M. Hughesas: klausimų daugiau nei atsakymų

M. Hughesas: klausimų daugiau nei atsakymų
logo 2018 Kovo 04 d. 06:00, Daimler

Po pirmosios priešsezoninių bandymų savaitės praktiškai klausimų yra daugiau nei atsakymų, juo labiau, kad jie buvo palydėti tokio prasto oro kaip šiemet. Bet tokiu atveju, ekspertai stengiasi analizuoti tą informaciją, kurią pavyko gauti ir bent iš dalies įsivaizduoti, kokio jėgų išsidėstymo galima tikėtis 2018 metais.

Pačiais greičiausiais pasilieka tie patys – „Mercedes“, „Ferrari“ ir „Red Bull“, kartu pasaulio čempionų komanda tradiciškai yra priekyje pagal greitį viename rate, tačiau kažkiek atsilieka ilgose ratų serijose. „McLaren“ komanda, gavusi „Renault“ jėgos agregatus, kol kas nepademonstravo savo naujų galimybių, o kai Stoffelis Vandoorne atsidurdavo dienos protokolo viršutinėje dalyje, tai buvo paaiškinama tuo, kad jo bolide buvo sumontuotos pačios minkščiausios hiperminkštosios padangos.

Bet kokiu atveju, daugmaž reikšmingesnių rezultatų bandymų dalyviai pasiekė tik antradienį ir ketvirtadienį. Paskutinę bandymų dieną, kai Barselonos trasos asfaltas pradžiūvo ir įšilo iki 13-14 laipsnių, to pakako, kad būtų galima įšildyti padangas iki darbinių temperatūrų. Nors pilotams teko pasistengti norint to pasiekti. Bet jei tik greitis rate sumažėdavo, padangos tuoj pat atvėsdavo. Žodžiui, sąlygos buvo sudėtingos.

Britų žurnalo „MotorSport Magazine“ ekspertas Markas Hughesas apibendrino turimus duomenis gautus per bandymus ir priėjo tam tikros preliminarios išvados, kuri, be abejo, yra tik apytikslė. Suprantama, kad visos komandos galės pridėti per tą laiką, kuris liko iki sezono starto, bet kai kam reikės pasitempti daugiau, o kai kurių ekipų situacija atrodo visai neblogai. Štai ką galima papasakoti apie komandų greitį dabar.

„Mercedes“ (iš viso komandos pilotai nuvažiavo 306 ratus). Iki paskutinės bandymų dienos neatrodė, kad W09 mašina yra ryškiai greitesnė už „Ferrari“ ir „Red Bull“. W09 visada gerai tvarkydavosi su pirmais dviem sektoriais, o tai reiškė apie labai aukštą mašinos važiuoklės aerodinaminį efektyvumą, bet stabiliai nusileisdavo pagrindiniams varžovams lėtame trečiame sektoriuje.

Kuo tai bebūtų aiškinama – nustatymų ypatumais ar galinių padangų perkaitinimu. Tačiau ketvirtadienį „Mercedes W09“ buvo greita paskutiniame Katalonijos žiedo rate – gali būti, kad Lewisui Hamiltonui pavyko įeiti į reikiamą rimtą skirtingai nei Valtteri Bottui ir Lewisas nuvažiavo ratą 0,3 sek. greičiau nei komandos kolega.

Kartu ilgesnėje ratų serijoje, kuri buvo sudaryta iš 9 ratų, Hamiltonas buvo 2,4 sek. lėtesnis nei Sebastianas Vettelis. Nusileido jis ir „Red Bull“ pilotams, bet kol kas neaišku, su kuo tai susiję: gali būti, kad Lewisas dirbo pagal kažkokią savo programą, o gal tikrai tai atspindi naujosios pasaulio čempionų komandos bolido greitį? Atrodytų, kad tai yra pats svarbiausias klausimas šioje pasiruošimo naujam sezonui stadijoje.

„Ferrari“ (298 ratai) ir „Red Bull“ (207 ratai). Antradienį Vettelis buvo greičiausias iš visų, o ketvirtadienį pridėjo dar, bet ne tiek, kad jis aplenktų Hamiltoną. Tačiau savo geriausioje ilgų ratų serijoje jis nuvažiuodavo ratą per 1:20,9 sek., o tai labai įspūdingas rezultatas.

Pirmadienį, kai Danielis Ricciardo parodė geriausią dienos laiką, „Red Bull“ ne viskas klostėsi idealiai. Maxui Verstapenui techninės problemos sutrukdė ir antradienį, ir ketvirtadienį, kai buvo jo eilė dirbti trasoje. Tačiau važiavo jis labai greitai. Viena iš jo ilgų serijų buvo sudaryta iš 23 ratų ir įdomu tai, kad jis buvo ne ką lėtesnis už Vettelį kur kas trumpesnėje serijoje ketvirtadienį – tik 0,2 sek. viename rate.

„Renault“ (273 ratai). R.S.18 mašina nusileido trijų „top“ komandų bolidams, bet buvo ryškiai greitesnė už kitus. Įdomu tai, kad geriausiu prancūzų komandos rezultatu buvo ratas, kurį Nico Hulkenbergas nuvažiavo pirmąją bandymų dieną.

„Williams“ (275 ratai). Robertas Kubica aukštai įvertino FW41 potencialą, bet mašina kol kas nepasižymi idealiu balansu ir su šia problema komandai dar teks tvarkytis. Lance Strollas pakankamai vaisingai padirbėjo ketvirtadienį dieną: kanadiečiui pavyko nuvažiuoti neblogą ratų seriją, kuri leidžia spėti, kad pagal greitį „Williams“ yra visai sulyginama su geriausiomis vidurinės grupės mašinomis.

„Haas“ (187 ratai) irm „McLaren“ (249 ratai). Kol kas galima pasakyti, kad amerikiečių komandos greitis yra vertas pagarbos, o štai „McLaren“ turi dėl ko nerimauti. Kevinas Magnussenas išsiaiškino, kad mašina neblogai dirba su superminkštosiomis padangomis ir net turint galvoje tai, kad jos leidžia ratą jam nuvažiuoti 1,3 sek., greičiau už tuos, kas važiuoja su minkštosiomis padangomis, VF-18 greitis teikia vilčių. Kartu Romainui Grosjeanui kartojasi vos ne amžinos problemos su priekinių ratų blokavimu stabdant.

Antradienį Stoffelis Vandoorne buvo antras pagal greitį ir geri „McLaren“ rezultatai gali atrodyti labai įtikinamai, bet jie buvo parodyti su hiperminkštosiomis padangomis, kurios leidžia ratą nuvažiuoti kur kas greičiau nei kietesnių sudėčių padangos. Jei pabandysime padaryti korekciją dėl skirtingų padangų, galima sulyginti, kad MCL33 mašina yra apie 2 sek. lėtesnė už „Red Bull“ bolidą. Beje, iš dalies tai paaiškinama tuo, kad „McLaren“ turėjo problemų su išmetimo sistemos perkaitimu.

Fernando Alonso daugiausiai važiavo su superminkštosiomis padangomis ir negalima pasakyti, kad jis buvo labai greitas. Naujoji jų mašina kelia daug klausimų, bet galima nuspėti, kad tikrasis MCL33 potencialas išaiškės artėjančią savaitę.

„Force India“ (166 ratai). Kol kas komanda iš esmės užsiėmė aerodinaminių nustatymų paieška, todėl neaišku, kokio greičio gali pasiekti jų mašina. Sprendžiant iš visko, realus VJM11 bolido patikrinimas prasidės tik kitą savaitę.

„Toro Rosso“ (322 ratai). Mašina su „Honda“ jėgaine patikimai atidirbo visas keturias bandymų dienas: Faenzos komanda nuvažiavo daugiausiai už visus ratų, nors ir nelabai greitai.

„Sauber“ (282 ratai). Šveicarų komandos mašina su „Alfa Romeo“ logotipu kol kas labiau stebina savo gražia išvaizda nei greičiu.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794