„Renault“ piloto Nico Hulkenbergo lenktynių inžinierius Markas Slade papasakojo, kaip yra sutvarkytas radijo ryšio procesas su lenktynininku varžybų metu...
Markas Slade: „Mūsų ryšio komutatorius leidžia įjungti daug kanalų, dėl to aš turiu galimybę kalbėtis ne tik su inžinieriais boksuose ir serviso zonoje, bet ir su tais, kurie yra bazėje Enstone. Nuolat aš palaikau ryšį su septyniais specialistais, nors apskirtai jungtis prie radijo ryšio gali apie 30 žmonių.
Mes turime didelį kiekį kanalų, kiekvienu iš jų galiu susijungti su skirtingais žmonėmis. Tačiau pagal mūsų taisykles kalbėti eteryje gali tik keli žmonės. Įprastai aš informaciją perduodu keliems inžinieriams, o jie savais kanalais informuoja kitus specialistus.
Kai Nico yra trasoje, su juo radijo ryšiu bendrauju tik aš vienas. Kažkuriais ekstremaliais atvejais radijo ryšį su juo gali užmegzti Cyrilas Aliteboulas, Alainas Permane ar Ciarone Pilbeamas, bet tai paprastai įvyksta vieną ar du kartus per sezoną. Didžiąją laiko dalį su Nico bendrauja tik aš. Boksuose radijo ryšiu su juo gali bendrauti dar keli inžinieriai, bet ne tada, kai Nico yra trasoje.
Lenktynių metu reikia vartoti trumpas ir suprantamas frazes, kad pilotas iš karto suprastų, ko mes iš jo norime. Aš galiu jo klausinėti apie bolido balansą, jo pageidavimus nustatant priekinį sparną ir panašius dalykus. Kartais aš jam pasakau, į kokią padėti reikia perjungti vieną ar kitą jungiklį.
Kartais aš galiu jam pasiūlyti kelis variantus, kad jis pasirinktų tą, kuris, jo galva, bus pats efektyviausias. Nico turi suprasti, kad tai nėra instrukcijos, mes paliekame jam pasirinkimo laisvę. Kartais Nico prašo manęs patylėti, kad jis galėtų susikoncentruoti ties mašinos pilotavimu ir tai yra normalus prašymas. Mes gerai suprantame vienas kitą“.
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | f1a | 816 |
2. | Giriby | 812 |
3. | mantioras | 805 |
4. | Gudas | 796 |
5. | Kęstutis Šimkus | 794 |