Naujas reglamentas beveik nesulėtino naujų bolidų (34)

Naujas reglamentas beveik nesulėtino naujų bolidų
logo 2019 Vasario 23 d. 12:14, Renault Sport

Nežiūrint į 2019 metų „Formulės-1“ reglamento pakeitimus, kurie turėjo kiek sulėtinti bolidus, pirmosios bandymų savaitės Barselonoje rezultatai parodė, kad komandoms vis vien pavyko pasistūmėti į priekį. Kodėl prognozės apie bolidų greitį pasirodė esančios neteisingos?

Aerodinamikos pakeitimai sumažino prispaudžiamąją jėga priekinėje automobilio dalyje, o tai pareikalavo itin rimtai pertvarkyti bolido važiuoklę norint išsaugoti balansą ir pradiniame etape komandos prognozavo, jog dėl to bolidai sulėtės nuo 1,5 iki 2 sek.

Tačiau jau pirmoji žiemos bandymų sesija Barselonoje parodė, kad 2019 metų mašinų greitis buvo praktiškai tas pats, koks ir prieš metus. Nico Hulkenbergas prie „Renault“ vairo buvo pats greičiausias per pirmas keturias bandymų dienas, parodydamas 1:17.392 sek. rezultatą. 2018 metais pirmąją bandymų savaitę sutrukdė prastas oras, o antrojoje Sebastianas Vettelis nuvažiavo greičiausią ratą per 1:17.182 sek. Taip pat verta priminti, kad pernai Katalonijos trasoje buvo ką tik paklotas naujas asfaltas, kuris leido išvystyti didesnius greičius.

„Renault“ ekipos technikos direktoriaus Nicko Chesterio nuomone, galima užtikrintai pasakyti, kad per paskutinius 12 mėnesių mašinų tempas gerokai išaugo.

Bandymų pabaigoje bolidai bus gerokai greitesni nei prieš metus, - sakė N. Chesteris.- Manau, kad jie bus truputį greitesni nei 2018 m. pabaigoje. O šių metų pabaigoje jie dar gerokai pagreitės.“

Toro Rosso“ technikos skyriaus vadovas Jody Eggintonas paaiškino, kad pradiniai greičio vertinimai buvo labai atsargūs. Antra vertus, šiuolaikinių F-1 inžinierių meistriškumas leido gauti kur kas aukštesnius rezultatus.

„Formulės-1“ inžinieriai yra labai geri, ypač kai reikia tvarkytis su iškylančiais sunkumais, - sakė jis. – Manau, kad pirminiai vertinimai buvo ne visai tikslūs.

Kai mes pirmą kartą bandėme mašiną, sukurtą pagal naujas taisykles, vėjo tunelyje, tai iš karto pastebėjome didelius prispaudžiamosios jėgos praradimus, balanso pažeidimus, o oro srautų paskirstymo vaizdas buvo visai ne toks, kokio mes norėjome. Matyt, kad tai pastebėjo ir kitos komandos.

Po to tu pradedi darbus, norėdamas kompensuoti praradimus. Suprantama, kad mes nuolat mokomės ir stengiamės ieškoti naujų galimybių. Istorija rodo, kad ekipos būna be galo geros, kai reikia greitai likviduoti didelius praradimus. Joms pavyksta surasti naujų galimybių net ir tada, kai taisyklės tampa kur kas griežtesnėmis“.


Komentarai (34)
YZF
| 02/23 17:07 Atsakyti
kart
02/23 16:30

Tau matau vis is naujo reikia aiskint pakeitimu esme. Pakeitimai orientuoti ne i greitesni besivejanti bolida, o i letesni pirma bolida. Ir butent i lenkimus, o ne vaziavima svariam ore.
Pirmas bolidas teoriskai turi maziau prispaudziamos jegos + didesni drag'a del galinio sparno.
Antras bolidas teoriskai gauna daugiau svaresnio oro + efektyvesni DRS del daugiau atsidarancio galinio sparno.
Padidejes svaresnio oro srautas antram bolidui + praplatintas priekinis sparnas teoriskai turi kompensuoti priekinio sparno praradimus, o gal net ir pagerinti prispaudima vaziuojant paskui kita bolida.

