N. Stepney neigia jam mestus įtarimus

N. Stepney neigia jam mestus įtarimus
logo 2007 Liepos 09 d. 16:55, Ferrari
Šnipinėjimo ir sabotažo skandalui „Ferrari“ komandoje vis labiau įsibėgėjant, savo nuomonę pagaliau išsakė pagrindinis kaltinamasis Nigelas Stepney. Brito versija, kaip nekeista, smarkiai skiriasi nuo iki šiol ekipos teiktų pranešimų.
„Esu apkaltintas, tačiau konkretūs kaltinimai vis dar nepateikti – tebevyksta tyrimas. Buvau oficialiai atleistas gegužės mėnesį – po trisdešimties metų „Formulėje-1“. Išvykau iš Italijos ir šiuo metu bandau rasti naują darbą automobilių sporto pasaulyje“, – taip apie dabartinę situaciją ėmė pasakoti N. Stepney.
„Problemos prasidėjo dar praėjusį rugsėjį, kai Rossas (Brawnas, buvęs „Ferrari“ technikos direktorius – red. past.) paskelbė apie atostogas. Ekipos struktūra ėmė keistis. Norėjau darbo, panašaus į tokį, kokį turėjo Rossas, srityje, kurioje dirbau daugiau kaip dešimt metų. Norėjau vadovauti bandymų ir lenktynių ekipoms bei būti pavaldus Aldo Costai (vyriausiajam „Ferrari“ bolidų kūrėjui – red. past.), o ne Mario Almondo (naujam „Ferrari“ technikos direktoriui – red. past.), kurį pasamdė žmogiškųjų išteklių departamentas. Būti pavaldžiam M. Almondo bei keletui kitų, mano manymu, buvo didelis žingsnis atgal. Iki tol buvau pavaldus R. Brawnui ir mūsų santykiai puikūs – jaučiau jo paramą bei supratimą.
Šešis mėnesius vyko derybos su M. Almondo bei Jeanu Todtu, kurie norėjo, kad dar metams likčiau tose pačiose pareigose – bandymų ir lenktynių ekipų operacijų vadovu“, – teigė pagrindinis skandalo „herojus“.
„Per Kalėdas man davus interviu „Autosport“ (kurio metu N. Stepney prisipažino esąs nepatenkintas savo padėtimi „Ferrari“ komandoje – red. past.), mano situacija naujoje struktūroje ėmė blogėti. Santykiai su J. Todtu praktiškai visiškai žlugo. Tačiau vistiek stengiausi dirbti, kol vasario viduryje pasidarė dar blogiau. Virš manęs buvusiems žmonėms buvo neįmanoma ką nors paaiškinti. Tai gniuždė. Be to, pasakiau J. Todtui, kad nebenoriu daugiau keliauti – troškau atsisėsti ir ramiai apmąstyti ateitį. „Ferrari“ į tai pažiūrėjo neigiamai. Tapau atsakingas už komandos pajėgumo vystymą ir turėjau dirbti gamykloje. Pasijaučiau lyg koks išdavikas – vien dėl to, kad nebenorėjau keliauti“, – toliau pasakojo N.Stepney.
„Tuo metu nesižvalgiau į kitas ekipas, negalvojau apie kitus darbus, tačiau viskas, ką aptarinėdavau su gamyklos darbuotojais nukeliaudavo į aukštesnius sluoksnius. Natūralu, kad žmonės pradėjo bijoti su manimi kalbėtis. Atsidūriau tokioje padėtyje, kai dirbti tapo nebeįmanoma.
Kovo pabaigoje tai tapo nebepakeliama, tad pradėjau dairytis kitos ekipos – užmezgiau ryšius su Nicku Fry‘um iš „Honda“. Balandžio 28-ąją Port Ginestoje (Ispanija - red. past.) susitikau su Mike‘u (Coughlanu, vyriausiuoju „McLaren“ bolidų kūrėju – red. past.). Prieš tai jau buvau kartą susitikęs ir su N. Fry‘um, tad į antrąjį susitikimą nenorėjau eiti vienas. Iš pradžių Mike‘as negalvojo apie perėjimą kitur. Situacija šiek tiek pasikeitė, kai išgirdę kalbas apie mane ir „Honda“ norą prisidėti ir pereiti kartu pareiškė dar trys ar keturi „Ferrari“ techniniai darbuotojai.
Susitikę su Mike‘u aptarėme, kokios struktūros, įrangos reikėtų, kad galėtume gerai atlikti savo darbą kitoje ekipoje, ką galėtume jai duoti. Neįmanoma tiesiog paimti vienos komandos struktūrą ir perkelti į kitą – viskas turi išsivystyti savaime. Mačiau dideles perspektyvas „Honda“ komandoje. Galiausiai, birželio 1-ąją Londono Heathrow oro uoste abu susitikome su Nicku Fry‘um. Kategoriškai neigiu, kad šito ar kurio nors kito susitikimo metu Mike‘ui perdaviau kokią nors techninę informaciją“, – savo kaltę neigė garsus specialistas.
„Gegužės 17-ąją prasidėjo „Ferrari“ prieš mane ėmėsi teisinių veiksmų. Karabinieriai iš gamyklos vežėsi ir apklausinėjo žmones, tačiau niekam nebuvo pateikti jokie kaltinimai. Mano name Serramazzoni (Modenos, kur įsikūrusi „Ferrari“ ekipa, priemiestis – red. past.) buvo du kartus atlikta krata. Paskambinau Jeanui Todtui ir pasakiau, jog vykstu atostogauti į Filipinus. Užpildžiau specialia formą, tačiau ji taip ir liko neįteikta gulėti ant mano stalo. Nuo to laiko mes nesikalbėjome.
Buvau sekamas. Negana to, sekė ir mano sužadėtinę Ash su vienerių metų dukrele Sabine. Įvyko keletas gaudynių automobiliais, buvo lekiama dideliais greičiais. Mus sekė daugiau nei viena mašina su itališkais numeriais. Galiausiai, kai vieną iš tų mašinų praeitą ketvirtadienį užspeitėme į kampą, žmonės joje atsisakė kalbėti. Nemanau, kad jie buvo žurnalistai. Beje, mano mašinoje buvo sumontuota sekimo įranga“, – lyg veiksmo filmo siužetą toliau pasakojo N.Stepney.
„Kažkas nutiko „Ferrari“ viduje. Mario Almondo mane apkaltino paėmus kažkokius brėžinius. Turėjau juos, tačiau legaliai – tai buvo reikalinga darbui su simuliatoriumi. Sekančią dieną numečiau tuos popierius Almondo ant stalo. Jau kitą dieną jie vėl gulėjo ant mano stalo! Kategoriškai neigiu, kad juos kopijavau ar siunčiau Mike‘ui Coughlanui. Žinojau, kad gamykloje visą laiką esu sekamas, kad viskas, ką sakiau ar dariau, buvo pranešinėjama bei kad kiekvieną kartą kai kompiuteryje atsidarinėjau bylas, reikiami žmonės žinojo, kada ir kokias.
„Ferrari“ labiausiai bijo to, ką turiu savo galvoje. Nejaugi jūs manote, kad Nicolas Tombasis (aerodinamikos specialistas – red. past.) ateidamas iš „McLaren“ į „Ferrari“ viską pamiršo? Priešingai! Naujas „Ferrari“ bolido priekio aerodinamika atėjo iš „McLaren“. N. Tombasis viską atsinešė savo galvoje. Aš žinau, kas vyko ekipoje tuos dešimt metų – buvo daug ginčytinų dalykų – matyt, tai „Ferrari“ labiausiai ir siutina“, – tvirtino ilgametis „Ferrari“ ekipos darbuotojas.
„Neturiu minčių, iš kur Mike‘as Coughlanas gavo dokumentus. Jei ir turėjo, tai gavo ne iš manęs. Negi manote, kad buvau toks kvailas ir tempiausi tuos dokumentus į susitikimus su Coughlanu ir Fry‘umi? „Ferrari“ ekipoje kūriau ir diegiau nemažai sistemų, skirtų bolidų paruošimui lenktynėms bei bandymams. Tai, kaip buvau informuotas, ir turėjo būti rastuose dokumentuose. Tačiau kam man tie dokumentai? Dirbau prie jų kartu su R. Brawnu bei M. Almondo – viską turėjau savo galvoje. Rimtai abejoju, ar Mike‘as galėjo juos turėti...
Neturiu ko slėpti. Išeidamas iš „Ferrari“ ant savo darbo stalo galėjau net palikti namų raktus – kad bet kada galėtų įeiti ir patikrinti.
Jaučiuosi juodinamas. „Ferrari“ – italų religija, tad prieš tokią sistemą kovoti bus sunku. Nepaisant to, tikiu Italijos teisėtvarkos sistema“, – taip užbaigė pokalbį N. Stepney.
Priminsime, kad birželio 21 dieną „Ferrari“ ėmėsi viešų teisinių veiksmų prieš techninės informacijos pasisavinimu įtartą N. Stepney, kuris šioje komandoje pastaruoju metu buvo atsakingas už pajėgumo vystymą.
Kiek vėliau, liepos 3 dieną italų komanda kreipėsi į teisėsaugos instituacijas dėl vyriausiojo „McLaren“ bolidų kurėjo M. Coughlano, kurį taip pat apkaltino neteisėtu konfidencialios informacijos pasisavinimu.
Liepos 7 dieną „Honda“ komanda oficialiai patvirtino, kad su šiais dviem specialistais kalbėjosi dėl galimų darbo santykių ateityje.
„McLaren“ komanda nekartą pakartojo, jog nėra susijusi su savo darbuotojo nelegalia veikla, o slapta informacija esą nebuvo panaudota bolido kūrime ar perduota kitiems ekipoje dirbantiems specialistams.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1178
2. Tadux15 1161
3. Giriby 1155
4. mantioras 1147
5. Modestas99 1144