N. Hulkenbergas: mes turime pasitempti visose srityse

N. Hulkenbergas: mes turime pasitempti visose srityse
logo 2018 Lapkričio 19 d. 13:13, Renault Sports

Likus vienam etapui iki sezono pabaigos „Renault“ komanda užima ketvirtą vietą Konstruktorių įskaitoje, jos pranašumas prieš „Haas“ yra 24 taškai ir tikimybė, kad amerikiečių komanda šį skirtumą panaikins, yra nedidelė. Atrodytų, kad formaliai užduotis yra įvykdyta, kadangi „Renault“ turi šansų tapti „geriausia tarp likusiųjų“, bet jai pasiekti trečiosios vietos, kurioje šiuo metu yra „Red Bull“, šiemet buvo vis tiek nerealu.

Faktiškai prancūzų komandos sezono baigtis netenkina: varžovai, pasirodantys su „Mercedes“, „Ferrari“ bei „Red Bull“ mašinomis, ratą nuvažiuodavo visa sekunde greičiau, o kai kuriose trasose – ir dviem sekundėmis greičiau. Nico Hulkenbergą tai išties jaudina ir jis mano, kad 2019 metais gyvybiškai svarbu pasiekti kur kas ryškesnės pažangos.

Šiame sezone prancūzų koncerno gamyklinei komandai labai trūko stabilumo: jei JAV ir Meksikoje ji iš tikrųjų buvo ketvirta pagal greitį, tai Brazilijoje ji nusileido „Sauber“, „Haas“ bei „Force India“. Kitą sezoną to neturėtų būti.

„Mašinos greitis neturėtų taip stipriai priklausyti nuo trasos konfigūracijos. Mes norime būti greiti visur, - pareiškė „Renault“ sporto direktorius Alanas Permane.

Jei vienos ar kitos trasos ratas yra sudarytas daugiausia iš lėtų posūkių, tai ten atsilikimas būna mažesnis. N. Hulkenbergo nuomone, tuomet R.S.18 mašina demonstruoja visą savo potencialą: „Mums labiausiai reikia posūkių, kurie yra įveikiami 80-120 km/h greičiu. Reikia, kad posūkis būtų tam tikros konfigūracijos, kad judėjimo kryptis keistųsi tam tikru kampu. Kaip trečiajame Ostino trasos sektoriuje“.

Kuo greitesnis posūkis ir kuo didesnis jo spindulys – tuo mažiau stabiliai elgiasi mašina. R. S.18 geriausiai atrodo trasoje tik esant tam tikriems posūkio kampams. Kitose situacijose nuo priekinės važiuoklės dalies sklinda per daug sujaukta oras, kuris patenka tiek į mašinos viršų, tiek ir po dugnu, o tai atsiliepia visai bolido aerodinamikai. Nedidelio spindulio trumpuose posūkiuose, kuriuos pilotai įveikia staigiai ir greitai, šios problemos pasireškia žymiai mažiau.

„Šiais metais darbas vėjo tunelyje mažai ką davė. 2017 metais reikalai buvo geresni. Šiame sezone mes mažai progresavome, - turi pripažinti Hulkenbergas. Jis mano, kad atsilikimas nuo lyderių 60 proc. apspręstas važiuoklės trūkumais, o dar 40 proc. – nepakankamai efektyviu jėgos agregatu. Beje, gali būti, kad jėgainės dalis šiame santykyje yra dar mažesnė – vis dėlto „Red Bull“ komanda, kurios mašinose įmontuotos tokios pačios jėgainės, šiais metais iškovojo 4 pergales, tuo tarpu kai „Renault“ pilotai tik kelis kartus sugebėjo finišuoti pirmajame penketuke.

„Vien tik nuolatinio bolido modernizacijos proceso dėka mes sėkmės nepasieksime, - mano Nico. – „Top“ komandos žino kažką tokio, ko mes nežinome. Mes turime atspėti šią mįslę. Dėl kažkurio vieno patobulinto elemento neįmanoma atsikovoti pusę sekundės. Mes turime pasitempti visose srityse“.

Beje, komanda tęsia vystymą ir augina savo potencialą – 2019 metų pabaigoje darbuotojų skaičius, dirbantis bazėje Enstone, turėtų išaugti iki 780  žmonių. Lygiagrečiai vyksta infrastruktūros modernizacija ir gamybos procesų tobulinimas. Be to, nuo kitų metų komandoje lenktyniaus Danielis Ricciardo.

„Naujas pilotas, nauja motyvacija, naujas mąstymas, nauja patirtis, - šia tema sako A. Permane. – Bet tai nereiškia, kad mums nepatiko Carlosas Sainzas. Bet šviežias vėjas – tai visuomet gerai“.

Bendradarbiavimo su Ricciardo pradžios laukia ir N. Hulkenbergas: „Danielis iškovojo keletą pergalių, jis greitas ir tikslo siekiantis lenktynininkas. Todėl aš turiu gerai ruoštis, rodyti gerą greitį ir stabilius rezultatus. Beje, man  visuomet pavykdavo aplenkti savo komandos draugus“.

Jei „Renault“ tikrai sugebės pasiekti savo tikslų ir sugrįš į „top“ komandų gretas, tai bus naudinga visai „Formulei-1“. Per hibridinės turboeros metus „Mercedes“ iškovojo 73 pergales, „Ferrari“ – 14, „Red Bull“ – 12. Įvairovė nepakenkė nei vienai sporto šakai.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983