Tu man gali nieko neaiskinti nes tu nesigaudai situacijoje. Priekyje vaziuojantis bolidas turi mazesni priekiniu ratu sukibima del mazesnio priekinio sparno spaudimo? OK. O kodel, pagal tavo logika, gale vaziuojantis bolidas sito trukumo staiga turi nebetureti? Jis irgi tures lygiai taip pat mazesni spaudima priekyje PLIUS dar labiau sumazes tas spaudimas del oro maiso. Fail1.

Toliau - antro bolido priekinis sparnas daugiau gaus oro, nes pirmo bolido galinis sparnas daugiau atsidaro? Nikuja jis daugiau neatsidaro. Galinis sparnas islieka toks pats ir jis generuoja lygiai toki pati oro maisa kaip anksciau. Fail2

Komandu inzinieriai ir tech.vadovai sako kad naudos nebus, pilotai sako kad naudos nebus, bet atejo kart ir pasake kad nauda bus. Yeah right. Fail3.

#logika_trumpina.
F666
| 02/23 17:46 Atsakyti
ksdkdk
02/23 17:43

Gal kas zinot YZF tikra varda pavarde?

Alfonsas Bukauskis
kart
| 02/23 18:37 Atsakyti
YZF
02/23 17:07

Tu man gali nieko neaiskinti nes tu nesigaudai situacijoje. Priekyje vaziuojantis bolidas turi mazesni priekiniu ratu sukibima del mazesnio priekinio sparno spaudimo? OK. O kodel, pagal tavo logika, gale vaziuojantis bolidas sito trukumo staiga turi nebetureti? Jis irgi tures lygiai taip pat mazesni spaudima priekyje PLIUS dar labiau sumazes tas spaudimas del oro maiso. Fail1.

Toliau - antro bolido priekinis sparnas daugiau gaus oro, nes pirmo bolido galinis sparnas daugiau atsidaro? Nikuja jis daugiau neatsidaro. Galinis sparnas islieka toks pats ir jis generuoja lygiai toki pati oro maisa kaip anksciau. Fail2

Komandu inzinieriai ir tech.vadovai sako kad naudos nebus, pilotai sako kad naudos nebus, bet atejo kart ir pasake kad nauda bus. Yeah right. Fail3.

#logika_trumpina.

"OK. O kodel, pagal tavo logika, gale vaziuojantis bolidas sito trukumo staiga turi nebetureti?" - nes jis gaus daugiau svaraus oro nei praejusi sezona. Butent tam ir buvo supaprastintas priekinis sparnas, kad daugiau oro srauto eitu per bolida i gala. Butent taip turetu buti kompensuojami visi besivejancio bolido praradimai. Kas tau cia neaisku?

"Toliau - antro bolido priekinis sparnas daugiau gaus oro, nes pirmo bolido galinis sparnas daugiau atsidaro?" - ne tik galinis sparnas generuoja oro maisa. Be to galinis sparnas maziausia knisa besivejancio bolido priekini sparna, nes ju auksciai visai kitame lygyje. Taip, kad grybauji to nejausdamas

"Komandu inzinieriai ir tech.vadovai sako kad naudos nebus, pilotai sako kad naudos nebus, bet atejo kart ir pasake kad nauda bus" - deja, bet kart nesake, kad bus nauda. O jei sake, tai maziau pezejes numesk mano tokia citata. Kart sake, kad "TEORISKAI" taip visi atnaujinimai turetu veikti. Tai ka tu sakei, prasilenkia nuo realybes. Bet praktiskai yra visai kas kita, nes visos komandos ir toliau stengsis subloginti kuo labiau situacija besivejantiems bolidams.
Jeigu seki naujienas, tai jau yra svarstoma, ar Ferrari ir Sauber sparnai nera cytiniai del to, jog jie is esmes oro srauta vis tiek nukreipia per sonus, kas nesumazina oro maiso gale.

Failu dalintojau tu :D
Misiulis
| 02/23 12:47 Atsakyti
Svarbu nors kiek pageretu situacija vaziuojant arti paskui kita bolida.
YZF
| 02/23 12:29 Atsakyti
Liberty vs Realybe - 0:1
kart
| 02/23 16:30 Atsakyti
YZF
02/23 15:25

Jeigu priekinio sparno prispaudimo jega (dar labiau) sumazes, tai greiciausiai bus dar sunkiau lenkti.

Tau matau vis is naujo reikia aiskint pakeitimu esme. Pakeitimai orientuoti ne i greitesni besivejanti bolida, o i letesni pirma bolida. Ir butent i lenkimus, o ne vaziavima svariam ore.
Pirmas bolidas teoriskai turi maziau prispaudziamos jegos + didesni drag'a del galinio sparno.
Antras bolidas teoriskai gauna daugiau svaresnio oro + efektyvesni DRS del daugiau atsidarancio galinio sparno.
Padidejes svaresnio oro srautas antram bolidui + praplatintas priekinis sparnas teoriskai turi kompensuoti priekinio sparno praradimus, o gal net ir pagerinti prispaudima vaziuojant paskui kita bolida.
draiveris
| 02/23 20:49 Atsakyti
kart
02/23 18:37

"OK. O kodel, pagal tavo logika, gale vaziuojantis bolidas sito trukumo staiga turi nebetureti?" - nes jis gaus daugiau svaraus oro nei praejusi sezona. Butent tam ir buvo supaprastintas priekinis sparnas, kad daugiau oro srauto eitu per bolida i gala. Butent taip turetu buti kompensuojami visi besivejancio bolido praradimai. Kas tau cia neaisku?

"Toliau - antro bolido priekinis sparnas daugiau gaus oro, nes pirmo bolido galinis sparnas daugiau atsidaro?" - ne tik galinis sparnas generuoja oro maisa. Be to galinis sparnas maziausia knisa besivejancio bolido priekini sparna, nes ju auksciai visai kitame lygyje. Taip, kad grybauji to nejausdamas

"Komandu inzinieriai ir tech.vadovai sako kad naudos nebus, pilotai sako kad naudos nebus, bet atejo kart ir pasake kad nauda bus" - deja, bet kart nesake, kad bus nauda. O jei sake, tai maziau pezejes numesk mano tokia citata. Kart sake, kad "TEORISKAI" taip visi atnaujinimai turetu veikti. Tai ka tu sakei, prasilenkia nuo realybes. Bet praktiskai yra visai kas kita, nes visos komandos ir toliau stengsis subloginti kuo labiau situacija besivejantiems bolidams.
Jeigu seki naujienas, tai jau yra svarstoma, ar Ferrari ir Sauber sparnai nera cytiniai del to, jog jie is esmes oro srauta vis tiek nukreipia per sonus, kas nesumazina oro maiso gale.

Failu dalintojau tu :D

Kažkas jus abu suklaidino su informacija, nes pakeitimai neįtakoja priekinių ratų sukibimo į blogąją pusę. Pakeitimai įtakoja viską, kas vyksta už priekinių ratų, o ypač gale. Todėl visi pradėjo siaurint “šiknas” ir papildomą dėmesį skirti galinei važiuoklei.
kart
| 02/23 21:12 Atsakyti
draiveris
02/23 20:49

Kažkas jus abu suklaidino su informacija, nes pakeitimai neįtakoja priekinių ratų sukibimo į blogąją pusę. Pakeitimai įtakoja viską, kas vyksta už priekinių ratų, o ypač gale. Todėl visi pradėjo siaurint “šiknas” ir papildomą dėmesį skirti galinei važiuoklei.

YZF cia dievagojasi del priekinio sparno prispaudziamos jegos, o ne as. Kai kalbejau apie prispaudziama galia, tai kalbejau apie viso bolido prispaudziama galia, o kai kalbejau apie priekinio sparno praradimus, tai kalbejau apie oro srautu paskirstyma.
Rasau labiau abstrakciai, tai gal kazkur mindfuck'as gavosi, nes jeigu cia rasyt viska detaliai, tai neturiu kantrybes.
ddt
| 02/24 08:46 Atsakyti
draiveris
02/23 20:49

Kažkas jus abu suklaidino su informacija, nes pakeitimai neįtakoja priekinių ratų sukibimo į blogąją pusę. Pakeitimai įtakoja viską, kas vyksta už priekinių ratų, o ypač gale. Todėl visi pradėjo siaurint “šiknas” ir papildomą dėmesį skirti galinei važiuoklei.

??? Net jei priekyje sumazejo prispaudimo jega?
draiveris
| 02/24 10:47 Atsakyti
ddt
02/24 08:46

??? Net jei priekyje sumazejo prispaudimo jega?

Aš nežinau, koks čia šaltinis ar kreivas vertimas, bet kiek tekę skaityti ar žiūrėti informacijos šia tema jau nuo vasaros, tai niekur nebuvo kalbama apie priekyke sumažėjusią prispaudimo jėgą. Juk sparno prispaudžiamą jėgą galima keitalioti.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas