Naujas reglamentas beveik nesulėtino naujų bolidų (34)

Naujas reglamentas beveik nesulėtino naujų bolidų
logo Vasario 23 d. 12:14, Renault Sport

Nežiūrint į 2019 metų „Formulės-1“ reglamento pakeitimus, kurie turėjo kiek sulėtinti bolidus, pirmosios bandymų savaitės Barselonoje rezultatai parodė, kad komandoms vis vien pavyko pasistūmėti į priekį. Kodėl prognozės apie bolidų greitį pasirodė esančios neteisingos?

Aerodinamikos pakeitimai sumažino prispaudžiamąją jėga priekinėje automobilio dalyje, o tai pareikalavo itin rimtai pertvarkyti bolido važiuoklę norint išsaugoti balansą ir pradiniame etape komandos prognozavo, jog dėl to bolidai sulėtės nuo 1,5 iki 2 sek.

Tačiau jau pirmoji žiemos bandymų sesija Barselonoje parodė, kad 2019 metų mašinų greitis buvo praktiškai tas pats, koks ir prieš metus. Nico Hulkenbergas prie „Renault“ vairo buvo pats greičiausias per pirmas keturias bandymų dienas, parodydamas 1:17.392 sek. rezultatą. 2018 metais pirmąją bandymų savaitę sutrukdė prastas oras, o antrojoje Sebastianas Vettelis nuvažiavo greičiausią ratą per 1:17.182 sek. Taip pat verta priminti, kad pernai Katalonijos trasoje buvo ką tik paklotas naujas asfaltas, kuris leido išvystyti didesnius greičius.

„Renault“ ekipos technikos direktoriaus Nicko Chesterio nuomone, galima užtikrintai pasakyti, kad per paskutinius 12 mėnesių mašinų tempas gerokai išaugo.

Bandymų pabaigoje bolidai bus gerokai greitesni nei prieš metus, - sakė N. Chesteris.- Manau, kad jie bus truputį greitesni nei 2018 m. pabaigoje. O šių metų pabaigoje jie dar gerokai pagreitės.“

Toro Rosso“ technikos skyriaus vadovas Jody Eggintonas paaiškino, kad pradiniai greičio vertinimai buvo labai atsargūs. Antra vertus, šiuolaikinių F-1 inžinierių meistriškumas leido gauti kur kas aukštesnius rezultatus.

„Formulės-1“ inžinieriai yra labai geri, ypač kai reikia tvarkytis su iškylančiais sunkumais, - sakė jis. – Manau, kad pirminiai vertinimai buvo ne visai tikslūs.

Kai mes pirmą kartą bandėme mašiną, sukurtą pagal naujas taisykles, vėjo tunelyje, tai iš karto pastebėjome didelius prispaudžiamosios jėgos praradimus, balanso pažeidimus, o oro srautų paskirstymo vaizdas buvo visai ne toks, kokio mes norėjome. Matyt, kad tai pastebėjo ir kitos komandos.

Po to tu pradedi darbus, norėdamas kompensuoti praradimus. Suprantama, kad mes nuolat mokomės ir stengiamės ieškoti naujų galimybių. Istorija rodo, kad ekipos būna be galo geros, kai reikia greitai likviduoti didelius praradimus. Joms pavyksta surasti naujų galimybių net ir tada, kai taisyklės tampa kur kas griežtesnėmis“.

Komentarai (34)


kart
| Vasario 25 d. 12:22
kart
| Vasario 25 d. 12:08

Dėl slipstream pavartojimo, tai nekreipk dėmėsio, vakar visą dieną aš čia rašinėjau, tai net nejaučiau, kad vietoje turbulencijos apie slipstreamą pradėjau kalbėt.

