N. Mansellas: lenktynininkai jaučiasi esantys antžmogiai (12)

N. Mansellas: lenktynininkai jaučiasi esantys antžmogiai
logo Rugpjūčio 18 d. 19:11, Pirelli

F-1 čempionas Nigelas Mansellas mano, kad dėl didžiulio saugumo, dabartiniai „Formulės-1“ lenktynininkai jaučiasi esantys antžmogiai.

Britas karjerą „Formulėje-1“ pradėjo 1980 metais. Per daugiau nei 10 metų, kuriuos jis praleido čempionate, F-1 ne vienas sportininkas avarijose patyrė sunkias traumas, o dalis jų tragiškai žuvo.

N. Mansellas teigia, kad saugumas „Formulėje-1“ stipriai pasikeitė, o trasos buvo „sterilizuotos“.

„Smūgio banga palietė visas lenktynių trasas ir jos buvo sterilizuotos. Tad neliko visų greitų ir pavojingų posūkių. Labai gaila. Dauguma greitų posūkių turi didžiules saugumo zonas, kelkraščiai labai maži. Gali padaryti klaidą, išlėkti už trasos ribų ir lyg niekur nieko greitai į ją sugrįžti“, - sakė N. Mansellas.

„Kai mano laikais kas nors padarydavo klaidą, tai brangiai kainuodavo. Mes trenkdavomės į „Armco“ ar tiesiog betoninę sieną. Žmonės mirdavo, patirdavo traumas - kojų, rankų, stuburo lūžiai. Traumos, po kurių kiti negrįždavo į sportą.“

„1994 metais, po tragiškojo savaitgalio Imoloje, F-1 stipriai pasikeitė. Dabar lenktynininkai jaučiasi esantys antžmogiai. Jie gali patekti į didžiulę avariją ir likti nesusižeidę. Kartais senosios kartos sportininkai pamato incidentus ir galvoja, kad įvyko siaubingas įvykis, bet tada lenktynininkas iššoka iš automobilio nesusižeidęs ir grįžta į komandos garažą.“

N. Mansellas teigia, kad pasikeitė ne tik saugumas, bet ir fiziniai reikalavimai. Anot brito, dabar vairuoti F-1 bolidą reikia mažiau fizinės jėgos.

„Po kai kurių lenktynių jie išlipa iš automobilių ir atrodo taip, lyg ką tik grįžę iš kirpyklos. Jokio prakaito, nieko. Ir taip yra dėl to, jog buvo išrastas toks dalykas, kaip vairo stiprintuvas. Mano laikais reikėjo stiprių rankų, kad galėtum suvaldyti automobilį posūkyje. O jei stokojai jėgos, išlėkdavai už trasos ir patirdavai incidentą. Dabar F-1 automobilį gali vairuoti su vienu pirštu.“

„Dabar F-1 tapo prieinama sportininkams, kurių dalis nėra fiziškai stiprūs. Mano laikais privalėjai būti fiziškai stiprus. Būdamas fiziškai stiprus galėdavai pranokti trasoje tuos, kurie buvo silpnesni, kurie fiziškai nebegalėdavo tęsti lenktynių, ypač „žemės efekto“ laikais.“

„Dabar yra įvairiausių technologijų, 30-50 inžinierių bando tinkamai sureguliuoti automobilį. Mes turėjome vieną inžinierių, dizainerį ir vyriausiąjį analitiką. Viską turėjome atlikti patys. Šis sportas labai stipriai pasikeitė ir yra labai pasistūmėjo į priekį.“



Komentarai (12)
Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
Pvilikas
IP: dacc766 | 08/21 20:40 Atsakyti
Teisybe sako o Dabar manekenes o ne bolidu vairuotojai, tikri vyrai buvo hakinenas shumis cuolthardas senna visi sie vyrukai is sudiniausiu bolidu padarydavo pool position, o Dabarr bobos visi stena Dabar mazgotes, saunuolis Manuel's grazinkit betono Sienas ir posukius mirtinus , reikia kraujo siuolaikinei f1.
egoistas
IP: 4fc3a65 | 08/20 18:41 Atsakyti
Lolol . Prasigeres playbojus ?!!! Jis su zmona nuo pat karjeros pradzios buvo visur ir visada. Vienas greiciausiu ever ! Paskutinis kuri asmeniskai pasirinko Enzo i Ferrari...
Sub7
IP: 3c88832 | 08/19 22:14 Atsakyti
darkstar
08/19 20:26

Prie ruso buvo geriau. Betonines sienas reikia grazinti kad sportininkai zalotusi ar mirtu grynai del pramogos. Senatve :D

Ne betonines sienas, o medziu prisodint prie pat trasos, kad pajaustu tie slabni LGBTisnikai ka reiske vaziuot ralyje B grupes ralio vyru laikais. Jau nekalbant apie kazkokius HALO, salmus ir neperdegamus kombinezonus - viska panaikint - tikri vyrai su maikem, akiniais ir dviratininku salmais is senuku turi vaziuot
darkstar
IP: 603a89e | 08/19 20:26 Atsakyti
Prie ruso buvo geriau. Betonines sienas reikia grazinti kad sportininkai zalotusi ar mirtu grynai del pramogos. Senatve :D
lolol
IP: ae918c1 | 08/19 10:15 Atsakyti
Iš vienos pusės 92 metų Monako GP kai Manselas kovėsi su Sena tai, dėl ko žmonės ir žiūri šias lenktynes, bet iš kitos pusės Manselas buvo prasigėręs pleybojus panašiai kaip Kimis todėl ir alpdavo po lenktynių.
Aa
IP: dd9eeda | 08/19 10:10 Atsakyti
Sub7
08/18 22:50

Labai fiziskai silpni pilotai, katik is po kirpyklos iseje, gali virs 5G pastoviai lauzt su dabartiniais greiciais posukiuose, ir kaip ir visi slabakai, as they do, kaip niekur nieko isgyvent po 50G smugius a la Grosjeano arba Verstappeno. Siemet labai silpni pilotai, besidauzantys i zeme uzpakaliu vaziuojant 340 Baku tiesiaja irgi islipa kaip katik is po kirpyklos. Geriau tegul papasakoja, su kokiu Williamsu jis savo ta WDC laimejo - ten turbut gerai suprogramavus nei to vieno pirsto nebutu reikeje usui

Na taip kunas susikrato nuo staigaus greicio pokyciaus, bet nera ka lyginti, kai seniau, kad ir su 20G teksdavosi i betonine siena. O kratymaisi del zemes efekto tada daug stipresni buvo ir niekas nesiskunde.
kas tave nuskriaudė
IP: 4c7e91d | 08/19 09:16 Atsakyti
Rgs
08/18 23:01

Pritariu mansellui 100 proc. Kai pasiziuri i tuo skysto veido ir kuno ir dazniausiai proto (ypac gim.po 2000), tai supranti kad pagrindiniai pozymiai kad cia pakliutum yra pinigai ir “teisingos” paziuros, ivaizdis, pvz turi pasisakyt pries rasizma, uz lgbt ir tt. O pilotuos uz tave tie 30-50 inzinieriu, elektronika ir tt, o tu galesi keiktis ar padainuot vaziuodamas, taip irasydamas viral video tapsianti hita.

ir uždraudė būt homofobu rasistu?
YZF
IP: 20135ae | 08/19 09:04 Atsakyti
Sub7
08/18 22:50

Labai fiziskai silpni pilotai, katik is po kirpyklos iseje, gali virs 5G pastoviai lauzt su dabartiniais greiciais posukiuose, ir kaip ir visi slabakai, as they do, kaip niekur nieko isgyvent po 50G smugius a la Grosjeano arba Verstappeno. Siemet labai silpni pilotai, besidauzantys i zeme uzpakaliu vaziuojant 340 Baku tiesiaja irgi islipa kaip katik is po kirpyklos. Geriau tegul papasakoja, su kokiu Williamsu jis savo ta WDC laimejo - ten turbut gerai suprogramavus nei to vieno pirsto nebutu reikeje usui

Noreciau pamatyti Hamiltona taip kovojanti del finiso: https://www.youtube.com/watch?v=6W6OswDJZJ8
maxpower
IP: a140e41 | 08/19 08:13 Atsakyti
Žodžiu jei nori būt tikru lenktyninku turi patirti rimtą traumą, o geriausia būtų jei ir užsimuštum va tada tikrai pateksi į tikrų lenktynininkų olimpą
Black_Death
IP: c353edb | 08/19 07:33 Atsakyti
Sub7
08/18 22:50

Labai fiziskai silpni pilotai, katik is po kirpyklos iseje, gali virs 5G pastoviai lauzt su dabartiniais greiciais posukiuose, ir kaip ir visi slabakai, as they do, kaip niekur nieko isgyvent po 50G smugius a la Grosjeano arba Verstappeno. Siemet labai silpni pilotai, besidauzantys i zeme uzpakaliu vaziuojant 340 Baku tiesiaja irgi islipa kaip katik is po kirpyklos. Geriau tegul papasakoja, su kokiu Williamsu jis savo ta WDC laimejo - ten turbut gerai suprogramavus nei to vieno pirsto nebutu reikeje usui

Suprantu nenoredamas, bet pritari Manselui. As taip pat manau, kad reiktu apriboti telemetrija, pokalbius per racija, o 5G visai uzdrausti.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas