NASCAR. Sezonas prasideda

NASCAR. Sezonas prasideda
logo 2005 Vasario 15 d. 21:13, AP
„Budweiser Shootout“ lenktynėmis praėjusį šeštadienį prasidėjo 10 dienų truksiantys „Daytona Speedweeks“ renginiai, kuriais oficialiai startavo 2005-ųjų „NASCAR Nextel Cup“ sezonas.
Šias draugiškas lenktynes, kuriose dalyvauja lenktynininkai, praėjusiais metais iškovoję pirmąsias starto pozicijas bei ankstesnių „Shootout“ varžybų nugalėtojai, laimėjo praėjusių metų vicečempionas Jimmie Johnson‘as. Jis sugebėjo 16 iš 70 paskutinių ratų išlaikyti savo varžovus už nugaros, kai po itin greito antrojo sustojimo boksuose išsiveržė į priekį. Ryanas Newmanas, pirmajame sustojime surizikavęs keisti tik išorines padangas, finišavo antras. Trečioji pozicija atiteko J.Johnsono komandos draugui Jeffui Gordonui.
„Budweiser Shootout“ yra ypatingas tuo, kad lenktynės yra labai trumpos, vos 175 mylių (280 kilometrų), o starto pozicijos nustatomos traukiant kamuoliukus iš maišelio, todėl fanams pateikiama valanda ypač aštrios kovos.
Atkrintamosios varžybos
Be abejo, didžiausias dėmesys „Daytona Speedweeks“ tenka legendinėms „Daytona 500“ lenktynėms, kuriomis ir prasidės 2005 metų sezonas. Be jų, sezoną sudarys dar 35 etapai, paskutinė dešimtis kurių bus „Chase for Nextel Cup“. Prieš šią čempionato atkarpą pagal praeitais metais įsigaliojusį taisyklių pasikeitimą, pirmiesiems dešimčiai (arba visiems, atsilikusiems per mažiau nei 400 taškų) turimų taškų skaičius pakoreguojamas pagal schemą: 5050 - pirmajam, 5045 - antrajam, 5040 - trečiajam ir t.t., iš esmės viską pradedant iš naujo. Principas panašus į kitas sporto varžybas, reguliariajame sezone atrenkant kelias stipriausias komandas ir organizuojant atkrintamasias varžybas. Dėl šios taisyklės praeitais metais sezono finalas buvo ypatingai įdomus, nes net penki pilotai turėjo galimybę iškovoti titulą, o galutinėje įskaitoje antrą vietą nuo pirmos skyrė vos aštuoni taškai.
Kitokia taškų skaičiavimo sistema
Taškų sistema NASCAR iš esmės skiriasi nuo „Formulės-1“ ir yra tokia, kad čempionu taptų ne daugiausiai laimėjęs, o pastoviausias lenktyninkas. Pirmoje vietoje finišavęs lenktyninkas gauna 180 taškų, antroje – 170, trečioje – 165, ketvirtoje – 160, penktoje – 155, šeštoje – 150, septintoje – 146, aštuntoje – 142, devintoje – 138, dešimtoje – 134, vienuoliktoje – 130, dvyliktoje – 127, ir t.t. mažinant taškų skaičių po tris. Paskutinis, 43-iasis lenktynininkas gauna 34 taškus. Be to, jei lenktyninkas lyderiauja bent viename rate, jis gauna papildomus 5 taškus, o jei lyderiauja daugiausiai ratų, gauna dar penkis, vadinasi, per vienas lenktynes daugiausiai įmanoma surinkti 190 taškų.
Griežti techniniai reikalavimai
NASCAR ypač išsiskiria savo labai griežtais techniniais reikalavimais, kurie ypatingai tiksliai reglamentuoja daugybę automobilio parametrų, stengiantis užtikrinti kaip galima artimesnę kovą trasoje ir garantuoti pergalę geriausiam vairuotojui, o ne geriausiai technikai. Variklio galia, aerodinaminių elementų ir paties automobilio forma, daugybė saugumo elementų, kuro įpurškimo sistemos, pavarų perdavimo dažniai – viskas yra nurodyta taisyklėse, tad dažniausiai visi skirtumai tarp gero ir blogo automobilio derinimo susiveda į teisingą arba neteisingą pakabos balansą. Be to, šiemet buvo sutrumpintas galinis sparnas, o tai kompensuojant, padangų mišinys pakeistas žymiai minkštesniu, todėl ekspertai mano, kad taps sudėtingiau lenkti. Vis dėlto tik sezono pradžia parodys, kaip bus iš tikrųjų. Išskirtinis dėmesys yra skirtas dviems trasoms – „Daytona International Speedway“ bei „Talladega Superspeedway“, kuriose dirbtinai 20% sumažinami variklio sūkiai ir galinis sparnas nustatomas maksimaliu atakos kampu, žymiai sulėtinant automobilius ir paverčiant lenktynes įspūdingu spektakliu, kuriame laimi geriausiai išnaudojantys aerodinaminius maišus.
Kaip jau minėta, šiemet NASCAR vyks 36 etapai, 2 iš kurių aplankys klasikines, „Formulės-1“ fano akiai įprastas trasas, 4 vyks „apribotuose“ ovaluose (t.y. Daytonoje ir Talladegoje), 7 – supergreituose ovaluose, įskaitant ir legendinį „Indianapolis Motor Speedway“, 11 – pusantros mylios trasose, 12 – mylios ir trumpesniuose ovaluose, kuriuose lenktynės neretai primena šiek tiek sušvelnintas bulių kautynes.
2005-ųjų „NASCAR Nextel Cup“ tvarkaraštis
1. „Daytona 500“ lenktynės „Daytona International“ trasoje.
2. „Auto Club 500“ – „California“.
3. „UAW – DaimlerChrysler 400“ – „Las Vegas Motor“.
4. „Golden Corral 500“ – „Atlanta Motor“.
5. „Food City 500“ – „Bristol Motor“.
6. „Advance Autoparts 500“ – „Martinsville“.
7. „Samsung/Radio Shack 500“ – „Texas Motor“.
8. „Subway Fresh 500K“ – „Phoenix International“.
9. „Aaron‘s 499“ – „Talladega“.
10. „Carolina Dodge Dealer‘s 500“ – „Darlington“.
11. „Chevy American Revolution 400“ – „Richmond International“.
12. „Coca-Cola 600“ – „Lowe‘s Motor“.
13. „MBNA 400“ – „Dover International“.
14. „Pocono 500“ – „Pocono“.
15. „Michigan 400“ – „Michigan International“.
16. „Dodge/Save Mart 350K“ – „Infineon“.
17. „Pepsi 400“ – „Daytona International“.
18. „Chicagoland 400“ – „Chicagoland“.
19. „New England 300“ – „New Hampshire International“.
20. „Pensylvania 500“ – „Pocono“.
21. „Brickyard 400“ – „Indianapolis International“.
22. „Sirius Sattelite Radio @ the Glen“ – „Watkins Glen International“.
23. „GFS Marketplace 400“ – „Michigan International“.
24. „Sharpie 500“ – „Bristol Motor“.
25. „California 500“ – „California“.
26. „Chevy Rock & Roll 400“ – „Richmond International“.
„Chase for the NEXTEL Cup“:
27. „Sylvania 300“ – „New Hampshire International“.
28. „MBNA 400“ – „Dover International“.
29. „Talladega 500“ – „Talladega“.
30. „Banquet 400“ – „Kansas“.
31. „UAW-GM Quality 500“ – „Lowe‘s Motor“.
32. „Subway 500“ – „Martinsville“.
33. „Bass Pro Shops MBNA 500“ – „Atlanta Motor“.
34. „Dickies 500“ – „Texas Motor“.
35. „Checker Auto Parts 500K“ – „Phoenix International“.
36. „Ford 400“ – „Homestead-Miami“.
Šiais metais daugiausiai kalbama apie šiuos lenktyninkus, kurie, manoma, yra realiausi pretendentai tapti šių metų čempionais.
Nr. 6. Markas Martinas („Roush Racing Ford“)
Gimęs 1959 m. sausio 9 d., M.Martinas vis dar yra stiprus varžovas. Po užpraeito sezono nesėkmės buvo pasklidusios kalbos, kad jam vertėtų pasitraukti iš sporto, tačiau pernai užimta ketvirta vieta bendroje įskaitoje kaip mat užtildė visus kritikus. Daugybę kartų iškovojęs antrąsias vietas, šis žmogus tikrai neatsisakytų užbaigti savo karjerą čempiono titulu. M.Martinas oficialiai pareiškė, kad šie metai NASCAR varžybose jam bus paskutiniai.
Nr. 8. Dale‘as Earnhardtas Jr. („Dale Earnhardt Incorporated Chevrolet“)
Nors NASCAR buvo daugybę kartų kaltinama jo, kaip legendinio lenktyninko Dale‘o Earnhardto sūnaus, protegavimu, šis 29 metų vaikinas vis tiek yra populiariausias žmogus tarp šių lenktynių sirgalių, nors dar nė karto neiškovojo nė vieno titulo. Paveldėjęs iš tėvo neįtikėtiną talentą lenktyniauti „apribotose“ trasose, bet nenusileidžiantis ir kitokio tipo ovaluose, D.Earnhardtas Jr., dažniau vadinamas tiesiog Junioru, yra vienas iš šio sezono favoritų. Deja, pastovumas, kuris yra lemiamas faktorius šiame sporte, nėra stiprioji jo pusė.
Nr. 9, Kasey‘us Kahne‘as („Evernham Motorsports Dodge“)
Amžinai liūdnos išraiškos veide, šis NASCAR naujokas sudrebino visą šio sporto pasaulį. Keturis kartus iškovojęs antrąją vietą lenktynėse, K.Kahne‘as parodė, kad jam netrūksta talento, kad galėtų kovoti ir dėl trofėjaus. Tiesa, tikėtis, jog tai įvyks jau šiemet, gana naivu, nes šį lenktynininką itin kamuoja pastovumo problemos ir beveik kiekvieną finišą pirmajame dešimtuke keičia nebaigtos lenktynės. Tačiau ekspertai jau pastebėjo šį vaikiną ir numato jam šviesią ateitį, lygindami jį net su Jeffu Gordonu.
Nr. 24. Jeffas Gordonas („Hendrick Motorsports Chevrolet“)
Be abejo, ir jis niekur nedingo iš NASCAR pasaulio. Tapęs jauniausiu visų laikų varžybų čempionu, o po to iškovojęs titulą dar tris kartus ir tapęs NASCAR sinonimu daugumai net juo nesidominčių žmonių, J.Gordonas vis dar nenuleidžia rankų. Praėjusį sezoną jis užbaigė trečioje vietoje, nuo Kurto Buscho atsilikdamas vos šešiolika taškų. Daugybę kartų buvo pastebėta, kad jei nebūtų įvestas „Chase for NEXTEL cup“ formatas, jis būtų iškovojęs penktąjį čempiono titulą, tačiau į tai Jeffas dažniausiai atsako: „Svarbu ne kas būtų, o kas yra.“ Visgi, mažai kas abejoja, kad šis lenktynininkas turi nemažas galimybes šiemet pasiekti savąjį tikslą.
Nr. 48. Jimmie Johnsonas („Hendrick Motorsports Chevrolet“)
Šis žmogus pernai pribloškė visus. Rodėsi, kad jis prarado visas viltis kovoti dėl titulo, kai per pirmąsias dvejas „Chase“ lenktynes finišavo tik ketvirtajame dešimtuke, tačiau tada prasidėjo neįtikėtina keturių pergalių per penkias lenktynes serija, kurios nenutraukė net ir tragedija, ištikusi visą „Hendrick Motorsports“ komandą, kai lėktuvo katastrofoje žuvo keli aukšto rango šios komandos nariai. Lyg žaibu sugrįžusiam į rikiuotės viršų, Jimmie pritruko vos aštuonių taškų, kad, iš viso iškovojęs aštuonias pergales sezone, jis būtų nuskynęs čempiono laurus. Tačiau J.Johnsonas nenusimena, žinodamas, kad visi koziriai dabar jo rankose. Daug kas sutinka, kad jei Jimmie ir netaps čempionu šiais metais, jam iki to pritruks labai nedaug.
Nr. 97. Kurtas Buschas („Roush Racing Ford“)
Jo nekenčia. Daug kas sako, kad čempionu jis tapo nesąžiningai. Nekalbus, šiek tiek išdidus, vartojantis stambius tarptautinius žodžius, nors iki galo ir nesuvokdamas, ką jie reiškia, jis neimponuoja niekam. Tačiau faktų nepaneigsi, jis čempionas, jis lenktyniauja gerai, jis gali tapti juo dar kartą. Tad, kad ir koks jis būtų nemėgstamas, ekspertai sutinka, kad jo nurašyti negalima. Bet patyliukais tikisi, kad nugalės bet kas, tik ne jis.
Jau šį sekmadienį, vasario 20-ąją, Daytonoje nuskambės legendinis „Džentelmenai, užveskite variklius“ (angl. „Gentlemen, start your engines“) ir prasidės 36 savaičių maratonas po Jungtines Amerikos Valstijas, po kurio sužinosime 2005 metų „NASCAR NEXTEL Cup“ čempioną.
F-1.LT planuoja kiekvieną savaite pateikti naujienas iš NASCAR, sekdama įvykių eigą viename iš populiariausių automobilių lenktynių čempionatų pasaulyje.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983