Monako GP: spaudos konferencija

Monako GP: spaudos konferencija
logo 2004 Gegužės 26 d. 08:47
Pateikiame jums Monako GP spaudos konferencijos vertimą.
Už jį dėkojame Gintarei Vieraitytei ir Gediminui Daukšai.
1. Jarno Trulli (“Renault”), 1h45m46.601s
2. Jenson Button (“BAR Honda”), 1h45m47.098s (+ 0.497s)
3. Rubens Barrichello (“Ferrari”), 1h47m02.367s (+ 75.766s)
Klausimas (K): Jarno, ši pergalė istorinė: pimoji tavo pergalė, pirmoji „Renault“ komandai Monte Carle ir Jūs esate pirmasis italas, laimėjęs čia per 22 metus. Spaudimas lenktynių pabaigoje buvo taip pat didelis...
Jarno Trulli (JT): Aš labai laimingas: dėl savęs ir dėl tų, kurie mane palaikė. Buvo fantastiška, nes pergalės laukiau labai ilgai ir tai atsitiko Monake. Mano lenktynės buvo idealios, ir aš būčiau laimėjęs netgi tuo atveju, jei Michaelis būtų finišavęs: aš jau buvau sustojęs boksuose ir lenktynių pabaigoje beliko tik kontroliuoti lenktynes. Aš sulėtėjau, nes saugojau padangas, ir nenorėjau rizikuoti, nes žinau, kad aplenkti Monake negali.
K: Papasakokite apie lenktynių pabaigą, kai Jensonas priartėjo prie Jūsų.
JT: Viskas priklausė nuo manęs. Kai norėjau, aš galėjau važiuoti greitai, bet lenktynių pabaigoje tam nebuvo jokios priežasties, todėl aš tik kontroliavau lenktynes. Jis priartėjo, bet ne tiek, kad aplenktų, todėl viskas buvo kontroliuojama.
K: Jūs atrodėte labai ramus, bet apie ką galvojote paskutinių ratų metu?
JT: Aš apgalvojau viską. Pergalės laukiau labai ilgai, buvo blogų laikotarpių. Aš tiesiog negalėjau suvokti, kad laimėjau lenktynes ir laimėjau jas Monake – geriausioje pasaulio trasoje. Niekas nepasikeis, viskas bus taip pat, kaip ir pirmoje čempionato pusėje, bet aš labai laimingas, ypač dėl „Renault“ komandos.
K: Jensonai, kokios buvo Jūsų lenktynės?
Jensonas Buttonas (JB): Mano startas nebuvo geras, nes Alonso mane aplenkė ir tada lenktynės buvo sunkios. Lenktynių gale, nors ir žinojau, kad negalėjau aplenkti, bandžiau priversti Jarno padaryti klaidą (nors ir žinojau - jis nevažiavo pilnu tempu). Vos neužkliudžiau barjerų, bet tiesiog labai norėjau laimėti ir dariau viską, kas įmanoma.
K: Šios lenktynės buvo pilnos incidentų, kurių pagrindinis buvo tada, kai Michaelis užkliudė barjerą tunelyje. Ar Jūs tai matėte?
JB: Ne, nes tuo metu aš buvau 7-8 pozicijomis žemiau po mano sustojimo boksuose. Tunelyje yra labai slidu, bet kai važiuoji greitai, to nejauti. Problemos atsiranda tada, kai sulėtėji – pasidaro labai slidu.
K: Jūs ir Jarno sustojote boksuose 2 kartus. Ar saugos automobilio fazė įtakojo Jūsų strategiją?
JB: Kai Alonso atsitrenkė į barjerus, aš tuoj pat po to sustojau boksuose ir manau, kad tai buvo protingas sprendimas. Strategija buvo labai gera.
K: Rubensai, nors laiko tarpas tarp antrosios ir trečiosios vietų labai didelis, tai vis dėlto yra trečia vieta. Jūs nesustojote boksuose saugos automobilio fazės metu, kodėl?
