„Mercedes“ prieš „Red Bull“: kieno šansai didesni? (12)

„Mercedes“ prieš „Red Bull“: kieno šansai didesni?
logo Spalio 19 d. 12:02, Red Bull Content Pool

Kai kova dėl pergalės „Formulės-1“ pasaulio čempionate vyksta beveik lygiomis, tai vienos ar kitos komandos sėkmė priklauso nuo daugelio faktorių, tarp kurių – trasų, kuriose įvyks likusios sezono lenktynės, charakteristikų. „The Race“ leidinio ekspertai pabandė išanalizuoti, kuriam bolidui likusios šio sezono lenktynės tiks labiau...

Ostinas - „Mercedes“

Istoriškai „Mercedes“ komanda visuomet sėkmingai pasirodydavo „Circuit of the Americas“, jos lenktynininkai ten laimėjo penkerias iš šešerių varžybų, vykusių nuo 2014 metų, kai buvo pereita prie hibridinių jėgos agregatų. 2018 m., kai Kimis Raikkonenas, lenktyniaudamas prie „Ferrari“ vairo, iškovojo savo paskutinę labai ryškią pergalę, iš „pole“ pozicijos COTA autodrome vis tiek startavo Lewisas Hamiltonas.

Bet 2021 m. panašių sulyginimų daryti nelabai verta, visų pirma todėl, kad „Red Bull“ šiuo metu yra puikios sportinės formos, kurios ji neturėjo nuo tų laikų, kai ši komanda kartu su Sebastianu Vetteliu iškovojo keturis pasaulio čempionų titulus.

Ostino trasą galima laikyti puikiai subalansuota tarp pirmojo sektoriaus greitųjų posūkių, pakankamai ilgu tiesiosios ruožu nuo 11 posūkio segtuko iki kairiojo 12-tojo, kur iš esmės pranašumą turės „Mercedes“ (W12 išsiskiria žemu oro pasipriešinimo koeficientu) ir labiau vingiuotu trečiuoju sektoriumi, kur sportininkams dažnai tenka naudotis antrąja ir trečiąja pavaromis.

Bet jei prisiminsime, kokios formos čempionų komanda buvo Turkijoje, o ši trasa gali būti sulyginama pagal charakteristikas su COTA, tai galima spėti, kad JAV greitesni bus „Mercedes“.

Meksika - „Red Bull“

Du iš trijų paskutinių Meksikos GP etapų laimėjo Maxas Verstappenas, beje, jis galėjo nugalėti ir 2019 m., bet gavo baudą, nors parodė geriausią laiką kvalifikacijoje. Nors ilga tiesioji realiai galėtų būti naudingesnė „Mercedes“, bet trasos išsidėstymas aukštai virš jūros lygio (2300 m) yra naudingesnis „Red Bull“.

Oro tankumas Meksikos trasoje yra 25 proc. mažesnis nei pakrantėje, o tai reiškia, kad jėgainių turbinoms tenka dirbti intensyviau nei įprasta.

Fiziškai „Honda“ jėgainės turbokompresoriaus išmatavimai yra mažesni nei „Mercedes“ analogo, todėl turbinai yra lengviau įsisukti iki reikiamų apsukų ir ji gali dirbti su padidintu efektyvumu. Todėl japoniškos jėgainės turės nedidelę galios persvarą, o papildomus kilovatus čia duos ERS sistema, nes Meksikos trasoje labai svarbus yra MGU-H motoro-generatoriaus pajėgumas.

Labiau mažesnis W12 oro pasipriešinimo koeficientas „Mercedes“ čia duos mažiau naudos išretinto oro sąlygomis ir šiai komandai sparnus teks reguliuoti dideliam atakos kampui. Žodžiu, ši trasa bus labai nepalanki pasaulio čempionams ir „Red Bull“ čia turėtų nugalėti.

Brazilijoje – šansai yra lygūs

Lenktynių trasa San Paule taip pat yra virš jūros lygio, bet aukštis kur kas mažesnis – apie 800 metrų. Taigi, čia „Honda“ motorams taip pat bus dirbti lengviau, tačiau tai tikrai ne Meksika.

Interlagoso trasos antrasis sektorius yra gana vingiuotas, vadinasi, reikėtų didesnės prispaudžiamosios jėgos, tačiau ruožas nuo 12 posūkio iki Sennos vardo „S“ formos posūkių yra labai greitas ir ten galima atsikovoti tai, kas prarandama viduriniame trasos sektoriuje.

Greičiausiai, kad abiejų komandų šansai San Paule bus lygūs. Negalima atmesti, kad menką pranašumą turės „Red Bull“, bet jei turėsime galvoje ne vien trasos charakteristikas, bet ir nesuspėjamą Brazilijos orą, tai svarstyklės gali pakrypti į bet kurią abiejų komandų pusę.

Kataras - „Red Bull“

Dvejos iš trijų sezono finalinių lenktynių įvyks naujose trasose, o „Losail International Circuit“ Katare yra greičiau motociklų, o ne automobilių trasa. Nors starto-finišo tiesioji čia yra ilgesnė nei kilometras, šioje trasoje dominuoja vidutinio greičio posūkiai, kurie teoriškai labiau turėtų tikti „Red Bull“ mašinoms su jų aukštu „reiku“ (išilginio posvyrio kampas trasos atžvilgiu).

Žinoma, turi būti išpildyta sąlyga, kad Maxui Verstappenui ir Sergio Perezui pavyks priekines padangas greitai įšildyti iki darbinės temperatūros ant visiškai nežinomos dangos ir išvengti sunkumų, kurių komanda turėjo Stambule.

Beje, tas faktas, tai tai bus nauja trasa, turėtų apsunkinti užduotis visiems. Komandos čia atvažiuos visiškai nepasiruošusios, reikės reaguoti į visai naujus niuansus, susijusius su Losailo trasos asfaltu ir prisitaikyti prie oro sąlygų.

Saudo Arabija - „Mercedes“

Kai Saudo Arabijos GP trasa pirmą kartą buvo pristatyta, iš karto buvo pabrėžiama, kad kaip miesto trasa ji bus labai greita. Beje, ją labiau tiktų pavadinti miesto autodromu, turint galvoje ir tai, kad ji išsidėsčiusi Džidos priemiesčio kurortinėje teritorijoje.

Didelę rato dalį čia teks įveikti su pilnai nuspaustu akseleratoriumi, vadinasi, labiau atsiskleis „Mercedes“ greičio savybės, nors pirmame sektoriuje ir bus keli greiti posūkiai.

Trasa bus nauja visiems, todėl Džidoje, kaip ir Katare, visų gali laukti aibės netikėtumų. Kita vertus, „Mercedes“ atvažiuos labiau užtikrinti savo pranašumu, kadangi tokio tipo trasose visiškai atsiskleidžia W12 bolido pranašumai.

Abu Dabis – šansai lygūs

Istoriškai „Mercedes“ komanda dažnai pasiekdavo sėkmės Abu Dabyje, nors pernai čia Maxas Verstappenas ir laimėjo kvalifikaciją, ir lenktynes. Iš vienos pusės – čia dvi gana ilgos tiesiosios, iš kitos – ratas susideda iš esmės iš 90 laipsnių posūkių ir Yas Marina trasa vienodai tinka abiem komandoms.

Vėl gi, iš istorijos mes žinome, kad kas ten laimi kvalifikaciją, turi daugiau šansų nugalėti ir lenktynėse, o tai reiškia, kad šeštadienis bus ta diena, kai bus nulemtas Hamiltono ir Verstappeno dvikovų, kurios tęsėsi visus šiuos metus, likimas.

Išvados

Viskas, kas čia papasakota, yra tik prognozės, paremtos duomenimis, kuriuos turime šiandien. Tačiau itin įtemtos kovos sąlygomis neįmanoma numatyti, kaip viskas susiklostys realiai.

