M. Masi: komandinė taktika naudojama labai seniai

M. Masi: komandinė taktika naudojama labai seniai
logo 2019 Spalio 01 d. 13:35, Pixabay

FIA lenktynių direktorius Michaelas Masi pakomentavo svarbiausius sprendimus, kuriuos priėmė jis ir teisėjai Rusijos GP lenktynių savaitgalio dienomis.

  • Ar buvo būtinybė įvedinėti virtualaus saugos automobilio režimą VSC, kai trasoje sustojo Sebastiano Vettelio „Ferrari“? Ji buvo visai netoli barjerų ir varžybų maršalai galėjo ramiai bolidą nuridenti už atitvarų...
  • Viskas labai paprasta. Iš esmės, dėl problemų su elektronika ši mašina buvo nesaugi. Norint ją evakuoti pačiu nepavojingiausiu būdu ir duoti galimybę maršalams dirbti, pačiu paprasčiausiu sprendimu buvo VSC režimo įvedimas. Vėl gi, mašiną reikėjo stumti per tarpą tarp barjerų, bet gedimo problema buvo elektrinio pobūdžio, todėl mes turėjome įsitikinti, jog saugumo technikos bus paisoma. Čia ir galvoti nebuvo ko.
  • Ar FIA tenkina, kaip viena iš komandų bando įtakoti įvykius trasoje? Suprantama, kad komandinės taktikos naudojimas yra leidžiamas, bet ar jums neatrodo, kad kartais tai peržengia ribas?
  • Manau, kad tai taip pat yra būdinga komandiniam sportui. Nežinau, ar aš galiu visos federacijos vardu kalbėti apie FIA politiką šiuo klausimu, kadangi mes niekada nesvarstėme šio klausimo, bet komandinė taktika „Formulėje-1“ yra taikoma labai seniai – tiek, kiek aš save atsimenu. Net nežinau, ką pasakyti. Jei atvirai, aš ypatingai šiuo klausimu nesusimąsčiau.
  • Buvo labai daug kalbų, kaip Sočio trasoje yra organizuotos išlėkimo zonos, pavyzdžiui, Kevinas Magnussenas jas labai stipriai kritikavo. Ar turite kokių nors pamąstymų šiuo klausimu, gal kitais metais jas reikėtų perdaryti? „Formulės-2“ lenktynėse mes matėme, kaip pilotai kirsdavo išlėkimo zoną 2 posūkyje labai dideliu greičiu ir tai tapo avarijos priežastimi...
  • Manau, kad jūsų klausimo paskutinėje dalyje yra atsakymas į tai: lenktynininkai kirsdavo šią zoną dideliu greičiu. Kai dėl jos konfigūracijos, tai mes tęsime bandymus surasti optimaliausią sprendimą. Ten buvo sustatyti putplasčio blokai, kuriuos reikėjo apvažiuoti ir penktadienį tai buvo išbandyta. Kartu su lenktynininkais mes nuolat aptariame šią temą, esmė tame, kad jei tu atsiduri tokioje išlėkimo zonoje, tai turi vesti prie žymaus laiko praradimo. Mes tiesiai pasakėme kai kurių komandų atstovams: paprašykite savo vaikinų išbandyti mūsų sprendimą ir pakomentuokite jį. Mes atsižvelgėme į jų atsiliepimus, šeštadienį kai ką pertvarkėme, po to tiksliai informavome pilotus, kaip mes veiksime – išsiuntinėjome komandoms fotografijas su pastatytų blokų pravažiavimo schema. Daugiau prie šios temos mes nesugrįžome.
  • Bet ši zona yra taip organizuota, kad lenktynininkai ją kerta dideliu greičiu ir vis tiek sugrįžta į trasą pavojingu būdu. Ar esate nusivylęs, kaip tai vyksta?
  • Gali būti, kad kai kuriose situacijose mus tai nuvilia, bet, kiek aš suprantu, „Formulėje-2“ pilotas, tai padaręs, gavo 4 baudos balus ir prarado 15 pozicijų sezono finalo starte. Tai pakankamai rimta nuobauda, atitinkanti pažeidimo rimtumą. Reikia imtis tam tikrų priemonių šioje srityje, norint suprasti, ką dar galima padaryti. Aš buvau Sočyje 2014 metais, kai GP vyko pirmą kartą ir tuomet saugumo zonos konfigūracija 2 posūkyje buvo kitokia. Mano nuomone, ji kiekvienais metais keitėsi, o tai reiškia, kiek sudėtingas yra šis ruožas statant išlėkimo zoną.
  • Šį savaitgalį Daniilui Kvyatui neleido naudoti ypatingos šalmo versijos, specialiai paruoštos jo namų lenktynėms. Penktadienį per pilotų konferenciją šis klausimas buvo keliamas, pavyzdžiui, buvo kalbama apie tai, jog Sebastianas Vettelis vos ne kiekvienose lenktynėse keičia šalmo dizainą. Kodėl buvo pasirinktas būtent Kvyatas, kuriam buvo pritaikyta taisyklė dėl šalmų naudojimo, kokia logika čia vadovavosi FIA?
  • Nemanau, kad Kvyatą pasirinko specialiai. Mums uždavė klausimą, ar gali nauja šalmo apipavidalinimo versija būti „Apskritai panaši“ į pagrindinį variantą. Būtent tokia formuluotė yra reglamente. Atsakymas buvo neigiamas. „Toro Rosso“ komanda pasidomėjo mano nuomone ir aš ją išsakiau, remdamasis galiojančiomis taisyklėmis.
  • Ar nežadate šios formuluotės keisti ateityje, nes sirgaliams patinka, kai lenktynininkai originaliai žiūri į šalmų dizainą?
  • Nežinau ar kas nors keisis, bet aš jau pasakiau pilotams, jog šiuo klausimu reikėtų užsiimti. Tačiau čia reikia atsižvelgti ne tik į FIA ir „Formulės-1“ vadovybės nuomonę: savo poziciją taip pat turi kolegos iš televizijų, TV komentatoriai, kuriems privalu atskirti lenktynininkus pagal šalmus tiesioginių transliacijų metu. Ši taisyklė buvo įvesta dėl daugelio priežasčių ir jei taisyklėse yra toks punktas, tai bet kokia jo korekcija reikalauja reglamento keitimo procedūros. Lenktynininkas turi galimybę keisti šalmo dizainą vieną kartą per metus ir kai mums užduoda panašius klausimus, mes duodame vienareikšmiškus atsakymus.
  • Ar visi užduoda tokius klausimus?
  • Ne visi.
  • Norisi patikslinti: šalmus, su kuriais Maxas Verstappenas lenktyniavo Austrijoje ir Spa, jūs taip pat laikote „Apskritai panašiais“? Ar jo komanda taip pat kreipėsi į jus su tokiu klausimu?
  • Ne, nesikreipė.
  • Bet jis faktiškai naudojo du skirtingus šalmus, skirtingai apipavidalintus?
  • Jei atvirai, tai man reikia pažiūrėti įrašus, susijusius su šiomis konkrečiomis lenktynėmis, tada galėsiu pakomentuoti.
  • O kokia gali būti bauda už šios taisyklės pažeidimą?
  • Aš nepriiminėju sprendimų dėl baudų. Jei kas nors ką nors pažeidžia, aš turiu kreiptis į teisėjus. Ir jie priima vienokį ar kitokį sprendimą.
  • Savo laiku, kai spaudos konferencijas po lenktynių finišo rengdavo Charlie Whitingas, jam taip pat būdavo galima užduoti techninius klausimus. Dabar gi susidaro įspūdis, jog komandos yra susirūpinusios pažanga, kurios pasiekė „Ferrari“ modernizuojant jėgos agregatą. Ar jūs ką nors žinote šiuo klausimu?
  • Manau, kad į vieną jūsų klausimo dalį aš galiu sureaguoti vienareikšmiškai – techninė sritis nėra mano kompetencija. Visi šie klausimai yra Nicholas‘o Tombazis‘o žinioje. Techniniai ekspertai iš jo skyriaus dirba visose lenktynėse ir FIA štabe Ženevoje. Jie nuolat kontroliuoja absoliučiai viską, kas vyksta šioje srityje.
  • Atrodo, kad GPDA vis aktyviau dalyvauja svarstant reglamentą nuo 2021 metų, bet pilotų profsąjunga taip pat aktyviai reiškiasi išsakant savo nuomonę dėl kvalifikacijos formato keitimo ir kitais klausimais. Ar jaučiate, jog lenktynininkų vienybė tampa vis tvirtesnė?
  • Pasakyčiau, jog tai jaučiasi nuo pat sezono pradžios. Aš asmeniškai ir FIA apskritai stengiamės vesti aktyvų dialogą su GPDA, šios profsąjungos atstovai dalyvavo trijuose paskutiniuose Strateginės grupės posėdžiuose. Lenktynininkai tikrai nori dalyvauti visuose procesuose kur kas aktyviau – manau, jog tai nėra blogai.

 

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794