Rubensas Barrichello (RB): Mes turėjome tikrai daug kuro tuo metu. Sąžiningai, aš esu laimės kūdikis, dėl to, kad vienu momentu aš turėjau blokuoti savo ratus, taip pat kažkas atsitiko galinei pakabai. Saugos automobilio fazėje aš turėjau galimybę važiuoti labai lėtai palei boksų sieną ir mechanikai galbūt turėjo galimybę apžiūrėti, kas atsitiko, nes mano bolidas vis dauždavosi į žemę, ir bendra būklė nebuvo gera. Todėl galėjau tik tikėtis, kad pabaigsiu lenktynes. Negalėjau net lenktyniauti, bijodamas, kad kas nors atsitiks bolidui.
K: Ar matėte Michaelio incidentą tunelyje?
RB: Ne, aš buvau toliau. Staiga pamačiau skraidančias bolido dalis ir Michaelį, jau sulėtinusį greitį.
K: Jarno, pakutinis komentaras apie pergalę?
JT: Nuostabu dominuoti visą savaitgalį – taip norisi laimėti lenktynes.
K: Jarno, ar savaitgalio pradžioje tikėjaisi laimėti?
JT: Visų pirma, norėčiau padėkoti visiems už paramą. Aš buvau sutiktas labai šiltai. Turi visada tikėti tuo, ką darai ir aš žinojau, kad mano bolidas geras. „Renault“ yra gera komanda ir mes pastoviai geriname savo bolidą, bet niekada negali žinoti, nes „Ferrari“ dominavo visą šį sezoną. Tu visada tikiesi laimėti, bet negali žinoti to iki ketvirtadienio, kai pradedi prakikuotis trasoje su kitais. Ketvirtadienį mes pamatėme, kad galime konkuruoti, bet niekada nežinai, koks stiprus esi.
K: Ar dabar jautiesi atsipalaidavęs?
JT: Žinoma. Aš kalbėjausi su Jensonu apie tai. Kai kas nors negerai, turi būti stiprus ir tikėti savimi. Aš pasitikėjau savimi ir galų gale laimėjau „pole“ poziciją ir lenktynes. Sezono pradžioje minėjau, kad tikėjausi to. Monake laimėjau abu iš karto. Dabar jaučiuosi puikiai. Niekas nepasikeis, galbūt tik tai, kad dabar dar labiau pasitikėsiu savimi.
K: Papasakokite apie startą.
JT: Aš startavau gerai, ir tada stengiausi atsiplėšti, ką ir padariau. Deja, saugos automobilio fazė mums nepadėjo. Taip pat lenktynininkai, lenkiami ratu, neskubėjo pasitraukti. Kartais prarasdavau kelias sekundes per ratą vien dėl jų. Jensonas ir visi kiti turėjo problemų dėl to. Bet kai pirmauji, tu esi pirmas, kuris turi juos lenkti ir prarandi daugiausiai laiko.
K: Ar Fernando labai spaudė Jus?
JT: Nebuvo labai blogai. Jis atsilikinėjo keliomis sekundėmis. Kartais jis pradėdavo spausti mane, bet aš sugebėdavau pasipriešinti. Mano problema buvo ta, kad aš praradau tiek daug laiko lenkdamas ratu atsiliekančius lenktynininkus ir nors ir atsiplėšdavau, jis sugebėdavo mane pasivyti. Aš žinojau, kad esu greitesnis ir kai išvažiavau iš boksų prieš jį paskutinį kartą, lenktynių likimas buvo nuspręstas. Tada buvo antroji saugos automobilio fazė, bet aš kontroliavau lenktynes nuo pat pradžių.
K: Jensonai, atrodė, kad Jūs labai stengiatės prisivyti Jarno, ypač paskutiniame rate..
JB: Taip, ratu lenkiamas sportininkas paskutiniame rate man nepadėjo, bet stengiausi spausti Jarno, kiekvienas ratas buvo lyg kvalifikacinis. Tai nesuveikė, nes akivaizdu, kad Jarno tempas buvo labai geras, bet negalėjau nepabandyti.
K: Ar labai nusivylėte, kai Michaelis Jus aplenkė pasinaudojęs sustojimu boksuose?
JB: Taip, nes tikrai turėjau problemų su ratu lenkiamais sportininkais. Užtrukau 3 su puse rato už Da Mattos. Niekada nemačiau nieko panašaus. Užtruko ratą, kol jie pradėjo mosuoti mėlynomis vėliavomis, bet jis nepasitraukė 2 su puse rato. Beviltiška.
K: Jis buvo nubaustas ..
JB: Tikrai? Gerai.
K: Takuma turėjo problemą su bolidu, ar tai buvo pranešta Jums? Ar turėjote daryti ką nors, kad išvengtumėte panašios problemos?
JB: Ne, aš nesumažinau savo tempo, nes viskas buvo gerai. Komanda tiksliai nepasakė, kas atsitiko. Nebuvo jokios priežasties būti atsargiam.
K: Koks buvo Jūsų startas?
JB: Baisus. Nemanau, kad galėjau startuoti geriau. Galvojau, kad startavau gerai ir tada pamačiau Alonso, lenkiantį mane, Takuma taip pat buvo greta manęs. Aš buvau trečias po pirmojo posūkio, ir tai nėra blogai. Tada stengiausi neatsilikti nuo dviejų „Renault“ bolidų. Tai tęsėsi iki pat 19-ojo rato, kuriame aš sustojau boksuose, o jie pravažiavo dar 4 ratus.
K: Rubensai, Montoya aplenkė Jus. Kaip tai atsitiko?
RB: Po saugos automobilio fazės tempas buvo labai lėtas, mano padangos buvo atvėsusios, jis rizikavo ir aš maniau, jis važiuos tiesiai. Nemaniau, kad buvo verta blokuoti jį taip prarandant bolido priekį. Pradžioje atrodė, kad šios lenktynės bus pilnos įvykių. Kai Sato bolidas sugedo, buvo labai pavojinga, taip pat ratu atsiliekantys sportininkai šiandien buvo baisūs. Buvo sunku išlaikyti bolidą ant trasos dėl techninių problemų.
K: Ar šios problemos atsirado tuoj pat po starto? Ar šnekėjotės su kuo nors apie tai?
RB: Ne, kai startavau, viskas buvo gerai, bet Takuma jau buvo aplenkęs mane. Mes turime pasimokyti iš jo, nes atrodė, kad jis tiksliai atspėjo startą. Mano bolidas neveikė gerai.
K: Jensonai, Jūs anksčiau važiavote su Jarno vienoje komandoje. Gal galėtumėte mums ką nors papasakoti apie jį, na, pavyzdžiui, apie jo atsidavimą darbui?
JB: Paprastai aš nešneku daug apie kitus lenktynininkus, bet šį kartą, ehhh, na, gerai. Jarno buvo puikus komandos draugas ir kartu šiandieną labai greitas. Prisimenu, prieš dvejus metus šioje trasoje spaudžiau akseleratorių kiek galėjau ir atsilikau nuo jo vos keliomis dešimtosiomis sekundės dalimis. Neatsimenu, kur kas tiksliai vyko, bet man nieko neišėjo. Bet šioje trasoje jis važiuoja velniškai greitai ir, manau, jis yra labai atsidavęs darbui. Jis labai daug treniruojasi – bent jau taip girdėjau šnekant spaudos konferencijoje. Ir, be jokios abejonės, jis įrodė, kad gali nugalėti lenktynėse.
K: Jarno, kai tunelyje Schumacheris padarė avariją, tu važiavai iš karto už Montoyos. Ką tu matei?
JT: Ką gi, jei sąžiningai, sunku ką nors komentuoti. Man teko matyti tiktai abu juos akseleruojančius ir mėginančius sušildyti padangas, blokuojant ratus. Manau, kad jie tik mėgino sušildyti padangas ir neįvertino vienas kito, nes kai Michaelis stabdė, Montoya tuo metu spaudė akseleratoriaus pedalą. Montoya mėgino stabdyti ir sukti į kairę, kad išvengtų susidūrimo, tačiau Schumacheris taip pat pasuko į kairę ir jie abu susidūrė. Tai buvo labai keista.
K: Klausimas visiems trims lenktynininkams: kaip svarbu Formulei 1 yra turėti ne tik skirtingus pilotus laiminčius lenktynes, bet ir tokias įdomias lenktynes?