Kova dėl čempionų titulo – tai sprendimų, priimamų vienais ar kitais lenktynių momentais, virtinė. Visi, kurie nėra susiję su dėl titulo kovojančiomis komandomis, pageidauja, kad šiais metais kova dėl titulo tęstųsi iki paskutinio Abu Dabio etapo rato.

Red Bull Racing Honda
Komanda: Red Bull Racing Honda 2021 sezono taškai: 541.5
Variklis: „Honda“ Važiuoklė: RB16B
Plačiau
Mercedes AMG Petronas F1 Team
Komanda: Mercedes AMG Petronas F1 Team 2021 sezono taškai: 546.5
Variklis: Mercedes Važiuoklė: W12
Plačiau

Komentarai (12)
Linelyzas
IP: dfdb023 | 10/20 13:11 Atsakyti
eustachijus
10/19 14:20

Net neskaičius straipsnio akivaizdu,kad ham turėtų pasiimti titulą viena ranka jei boto maxas niekaip nepaveja. Ką čia dar diskutuoti. Stebūklas ir tik jis maxui padės. Sintetika valdo. Vien dėl to niekas adekvatus negro geriausiu nelaikys,nes visi iki vieno jo titulai tik su geriausia technika. Ir šiaip niekad per 20m karjerą neturėt top4 bolido jau luckis rimtas yra.

Kai pavartoji n žodį, tai tiek ir pasako apie tavo intelektą
A85 logo rėmėjas
IP: dfde2d8 | 10/20 09:28 Atsakyti
Geras Nickas
10/19 23:18

Jei būtų 5 taškų persvara Verstapeno naudai, paskutiniam etape norėčiau pamatyt, kaip norėdamas užsitikrint čempiono titulą kala tiesiai į Hamiltono bolidą, kaip Senna padarė Prostui :) Būtų fajerverkai!! Ir įdomu, kaip Hamiltonas reaguotų, jei būtų eliminuotas tokiu būdu, kaip tai padarė jo dievukas :) Bet čia tik fantazijos...

O šiaip Red Bull vietoj, jei tikrai nori pasikapot ir padaryt „undercut'ą“, Maxui dėčiau naują variklį. Jei jis tinkamesnis Meksikos GP sąlygom nei Mercedes, 10 starto pozicijų baudą galima atkovot su gera strategija. Aišku reikėtų ir didelio Perezo indėlio, bet naujas variklis suteiktų pranašumą sezono pabaigoje, tokiu būdu Mercedes irgi būtų iš dalies į kampuką įvaryti.

10 starto pozicijų bauda tik už ICE keitimą, jei keičia visą jėgainę (turbos, hibridinė dalis) - tai 20 pozicijų bauda. Nežinau ar apsimoka MV keist tik ICE. Nu, bet gal. Šiaip šitam jėgainių turguj tai VB geriausiai atrodo, su daugiausiai teorinio resurso iš jo jėgainių krūvos.

Dėl avarijos, tai man labiau panašu, kad LH galėtų tokią situaciją sukurt, nei MV. MV taranas būtų labai jau akivaizdus ir dabartiniais laikais būtų labai kontraversiškas, LH, gi, man atrodo gudresnis lapinas, tai padarytų subtiliai kaip iš pažiūros netyčinį lenktyninį incidentą (dėl Silverstone man atrodo, kad LH ėjo su rizika, kad arba aplenkia, arba MV DNF, jei MV nenusileidžia).
Jacques
IP: c2a5ed6 | 10/20 00:03 Atsakyti
Aš statyčiau už mersus, nes pastaruoju metu jie pagreitejo, o ar pavyks reddbull dar daugiau bhp isspausti dar klausimas.
Geras Nickas
IP: dae3a0c | 10/19 23:18 Atsakyti
A85 logo rėmėjas
10/19 12:47

Atsimenu Sky bandė daryt tokį reikalą 2018 metais, kai Mercedes ir Ferrari kapojosi. Prognozavo kovą iki sezono galo, o gavosi patys atsimenat kaip :)

