savarankiškai be jokios pašalinės pagalbos. Tam tikri „Renault“ bolidų komponentai buvo užantspauduoti ir paimti FIA tyrimams.

Ir nors „Renault“ kalba, jog jie yra teisūs ir galės tai įrodyti, jei komandą pripažins kalta, potencialios pasekmės jai gali būti itin skaudžios. Prancūzų automobilių koncernas gali atsidurti nepavydėtinoje padėtyje – paskutinį kartą taip buvo 2009 metais, kai paaiškėjo aplinkybės su 2008 metų Singapūro GP etapo rezultatų klastojimu. Tada „Renault“ gamyklinė komanda apskritai keliems metams pasitraukė iš „Formulės-1“.

Dabar - labai svarbi derybų dėl 2021 metų taisyklių derybų stadija ir būtent šiuo metu reikalinga visų F-1 dalyvių vienybė. Deja...



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983