„Mercedes“ suklydo su priekinio sparno koncepcija?

„Mercedes“ suklydo su priekinio sparno koncepcija?
logo 2019 Vasario 26 d. 12:40, Daimler

Pagal pirmosios bandymų savaitės Barselonoje rezultatus daugelis mano, kad pirmauja „Ferrari“ komanda, iš dalies tai pripažino net ir pati pasaulio čempionų komanda. Neatmestina, jog „Mercedes“ pasirinko klaidingą kelią kurdama naująjį bolidą ir padėčiai ištaisyti jiems teks perprojektuoti savąją W10. Turint galvoje, kiek tam reikia laiko, mažai tikėtina, kad „B“ versija bus paruošta anksčiau nei Ispanijos GP etapui.

„Auto Motor und Sport“ pažymi, kad tarp „Mercedes“ mašinos ypatumų, be ilgos ratų bazės ir nedidelio vadinamojo „reiko“ (mašinos korpuso išilginio posvyrio kampo), skiriančių ją nuo kitų komandų (visų pirma nuo „Ferrari“ bei „Alfa Romeo“), yra ir priekinio sparno konstrukcija.

Teoriškai „Mercedes“ priekinis sparnas sukuria daugiau prispaudžiamosios jėgos, o tai yra jos pranašumas, bet jis turi ir rimtą trūkumą – ateinantis oro srautas nepilnai apgaubia priekinius ratus, kartu sukurdamas sujaukto oro zonas.

„Ferrari“ priekinio sparno konstrukcija (kartu ir „Alfa Romeo“, kuri, kaip spėja varžovai, paprasčiausiai nukopijuota nuo Skuderijos) leidžia oro srautui pilnai apgaubti priekinius ratus ir kur kas efektyviau jį nukreipia išilgai bolido korpuso, tuo užtikrindama didesnę prispaudžiamąją jėgą galinio sparno zonoje.

Neįprasta „Mercedes“ priekinio sparno konstrukcija itin nustebino varžovus, tarp kurių – ir „Alfa Romeo“ vadybininkas Beatas Zehnderis: „Mūsų inžinieriai iš pat pradžių pasirinko šitą priekinio sparno koncepciją ir mes spėjome, kad visos komandos nueis tuo pačiu keliu. Bet kai mes pamatėme nuotraukas iš „Mercedes“ bolido pristatymo, pagalvojome, jog jie nori paprasčiausiai suklaidinti varžovus. Mes buvome įsitikinę, kad į bandymus jie atveš tokį patį sprendimą, kaip ir mūsų“.

„Racing Point“ ekipos technikos direktorius Andrew‘as Greenas paaiškino, kuo bloga yra „Mercedes“ priekinio sparno koncepcija: „Jei prieš priekinius ratus susiformuoja sujaukto oro zonos, tai po to jos tampa sūkurių zonomis, kurias būtina kontroliuoti kitais mašinos korpuso elementais, o tai apsunkina užduotį. Idealiai sūkuriai turi pasilikti tik ant vidinių priekinio sparno plokštelių pusių.

Mes tiek gerai išmokome kontroliuoti šiuos sūkurius, kad panaudojame juos greitinant oro srautą išilgai mašinos. Priekinio sparno šoninių plokštelių forma apsprendžia sujaukto oro zonas. Suprantama, jog jūs stengiatės atsikratyti šių zonų, todėl paskutiniais metais įsivyravo tendencija, kad būtų nukreiptas visas sujauktas oras, kurį sukuria priekinis sparnas, į šalį nuo mašinos.

„Mercedes“ teks atlikti daug darbų optimizuojant priekinį sparną, bet komanda yra tiek didelė ir patyrusi, kad galės tai padaryti pačiais trumpiausiais terminais“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983