M. Masi: nemanau, kad teisėjų baudos buvo per griežtos

M. Masi: nemanau, kad teisėjų baudos buvo per griežtos
logo 2021 Liepos 05 d. 12:01, Williams

FIA lenktynių direktorius Michaelas Masi tradiciškai po Austrijos GP pakomentavo svarbiausius lenktynių Spielberge epizodus, kurie pareikalavo teisėjų dėmesio...

  • Pradėkime nuo trijų incidentų, kuriuose dalyvavo Sergio Perezas ir kuriuos galima vertinti įvairiai, pavyzdžiui, net priskirti prie lenktyninių incidentų. Norėtųsi išgirsti jūsų požiūrį į tai...

  • Suprantama, kad teisėjai išnagrinėjo visus tris incidentus. Jie įvertino, kad pirmame epizode, kuriame dalyvavo Sergio ir Lando Norrisas, jų mašinos buvo susilyginusios, vadinasi Lando privalėjo palikti varžovui pakankamai vietos trasoje – plotis turėjo būti ne mažesnis nei bolido korpusas. Tą patį galima pasakyti ir apie antrą įvykį tarp Sergio ir Charleso Leclerco 4 posūkyje ir apie trečią įvykį, kai išvažiuojant iš 6 posūkio, incidente sudalyvavo tie patys sportininkai. Teisėjų požiūriu, visais trim atvejais, kadangi varžovai buvo susilyginę trasoje, besiginantis pilotas privalėjo palikti vietos ne mažiau kaip bolido korpusas.

  • Koks yra skirtumas tarp šių incidentų ir to, kas įvyko tarp Verstappeno ir Hamiltono Imolos pirmame posūkyje?

  • Spėju, kad kai kalba eina apie pirmą posūkį po starto ir apskritai apie pirmąjį lenktynių ratą. Priminsiu, kad komandos taip pat laikėsi lygiai tokio pačio požiūrio – visi tokie incidentai yra vertinami kur kas liberaliau. Toks požiūris praktikuojamas jau daug metų, tai galima pavadinti: „Leiskime jiems varžytis“. Beje, incidentai, kurie įvyko dviejuose skirtinguose posūkiuose ir prie skirtingų aplinkybių, labai sunku palyginti.

  • Kvalifikacijoje dauguma sportininkų nepaisė jūsų instrukcijos kaip reikia važiuoti 9 ir 10 posūkiuose. Po lenktynių jūs informavote teisėjus apie tai, kad daug pilotų pažeidė dvigubų geltonų vėliavų taisyklę po Kimio Raikkoneno ir Sebastiano Vettelio susidūrimo. Ar jums neatrodo, kad „Formulėje-1“ disciplina tampa vis blogesne?

  • Ne. Ir norint pasiekti teisybės, visas šias situacijas reikia vertinti atskirai. Dvigubų geltonų vėliavų atveju tyrimas buvo tęsiamas, o kai dėl kvalifikacijos, tai mūsų diskusijų su komandomis tikslas buvo tas, kad niekam nebūtų trukdoma važiuoti greitųjų ratų. Reikia įvertinti šios trasos ypatumus su jos trumpu ratu, kuris yra įveikiamas per 64-65 sek. Kartu visos komandos nori, kad kvalifikacijoje jų lenktynininkas važiuotų ne mažesniu nei 5-7 sek. atstumu nuo kitos mašinos, kuri yra priekyje – jei panaudosime elementarią matematiką, išeitų, jog visi bolidai šioje trasoje paprasčiausiai nesutilptų. Todėl komandoms mes pasakėme, kad jų pilotai kiek įmanoma nesudarytų kliūčių kitiem pilotams. Kvalifikacijoje pamatėme vadinamąjį domino efektą, iš dalies su tuo susijęs incidentas tarp Vettelio bei Alonso, kuris, teisėjų nuomone, buvo sukeltas visa virtine įvykių, kai vieną faktą lemdavo kitas.

  • Jei kalbėsime apie baudos balų kiekį, kurį turi lenktynininkai, tai pas kai kuriuos jis artėja prie didžiausios ribos, po kurios turėtų sekti diskvalifikacija viena etapui. Pavyzdžiui, tokioje situacijoje yra L. Norrisas. Ar jums neatrodo, kad teisėjai kartais skiria per daug griežtas baudas?

  • Reikia pažymėti, kad veikianti baudos balų sistema galioja jau seniai ir aš nemanau, kad teisėjų sprendimai yra per griežti. Mes šį klausimą svarstėme praėjusių metų pabaigoje, diskusijoje dalyvavo visos komandos, FIA ir „Formulės-1“ atstovai ir kartu mes nusprendėme šią sistemą pakeisti jau 2021 metais, bet to negalima daryti viduryje sezono. Visos komandos prieš sezoną sutiko su galiojančia baudų sistemos skale ir teisėjai ją toliau taiko.

  • Silverstoune įvyks pirmosios sprinto lenktynės. Ar jūsų požiūris į jas bus liberalesnis, turint galvoje tai, kad tokios varžybos vyks pirmą kartą ir greičiausiai jose bus daug chaoso?

  • Tai bus ne sprinto lenktynės, o sprinto kvalifikacija. Oficialiai mes tai vadiname „sprintu“ ir teisėjavimas įvyks įprastine tvarka. Pirmasis trejetas gaus prizinius taškus ir nors distancija bus trumpesnė, sportininkams teks kovoti dėl pozicijų lenktynių starte. Šių varžybų pobūdis bus kitoks, bet mūsų požiūris išliks lygiai toks pats – ir tik po to, kai sprinto kvalifikacija įvyks, mes užsiimsime analize: kas pavyko, o kas – ne ir kokių aspektų reikia tolesniam šio formato vystymui. Šiame procese dalyvaus visos suinteresuotos pusės, nes tokia forma yra naujiena visai „Formulei-1“, to niekada nebuvo. Visi suprantame, kad visi mes turime veikti kartu ir pažiūrėti, ar bus kokių nors nenumatytų momentų ir ką reikia tobulinti. Galbūt mes ką nors praleidome.

  • Ar numatote bausti lenktynininkus už nekorektiškus veiksmus per sprinto kvalifikaciją? Ar jose bus taikomos baudos sekundės? Mat, iš vienos pusės – tai lenktynės, tačiau iš kitos – tai kvalifikacija... Kaip jūs taikysite tokią baudos taisyklę kaip starto pozicijų praradimas?

  • Abi baudų formos yra taikomos šiuo metu ir jei, pavyzdžiui, mes matome, kad du pilotai tapo kokio nors incidento kaltininkais čia, Austrijoje, tai mes galėsime priimti sprendimą, kad tas sportininkas praras kažkiek starto pozicijų kitame etape. Todėl tiek starto pozicijų baudos, tiek ir baudos sekundės bus taikomos ir sprinto metu. Visos kitos taisyklės, susijusios su jėgos agregatais, pavarų dėžėmis ir pan. dar turi būti galutinai palaimintos „Formulės-1“ Komisijos ir patvirtintos Pasaulinėje automobilių sporto taryboje, kuri turi įvykti šią savaitę. Visos šios taisyklės bus kitokios, o štai kai dėl taisyklių, kurios taikomos lenktynininkams už nesportinį elgesį lenktynių metu, tai čia niekas nesikeis.

Trasa: „A1-Ring", Spielbergas (Austrijos GP)
Ilgis: 4,326 km Ratų skaičius: 71
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983