JT: Visąlaik įdomu išvysti skirtingus pilotus finišuojančius priekyje ir, manau, man šis Monte Karlo etapas buvo fantastiškas. Manau, šnekant bendrai apie lenktynes, jos buvo įspūdingos, nes daug kas įvyko, mes turime naują nugalėtoją ir skirtingi pilotai užėmė aukščiausias vietas, bet jei sąžiningai - aš tiesiog vairuoju ir stengiuosi padaryti geriausią, ką galiu.
JB: Be abejonės, sportui tai tik į naudą. Tai yra lenktynės, kurias žiūri nemažai žmonių ir skirtingas nugalėtojas išeis tik į gera. Aš tikrai neįsivaizduoju, ar lenktynės buvo tokios nuostabios, nes per vieną ratą nemačiau tiek žmonių, kiek matė mane, bet jo, jei lenktynės buvo įdomios - tai dar vienas didelis pliusas. Jei lenktynės buvo fantastiškos trasoje, kurioje praktiškai neįmanoma lenkti, tai belieka tik įsivaizduoti, ko galime laukti iš Nurburgringo.
RB: Ką gi, skirtingas nugalėtojas, tik su tos pačios spalvos bolidu, raudonu, būtų buvę irgi visai nieko. (Juokiasi) Bet, kaip ir visi sakė, tai buvo įsimintinos lenktynės ir manau, kad žmonėms, kurie jas žiūrėjo per televizorių, patiko.
K: Jensonai, kaip jūs vertinate savo pasirodymą šiame sezone, kaip vienas iš sėkmingiausiai lenktyniaujančių pilotų?
JB: Ach, aš manau, kad nuėjau labai ilgą kelią. Ne vairuodamas, bet praleisdamas daug daugiau laiko su komanda. Per paskutiniuosius pusantrų metų mes tapome labai draugiška komanda. Mes esame komanda iš didžiosios raidės, tačiau kartu dar labai jauna ir pastoviai besimokanti, bet manau, kad šiuo metu viskas mums sekasi labai gerai. Pasirinkta strategija visą laiką pasiteisina ir visa komanda dirba taip, kaip turėtų. Tai tik laiko klausimas, manau, mums tereikia šiek tiek laiko, kad dar labiau patobulėtume ir priartėtume prie „Ferrari“. Manau, kad kai visi nuvyks į Nurburgringą, ten jie bus labai greiti ir stiprūs.
K: Kaip manai, ar arti yra tavo pergalė? Ar gali ją užuosti?
JB: Ką gi, aš buvau pakankamai arti, tu juk žinai. (Pasisuka i Trulli) Iš tikro aš galėjau užuosti tavo pavarų dėžę – ji dvokė visas lenktynes. Bet jo. Aš kirtau finišo liniją ir esu laimingas finišavęs antras, bet kai esi antras, tai reiškia, kad vienas žmogus finišavo priekyje, greičiau už tave. Aš norėjau nugalėti, bet galiu susitaikyti ir su antra vieta, ir esu labai laimingas ir, manau, puikiai išsimiegosiu. Ir gerai pasirodysiu kitame etape. Vis dėlto gerai yra turėti dvi antras ir dvi trečias vietas. Čempionate atrodau pakankamai stipriai. Ir tai yra gerai.
K: Jarno, saugos automobilio fazės metu šildant padangas, kaip sunku yra nuspėti, ką darys priekyje važiuojantis pilotas? Kiek tai yra pavojinga?
JT: Paprastai, jei sąžiningai, aš stengiuosi išlaikyti atstumą per kelis bolidus nuo priekyje važiuojančio piloto. Bet Montoya, akivaizdu, taip nesielgė, tačiau iš kitos pusės Michaelis persistengė šildydamas padangas. Sunku pasakyti, dėl kieno kaltės įvyko šis incidentas, tai tiesiog įvyko ir aš stengiausi važiuoti kiek galima toliau nuo jų. Aš pastebėjau, kad kažkas vyksta, nes jie važiavo labai arti vienas kito, vietoje, kurioje dideliu greičiu artėji prie Mirabeau ir tunelyje jie susitrenkė. Ir, na, tiesiog žinote, kaip būna, o galbūt jie susidurs - ir tai iš tikro atsitiko.
JB: Bent jau kiek man atrodo, problema yra, kad trasose ypač kaip ši mes labai dažnai naudojame stabdžius, daug intensyviau negu anksčiau, nes padangos gaminamos vis minkštesnės ir minkštesnės, ir todėl reikia daugiau prispaudžiamosios jėgos. Nes mes naudojame stabdžius dažniau negu anksčiau, jie yra gaminami ir patvaresnės medžiagos, kurią sušildyti yra labai sunku. Aš pats kankinausi dėl šios problemos visą savaitgalį.
K: Jensonai, ar tikiesi nugalėti Nurburgringe? Trasa turėtų tikti tavo bolidui.
JB: Manau, kad mūsų bolidas tinka visoms trasoms, ir aš turėčiau turėti šansą nugalėti Nurburgringe. Bet „Renault“ taip pat bus labai stiprūs ir mums dar reikia nemažai padirbėti, kad išsiaiškintume, kodėl jiems pralaimėjome, arba kodėl aš pralaimėjau, pajudėdamas nuo linijos? Kodėl man nepavyko gerai startuoti? Galbūt kalta lėta reakcija, bet aš bent taip nemanau. Bet aš esu tikras, kad mes tai išsiaiškinsime.
K: Jarno, ar manai, kad ši pergalė, iškovota ne „Ferrari“ komandos, buvo išimtis ir mes daugiau nepamatysime nieko panašaus, ir kiek ši pergalė priklausė nuo padangų?
JT: Ką gi, aš tikiuosi dėl savęs ir dėl visos Formulės 1, kad ateityje kiekvienose varžybose mes išvysime skirtingus pilotus, užlipančius ant aukščiausio podiumo laiptelio, nes kitaip bus šiek tiek nuobodoka. Šiandien taip atsitiko ir mes turime kitą pilotą, nugalėjusį lenktynėse, ir manau, kad tai bent šiek tiek sustabdys „Ferrari“ dominavimą. Ferrari vis dar yra geriausia komanda, turinti geriausią bolidą ir pilotus ir juos vis dar reikia įveikti. Bet mes visi dirbame labai sunkiai ir nėra priežasties, dėl kurios mes negalėtume nugalėti. Šiandien laimėjau aš, galbūt kitą kartą pirmas finišuos Rubensas, o gal Jensonas arba kas nors kitas, mes visi važiuojame, kad nugalėtume.
K: Labai paprastas klausimas Jarno ir Jensonui, kuriame rate tikėjotės antrą kartą užsukti į techninio aptarnavimo zoną?
JB: Dabar negaliu prisiminti, bet sustojau laiku, panašiai, kaip ir buvo planuota.
JT: Tai paslaptis!
K: Klausimas visiems pilotams: akivaizdu, kad saugos automobilis turi priversti lenktynininkus važiuoti lėčiau, bet ar nemanote, kad saugos automobilis važiuoja pernelyg lėtai ir jis turėtų būti pakeistas kitu?
JT: Ne, aš taip nemanau. Saugos automobilis privalo palaikyti tempą, kai susiklosto tam tikros aplinkybės, mojuojama geltona vėliava arba įvyksta avarija. Jeigu pažvelgsime į tai, kas šiandien atsitiko tarp Michaelio ir Montoyos, tai saugos automobilis čia buvo niekuo dėtas.
RB: Aš manau, taip yra todėl, kad Monakas labai skiriasi nuo kitų vietų. Bet kokiam kito tipo automobiliui būtų sunku išlaikyti aukštesnį tempą ir tai nepakeistų situacijos. Aš negaliu nieko spręsti, nes nemačiau incidento. Visi važiavo labai lėtai, bet juk tai Monakas, trasas yra labai siaura ir važiuoti ja labai sunku.
K: Jarno šiuo metu viskas tau ir komandai klostosi puikiai – pirmoji starto vieta, pergalė. Ar tai neverčia tavęs apsispręsti likti komandoje ir kitais metais?
JT: Šiuo metu aš džiaugiuosi savo pergale. Aš visąlaik labai daug dirbau su komanda ir, jei sąžiningai, šiuo metu dirbu su Fernando. Praeitais metai jis iškovojo pergalę ir pirmąją starto vietą ir man dėl to buvo labai sunku, nes viskas nesisekė taip gerai. Bet aš niekada nepasidaviau, žinojau, kad tai galiu padaryti, ir štai šiandien aš pirmoje vietoje. Tiesiog noriu, kad viskas liktų taip, kaip buvo vakar. Manau, būtų puiku, jei galėčiau likti su komanda, nes mes tiek dirbome visus tuos trejus metus, mes visi puikiai sutariame su inžinieriais, mechanikais, su visais, ir viską atliekame ir padarome labai gerai ir tuo ypač esu patenkintas aš, nes kai atėjau į komandą, tai nebuvo komanda tuo metu. Aš dirbau labai sunkiai, kad patobulintume bolidą ir žingsnis po žingsnio mes artėjame prie „Ferrari“. Toks sunkus darbas pasiteisina, ir būtų gerai viską tęsti taip ir toliau.
K: Jensonai, tai, kas šiandien atsitiko tarp Montoyos ir Michaelio, labai primena 2000 metų Italijos etapą, kai už saugos automobilio važiavai tu. Ar Schumacheris yra nenuspėjamas, kai jis važiuoja už saugos automobilio, ar tai tik koncentracijos stokos klausimas?
JB: Ką gi, akivaizdu, tu negali imti ir staigiai stabdyti. Bent jau aš taip nemanau ir po to staigiai spausti akseleratorių. Aš nemanau, kad Michaelis šiandien taip pasielgė, bet tu taip pat privalai šiek tiek pašildyti savo stabdžius, taigi, yra aiški linija tarp to, kas yra stabdžių testavimas ir tik sušildymas.
K: Jarno, prieš dvi savaitės jūs spėjote, kad jau atėjo laikas jums nugalėti ir kad tai atsitiks Monte Carlo ir jūs tai įrodėte. Ar tai tebuvo spėjimas, ar jūs tvirtai tuo tikėjote?
JT: Ką gi, aš esu iš tų žmonių, kurie niekada nepasiduoda. Žinojau, kad komandai sekasi vis labiau ir kad sezono pradžioje mes turėjome šiek tiek problemų su valdymu, komanda į tai susikoncentravo ir rado sprendimą. Paskutiniuosiuose dviejuose etapuose mūsų bolidas buvo šiek tiek patobulintas ir tai leido dar labiau juo pasitikėti. Ir nuo to laiko aš dar labiau pasitikiu juo ir savimi ir sakau sau, kad galiu tai padaryti ir pagaliau tai pasiekiau. Tai buvo mano savaitgalis. Aišku, taip būna ne visada, bet šį kartą taip buvo, be abejonės.
K: Ar jūs švęsite su šampanu ar su vynu iš jūsų vynuogynų?
JT: Nežinau, aš nesu iš tu žmonių, kurie po pergalės dar švenčia. Viskas, ko dabar noriu - išsimiegoti, sąžiningai. Aš taip elgdavausi visada – kartinguose ir Formulėje 3. Po lenktynių - pirmiausia gerai pailsėti.
K: Rubensai, jūs minėjote, kad turėjote problemų su stabdžiais, kai užsiblokuodavo vienas iš ratų. Ar nežinote, ar jūsų komandos draugas nesusidūrė su panašiomis problemomis, nes kai įvyko incidentas tunelyje, jis buvo užblokavęs vieną iš savo ratų?
RB: Hmm, ne, nemanau taip, nes aš klausiau komandos, ar jis nesusidūrė su problemomis, dėl kurių vertėtų man nerimauti. Bet, kaip ir minėjo Jansonas, mes turime sušildyti savo stabdžius ir tai padaryti yra labai sunku. Spėju, kad Michaelis tai ir darė. Aš pats, saugos automobilio fazės metu, susidūriau su panašia problema.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Giriby 1354
2. Tadas Misevičius 1347
3. Darius Linkevicius 1336
4. Kęstutis Šimkus 1334
5. f1a 1332