„McLaren“: skyrybos su „Honda“ - brangus sprendimas (12)

„McLaren“: skyrybos su „Honda“ - brangus sprendimas
logo 2018 Gruodžio 19 d. 00:55, McLaren

„McLaren“ valdybos pirmininkas šeichas Mohammedas bin Essa Al Khalifa mano, kad sprendimas atsisakyti „Honda“ variklių buvo teisingas sprendimas. Tiesa, skyrybos kainavo daug pinigų.

Po trijų sunkių sezonų „McLaren“ nusprendė pernai atsisakyti „Honda“ jėgainių ir nuo šių metų naudoti „Renault“ variklius.

Manoma, kad skyrybos su „Honda“ britų ekipai kainavo apie 100 mln. JAV dolerių. Japonai komandai skyrė nemažai pinigų, tiekė jai nemokamai variklius, o po skyrybų ekipa turi mokėti už „Renault“ motorus.

Nepaisant visų išlaidų ir to, jog „Honda“ šiemet padarė pažangą bei įtikino „Red Bull“ pasirašyti sutartį, šeichas Mohammedas teigia, kad „McLaren“ vis dėlto priėmė teisingą sprendimą.

„Iš vienos pusės esu nusivylęs. Iš kitos - mes manome, kad tai buvo teisingas sprendimas ir nuomonės nekeičiame“, - sakė „McLaren“ valdybos pirmininkas.

„Žinant kaip tuo metu viskas klostėsi... pokyčiai buvo neišvengiami. Mes labai gerbiame „Honda“, bet ta partnerystė tiesiog nedavė norimų rezultatų. Tad po įvykusių pasitarimų mes nusprendėme pasukti skirtingais keliais.“

„Mums tai buvo brangus sprendimas. Tačiau tokį sprendimą priėmėme galvodami apie ilgalaikę kompanijos ateitį. Todėl mes nesigailime priėmę tokį sprendimą.“

Mohammedas bin Essa Al Khalifa teigia puikiai suprantantis, kad „McLaren“ problemų nepavyks greitai išspręsti.

„Esu „Formulėje-1“ nuo 2000 m. Komandos savininkais esame nuo 2007 m. Žmonės vis sako, kad turėtume pakeisti tą ir aną, padaryti taip arba anaip. Tačiau aš F-1 praleidau pakankamai daug laiko, kad žinočiau, jog skubūs sprendimai ne visada duoda norimų rezultatų.“

„Vadovų darbas yra vadovauti komandai. Mes esame čia tam, kad pasirūpintumėme ekipos resursais. Mes įveiksime visas tas kliūtis. Tai nėra maloni situacija, nes širdyje mes visi esame lenktynininkai. Tačiau kartais reikia rasti jėgų tokioms situacijoms.“


Komentarai (12)
kart
| 12/19 14:44 Atsakyti
A85 logo rėmėjas
12/19 13:46

Kiek aš atsimenu tai McLaren pasirašydama sutartį su Honda numatė, kad variklius tieks tik jiems, nes tikėjosi, kad Honda sukurs monstrą ir nenorėjo, kad kiti nupirpintų. O Honda buvo nieko prieš tiekti ir kitiems nuo pat pradžių, kad susirinktų data ;) tao šitas McLaren užsispyrimas abiem pusėm kainavo brangiai.

Po fakto galima patrolinti - McLaren norėjo jog honda tiektų motorus tik jiems dėl to, kad nebūtų su kuo palyginti ir niekas nematytų, kokį jie beviltišką bolidą turi :)))
kart
| 12/19 14:42 Atsakyti
Klepsidra
12/19 13:45

Mercedes 2009 nusipirko savo komanda ir pardave McLaren akcijas (ispirko patys McLaren atgal) - apie kokius nemokamus motorus ir etc. klientei ir tiesioginei konkurentei trasoje svajojam?

Kur aš kažką ne taip pasakiau?
talianas
| 12/19 14:04 Atsakyti
Klepsidra
12/19 12:48

Honda neturejo pajegumu deti motorus kazkam kitam + McLaren is pradziu. Honda niekada nebutu sutikusi moketi milzininkus pinigus ir deti motora i Marussia, kaip ir Mercedes nebutu sutike duoti motora McLaren zinodami, kad tie laukia Hondos ir Marussia. Renault ant nieko nebandys daliu nes neturi pinigu tokiems ekspermentams. B komandos yra kazkieno sapnas, kuris issisklaidys greitai su biudzeto ribojimais.

Aš netikiu, kad Honda neturėjo pajėgumų tiekti variklių antrai komandai. Bent jau nelaikau Hondos ant tiek visiškai absurdiška. Paprasčiausiai diplomatinis atsakymas. O dėl B komandų, sakykim Ferrari biudžetas 300 mln, o apribos iki 150 mln, tai mestelės kitai komandai ir eksperimentuos. O aerodinaminių tunelių bandymų neatitikimai su realiomis trasos sąlygomis yra jau tape formulės 1 klasika.
A85 logo rėmėjas
| 12/19 13:46 Atsakyti
Klepsidra
12/19 12:48

Honda neturejo pajegumu deti motorus kazkam kitam + McLaren is pradziu. Honda niekada nebutu sutikusi moketi milzininkus pinigus ir deti motora i Marussia, kaip ir Mercedes nebutu sutike duoti motora McLaren zinodami, kad tie laukia Hondos ir Marussia. Renault ant nieko nebandys daliu nes neturi pinigu tokiems ekspermentams. B komandos yra kazkieno sapnas, kuris issisklaidys greitai su biudzeto ribojimais.

Kiek aš atsimenu tai McLaren pasirašydama sutartį su Honda numatė, kad variklius tieks tik jiems, nes tikėjosi, kad Honda sukurs monstrą ir nenorėjo, kad kiti nupirpintų. O Honda buvo nieko prieš tiekti ir kitiems nuo pat pradžių, kad susirinktų data ;) tao šitas McLaren užsispyrimas abiem pusėm kainavo brangiai.
Klepsidra
| 12/19 13:45 Atsakyti
kart
12/19 13:37

McLaren ne Mercedes motorų atsisakė, o aplamai pilnai atsiskyrė nuo Mercedes, kuri kažkada valdė 40% McLaren akcijų. Kalbos, kad McLaren 2015-ais pereis ant Hondos prasidėjo bent 4-iais metais atgal.
Atsiskyrimas su Mersais jiems kainavo daug lengvatų(nemokami motorai ir etc.), kurias Honda turėjo kompensuoti su kaupu. Jei ne feilas su PU, tai McLaren'ams šitas deal'as būtų aukso vertės.

Mercedes 2009 nusipirko savo komanda ir pardave McLaren akcijas (ispirko patys McLaren atgal) - apie kokius nemokamus motorus ir etc. klientei ir tiesioginei konkurentei trasoje svajojam?
kart
| 12/19 13:37 Atsakyti
RBR
12/19 11:35

Sunku pasakyti, kur buvo pagrindines klaidos padarytos. Bet ziurint atgal susidaro toks ispudis, kad pirma buvo atsisakyta Mercedes motoru, o tada jau galvojama kuo juos pakeisti. Ir aisku Dennisas per daug pasitikejo senais gerais pazystamais japonais. Neitiketina, kad galejo taip duomenys skirtis ant stendo ir trasoje. Greiciausia ejo kazkiek va bank. O cia jau arba islosi, arba pralosi. Pats protingiausias mano nuomone sprendimas buvo kazkiek pafinansuoti Marusia komanda ir ideti ten Honda motorus vienam ar dviem sezonams. Juk ir taip jie beveik viska is McLarenu pirko. O patys butu ramiai vaziave su Mercedes varikliu ir rode neblogus rezultatus. Panasu kelia atkartojo RedBull komanda su TorroRoso. Kitais metais paziuresim ar tai bus teisingas variantas

McLaren ne Mercedes motorų atsisakė, o aplamai pilnai atsiskyrė nuo Mercedes, kuri kažkada valdė 40% McLaren akcijų. Kalbos, kad McLaren 2015-ais pereis ant Hondos prasidėjo bent 4-iais metais atgal.
Atsiskyrimas su Mersais jiems kainavo daug lengvatų(nemokami motorai ir etc.), kurias Honda turėjo kompensuoti su kaupu. Jei ne feilas su PU, tai McLaren'ams šitas deal'as būtų aukso vertės.
Klepsidra
| 12/19 12:48 Atsakyti
talianas
12/19 12:30

Šiaip logiška. Išvis akivaizdu, kad bus biudžetų ribojimai ir tie ribojimai bus apeinami turint antras komandas. Marusia galėjo valdyti McLarenas ir bandyti naujas dalis, tik neaišku ar Honda būtų sutikusi grįžti į f1 su Marusia. O pagal planus, Mclaren partneriu turėjo tapti Sauber, tik tą sustabdė Hondos atsisakymas. O viso to kaltė šūdini Hondos varikliai. Taigi dabar Mclaren nei turi antrą komandą, nei gamyklinį statusą. Spėčiau, kad netolimoje ateityje bus kautynes Mclareno ir Renault dėl Williamso perėmimo. O gal Renault ant McLareno bandys dalis, bet čia toks liūdnesnis variantas. Labai norėčiau, kad skyrybos su Honda nebūtų ant tiek skausmingas dalykas.

Honda neturejo pajegumu deti motorus kazkam kitam + McLaren is pradziu. Honda niekada nebutu sutikusi moketi milzininkus pinigus ir deti motora i Marussia, kaip ir Mercedes nebutu sutike duoti motora McLaren zinodami, kad tie laukia Hondos ir Marussia. Renault ant nieko nebandys daliu nes neturi pinigu tokiems ekspermentams. B komandos yra kazkieno sapnas, kuris issisklaidys greitai su biudzeto ribojimais.
Klepsidra
| 12/19 12:44 Atsakyti
100 dalyku tikriaus toje McLaren ir Hondos partnerysteje buvo blogai. kai kurie buvo vidiniai, kai kurie - kulturiniai, kai kuria - FIA padiktuoti (kaip antai vos ne du metai prarasti del tokenu puikios sistemos). Zmones normaliai issiaiskino ir issikyre - jiems tai tik verslas.
talianas
| 12/19 12:30 Atsakyti
RBR
12/19 11:35

Sunku pasakyti, kur buvo pagrindines klaidos padarytos. Bet ziurint atgal susidaro toks ispudis, kad pirma buvo atsisakyta Mercedes motoru, o tada jau galvojama kuo juos pakeisti. Ir aisku Dennisas per daug pasitikejo senais gerais pazystamais japonais. Neitiketina, kad galejo taip duomenys skirtis ant stendo ir trasoje. Greiciausia ejo kazkiek va bank. O cia jau arba islosi, arba pralosi. Pats protingiausias mano nuomone sprendimas buvo kazkiek pafinansuoti Marusia komanda ir ideti ten Honda motorus vienam ar dviem sezonams. Juk ir taip jie beveik viska is McLarenu pirko. O patys butu ramiai vaziave su Mercedes varikliu ir rode neblogus rezultatus. Panasu kelia atkartojo RedBull komanda su TorroRoso. Kitais metais paziuresim ar tai bus teisingas variantas

Šiaip logiška. Išvis akivaizdu, kad bus biudžetų ribojimai ir tie ribojimai bus apeinami turint antras komandas. Marusia galėjo valdyti McLarenas ir bandyti naujas dalis, tik neaišku ar Honda būtų sutikusi grįžti į f1 su Marusia. O pagal planus, Mclaren partneriu turėjo tapti Sauber, tik tą sustabdė Hondos atsisakymas. O viso to kaltė šūdini Hondos varikliai. Taigi dabar Mclaren nei turi antrą komandą, nei gamyklinį statusą. Spėčiau, kad netolimoje ateityje bus kautynes Mclareno ir Renault dėl Williamso perėmimo. O gal Renault ant McLareno bandys dalis, bet čia toks liūdnesnis variantas. Labai norėčiau, kad skyrybos su Honda nebūtų ant tiek skausmingas dalykas.
RBR
| 12/19 11:35 Atsakyti
Sunku pasakyti, kur buvo pagrindines klaidos padarytos. Bet ziurint atgal susidaro toks ispudis, kad pirma buvo atsisakyta Mercedes motoru, o tada jau galvojama kuo juos pakeisti. Ir aisku Dennisas per daug pasitikejo senais gerais pazystamais japonais. Neitiketina, kad galejo taip duomenys skirtis ant stendo ir trasoje. Greiciausia ejo kazkiek va bank. O cia jau arba islosi, arba pralosi. Pats protingiausias mano nuomone sprendimas buvo kazkiek pafinansuoti Marusia komanda ir ideti ten Honda motorus vienam ar dviem sezonams. Juk ir taip jie beveik viska is McLarenu pirko. O patys butu ramiai vaziave su Mercedes varikliu ir rode neblogus rezultatus. Panasu kelia atkartojo RedBull komanda su TorroRoso. Kitais metais paziuresim ar tai bus teisingas variantas
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas