M. Masi: FIA ir „Pirelli“ išanalizuos situaciją su padangomis (9)

M. Masi: FIA ir „Pirelli“ išanalizuos situaciją su padangomis
logo Spalio 11 d. 13:20, Daimler AG

FIA lenktynių direktorius Michaelas Masi pakomentavo kelis epizodus, įvykusius per Turkijos GP etapą ir atsakė į kitus klausimus.

  • Ar galite pakomentuoti 5 sek. baudą, gautą Pierre'o Gasly už incidentą su Fernando Alonso, kuris įvyko pirmame lenktynių rate?

  • Sugrįžkime į šių metų pradžią, kai po aptarimo su lenktynininkais ir komandomis buvo priimtas sprendimas kur kas liberaliau vertinti įvykius pirmame rate ir vadovautis principu: „tegul jie kovoja tarpusavyje“. Bet jei kaltė yra grynai vieno sportininko, tai didelė tikimybė, kad už tai bus baudžiama teisėjų. Šiuo atveju teisėjai nusprendė, kad dėl šio incidento kaltas yra vien tik Gasly – už tai jam buvo „išrašyta“ 5 sek. bauda.

  • Būta teigimų, kad Sergio Perezas, kuris važiavo Gasly iš kairės pusės, nebuvo jau taip arti „AlphaTauri“ bolido, kad tai suvaidintų lemiamą vaidmenį šiame incidente, taigi, negalima tvirtinti, kad Galsy iš tikrųjų buvo užspaustas tarp dviejų kitų bolidų...

  • Visiškai teisingai. Būtent todėl šio įvykio analizė užėmė kiek daugiau laiko. Aišku, kad Perezas važiavo vidine trajektorija ir kai teisėjai išnagrinėjo visą turimą informaciją, incidento aplinkybės tapo visiškai aiškios ir buvo priimtas sprendimas dėl 5 sek. baudos.

  • Šeštadienį įvyko incidentas dalyvaujant F. Alonso, kuris, kaip kurių sportininkų ir komandų nuomone, buvo nusipelnęs baudos už tai, kad nepakankamai sumažino greitį dvigubų geltonų vėliavų fazėje. Tačiau Fernando nebuvo nubaustas – kuo tai galima paaiškinti?

  • Aš po to kalbėjausi tiek su teisėjais, tiek su „Alpine“ komandos vadovais ir viskas buvo tiksliai paaiškinta. Pasakysime taip: jei iš karto po to prasidėtų smarkus lietus ir Alonso užfiksuoti labai gerą rato įveikimo laiką, tai teisėjų sprendimas būtų visai kitoks. Bet faktai liudija apie tai, kad jis tomis aplinkybėmis nenuvažiavo rato su „ypatingu“ laiku. Tačiau norėdami išvengti panašių situacijų ateityje, mes planuojame viską išanalizuoti ir, gali būti, pakoreguoti kai kurias taisykles. Bet tai buvo viena iš tų situacijų, kurioje galima ginčytis, kad visi iš dalies nuvažiavo savo pirmuosius ratus galiojant dviguboms geltonoms vėliavoms, tačiau nepademonstravo reikšmingo rato įveikimo laiko, nes tuo momentu kaip tik buvo pirmieji ratai. Fernando buvo kaip tik tokioje situacijoje.

  • Po lenktynių Stambule kai kurių bolidų padangos buvo smarkiai susidėvėjusios ir „Pirelli“ vadovas Mario Isola sakė, kad dėl to galėjo kilti labai pavojingų reiškinių. Ar yra būdas išvengti panašios praktikos ir neleisti komandoms naudoti vieno komplekto padangų visoms lenktynėms. Ar FIA planuoja svarstyti šį klausimą ir kiek panašios situacijos gali būti pavojingos?

  • Visa atsakomybė yra ant pačių varžybų dalyvių pečių, t. y. komandos pačios turi priiminėti sprendimus. Tai liečia absoliučiai visas padangas. Konkrečiai šiose lenktynėse buvo naudojamos tarpinės padangos ir mums tikrai buvo įdomu, kuo komandos vadovavosi. Kaip visada, FIA bendradarbiaus su „Pirelli“, nes tokių situacijų, kokios buvo Stambule, mes nematėme seniai. Mes viską išanalizuosime ir padarysime išvadas – nuspręsime, ar reikia ką nors keisti taisyklėse.

  • Ar atkreipėte dėmesį į incidentą tarp Perezo ir Hamilono, kai Sergio buvo priverstas pravažiuoti per įvažiavimo į serviso juostą zoną?

  • Žinoma, atkreipėme dėmesį, tačiau taisyklėse vienareikšmiškai kalbama, kad iš kairės ribojančio stulpelio pusės būtina pravažiuoti tik tada, jei jūs ruošiatės važiuoti į boksus. Todėl šioje situacijoje kalbėti visai nėra apie ką. Du lenktynininkai dalyvavo labai įdomioje dvikovoje, po šio įvykio nė viena iš komandų neuždavinėjo jokių klausimų – nei „Red Bull“, nei „Mercedes“.

  • Apie tai, kad šiais metais įvyks lenktynės Katare, buvo pranešta visai neseniai. Ar jūs pareikalavote, kas šioje trasoje būtų atlikti kokie nors pakeitimai?

  • Taip, aš buvau Katare po Vengrijos etapo – beje, tada kai mes inspektavome šią trasą, oro temperatūra buvo ne mažesnė nei 46 laipsniai. Jie ten visiškai perdaro įvažiavimą į boksus, šis darbas jau užbaigtas ir vėl važiuosiu ten šią savaitę, prieš etapą Ostine. Taip pat Kataro trasoje montuojami nauji dvigubi kelkraščiai, visame trasos ilgyje statomos ir sienos iš automobilių padangų, ir Tecpro barjerai.

  • O ar boksų kiekis ten yra pakankamas?

  • Daugiau nei pakankamas. 40 – tai bazinis garažų skaičius ir kai mes ten buvome, jie baigė statyti dar 10 boksų. Taigi, Kataro trasoje iš viso bus 50 garažų.

"Istanbul Park", Stambulas
Trasa: "Istanbul Park", Stambulas (Turkijos GP)
Ilgis: 5,338 km Ratų skaičius: 58
Plačiau

Komentarai (9)
kardas
IP: bbffb4d | 10/12 10:35 Atsakyti
nu ir kas iš to vertimo, jei padangas pasikeisi vienam iš pirmų ratų ir droši iki galo? lygiai ta patį gali daryti ir su paprastais slikais.

Paprasčiausiai komanda/pilotas prisiima atsakomybę, jei taip rizikuoja
Omikroni
IP: 1048f65 | 10/11 21:09 Atsakyti
maxpower
10/11 17:45

O ką tu ten baust nori? Nei ten Vettelis ruošėsi labai poziciją ginti. Taip šiek tiek bakstelėjo bet niekam nieko neatsitiko

Tame ir esme, as tai baust nieko nenoriu (na nebent Alonso pasikarsciavima ant Miko)
Bet jei kale bauda Gasly uz pirmo posukio lengva paletima (dar siplnesni nei Sainz) kai visi atlekia nezinodami stabdymo tasko, ir pramazino gal per 10cm, tai Sainz jau zinojo sukibimo lygi ir toks kontaktas maziau pateisinamas
Visa esme kad teisejai gryba pjauna visa sezona, ir pastovumo net nera tose paciose lenktynese
Arba turetu atsibust ir lenktyninius incidentus palikt tokiais, arba jei jau dalina baudas uz nieka, tai lai dalina visiem
IP: 817a113 | 10/11 20:21 Atsakyti
HOX
10/11 15:33

idomiausia, kad sviezus inter nedave jokio pranasumo, matyt padangos misinys labai idomus, ir salygos buvo isskirtines. Kad padevetas inter buvo greitesnis nei visiskai naujas. Pirma karta taip buvo.

Laba diena. O kas buvo praeitais metais, toje pačioje trasoje, tokiomis pačiomis sąlygomis?
maxpower
IP: 1de782f | 10/11 17:45 Atsakyti
Omikroni
10/11 15:37

Idomu kodel niekam neuzkliuvo Sainz ir Vettel kontaktas ir net nepaklause Masi kodel teisejai akli ant akivaizdziu pazeidimu, bet dalina baudas ant lenktyniniu incidentu

O ką tu ten baust nori? Nei ten Vettelis ruošėsi labai poziciją ginti. Taip šiek tiek bakstelėjo bet niekam nieko neatsitiko
Dd
IP: c4d2456 | 10/11 16:03 Atsakyti
Buvo pranešimas "no investigation necessary". Be to grynai lenktyninis incidentas kai gaudydamas galą vos prilietė Vettelį. Ką tu siūlai jiems daryt - 20 sek. stop&go?
Stinger
IP: b622d9b | 10/11 15:46 Atsakyti
HOX
10/11 15:33

idomiausia, kad sviezus inter nedave jokio pranasumo, matyt padangos misinys labai idomus, ir salygos buvo isskirtines. Kad padevetas inter buvo greitesnis nei visiskai naujas. Pirma karta taip buvo.

Nu jeigu bent jau paklausytum ka sake tiek draiveriai tiek komentatoriai tai nepjautum grybo. Naujus interus reikejo 5-6 ratu susildyt normaliai, po ko pradedavo normaliai vaziuot. Sainzas lenktyniu gale viena po kito fastest lapus pradejo stampuot 4 sekundem greiciau nei kad su senais interais.
Omikroni
IP: 1048f65 | 10/11 15:37 Atsakyti
Idomu kodel niekam neuzkliuvo Sainz ir Vettel kontaktas ir net nepaklause Masi kodel teisejai akli ant akivaizdziu pazeidimu, bet dalina baudas ant lenktyniniu incidentu
HOX
IP: b2f1445 | 10/11 15:33 Atsakyti
idomiausia, kad sviezus inter nedave jokio pranasumo, matyt padangos misinys labai idomus, ir salygos buvo isskirtines. Kad padevetas inter buvo greitesnis nei visiskai naujas. Pirma karta taip buvo.
Dd
IP: c4d2456 | 10/11 15:29 Atsakyti
Aš tai išvis nesuprantu, kodėl iki šiol nėra taisyklės priverčiančios bent vieną kartą stoti pasikeisti padangų (kad ir į tą patį mišinį) esant lietuj? Nebūtų problemos ir nereiktų nieko analizuoti. Iš to ką supratau vienas padangų komplektas vis tiek saugiai visos distancijos neatlaikys.
×

TOP naujienos