Nedėkingas reikalas šitos prognozės. Vienintelis dalykas kurio norėčiau – čempiono titulas sprendžiasi paskutinėse lenktynėse, idealu, jeigu prelegentus skirtų iki 5 taškų, tai įtampėlės būtų sočiai viso savaitgalio metu :)

Jei būtų 5 taškų persvara Verstapeno naudai, paskutiniam etape norėčiau pamatyt, kaip norėdamas užsitikrint čempiono titulą kala tiesiai į Hamiltono bolidą, kaip Senna padarė Prostui :) Būtų fajerverkai!! Ir įdomu, kaip Hamiltonas reaguotų, jei būtų eliminuotas tokiu būdu, kaip tai padarė jo dievukas :) Bet čia tik fantazijos...

O šiaip Red Bull vietoj, jei tikrai nori pasikapot ir padaryt „undercut'ą“, Maxui dėčiau naują variklį. Jei jis tinkamesnis Meksikos GP sąlygom nei Mercedes, 10 starto pozicijų baudą galima atkovot su gera strategija. Aišku reikėtų ir didelio Perezo indėlio, bet naujas variklis suteiktų pranašumą sezono pabaigoje, tokiu būdu Mercedes irgi būtų iš dalies į kampuką įvaryti.
fnatic
IP: 5c1ed66 | 10/19 20:43 Atsakyti
Laimes Mercedes AMG, gal ten kokiam Meksike tiktaise Red Bullis suvaziuos stipriai, bet ir tai dar klausimas. Mercedesam tik vaziuot ir atvaziuot dabar tereikia ir susirinkt tuos 156 taskus ir didele persvara suest abiejose iskaitose.
baltija
IP: 31e9adf | 10/19 15:14 Atsakyti
Vienareikšmiškai Mercedes AMG Petronas.

Meksikiečiui sunkiai sekasi prisijaukinti Red Bull Racing-Honda.

Bet nepamirškime ,kad kokiam Abudabi GP ims ir lietaus paduos arba sniego....

Juk klimato kaita. :)

Bet kokiu atveju gražus F-1 sezono finišas nusimato.
žiūrovas
IP: b898221 | 10/19 15:09 Atsakyti
mersai laimi tik ,,talento" dėka
Ndos
IP: 4896c34 | 10/19 14:59 Atsakyti
Iš tuščio į kiaurą, laikas parodys kas ir kaip.
Ai
IP: eaaf476 | 10/19 14:53 Atsakyti
eustachijus
10/19 14:20

Net neskaičius straipsnio akivaizdu,kad ham turėtų pasiimti titulą viena ranka jei boto maxas niekaip nepaveja. Ką čia dar diskutuoti. Stebūklas ir tik jis maxui padės. Sintetika valdo. Vien dėl to niekas adekvatus negro geriausiu nelaikys,nes visi iki vieno jo titulai tik su geriausia technika. Ir šiaip niekad per 20m karjerą neturėt top4 bolido jau luckis rimtas yra.

Kai gGaslis praleidineja maxa net ne tai, kad ne teammate budamas, o kitoje komandoje dar inzinieriai tariasi kurioje geriau vietoje praleisti tai nesintetika ane? O Botas tai sintetika kai supykęs net nelaiko maxo :) neveidmainiauk, vel vaidini ai kokie silpni buliai kai vertinama tik pagal Turkija
eustachijus
IP: 5e5c2b2 | 10/19 14:20 Atsakyti
Net neskaičius straipsnio akivaizdu,kad ham turėtų pasiimti titulą viena ranka jei boto maxas niekaip nepaveja. Ką čia dar diskutuoti. Stebūklas ir tik jis maxui padės. Sintetika valdo. Vien dėl to niekas adekvatus negro geriausiu nelaikys,nes visi iki vieno jo titulai tik su geriausia technika. Ir šiaip niekad per 20m karjerą neturėt top4 bolido jau luckis rimtas yra.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas