Malaizijos GP: spaudos konferencija

Malaizijos GP: spaudos konferencija
logo 2004 Kovo 22 d. 13:55, Ferrari
Klausimas (K): Michaeli, jūs galvojote, kad šios lenktynės bus sunkesnės kartais taip ir atrodė. Lenktynių pradžioje Juanas Pablo šiek tiek paspaudė jus, bet galų gale viskas baigėsi dar viena jūsų pergale.
Michaelis Schumacheris (MS): Taip, tai tiesa. Mes buvome greiti lenktynių pradžioje ir lenktynių pabaigoje – būtent tada, kai to reikėjo. Nepaisant to, lenktynių pradžia buvo labai nenuspėjama, kadangi niekas negalėjo žinoti kur ir kiek vandens yra įvairiose trasos dalyse. Kadangi aš buvau lenktynių lyderis ir prieš mane nebuvo jokio bolido, buvo labai sunku nuspėti trasos dangos ypatybes. Aš turėjau būti labai atsargus, ir tuo pačiu metu saugotis Juano. Kiekvieną kartą prieš ir po sustojimų boksuose, tarpas, skiriantis mane ir Juaną sumažėdavo, todėl aš turėjau kovoti iki galo.
K: Ar tai buvo sunkios lenktynės? Šiandien nebuvo taip karšta, kaip buvo prognozuota, bet turbūt nebuvo taip lengva?
MS: Ne, nebuvo lengva. Malaizijos trasa yra sunki. Čia yra pakankamai karšta, kad lenktynės būtų sunkios. Būtų buvę dar sunkiau, jei būtų saulėta, bet aš neturėjau nieko prieš saulę, ir spėju, kad mano kolegos taip pat.
K: Juanai Pablo, jūs pravažiavote greičiausią lenktynių ratą po savo antrojo sustojimo boksuose. Jūs sugebėjote mesti iššūkį Michaeliui įvairiose lenktynių stadijose. Kokios buvo jūsų lenktynės?
Juanas Pablo Montoya (JPM): manu mano lenktynės buvo pakankamai geros. Pirmuose ratuose aš aplenkiau Rubensą, nes jis padarė klaidą. Tada aš stengiausi pasivyti Michaelį. Bolidas ir padangos buvo vis geresni ir geresni. Apmaudu, kad po paskutinio sustojimo boksuose aš nesugebėjau išvažiuoti prieš Rubensą. Aš norėjau išvažiuoti iš boksų prieš jį, bet Rubensas užblokavo mane. Jei nevairuoji Ferrari bolido, geriau atsitraukti, nei ... suprantate, geriau pelnyti 8 taškus, nei pasitraukti iš lenktynių.
K: Jūs sugebėjote priartėti prie Michaelio. Ar galėtumėt palyginti bolidus? Ar čempionatas gali būti įtemptas?
JPM: Labai sunku pasakyti. Tai tik sezono pradžia, ir bolidą dar reikia tobulinti. Mes stengiamės ne susilyginti su jais, o aplenkti juos, todėl mums reikia bolido, kuris gali laimėti bet kur. Jie ("Ferrari") turi tokį bolidą, o mums dar reikia padirbėti. Bet komandos darbas buvo puikus.
K: Jensonai, jūs turėtumėte būti pakilios nuotaikos. Kaip jaučiatės?
Jensonas Buttonas (JB): Nuostabiai. Šis laimėjimas priklauso man ir komandai po lygiai. Komanda dirbo labai sunkiai. Žinoma, tai nėra viskas, ko mes norime, bet tai žingsnis tikslo link, todėl aš esu transo būklėje ir negaliu sulaukti kol galėsiu pasveikinti savo komandą.
K: Jūs nuveikėte daug lenktynių metu. Kovojote su Jarno Trulli lenktynių pradžioje, ir tada, jūsų komandos draugo bolidas sugedo. Ar tai jus neramino?
JB: Taip, mes su Jarno susilietėme ratais po starto ir tai mane šiek tiek neramino, nes galvojau, kad kas nors galėjo būti pažeista. Bet viskas buvo gerai ir mūsų kova buvo puiki. Buvo nuostabu, kad po to, už manęs nebuvo jokių bolidų, kadangi per paskutiniuosius du metus čia, visą laiką kas nors važiuodavo arti už manęs paskutiniame rate.
K: Michaeli, aš negalėjau nepastebėti kad šį kartą jūs sugebėjote pataikyti į taktą Italijos himno pabaigoje ant podiumo – turėjote daug progų praktikuotis. Ką jūs manote apie šį sezoną? Turi būti sunku būti čempionato lyderiu. Kaip jūs sugebate išsilaikyti viršūnėje?
MS: Aš manau, kad šiais metais yra daug lengviau negu anais. Bet be jokių abejonių, tai tik dvi lenktynės iš 18 ir mes visi žinome, kaip greitai gali tobulėti kitos komandos. Mano nuomone, šis sezonas bus sunkus. Mūsų laukia sunkios lenktynės Bahreine, kadangi niekas nežino, kas ten atsitiks, kokios yra trasos charakteristikos, kokiom komandom trasa yra palankesnė. Šį kartą mes neturėjome jokių problemų su „Bridgestone“ padangomis. Mes turėjome kovoti ekstremaliomis sąlygomis, ir aš labai džiaugiuosi, kad jie sugebėjo atsitiesti.
K: Michaeli, jūs minėjote trasos sąlygas pirmuose ratuose. Kaip smarkiai lijo, ir ar trasa buvo labai drėgna?
MS: Pirmame rate buvo šiek tiek drėgna ketvirtame posūkyje, ir dėl nežinia kokios priežasties, labai šlapia 11-ajame posūkyje. Visa kita buvo gerai. Tada vėl pradėjo lyti 4-ajame ir 7-ajame posūkiuose. Kai kuriose vietose, pirmuose 5-6 ratuose vėl palijo, bet tai labai priklausė nuo trasos vietos ir niekas negalėjo žinoti, kaip drėgna ten buvo ir kokia bus ta pati vieta kitame rate. Sąlygos buvo labai nenuspėjamos ir apgaulingos.
K: Ką galėtumėte pasakyti apie pirmąjį ratą? Jūsų pranašumas po jo buvo 2 sekundės.
MS: Taip, galbūt aš sugebėjau startuoti geriau nei Rubensas, o kiti lenktynininkai buvo pristabdyti Rubenso, kuris prarado daug laiko toje lenktynių stadijoje, kaip man sakė Rosas. Aš nežinau, galvojau, kad važiavau labai greitai, bet vis tiek buvo labai sudėtinga ir sunku.
K: Kokios jūsų mintys negalvojant apie pačias lenktynes?
MS: Galbūt strategija? Norėjau kvalifikuotis gerai ir turėti gerą poziciją. Kada tu sustojai (klausia Montoyos)?
JPM: 13-ajame rate.
K: Jūsų strategija šiek tiek skyrėsi.
MS: Nemanau, kad keturi ratai yra labai didelis skirtumas.
K: Strategija buvo pakankamai aiški.
MS: Taip, strategija buvo gan tiesmuka.
K: Jūsų padangos buvo kitokios nei Rubenso – ar nebuvo jokių problemų?
MS: Padangos buvo puikios, bet jos nelėmė tiek daug.
K: Juanai Pablo, kaip jums pavyko startuoti už Webberio?
JPM: Buvo apmaudu, kad bolido reakcija nebuvo tokia greita kaip praeitose lenktynėse. Aš gan greitai sugebėjau pasitraukti iš starto trajektorijos ir mano startas buvo gan geras, bet kadangi aš turėjau staiga mestis į šalį, akseleracija nebuvo gera. Nepaisant to, nebuvo daug problemų.
K: Jūs paminėjote problemas su Rubensu, bet taip pat turėjote šiek tiek problemų ir kitose lenktynių stadijose.
JPM: Taip, aš turėjau problemų su Massa – truputį apmaudu, juk tai „mėlynasis Ferrari“ (juokiasi).
K: Ką jūs galvojate apie lenktynes apskritai? Reikia pripažinti, kad buvote gan konkurencingas.
JPM: Lenktynės buvo geros, kadangi jos buvo konkurencingesnės negu praeitos. Jeigu nebūčiau užstrigęs už Rubenso, būčiau galėjęs priartėti prie Michaelio daug labiau, nes lenktynių pabaigoje mano rato įveikimo laikai buvo mažiau nei 1 min. 36s. Šiek tiek apmaudu, bet mes pabandysime kitą kartą. Aš laimingas pelnęs 8 taškus – tai gerai tiek man, tiek komandai.
K: Šiose lenktynėse nebuvo daug bolidų patikimumo problemų, bet Ralfas pasitraukė iš lenktynių dėl techninio gedimo. Ar jūs turėjote problemų?
JPM: Aš nežinau, kas atsitiko Ralfui. Mano bolidas buvo puikus. Lenktynių gale aš nebespaudžiau tiek daug.
K: Jensonai, jūsų lenktynės čia buvo visiškai priešingos Melburnui todėl, kad ir ten ir čia jūs laikėtės kažkur priekyje, bet Melburne nusiritote žemyn, o čia pakilote aukštyn. Kaip manote, kodėl taip atsitiko?
JB: Melburno lenktynės buvo pirmosios su „Michelin“ padangomis ir akivaizdu, kad aš labai daug sužinojau apie jas. Mes sugebėjome išsiaiškinti, ko mums trūko ir pakeitėme tai, ką reikėjo.
K: Anksčiau savaitgalį jūs nebuvote patenkintas padangomis, ar vis dar turėjote problemų su jomis?
JB: Mums tiesiog sunkiai sekėsi surasti tinkamą balansą. Jeigu būtume šiek tiek pagreitinę bolidą, būtume praradę daug laiko, ko mes nenorėjome, todėl mums sunkiai sekėsi surasti balansą, tačiau mes tai sugebėjome, ir atlikome labai puikiai, ačiū visiems vaikinams, jie išties atliko fantastišką darbą.
K: Pasirinkta strategija visiškai pasiteisino, o gal kas nors vyko ne taip kaip planavote?
JB: Startas pavyko puikiai, tačiau, kai aš aplenkiau Webberį, mano dešinėje pusėje atsirado Jarno ir mes susilietėme ratais, smūgis buvo pakankamai stiprus ir aš maniau, kad bolidas bus pažeistas, tačiau viskas veikė puikiai, aš esu tuo labai patenkintas ir po to neilgai lenktyniavau su Jarno. Tai buvo nuostabios varžybos, ne tik ta mintis, kad finišavau trečias, bet visos varžybos.
K: Takuma taip pat lenktyniavo puikiai. Ar tai BAR sugrįžimas?
JB: Aš manau mes puikiai padirbėjome žiemą, mes tikrai stipriai pažengėme į priekį ir tai kiekvieno iš mūsų komandoje nuopelnas. Visi nusiteikę optimistiškai, o tai tikrai nuostabu. Nėra nei vieno nusiteikusio skeptiškai ir kiekvienose lenktynėse mes po truputį tobulėjame, priprantame prie padangų ir esame patenkinti.
Klausimai iš auditorijos:
K: Juanai, ar jūs buvote įspėtas, po to kas atsitiko Ralfui?
JPM: Ne, aš nežinojau, kas atsitiko Ralfui. Aš tik mačiau jį sustojusį, bet nežinojau su kokia problema jis susidūrė. Man nieko nepranešė.
K: Jensonai, aš suprantu, kad sunku, bet ar galėtumėte nusakyti tą jausmą. Aišku tai ne pergalė, bet vis dėlto praėjo 68 lenktynės, kol jūs užlipote ant podiumo.
JB: Tai yra. Aš myliu jus vaikinai, ir negaliu sulaukti kada galėsiu ištrūkti ir pasidžiaugti su komanda, nes puikiai žinau, kad jų tokios pačios nuotaikos. Tai nuostabus jausmas, per savo ketverių metų karjerą aš pirmą kartą užlipau ant podiumo ir tai nepakartojama. Tai yra žingsnis teisinga linkme.
K: Jensonai, jūs kalbate apie žingsnį į priekį. Pažvelkime į sekantį etapą, kaip jūs tikitės jame pasirodyti?
JB: Būtų fantastiška, jei pasirodytume lygiai taip pat, kaip ir šiame etape. Kvalifikacijoje turėtume pasirodyti išties puikiai, net nežinau, turėsime palaukti ir pamatysime. Sezono metu viskas gali staigiai pasikeisti, kaip matėme atsitiko su „Williams“ praeitais metais, jie sugebėjo padaryti didelę pažangą. Mes tikimės suspėti progresuoti su komandomis lyderėmis.
K: Michaeli, pastaruosius du metus jūs labai kentėjote nuo karštų klimato sąlygų, taigi kokia šios pergalės svarba psichologine prasme? Ar tai leidžia jums šiek tiek nusiraminti, dėl likusių etapų?
MS: Nusiraminti būtų neteisingas žodis. Tai vienos iš lenktynių, kuriose mes labai kentėjome praeityje, bet mes pasirodėme labai gerai ir tai mums suteiks pasitikėjimo kituose etapuose, kuriuose galbūt bus dar karščiau ir sunkiau. Aš nežinau ar galima tai būtų lyginti su praeitu sezonu. Aišku aš norėčiau, kad ir toliau viskas taip klostytųsi, tačiau turiu savų abejonių, ir belieka tik laukti ir sužinoti. Praėjo du etapai iš 18, o mes turime 20 taškų persvarą, kas yra be abejo daugiau negu praeitais metais, bet dar liko daug etapų.
K: Juanai Pablo, ką jūs atsakysite į tai? Visi teigė, kad ši trasa geriau tinka „Michelin“ padangoms negu „Bridgestone“...
JPM: Taip. Taip ir buvo, jei sąžiningai. Jeigu pažvelgsite prieš du metus „Michelin“ šioje trasoje startavo iš pirmos pozicijos, praeitais metais jie taip pat čia buvo stiprūs, ir šiais metais pasirodė gana gerai. Aš turėjau labai gerą antrą padangų komplektą, tik gaila, kad nepasisekė su pirmuoju.
K: Juanai Pablo, kaip manote ar tai prarasta jūsų galimybė nugalėti, ar tai viltis sekantiems etapams?
JPM: Vertinu tai teigiamai. Praeitais metais, po penkių etapų aš turėjau 12 taškų, dabar tiek pat turiu po dviejų ir šie rezultatai gana pastovūs. Tu niekada negali žinoti, kada kas nors suges, todėl belieka rinkti taškus, kaip praeitais metais ir žiūrėti, kas atsitiks. Pamatysime.
K: Michaeli, ar ką nors žinote apie problemą, su kuria susidūrė Rubensas, nes ketvirtajame rate jis prarado dvi pozicijas?
MS: Manau, kad tai buvo dėl šlapios trasos sąlygų. Gal geriau paklauskite Juano, jisai buvo už jo ir galėtų pasakyti daugiau.
JPM: Taip, jis tiesiog stabdė per vėlai ir išvažiavo per plačiai.
K: Michaeli, praeitame etape lenktyniavote su „Renault", šiame jums iššūkį metė kiti du vaikinai. Ar tokie pasikeitimai jums padeda?
MS: Manau tai būtų ideali situacija, jei aš visą laiką būčiau priekyje, o už manęs kiekvieną kartą važiuotų vis kitas pilotas, tačiau taip nebūna, todėl geriau nesvajokime.
K: Michaeli, be automatinės pavarų dėžės ir starto kontrolės sistemos, jums kaip lenktynininkui įdomiau ar ne?
MS: Suprantama daug įdomiau. Tau tenka didesnė atsakomybė, o tai paįvairina lenktyniavimą. Anksčiau užtekdavo pamačius šviesą nuspausti mygtuką, o dabar galima dar šį tą veikti.
K: Taigi jums dabar daug įdomiau vairuoti?
MS: Taip, tai palieka daugiau galimybių lenktynininkui.
K: Taigi, ar jums priimtina dabartine kvalifikacijos sistema, ar jūs labiau mėgote senąją?
MS: Tai nėra taip svarbu, kuri mums labiau patinka, nes beveik niekas nepasikeitė.
K: Juanai, ar galite papasakoti apie savo bandymus lenkti Rubensą ir jo griežtą atkirtį į tai?
JPM: Taip, aš manau tai įvyko ketvirtame posūkyje. Aš prie jo stipriai priartėjau ir kai mėginau lenkti paskutinę akimirką jis uždarė duris, panašiai atsitiko ir paskutinį ratą prieš jam važiuojant į boksus.
K: Tai nebuvo labai gražus manevras?
JPM: Taip, aš jau buvau beveik pradėjęs jį lenkti, kai jis mane blokavo ir tiesiog nebuvo prasmės toliau tęsti lenkimą, nes buvo likę dvylika ratų ir aš turėjau naujas padangas.
Vertimas: Gintarė Vieraitytė ir Gediminas Daukša.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794