„McLaren” nepatenkinti sąlyginių balų sistema

„McLaren” nepatenkinti sąlyginių balų sistema
logo Liepos 30 d. 10:16, Pirelli

Nauji techninio reglamento punktai, nukreipti išlaidų mažinimui modernizuojant „Formulės-1“ bolidus, įvedė gana sudėtingą sąlyginių balų (tobulinimo taškų) sistemą, kuri griežtai reglamentuoja visų komandų galimybes.

Tačiau šios sistemos tobula pavadinti negalima, kadangi ją naudojant pasaulio čempionato komandos atsiduria nelygioje padėtyje.

Štai vienas ryškus pavyzdys: dėl to, kad kitais metais „McLaren“ pereina prie „Mercedes“ jėgos agregatų, tam bus išnaudoti abu galimi sąlyginiai balai, todėl komanda toliau neturės jokių galimybių modernizuoti mašinos. O kai kurios komandos - klientės, atvirkščiai, neišnaudos nė vieno balo ir jie turės galimybę balus panaudoti tada, kada panorės.

Pati sąlyginių balų sistema, kuri nuodugniai išdėstyta Techninio reglamento 22 straipsnyje, yra nebloga, bet, kaip rašo vokiečių „Auto Motor und Sport“, ji turi ir atvirkštinę pusę, kadangi komandos tarsi tapo padalintos į tris grupes.

Tos, kurios pačios užsiima detalių bei mazgų konstravimu bei gamyba, turi po du sąlyginius balus - tai „Mercedes“, „Ferrari“, Red Bull“, „Renault“ ir „Williams“.

O štai „McLaren“, Haas“ ir, galbūt, dar ir „Alfa Romeo“ arba liks visai be minėtųjų balų, arba jie bus iš dalies išnaudoti. Prie Wokingo komandos dar sugrįšime, o štai visiems „Ferrari“ klientams yra surištos rankos: jei Skuderija panaudos savo balus komponentų, kuriuos iš jų nupirks „Haas“ arba „Alfa Romeo“, tobulinimui, tai sąlyginiai balai bus „nurašyti“ ir nuo šių komandų.

Pačioje palankiausioje padėtyje iš vidurinės ekipų grupės yra atsidūrusios  „Racing Point“ bei „AlphaTauri“ komandos.

Lawrence‘o Strollo komanda, kuri kitais metais bus pervadinta į „Aston Martin“, nukopijavo praėjusių metų „Mercedes“ mašiną. Be jėgos agregatų, jie iš pasaulio čempionų komandos dar perka pavarų dėžes ir praėjusiųjų metų pavyzdžio pakabą, o seniems komponentams sąlyginių balų sistema yra netaikoma. Ir jei 2021 metais „Racing Point“ bus smarkiai orientuota į dabartinę W11, tai ji vėl nepanaudos nė vieno balo.

Todėl ir išeina, kad naujajame reglamente iš pat pradžių buvo piktnaudžiavimo galimybių ir tai sudėliojo komandas į skirtingas lygas. Kadangi „McLaren“ keičia jėgos agregatų tiekėją, galima numanyti, jog komandai teks adaptuoti važiuoklę prie „Mercedes“ jėgainių ir dėl to teks perdaryti beveik visą transmisiją, galinę pakabą bei aušinimo sistemą. O tam neišvengiamai teks išnaudoti abu sąlyginius balus.

„Integracijos procesas („Mercedes“ jėgainių į „McLaren“ važiuoklę) vyks griežtai kontroliuojant FIA, kad mes neužsiimtumėm periferinių sistemų bei mazgų modernizacija, kuri yra neleidžiama, - komentavo „McLaren“ komandos vadovas Andreas Seidlas. - Mums teks eiti į tokį kompromisą.

Perėjimas prie apribotų biudžetų ir piniginės kartelės sumažinimas buvo labai svarbūs mums. Todėl mes turime nusileisti kitose srityse. Bet mums nepatinka, kad komandos-klientės gavo galimybę laisvai tobulinti 2020 metais pavarų dėžę ir pakabą ir tai jiems nekainuos sąlyginių balų.

Mes iš pat pradžių bandėme atkreipti FIA dėmesį, kad tai gali tapti savotiška problema. Mums pažadėjo, kad modernizacija vyks tik protingumo ribose. Bet jau dabar tapo aišku, kad reglamente atsirado nauja landa.

Tai yra nesąžininga žvelgiant į mūsų situaciją, nes mes pasirašėme kontraktą dėl jėgainių su „Mercedes“ dar iki krizės. Šiuo metu mes visa tai svarstome su FIA. „Renault“ bei „Ferrari“ taip pat nepatenkinti dabartine sąlyginių balų sistema“.

Jei FIA įsiklausys į „McLaren“ teiginius ir bus imtasi kokių nors žingsnių, kad komandų padėtis būtų bent iš dalies išlyginta, tai „Racing Point“ bei „AlphaTauri“, kuri taip pat iš „Red Bull“ gauna praėjusiųjų metų pavyzdžio pavarų dėžes bei pakabą, gali iškilti problemų.

Arba jiems teks sutikti, kad pereinant prie 2020 metų pavyzdžio mazgų bei agregatų, jiems taip pat bus nurašyti sąlyginiai balai kaip tai įvyks „McLaren“ atveju, arba jie bus priversti kitame sezone naudoti tokias pat dėžes ir pakabos sistemas, kokios yra dabar montuojamos į jų bolidus. O tai, savo ruožtu, sukeltų papildomų sunkumų, kadangi kitais metais jie žada orientuotis į 2020 m. mašinas - „Racing Point“ - į W11, o „AlphaTauri“ - į RB16. Todėl jiems tektų beveik viską perdarinėti iš naujo, kadangi pernykščiai mazgai bei detalės gali paprasčiausiai netikti.


Komentarai (0)
×

TOP naujienos