N. Chesteris: Spielbergo trasa yra labai panaši į Bahreino (1)

N. Chesteris: Spielbergo trasa yra labai panaši į Bahreino
logo 2014 Birželio 15 d. 07:45, LAT Photographic
„Lotus“ komandos technikos direktorius Nickas Chesteris savo komandos spaudos tarnybai papasakojo apie pasiruošimą būsimajam Austrijos GP etapui.
Kaip apibūdinsite būsimąją Austrijos GP trasą Spielberge?
Šios trasos konfigūracija reikalauja, kad bolidas būtų priderintas vidutinei prispaudžiamajai jėgai. Šiai „Red Bull Ring“ trasai reikia maždaug tokio pat priėjimo kaip ir Bahreino trasai, kadangi ir čia yra keletas ilgų tiesiųjų bei nemažai vidutinio greičio posūkių. Todėl bolido prispaudžiamoji jėga turi būti mažesnė nei daugelyje kitų trasų. Be to, „Pirelli“ specialistai sako, kad čia asfaltas palyginti lygus, ne abrazyvus, todėl bus naudojamos minkštosios ir superminkštosios padangos.
Kiek sunku yra susipažinti su naujos trasos ypatumais?
Šis darbas nėra labai lengvas, nors čia mūsų komanda kažkada yra važiavusi. Šioje Austrijos vietoje lenktynės vyko nuo 1997 iki 2003 metų, todėl komanda turi kai kokius šios trasos telemetrijos archyvus. Be to, yra išlikę duomenys apie čia naudojamas trajektorijas, todėl kuriant strateginius planus, viskas nerašoma ant tuščio lapo. Tai mums leidžia dirbti su kompiuteriniu stimuliatoriumi.
Kuomet reikia važiuoti visai naujoje trasoje, kompiuterių pagalba kuriant idealias trajektorijas ir kaip reikia įveikti posūkius, labai lengva suklysti. Tuo tarpu duomenys apie Spielbergo trasą yra išlikę, dėl to klaidų tikimybė mažesnė.
Tačiau nė vienas iš „Lotus“ pilotų nėra lenktyniavęs Austrijoje „Formulės – 1“ čempionate?
Dėl to treniruotėse mes stengsimės nuvažiuoti kuo daugiau ratų, kad abu pilotai galėtų kuo išsamiau susipažinti su šia trasa. Kadangi čia dešimt metų nevyko F-1 varžybos, neaišku, kaip trasos idealios trajektorijos „apsivalymas“ per lenktynes paveiks bolidų dinamiką ir kaip mašinos elgsis, kai asfaltas bus švarus ir nuklotas padangų guma. Mat tai reikia žinoti prieš reguliuojant bolidus lenktynėms. Taigi, užduotis nėra paprasta.
Jūsų komandos pasitarimas po Kanados GP nebuvo labai paprasta ir lengvas?
Žinoma, kad nesame patenkinti mūsų rezultatais Monrealyje. Su P. Maldonado bolidu buvo problemų tiek dėl komandos apsiskaičiavimų, tiek dėl „Renault“ kaltės, tuo tarpu R. Grosjeanui iš pat pradžių buvo sunku laikytis aukšto tempo, o vėliau sulūžo jo bolido galinis sparnas. Mes viską išsamiai dabar analizuojame. Problemos, iškilusios Pastorui, atsirado dėl vieno smulkaus variklių sistemos jutiklio gedimo. Tai labai maža detalė, tačiau dėl jos P. Maldonado negalėjo uždirbti taškų. Romaino Grosjeano atveju mums jau pavyko išsiaiškinti dėl ko sugedo jo bolido sparnas ir daugiau tokia klaida nepasikartos. Mes ir toliau intensyviai dirbsime, kad „Lotus“ bolidai būtų tokie pat patikimi kaip ir per ankstesnius F-1 sezonus.
Kokias technines naujoves rengiate Austrijos GP etapui?
Kai kurių naujienų bus aerodinamikoje, be to, mes smarkiai keičiame stabdymo sistemą. Norime pasiekti geresnį rato įveikimo laiką optimizuodami stabdymo procesą. Pilotai turi pajausti atgalinį ryšį kai geriau dirbs naujoji „brake-by-wire“ sistema.
Kiek pasistūmėta kuriant 2015 m. bolidą?
Kitais metais F-1 reglamentas iš esmės nepasikeis, todėl viskas, kas daroma tobulinant šių metų E22 bolido važiuoklę, bus panaudota ir kitų metų mašinoje. Ypač tai liečia važiuoklės elementus. Mes tikime, kad E22 turi didelį potencialą, todėl dedame visas jėgas jo modernizacijai. Jau nemažai padaryta kuriant E23 mašiną ir tikimės, kad ji bus greita ir patikima.


Komentarai (1)
Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
Charlie Charlie
| 06/15 13:35 Atsakyti
Bus įdomu.
×

TOP naujienos