M. Webberis: mes su S. Vetteliu buvome peržengę ribas

M.  Webberis: mes su S. Vetteliu buvome peržengę ribas
logo 2020 Spalio 05 d. 16:34, Red Bull/Getty Images

Buvęs „Formulės-1“ lenktynininkas Markas Webberis, dabar bendradarbiaujantis su britų „Channel 4“, papasakojo apie tai, kokie sudėtingi buvo jo santykiai su Sebastianu Vetteliu, kai jie abu buvo partneriai „Red Bull“ komandoje.

Vettelis į šią komandą perėjo iš „Toro Rosso“ 2009 metais, jis buvo pirmasis „Red Bull“ jaunimo programos absolventas, kuris prasimušė į „Formulę-1“ ir čia iš karto išsikovojo piloto, sugebančio nugalėti, reputaciją. Pakanka prisiminti, kad būtent jis „Toro Rosso“ ekipai iškovojo pirmąją pergalę, kai 2008 m. laimėjo Italijos GP etapą.

2009 metais „Red Bull“ komanda pirmą kartą gavo bolidą, kuris galėjo kovoti dėl pačių aukščiausių rezultatų. Tai nenuostabu, kadangi RB5 konstruktorius buvo Adrianas Newey, tada prieš trejus metus perėjęs į šią ekipą iš „McLaren“.

„Mes matėme, koks Newey yra kūrybingas ir gabus, nes tais metais „Formulė-1“ perėjo prie naujo reglamento ir jis suprato, kas gali turėti didelės įtakos gerai mašinai sukonstruoti, - kalbėjo M. Webberis. – Komanda tuomet bendradarbiavo su „Renault“ motoristais, su jais ne taip jau paprastai buvo turėti reikalų, kadangi jų varikliai toli gražu nebuvo patys galingiausi. Todėl Adrianui reikėjo ieškoti būdų padidinti bolido greitį dėl geresnės aerodinamikos ir geresnių mašinos valdymo savybių.

Sebastianas perėjo pas mus 2009 m. ir tapo mano komandos draugu. To sezono pradžioje „BrawnGP“ pasiekė sėkmės kartu su Jensonu Buttonu, tačiau palaipsniui mūsų mašina vis greitėjo.

Sebastianas buvo „Red Bull“ jaunimo programos sportininkas, bet aš buvau labiau patyręs, kadangi per savo karjeros profesionaliame automobilių sporte metus teko daug ką išgyventi. Nežiūrint į jauną amžių, Vettelis buvo labai greitas, o „Red Bull“ į F-1 programą tada investavo didelius pinigus ir aš iš to, be abejo, taip pat laimėjau, be to, pas mus dirbo A. Newey. Jo sukurtas RB5 tuo metu buvo tikru techniniu šedevru, tikru pergalių ginklu“.

Keletas kitų vėlesnių metų įsiminė visiems sirgaliams ne tik „Red Bull“ pergalėmis ir keturiais S. Vettelio pasaulio čempiono titulais: santykiai tarp komandos partnerių buvo labai įtempti, pakanka prisiminti avariją per Turkijos GP 2010 metais arba istoriją, atsitikusią` 2013 m. Malaizijoje, kai Sebastianas nepaklausė ekipos instrukcijos, aplenkė Webberį ir laimėjo varžybas. Visa tai privedė prie to, jog australas gana anksti baigė karjerą ir išsiskyrė su „Red Bull“ po septynerių metų bendradarbiavimo.

Prisimindamas metus „Red Bull“ sudėtyje, Webberis prisipažino, kad varžytuvės su Vetteliu tęsdavosi ir už trasos ribų. Kai jo paklausė, ar jam pavykdavo pamiršti nesutarimus su Sebastianu, kai jie išlipdavo iš mašinų kokpitų, Markas sakė: „Visai ne. Tai būdavo neįmanoma.

Mes vienareikšmiškai peržengėme visas ribas, o profesionalia prasme aš buvau praradęs pasitikėjimą juo. Dabar mūsų santykiai daugmaž normalūs, mes keičiamės žinutėmis, nes viskas jau liko praeityje. Bet tais metais mūsų santykiai didelį galvos skausmą kėlė ir pačiai komandai. 2010 metais mes kovojome dėl pergalės čempionate, o mūsų varžovais dar buvo Lewisas Hamiltonas ir Fernando Alonso ir prieš paskutinį etapą mes visi keturiese pretendavome į titulą.

Psichologine prasme viskas buvo labai sudėtinga, ekipa buvo pasiskirsčiusi į dvi stovyklas ir Christianui Horneriui labai sunkiai teko su tuo tvarkytis“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983