M. Hughesas: ar legalūs „Ferrari“ varikliai? (8)

M. Hughesas: ar legalūs „Ferrari“ varikliai?
logo Spalio 20 d. 11:17, Ferrari

Garsus britų žurnalistas Markas Hughesas svarsto situaciją su „Ferrari“ jėgainėmis, kurios, kaip įtaria varžovai, yra įtartinai turinčios per daug galios...

Įdomūs dalykai vyksta „Formulės-1“ užkulisiuose likus kelioms savaitėms iki to, kai turėtų būti paskelbtas naujas F-1 Techninis reglamentas nuo 2021 metų. Vienu metu iškilo nesutarimai dviem klausimais, susijusiais su dabar galiojančių taisyklių interpretavimu.

Kartu yra principinis skirtumas tarp užklausų dėl „Ferrari“ jėgos agregatų, kurias į FIA nusiuntė italų komandos varžovai ir protestu, kurį pateikė „Racing Point“, teigiančiame, jog „Renault“ ekipa neva naudoja draudžiamą automatinę stabdžių balanso koregavimo sistemą.

Komandos iš federacijos nori sužinoti, ar alyva iš interkulerio (tarpinio oro aušintuvo) sistemos gali savaime patekti į „Ferrari“ bolidų vidaus degimo variklius, kur dalyvauja kuro mišinio degimo procese, tokiu būdu didindama variklio efektyvumą, kai degalų sąnaudos yra griežtai ribojamos.

Būtent tokią versiją iškėlė vienas iš jėgos agregatų gamintojų, nors iš tiesų tai tėra tik spėliojimai. Tai gali būti gandų tęsinys, neva Maranelle sugalvojo, kaip reikia ataušinti degalus iki to, kai jie patenka į cilindrų degimo kameras, o dviguba kamera energijos kaupiklyje leidžia apgauti kontrolinį jutiklį.

FIA neduoda konkretaus atsakymo į šį klausimą, galbūt dėl to, kad jei būtų pateikta išsami informacija, būtų atskleistos techninės „Ferrari“ paslaptys, kurios kol kas suteikia šiai komandai teisėtą pranašumą.

Federacija tuo tarpu užima tokią poziciją: jei kuri nors ekipa mano, kad varžovai pažeidžia taisykles, ji turi pateikti oficialų protestą. Analogiškos pozicijos laikydavosi ir anapilin išėjęs Charlie Whitingas, kai pernai dėmesio centre atsidūrė dvigubos „Ferrari“ baterijos.

„Mes esame visiškai įsitikinę, jog žinome, kaip jos veikia, - tada pareiškė C. Whitingas Monako GP etapo dienomis, gavęs iš „Ferrari“ labai skurdžius paaiškinimus. – Tai labai sąmoningas sprendimas ir kiek mes suprantame, visiškai legalus“.

Su „Racing Point“ – visiškai kitokia situacija: ši komanda nenusiuntė FIA pirminių užklausų dėl stabdžių sistemos automatinių koregavimo sistemų, kurias neva naudoja „Renault“. Po lenktynių Suzukoje jie iš karto sumokėjo reikiamą pinigų sumą ir pateikė oficialų protestą.

Tai labai specifinis ir detalus 12 puslapių tekstas, kuriame aiškinama, kuo yra paremti įtarimai, kad „Renault“ iš tikrųjų naudoja tokią sistemą. O tai prieštarauja Sportinio reglamento 27.1 punktui, kuriame kalbama apie tai, kad lenktynininkas turi pilotuoti savarankiškai be jokios pašalinės pagalbos. Tam tikri „Renault“ bolidų komponentai buvo užantspauduoti ir paimti FIA tyrimams.

Ir nors „Renault“ kalba, jog jie yra teisūs ir galės tai įrodyti, jei komandą pripažins kalta, potencialios pasekmės jai gali būti itin skaudžios. Prancūzų automobilių koncernas gali atsidurti nepavydėtinoje padėtyje – paskutinį kartą taip buvo 2009 metais, kai paaiškėjo aplinkybės su 2008 metų Singapūro GP etapo rezultatų klastojimu. Tada „Renault“ gamyklinė komanda apskritai keliems metams pasitraukė iš „Formulės-1“.

Dabar - labai svarbi derybų dėl 2021 metų taisyklių derybų stadija ir būtent šiuo metu reikalinga visų F-1 dalyvių vienybė. Deja...

Komentarai (8)


kipshas999
| Spalio 22 d. 01:20
Viskas labai grazu kol mersams nieks negali pasipriesint,bet vos tik pajuto kad gal but istikruju pralosia variklio galia ferrari, iskart prasideda itarinejimai nelegalumu,nes jei situacija nepasikeis kyla gresme kitamet prarast dominavima, jiems tai truputi ne pagal plana butu...siaip to ir reikejo tiketis,greitai pasibaige pasisakymai kad F1-ui labai gerai sustiprejusi Ferrari forma,prasidejo nelegalumu paieskos ir knisis tol kol ka nors isknis arba kol patys kanors nelegalaus sugalvos
Klepsidra
| Spalio 21 d. 16:12
kart
| Spalio 21 d. 14:45

P.S. idomu, jeigu Mersai noretu pateikti protesta, ar pati komanda teiktu ar tartusi su klientemes, kad teiktu jos? :))) Nu, nes jiems manau padla viesoje erdveje biski butu, jeigu nieko nerastu ar panasiai.

pirmiausia tai tie klausejai nebudavo viesinami - iki paskutinio karto kai lunatikas Masis isviesino pavardem. dabar net jei ir mersai cia teikia (kuo abejoju - speciau, kad Red Bull uz Honda tai daro) tai tikriaus ramiai uz juos tai gali padaryti kokia lenktyniu tasko komanda
kart
| Spalio 21 d. 14:45
P.S. idomu, jeigu Mersai noretu pateikti protesta, ar pati komanda teiktu ar tartusi su klientemes, kad teiktu jos? :))) Nu, nes jiems manau padla viesoje erdveje biski butu, jeigu nieko nerastu ar panasiai.
kart
| Spalio 21 d. 14:41
Metai bega, technologijos tobuleja, o kazkas jau n metu vis dar apie tepalus kalba. Bet kaip neranda, taip.
loo
| Spalio 20 d. 21:57
Taigi, o britams del mersu ir brito soferio dominavimo 6 metus is eiles tai klausimu, aisku, nekilo :)
leksas
| Spalio 20 d. 17:21
visas vidaus degimo variklio tobulinimas apsiriboja ties kuro įpurškimo sistema, ir ties smulkių parametrų koregavimu, bandoma vienur truputėlį pralošiant daugiau išlošti, nes viskas dabar beveik tobula, nieko keisto kad kyla įtarimų.
ddt
| Spalio 20 d. 11:49
Beje žodžio "sąmojingas" reikšmė yra susieta su humoru, taip kad techninis Ferrari sprendimas gali būti tik "sąmoningas".
ddt
| Spalio 20 d. 11:47
Ar aš klystu, bet iki šiol matydavau, kad jei sprendimas legalus, būdavo tik konstatuojamas toks faktas bet detalės neatskleidžiamos. Tokiu atveju, jei Ferrari legaliai didina variklio galią, jiems neturėtų būti problema tuo atveju. Jei nelegalu - jokio skirtumo dėl technologijos atskleidimo, nes jos nebebus galima naudoti.
×

F-1.lt pulsas