NASCAR. Aaron‘s 499

NASCAR. Aaron‘s 499
logo 2005 Gegužės 03 d. 07:23, NASCAR
Lenktynės Talladegoje, pirminiais skaičiavimais, atnešė komandoms apie keturis milijonus dolerių nuostolių sudaužytų automobilių pavidalu, tačiau tai nelabai rūpėjo Jeffui Gordonui, kuris, visas lenktynes važiuodamas priekinėje grupėje, sugebėjo išvengti nemalonių netikėtumų ir iškovojo antrąją šių metų pergalę apribotoje trasoje.
Daugkartinis NASCAR čempionas ir šių metų „Daytona 500“ nugalėtojas pradėjo važiuoti stipriai nuo pat starto, jau pirmajame rate išsiverždamas į priekį. Rikiuotė, palyginus su startine, kaip mat visiškai susimaišė, kai kuriems lenktynininkams stumiantis automobilių, lekiančių dviemis ir trimis juostomis, virtine į priekį, kitiems taip pat greitai savąsias pozicijas užleidžiant. Kevinas Harvickas, kuris nugalėjo kvalifikacijoje, buvo ypač pastebimas, nes per 11 ratų nusmuko į pačią paskutinę, 43-čią vietą. Per radiją lenktynininkas pranešė mechanikams, kad taip daro tyčia, nes per mažai oro patenka į radiatorių ir variklis perkaitinėja. Pirma pasitaikiusia proga, kai 21 rate Kyle‘o Petty automobilio padanga sprogsta ir pasiunčia agregatą į sieną, K.Harvickas sustojo boksuose ir mechanikai pakoregavo aušinimo sistemą. Rezultatai buvo akivaizdūs, nes iškart po restarto K.Harvickas sugebėjo vėl iš rikiuotės uodegos grįžti padoriu atstumu nuo lyderių.
37 rate Jeffas Greenas taip pat praranda padangą ir pasiutusiai sukdamasis kerta visą lenktyninę trajektoriją ir nučiuožia žole tolyn, kažkaip neįtikėtinai neužkliudydamas nė vieno oponento. Po sustojimų priekyje atsiduria J.Gordonas, Jimmie Johnsonas, Dale‘as Earnhardtas Jaun. ir Tony Stewartas, vieni iš stipriausių dabartinių lenktynininkų apribotuose ovaluose. Nenuostabu, kad jie fanams padovanojo nuostabią kovą, kurioje automobiliai važiavo eilėje vienas greta kito. D.Earnhardtas pabandė išnerti į priekį išore, tačiau tai pavyko tik kelioms akimirkoms, ir J.Gordonas susigrąžino savo poziciją, be to, D.Earnhardtas liko išstumtas iš idealios trajektorijos ir pradėjo kristi žemyn, pasiekdamas net 35 poziciją.
74 rate, lenktynininkams sukant į žalios vėliavos sustojimus, J.Gordonas boksuose pametė priekinę dešinę padangą, kad žymiai sugaišino jį, tačiau NASCAR veteranas išsilaikė lyderių grupėje. Kita vertus, į priekį išsiveržė Kevinas Harvickas, atlikęs savo sustojimą žymiai sėkmingiau. J.Gordonas netrukus vėl prisikasė iki priekio, kur užsimezgė intensyvi kova dėl vietos tarp Ryano Newmano, J.Gordono, D.Earnhardto Jaun., K.Harvicko ir Kurto Buscho. Tačiau reginį 104 rate nutraukė Bobby Hamiltonas Jaun., kurio sprogusi padanga smarkiai sumaitojo automobilio korpusą. Visi lyderiai pasuko į boksus, kur pasikeitė visas keturias padangas bei pasipildė degalų. Po restarto vėl atsinaujina kova, tačiau 116 rate K.Petty, tą dieną jau turėjęs nemalonumų, dar kartą sukelia saugos fazę, nes jo automobilis tiesiog sustoja trasoje, kas yra neįtikėtinai pavojinga šioje supergreitoje trasoje.
120 rate viskas atsinaujino, ir jau rodės, kad šios lenktynės Talladegoje bus neįtikėtinai ramios, tačiau taip manantieji klydo. 132 rate Mike‘as Wallace‘as praranda automobilio kontrolę, kabina J.Johnsoną ir D.Earnhardtą, o jau tada į jį vienas po kito pradeda rėžtis kiti automobiliai, per kelias akimirkas sudarydami 40 tonų metalo laužo, verto keturių milijonų dolerių, krūvą pirmajame posūkyje. R.Newmanas, Kasey‘us Kahne‘as, Markas Martinas, Rusty Wallace‘as, Carlas Edwardsas - tai tik keli iš lenktynininkų, kurie pabaigė savo lenktynes Didžiojoje avarijoje. NASCAR teisėjai tuojau pat parodė raudoną vėliavą ir visas trasos personalas kibo į darbą. Visoms nuolaužoms išvalyti prireikė 45 minučių, kol lenktynės galų gale buvo vėl paleistos. Ši grandiozinė avarija dar sykį prikėlė idėją, kad taisyklių reglamentas Talladegai ir Daytonai yra keistinas, nes, užuot padaręs lenktynes saugias, tik sukelia masines avarijas.
Po restarto pirmasis važiuoja J.Johnsonas, tačiau J.Gordonas greitai išlenda į priekį. K.Harvickas bando jam sudaryti konkurenciją. 161 rate teisėjai pastebi trasoje vis dar besimėtančių nuolaužų ir inicijuoja saugos fazę, tad visi lenktynininkai pasitraukia į boksus paskutiniajam sustojimui. J.Gordonas, J.Johnsonas ir D.Earnhardtas Jaun. pasirenka keistis tik dvi padangas, tuo tarpu K.Harvickas keičia visas keturias ir nusirita dėl to į vienuoliktąją vietą. Visgi tai nepasirodo didelė bėda, nes su Michealu Waltripu jiedu greitai prisijungia prie lyderių kautynių. Pastarasis net porai ratų sugeba perimti lyderio poziciją iš J.Gordono, tačiau šis ją greitai atsiima.
186 rate J.Johnsonas brūkšteli išorinę sieną ir kabina K.Harvicką, kuris savo ruožtu užkabina Martiną Truexą Jaun., o šiam nelieko nieko kito, kaip trenktis į savo komandos vadovą D.Earnhardtą Jaun., kartu dar ssirinkdamas Gregą Biffle‘ą. Be abejonės, parodoma geltona vėliava, o kadangi lentynių distanciją sudaro 188 ratai, tai kartu reiškė, kad šiemet jau antrą kartą lenktynės truks keliais ratais nei numatyta. 192 rate automobiliai paskutiniems dviems ratams paleidžiami spurtuoti, tačiau J.Gordonas, praradęs didžiąją dalį savo pagrindinių konkurentų, ramiai iškovoja pergalę.
Talladega Superspeedway
Pati ilgiausia trasa NASCAR kalendoriuje, Talladega yra vienas iš dviejų apribotų ovalų, kuriuose specialios konstrukcijos karbiuratoriais yra ribojama variklių galia, ir tai visiškai suprantama, kadangi 2,66 mylios (4,28 kilometro) triovale su 33 laipsnių posvyrio posūkiais netgi masyvios NASCAR mašinos, iki įvedant apribojimus, sugebėdavo išvystyti 350 km/h greitį. Specialus taisyklių reglamentas sumažino šį greitį iki 310 km/h, dėl ko lenktynininkai yra priversti važiuoti arčiau susispaudę. Natūrali to pasekmė yra tik Talladegai ir Daytonai būdingos avarijos, su pagarbia baime vadinamos „Didžiosiomis“, kuriose dalyvauja nuo 10 iki 30 automobilių. Daug kas laiko lenktynes apribotose trasose loterija, kadangi lemiamas faktorius lenktynėse yra ne automobilis, ir net ne vairuotojas, o tiesiog palankus arba nepalankus aplinkybių susiklostymas. Sklinda kalbos, kad taisyklių reglamentas yra keistinas, kadangi paskutinės lenktynės Talladegoje ir Daytonoje pasižymėjo didelėmis avarijomis.
Dienos citata
„Viskas, ką aš mačiau, buvo dūmai. Daugybė dūmų. Į kažką trenkiausi. Daugiau nieko nemačiau“,- Rusty Wallace‘as apie Didžiąją avariją.
Aaron‘s 499 finišo rikiuotė:
1. Jeffas Gordonas
2. Tony Stewartas
3. Michaelas Waltripas
4. Jeremy Mayfieldas
5. Jamie McMurray‘us
6. Elliottas Sadleris
7. Kurtas Buschas
8. Kenas Schraderis
9. Dale‘as Jarrettas
10. Jeffas Burtonas
11. Mattas Kensethas
12. Kevinas Harvickas
13. Gregas Biffle‘as
14. Casey‘us Mearsas
15. Dale‘as Earnhardtas Jaun.
Čempionato rikiuotė po „Aaron‘s 499“ (9 iš 36 etapų):
1. (=) Jimmie Johnsonas - 1368
2. (=) Kurtas Buschas - 1238
3. (+1) Jeffas Gordonas - 1217
4. (-1) Gregas Biffle‘as - 1181
5. (=) Elliottas Sadleris - 1164
6. (+8) Tony Stewartas - 1088
7. (+6) Dale‘as Jarrettas - 1085
8. (+3) Kevinas Harvickas - 1083
9. (+3) Dale‘as Earnhardtas Jaun. - 1070
10. (+5) Jamie McMurray‘us - 1067
11. (-5) Markas Martinas - 1066
12. (+4) Jeremy Mayfieldas - 1064
13. (-3) Rusty Wallace‘as - 1057
14. (-6) Carlas Edwardsas - 1046
15. (-8) Ryanas Newmanas - 1045


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983