M. Masi: vienodų incidentų nebūna

M. Masi: vienodų incidentų nebūna
logo 2021 Gegužės 10 d. 22:12, Pexels

Po Ispanijos GP finišo FIA lenktynių direktorius Michaelias Masi atsakė į kelis klausimus, susijusius su įvairiais epizodais Barselonos trasoje.

  • Kai kurie lenktynininkai sakė, kad jie norėtų, jog taisyklės, susijusios su trasos ribų paisymu, būtų labiau pastovesnės ir nuoseklesnės. Pavyzdžiui, Maxas Verstappenas teigė, kad sirgaliams yra sunku suprasti, kodėl vienose trasose ribos yra pažymėtos kelkraščiu, o kitose – balta linija. Jam atrodo, kad galima būtų taikyti kur kas aiškesnes taisykles ir nustatyti, kad lenktynininkas pažeidė trasos ribas, jei užvažiavo už kelkraščio. Ar sutinkate su tuo?
  • Manau, kad idealiu atveju mes norėtumėm ribas nustatyti kur kas aiškesnes, bet, visų pirma, trasos yra skirtingos, antra – laikui bėgant mūsų požiūris šiuo klausimu keičiasi. Praėjusį savaitgalį Portimao aš atskirai atkreipiau dėmesį į tai, kad kai kuriuose ruožuose pernai visai nebuvo problemų, o šiemet jos atsirado. Gali būti ir atvirkščiai. Šis procesas yra ištęstas laike, mes glaudžiai bendradarbiaujame su visais autodromais, bet yra aišku, kad bet kokie pakeitimai yra sąlygoti nemenkų finansinių išlaidų. Žodžiu, būtų šaunu, jei būtų galima taikyti visus vienodas taisykles, pavyzdžiui, visur sustatyti atitvarus, kaip Monake, kur po kelių savaičių įvyks lenktynės, arba kaip Baku. Bet yra aišku, jog mes GP etapus rengiame skirtingose trasose, įvairiuose jų tipuose ir kai į situaciją žiūrime per saugumo prizmę, tai visur reikia surasti tinkamiausią balansą. Mat nėra ne tik vienodų trasų, bet nėra ir  vienodų posūkių.
  • Geogre‘as Russellas kalbėjo, kad lenktynės Barselonoje būtų įdomesnės, jei čia nebūtų paskutinių „S“ formos posūkio, kuris buvo pridėtas 2007 m. saugumo sumetimais. Nors nuo to laiko F-1 automobiliai tapo kur kas saugesni, sprendžiant iš visko, FIA toliau mano, kad šis „S“ formos posūkis yra reikalingas?
  • Mes kai kurį laiką jau svarstome šį klausimą. Aišku, kad pakeitimo negalima padaryti per vieną dieną, bet reikia įvertinti visas galimas pasekmes – tiek tiesiogines, tiek šalutines. Panašūs klausimai turi būti sprendžiami ir kitose trasose, mes dirbame kartu su komandomis, F-1 lenktynininkais, nes,  visų pirma, reikia surasti saugų sprendimą, antra – kad tai padarytų lenktynes dar įdomesnėmis.
  • Dėl to, kad per „Formula Regional“ lenktynes buvo sugadintas trasos atitvaras, kvalifikacijos startą teko kiek atidėti. Bet kodėl pažeidimai nebuvo pašalinti dar iki šių lenktynių restarto?
  • Mes vertinome situaciją, žiūrėjome įrašus, padarytus trasoje esančių kamerų, o taip pat nagrinėjome kitą turimą informaciją. Čia reikia turėti galvoje, kad šios serijos automobiliai yra kur kas lėtesni nei „Formulės-1“ bolidai. Todėl lenktynes buvo galima tęsti. Bet iki F-1 kvalifikacijos pradžios mes turėjome įsitikinti, kad atitvarai yra visiškai atstatyti.
  • Toto Wolffas lenktynių eigoje šaukė per radiją, kad pilotai paisytų mėlynų vėliavų. Ir tai girdėjo visi, kas žiūrėjo lenktynes. Tai įprastas epizodas, ar vis dėlto retas?
  • Jei atvirai, mes labai retai girdime, kad Toto radijo kanalu pats kreiptųsi į lenktynių direkciją. Bet tai buvo viena iš naujienų, kurią nutarė išbandyti „Formulė-1“ kartu su FIA. Toks sprendimas buvo priimtas po svarstymų „Formulės-1“ Komisijoje, kurie įvyko dar pernai. Esmė tame, kad dalis pokalbių tarp FIA ir komandų gali būti naudojama varžybų transliacijos metu ir šis bandymas pirmą kartą buvo atliktas praėjusį sekmadienį. Visos komandos žino tai, bet pirmą kartą mes tai išbandėme tik Barselonoje.
  • Ar jums neatrodo, kad sezono pradžia yra labai jau rami. Ypač toks buvo savaitgalis Barselonoje – ar patinka jums tai?
  • Manau, kad kiekvienos lenktynės būna kupinos įvykių. Sutinku, kad per Ispanijos GP įvykių buvo kiek mažiau, bet tai nereiškia, kad direkcija stebėjo lenktynes su mažesne įtampa. Bet kokiu atveju, mes negalime atsipalaiduoti, nors iš šalies to ir nematyti.
  • Pabaigai: ar jums neatrodo, kad po incidento, kuriame dalyvavo Lance‘as Strollas ir Fernando Alonso, jums reikėjo priimti kur kas griežtesnį sprendimą. Ar pakako to, kad „Aston Martin“ pilotas užleido poziciją ir ar tokio pat požiūrio jūs laikysitės būsimosiose lenktynėse?
  • Reikia pažymėti, kad šis incidentas buvo nagrinėjamas teisėjų ir jie priėmė sprendimą, kad jokių sankcijų nereikia taikyti. Kaip ir bet kokio lenktyninio incidento atveju, būtina buvo išsiaiškinti visas aplinkybes, kadangi nebūna dviejų vienodų incidentų, kaip ir nėra vienodų posūkių. Kai kurie panašumai tarp skirtingų incidentų gali būti, bet atvejai nebūna visiškai identiški. Todėl teisėjai nusprendė įvykį nuodugniai išnagrinėti po lenktynių, pakalbėjo su abiem pilotais ir tik po to priėmė sprendimą. Kiek aš žinau, Alonso ir Strollas sutinka, kad tai buvo lenktyninis incidentas...

 

„Catalunya Montmello", Barselona
Trasa: „Catalunya Montmello", Barselona (Ispanijos GP)
Ilgis: 4,655 km Ratų skaičius: 66
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983