M. Masi įvertino Vokietijos GP teisėjų sprendimus

logo 2019 Liepos 29 d. 12:27

Po lenktynių finišo Hockenheime FIA lenktynių direktorius Michaelas Masi pakomentavo svarbesnius teisėjų sprendimus, priimtus Vokietijos GP etapo metu.

  • Ar labai norėjosi duoti startą paskui saugos automobilį lyjant lietui?
  • Ar po apšilimų ratų? Iš tikrųjų, sprendimas priklausė nuo trasos būklės. Mes ją analizavome per visą tą periodą nuo signalo, kuris yra duodamas likus 10 minučių iki starto. Gal jūs nežinote, bet mes į trasą nusiuntėme medicinos automobilį ir jos vairuotojas nuvažiavo keletą ratų ir pranešė mums savo nuomonę, pasakydamas, jog trasos būklė pagerėjo. Suprantama, mes taip pat gaudavome informaciją iš meteorologų, apibendrinome visus jų duomenis, klausėmės visų komandų pokalbius su lenktynininkais, norėdami sužinoti, ką jie galvoja. Galiausiai mums buvo visai nesunku priimti sprendimą dėl starto iš vietos. Likus valandai iki starto ant asfalto buvo dar daug vandens, po to, kai mašinos išvažiavo į starto pozicijas, tapo aišku, kad trasos būklė gerėja – vis dėlto ja nuvažiavo 20 automobilių ir dar saugos automobilis. Tai taip pat padėjo. Mes įvertinome sąlygas, vandens kiekį ant asfalto, purslų srauto intensyvumą, kurį paskui save kelia bolidai – į visus šiuos faktorius buvo atsižvelgta. Po to, pasikliaudami intuicija, priėmėme sprendimą.
  • Ką jūs svarstėte, kai Lewisas Hamiltonas labai lėtai važiavo paskui saugos automobilį?
  • Po kurio jokių sankcijų nebuvo? Tai paaiškinti bus nepaprasta, bet jei trumpai, tai pirmuose dviejuose ratuose paskui saugos automobilį jūs privalote sutilpti į tam tikrą laiko intervalą ir tik po to jį pasivyti. Anomalija yra tokia: visi jau buvo trečiame rate, todėl galėjo pavyti saugos automobilį, o Lewisas buvo tik antrame ir turėjo laikytis minėto intervalo, bet visos likusios mašinos, kurios buvo aplink jį, jau padidino greitį. Anksčiau su tokia anomalija mes nebuvome susidūrę – aš jau turėjau šiuo klausimu pokalbius su kelių komandų sporto direktoriais. Į tai reikės atkreipti atskirą dėmesį.
  • Vadinasi, tai buvo savotiškas programinis sutrikimas?
  • Ne, čia kalbama dar ir apie reglamento formuluotes, ne tik apie programos darbą. Mes niekada anksčiau nebuvome panašioje situacijoje. Šiuo klausimu teks užsiimti IT specialistams.
  • Lenktynėse buvo daug aštrių dvikovų, bet niekas nebuvo nubaustas už pavojingą važiavimą, už kontaktus tarp mašinų...
  • Reikėjo atsižvelgti į oro sąlygas ir pan. Vienintelis epizodas, dėl kurio mes turėjome ilgą diskusiją, tai incidentas tarp Pierre‘o Gasly ir Alexanderio Albono, įvykęs prieš varžybų pabaigą. Bet apskritai, viskas buvo korektiška. Mano galva, visose paskutinėse lenktynėse mes elgėmės nuosekliai, nors būta ne vieno epizodo, kai lenktynininkai kovojo „ratas į ratą“.
  • Monake Maxą Verstappeną nubaudė už tai, kad komanda nesaugiai išleido jo bolidą iš boksų po sustojimo...
  • Ne, situaciją, kuri buvo Monake, verta paaiškinti. Formaliai tai tada buvo kvalifikuota kaip nesaugus mašinos išleidimas, bet iš esmės kalba buvo apie tai, kad jis išprovokavo avariją serviso zonoje. Kuo tai skiriasi nuo situacijos Hockenheime, kurios dalyviais buvo Leclercas ir Grosjeanas? Tai, kas įvyko čia, buvo tikrų tikriausias „nesaugus mašinos išleidimas“. Penktadienį, žinodami, jog lenktynės gali vyksti sudėtingomis sąlygomis, mes šią temą svarstėme su komandų vadybininkais. Jei visi iš karto pasuktų į boksus keistis padangų, tai gali sukelti sunkumų, bet mes vėl veikėme nuosekliai ir mūsų sprendimai pilnai atitiko ankstesnius, priimtus panašiomis sąlygomis. Komanda, kuri buvo pripažinta kalta, buvo nubausta 5000 eurų bauda.
  • Ar dažniai jums tenka konfliktuoti su teisėjais dėl sprendimų, kuriuos jie priima?
  • Pasakyčiau, kad ne. Įprastai mūsų nuomonės daugmaž sutampa. Be to, nors mes pažįstame vienas kitą daugelį metų, mes reguliariai rengiame telekonferencijas, buvę lenktynininkai, kuriuos mes kviečiame dirbti teisėjais, bendrauja vienas su kitu – galima pasakyti, jog yra suderintas nuolatinis apsikeitimas informacija.
  • Ketvirtadienį turėjote problemų su starto šviesoforu, kai į jį atsitrenkė autobusas. Ar jūs visuomet turite atsarginį šviesoforą?
  • Įprastai turime.
  • O ar sulaužyta jūs taisysite? Juk jie, matyt, labai brangūs?
  • Labai brangūs. Galiausiai, kadangi jis susideda iš atskirų blokų, tai reikės keisti tik du, o ne visą šviesoforą. Kitoms lenktynėms mes jį jau sutaisysime.
  • Tęsiant starto temą: atrodo, buvo kai kurių nesusipratimų dėl to, ką laikyti starto momentu? Galiausiai jis buvo duotas iš vietos, bet iki to keletą ratų mašinos nuvažiavo paskui saugos automobilį, vėliau šiuo ratų skaičiumi buvo sutrumpinta lenktynių distancija. Ar jums neatrodo, jog visa tai reikėtų išaiškinti tiksliau?
  • Visi apšilimo ratai visada išskaičiuojami iš bendro skaičiaus, tai sena tradicija. Suprantama, jog esmė tame, kad į bakus pripilama kuro, paskaičiuoto tam tikrai distancijai, todėl kiekvieną apšilimo ratą reikia minusuoti. Patyrę žiūrovai tai žino, o ir TV komentatoriai tai turi paaiškinti.
  • Kokių pakeitimų reikėtų laukti Vengrijos GP etapo trasoje?
  • Išvažiuojant iš 5 posūkio pakeistas kelkraštis, tarp 3 ir 4 posūkio, o taip pat 7 posūkyje sumontuoti nauji apsauginiai atitvarai, be to, 4 ir 11 posūkiuose pakeistas saugumo gaudyklių išdėstymas. Galiu taip pat pasakyti, jog Spa trasoje nebus jokių esminių pakeitimų, apie kuriuos būtų verta priminti.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983