1. Apie posūkius ir kalbu.
2. Pažymėjau paveikslėliuose nr 2 zoną. Ten kur baigiasi oro maišas ir prasideda sujauktas oras.
3. Kalba ne apie posūkius, o apie bandymą lenkti, kai susiduriama su outwash'o rezultatais t.y. sukelta turbulencija. Paveikslėliuose pažymėjau nr 3. bet cia jau maziausia problema, nes tokie manevrai dazniausiai atliekami tiesiosiose.

https://i.imgur.com/HEeIGJD.png
https://i.imgur.com/Drz9Nu9.jpg

Tai būtent aš ir kalbu apie outwasho sumažinimą, nukreipiant daugiau oro srauto per bolido galą. Todėl ir buvo nuo priekinio sparno panaikintos "kreipiančios" ir pažeminti bargeboardai.
O kai nukreipi daugiau oro per bolido galą, tai teoriškai turi sumažėti mano trys išvardintos problemos. Gal tik dėl 2 abejoju, nes už bolido ta turbulencija lieka vis tiek vien dėl difuzoriaus.

P.S. priekinis sparnas tapo platesnis ir buvo pastumtas i prieki ne del didesnes prispaudziamos galios, o del to pacio outwash efekto. Kad dalis oro srauto praeitu priekinio rato isore. Kitaip sakant, kazkiek kompensavo elementu panaikinima nuo priekinio sparno.
kart
| Vasario 25 d. 12:08
Motorman
| Vasario 25 d. 11:28

1. Taip, bet tai aktualu posūkiuose. Taip pat nukenčia PU aušinimas.
2. Slipstream yra tada, kai persekiojantis bolidas įvažiuoja į pirmaujančio bolido sukurtą turbulentinio oro ir žemos energijos zoną – „oro maišą“ (wake). Rezultatas: sumažėjusi aero pasipriešinimo jėga (drag force) veikianti persekiojantį bolidą, leidžiat pasiekti didesnį greitį. Tai tuo aktualiau, kuo didesnis greitis (vadinasi tiesiosiose), nes ši jėga proporcinga greičo kvadratui. Nelabai supratau, ką norėjai pasakyti apie oro srautų susijungimą?
3. Jei kalbam apie posūkius, tai ne slipstream yra esmė, o tai, kad dėka oro maišo persekiojantis bolidas netenka prispaudžiamosios galios, nes oro srautas erodinaminiams paviršiams sumažėja.

Kitaip tariant, priekinio sparno pakeitimų esmė buvo sumažinti outwash efektą, o ne prispaudžiamąją galią. Atvirkščiai, pr. sparnas tapo platesnis (daugiau prisp. galios), o tam kompensuoti buvo paplatintas ir galinis sparnas.

Taigi, galiausiai buvo norima padaryti lengvesnį lenkimo procesą: tiesiosiose su efektyvesniu DRS, o posūkiose sumažinant pirmaujančios mašinos oro maišą sumažinant pr. sparno outwash efektą, ką beje ir rodo tavo paveikslėliai. Prie to pačio ir bargebords buvo modifikuoti dėl tos pačios priežasties.

Dėl slipstream pavartojimo, tai nekreipk dėmėsio, vakar visą dieną aš čia rašinėjau, tai net nejaučiau, kad vietoje turbulencijos apie slipstreamą pradėjau kalbėt.

1. Apie posūkius ir kalbu.
2. Pažymėjau paveikslėliuose nr 2 zoną. Ten kur baigiasi oro maišas ir prasideda sujauktas oras.
3. Kalba ne apie posūkius, o apie bandymą lenkti, kai susiduriama su outwash'o rezultatais t.y. sukelta turbulencija. Paveikslėliuose pažymėjau nr 3. bet cia jau maziausia problema, nes tokie manevrai dazniausiai atliekami tiesiosiose.

https://i.imgur.com/HEeIGJD.png
https://i.imgur.com/Drz9Nu9.jpg

Tai būtent aš ir kalbu apie outwasho sumažinimą, nukreipiant daugiau oro srauto per bolido galą. Todėl ir buvo nuo priekinio sparno panaikintos "kreipiančios" ir pažeminti bargeboardai.
O kai nukreipi daugiau oro per bolido galą, tai teoriškai turi sumažėti mano trys išvardintos problemos. Gal tik dėl 2 abejoju, nes už bolido ta turbulencija lieka vis tiek vien dėl difuzoriaus.
Motorman
| Vasario 25 d. 11:28
kart
| Vasario 24 d. 15:35

Teisingumo delei reikia dar pamineti ir ta, kad vaziuojant paskui kita, priklausomai nuo atstumo yra ne viena problema, o kelios.

1. Vaziuojant toje pacioje linijoje ir laikantis arti truksta oro srauto ir taip nukencia sukibimas
2. Vaziuojant toje pacioje linijoje bet laikantis toliau nuo priekyje esancio bolido oro srautai susijungia(ar kaip cia pavadint nezinau) ir gaunasi slipstream efektas.
3. Bandant iseiti is uz bolido gauna ta nesvaru oro srauta, kuris pavaizduotas pirmame paveikslelyje. Čia taip gaunasi slipstream efektas.

Taigi, nukreipiant daugiau oro srauto per bolido galą buvo siekiama sumažinti visas tris problemas vienu metu.

1. Taip, bet tai aktualu posūkiuose. Taip pat nukenčia PU aušinimas.
2. Slipstream yra tada, kai persekiojantis bolidas įvažiuoja į pirmaujančio bolido sukurtą turbulentinio oro ir žemos energijos zoną – „oro maišą“ (wake). Rezultatas: sumažėjusi aero pasipriešinimo jėga (drag force) veikianti persekiojantį bolidą, leidžiat pasiekti didesnį greitį. Tai tuo aktualiau, kuo didesnis greitis (vadinasi tiesiosiose), nes ši jėga proporcinga greičo kvadratui. Nelabai supratau, ką norėjai pasakyti apie oro srautų susijungimą?
3. Jei kalbam apie posūkius, tai ne slipstream yra esmė, o tai, kad dėka oro maišo persekiojantis bolidas netenka prispaudžiamosios galios, nes oro srautas erodinaminiams paviršiams sumažėja.

Kitaip tariant, priekinio sparno pakeitimų esmė buvo sumažinti outwash efektą, o ne prispaudžiamąją galią. Atvirkščiai, pr. sparnas tapo platesnis (daugiau prisp. galios), o tam kompensuoti buvo paplatintas ir galinis sparnas.

Taigi, galiausiai buvo norima padaryti lengvesnį lenkimo procesą: tiesiosiose su efektyvesniu DRS, o posūkiose sumažinant pirmaujančios mašinos oro maišą sumažinant pr. sparno outwash efektą, ką beje ir rodo tavo paveikslėliai. Prie to pačio ir bargebords buvo modifikuoti dėl tos pačios priežasties.
kart
| Vasario 24 d. 18:42
YZF
| Vasario 24 d. 17:12

Tu taip ir nesupratai kad Liberty 'pasakos' ir 'piesineliai' labai smarkiai prasilenkia su realybe ir tuo ka F1 komandos sneka? Tu kaip tas ruskelis, aklai tiki rusu zurnalystu straipniais-nuomonemis ir pastina ju linkus kaip sventa teisybe. Nebuk akla vista, neimk viska uz gryna piniga.

Ai, tai Liberty sugalvojo pakeitimus, bet komandos pasidare priesingai?
YZF
| Vasario 24 d. 17:12
kart
| Vasario 24 d. 17:09

Durneliukas tu visiskas :)) https://pbs.twimg.com/media/DhVXVY-WkAEhA8x.jpg

Tu taip ir nesupratai kad Liberty 'pasakos' ir 'piesineliai' labai smarkiai prasilenkia su realybe ir tuo ka F1 komandos sneka? Tu kaip tas ruskelis, aklai tiki rusu zurnalystu straipniais-nuomonemis ir pastina ju linkus kaip sventa teisybe. Nebuk akla vista, neimk viska uz gryna piniga.
kart
| Vasario 24 d. 17:09
YZF
| Vasario 24 d. 17:03

Tu prisiklausai teoriniu 'pasaku' is liberty, poto dar primeti savo nesamones, tokias kaip 'priekinis sparnas leis sumazinti gale bolido oro maisa' ir poto eilini syki juokiasi visi is taves ir tavo pezalu. Belieka teisintis. Jeigu tau nesuovkiama jog gale esanti srauta sugeneruoja bolido galine dalis ir galinis sparnas (o ne priekinis - is kur tu sitas fantazijas istraukei) tai nelabai yra apie ka daugiau kalbeti nes tu nesigaudai situacijoje. Kaip ir like 6 raudonieji apuokai.

YZF
| Vasario 24 d. 17:03
kart
| Vasario 23 d. 18:37

"OK. O kodel, pagal tavo logika, gale vaziuojantis bolidas sito trukumo staiga turi nebetureti?" - nes jis gaus daugiau svaraus oro nei praejusi sezona. Butent tam ir buvo supaprastintas priekinis sparnas, kad daugiau oro srauto eitu per bolida i gala. Butent taip turetu buti kompensuojami visi besivejancio bolido praradimai. Kas tau cia neaisku?

"Toliau - antro bolido priekinis sparnas daugiau gaus oro, nes pirmo bolido galinis sparnas daugiau atsidaro?" - ne tik galinis sparnas generuoja oro maisa. Be to galinis sparnas maziausia knisa besivejancio bolido priekini sparna, nes ju auksciai visai kitame lygyje. Taip, kad grybauji to nejausdamas

"Komandu inzinieriai ir tech.vadovai sako kad naudos nebus, pilotai sako kad naudos nebus, bet atejo kart ir pasake kad nauda bus" - deja, bet kart nesake, kad bus nauda. O jei sake, tai maziau pezejes numesk mano tokia citata. Kart sake, kad "TEORISKAI" taip visi atnaujinimai turetu veikti. Tai ka tu sakei, prasilenkia nuo realybes. Bet praktiskai yra visai kas kita, nes visos komandos ir toliau stengsis subloginti kuo labiau situacija besivejantiems bolidams.
Jeigu seki naujienas, tai jau yra svarstoma, ar Ferrari ir Sauber sparnai nera cytiniai del to, jog jie is esmes oro srauta vis tiek nukreipia per sonus, kas nesumazina oro maiso gale.

Failu dalintojau tu :D

Tu prisiklausai teoriniu 'pasaku' is liberty, poto dar primeti savo nesamones, tokias kaip 'priekinis sparnas leis sumazinti gale bolido oro maisa' ir poto eilini syki juokiasi visi is taves ir tavo pezalu. Belieka teisintis. Jeigu tau nesuovkiama jog gale esanti srauta sugeneruoja bolido galine dalis ir galinis sparnas (o ne priekinis - is kur tu sitas fantazijas istraukei) tai nelabai yra apie ka daugiau kalbeti nes tu nesigaudai situacijoje. Kaip ir like 6 raudonieji apuokai.
kart
| Vasario 24 d. 15:35
kart
| Vasario 24 d. 15:14

Va, vaizdingai.

Iš šito: https://imgur.com/pncEUUT
buvo tikslas padaryti i šitą: https://imgur.com/R7iKVN8

Bet komandos vis tiek ta priekinio rato sukelta turbulencija sugeba nukreipti isore.

Teisingumo delei reikia dar pamineti ir ta, kad vaziuojant paskui kita, priklausomai nuo atstumo yra ne viena problema, o kelios.

1. Vaziuojant toje pacioje linijoje ir laikantis arti truksta oro srauto ir taip nukencia sukibimas
2. Vaziuojant toje pacioje linijoje bet laikantis toliau nuo priekyje esancio bolido oro srautai susijungia(ar kaip cia pavadint nezinau) ir gaunasi slipstream efektas.
3. Bandant iseiti is uz bolido gauna ta nesvaru oro srauta, kuris pavaizduotas pirmame paveikslelyje. Čia taip gaunasi slipstream efektas.

Taigi, nukreipiant daugiau oro srauto per bolido galą buvo siekiama sumažinti visas tris problemas vienu metu.
kart
| Vasario 24 d. 15:15
F666
| Vasario 24 d. 15:10

ne

Taip. Ikeliau as tau dabar paveiksliukus.
kart
| Vasario 24 d. 15:14
F666
| Vasario 24 d. 13:57

pakeitimu ideja supaprastinti priekini sparna buvo ta, kad vaziuojant paskui kita bolida blogas oras turetu kuo mazesne itaka priekinio sparno darbui,

Va, vaizdingai.

Iš šito: https://imgur.com/pncEUUT
buvo tikslas padaryti i šitą: https://imgur.com/R7iKVN8

Bet komandos vis tiek ta priekinio rato sukelta turbulencija sugeba nukreipti isore.
×

F-1.lt pulsas