„McLaren“ realiai žiūri į problemų mastą

„McLaren“ realiai žiūri į problemų mastą
logo 2022 Balandžio 03 d. 12:54, McLaren Marketing / Motorsport Images

Pirmieji taškai šiame sezone, kuriuos praėjusį savaitgalį Džidoje uždirbo Lando Norrisas, tapo bent mažu pasitenkinimu „McLaren“ komandos sirgaliams, tačiau ne pačiai komandai: ji realiai vertina turimų problemų sudėtingumą.

Tai blogiausia sezono pradžia britų komandai nuo 2017 metų: po dviejų etapų ekipa turi tik 6 taškus. Ir jei praėjusiame sezone bent vienas bolidas nuolat pasiekdavo kvalifikacijos finalą, tai šiemet mes to dar nematėme.

„McLaren“ turi dvi svarbias užduotis: lenktynių brigada kartu su pilotais turi tokioje sudėtingoje situacijoje pasiekti maksimumo, išnaudodama bet kokias galimybes, o specialistai Wokingo bazėje turi išsiaiškinti, kokios yra MCL36 silpnosios vietos ir surasti optimaliausius būdus kaip tai greitai ištaisyti.

Kitos komandos, kurios taip pat nesėkmingai pradėjo sezoną, pavyzdžiui, „Mercedes“ ir „Aston Martin“, leidžia suprasti, kad jos privalo naudoti bolidų nustatymus, kurie neleidžia pilnai atskleisti naujosios technikos potencialo. Priverstinio kompromiso priežastis – automobilio destabilizacija važiuojant dideliu greičiu, t. y. tas pats bolido svyravimas, kuris atsirado dar per žiemos bandymus ir yra susiję su aerodinamika - -žemės efektu.

Kai komandoms pavyks išsiaiškinti su šiuo reiškiniu, greičiai turėtų padidėti. Bet, atrodo, „McLaren“ atveju problema yra kitame: konstruodami MCL36 komandos inžinieriai orientavosi į tam tikrą važiuoklės efektyvumo lygį, kurio jei ir pavyko pasiekti, tai jis buvo nepakankamas lyginant su kitomis komandomis.

„Galiausiai mes turime pripažinti, kad kitos komandos tarpusezoniu susitvarkė geriau už mus, - pripažino komandos vadovas Andreas Seidlas. - Tai paaiškina tai, kokioje situacijoje atsidūrėme. Mes tai gana greitai pripažinome komandos viduje.

Reikia viską kuo greičiau perprasti ir išnaudoti nepasitenkinimą savimi, kad visą energiją mūsų specialistai paverstų teigiama ir galėtumėm kuo greičiau atsikovoti pozicijas“.

„McLaren“ viduje kalbama, kad mašinai trūksta aerodinaminio efektyvumo, o taip pat – mechaninio sukibimo su trasa, kurį turėtų duoti važiuoklė. Tačiau komanda tiksliai nesako, kurioje srityje buvo nueita neteisingu keliu važiuoklės kūrimo procese. Arba komandai nepavyko pasiekti pakankamo prispaudžiamosios jėgos lygio, arba šis lygis iš pat pradžių buvo nepakankamai aukštas ir visa tai išryškėjo tik palyginus su varžovų sukurta naująja technika.

Dar labiau situaciją apsunkino ir tai, kad žaibo greičiu reikėjo taisyti problemas su stabdžiais, kurios nuolat pasireikšdavo per bandymus Bahreine, kai stabdžiai ėmė perkaisti.

„McLaren“ reikėjo eikvoti resursus šiai problemai taisyti vietoje to, kad būtų ieškoma greičio rezervų. Dėl to šiuo momentu MCL36 galima statyti tik į „Formulės-1“ peletono antrąją pusę ir vargu ar galima tikėtis, kad komanda gali pretenduoti į aukštus rezultatus, kol bolidas nebus iš esmės modernizuotas.

Žinoma, 7-toji Lando Norriso vieta Saudo Arabijoje – tai atsargaus optimizmo pavyzdys, tačiau „McLaren“ yra linkusi neapsigauti. Iš vienos pusės, A. Seidlas pažymėjo, kad „komandai pavyko atkovoti tai, kas buvo prarasta bandymuose“ Bahreine ir labiau atskleisti bolido potencialą, tačiau iš kitos pusės – įtakos galėjo turėti Džidos trasos konfigūracija, kuri MCL36 tiko labiau nei Sakhiro autodromas.

„Priekyje laukia labai daug darbo, tačiau pozityvo kol kas mažai. Bet jei mums teks lenktyniauti trasose, pagal charakteristikas panašioms į Saudo Arabijoje, galima tikėtis, kad ten mes būsime labiau konkurencingi, - pasakojo L. Norrisas. - Kartu nesu įsitikinęs, kad mums sėkmingai pavyks važiuoti sąlyginai lėtose trasose“.

Komandai vilčių teikia ir Norriso rezultatas, ir tas faktas, kad Danielis Ricciardo taip pat galėjo uždirbti kelis taškus, bet jam nepasisekė – sugedo technika.

Kartu reikia suprasti, jog Džidoje „McLaren“ komandai smarkiai padėjo ir kai kurių ekipų bolidų pasitraukimas iš varžybų, kurie taip pat pretendavo į vietas pirmame dešimtuke. Kalbama apie Valtteri Botto „Alfa Romeo“, Fernando Alonso „Alpine“ ir Yuki Tsunodos „AlphaTauri“.

„McLaren“ visa tai puikiai supranta, o iki rezultato, kokio turėtų pasiekti ši komanda, kol kas yra dar labai toli. Specialistai abejoja, kad komanda technines problemas ištaisys per artimiausius 2-3 etapus.

McLaren F1 Team
Komanda: McLaren F1 Team 2025 sezono taškai: 666
Variklis: „Mercedes“ Važiuoklė: MCL36
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos