Naujų variklių reglamentas – dar šiemet (16)

Naujų variklių reglamentas – dar šiemet
logo Rugsėjo 17 d. 11:16, Daimler

Italijos GP savaitgalio metu įvyko pasitarimas jėgos agregatų, kurie „Formulėje-1“ bus naudojami nuo 2026 m., klausimu, tačiau visi pasitarimo dalyviai kol kas tyli. O ir pati FIA apsiribojo tik lakonišku pranešimu apie tai socialiniuose tinkluose.

Tuo tarpu Italijoje buvo svarstomi iš principo svarbūs klausimai apie „Formulės-1“ sporto ateitį. Spaudai jau pavyko sužinoti kai kurias pasitarimo detales: jau aišku, kad naujo variklių reglamento įsigaliojimas atidėtas vieneriems metams iki 2026 m, o „Volkswagen“ koncernas žada ateiti į „Formulę-1“ kartu su „Red Bull“.

Visų pirma, galutinis F-1 variklių reglamentas bus paskelbtas iki šių metų pabaigos, kad gamintojai turėtų ketverius metus pasiruošimui.

Antra, išsiskyrė dviejų grupių nuomonės. Viena grupė reikalauja, kad naujosios taisyklės mažai kuo skirtųsi nuo dabartinių, kad būtų galima panaudoti jau sukurtas technologijas, į šią grupę įeina „Mercedes“ bei „Renault“.

Kita grupė tvirtina, kad reglamentas turi leisti visiems jėgainių gamintojams pradėti viską nuo švaraus lapo. To tikisi „Audi“, „Porsche“ bei „Red Bull“. Kai dėl „Ferrari“ pozicijos, tai jie nenori įeiti į bet kurią iš šių stovyklų ir laikosi neutraliteto.

Bet pačios įdomiausios detalės net ne tame. „Audi“ ir „Porsche“ elgesys leidžia spėti, kad šie du prekės ženklai labai rimtai svarsto galimybę dalyvauti „Formulėje-1“. Jų atstovai pasitarime pareiškė, kad jų pozicijos yra kur kas blogesnės nei tų, kurie jau dalyvauja pasaulio čempionate ir pradėjo reikalauti lengvatų, jei jie sukurs savas F-1 komandas.

Kalbama apie galimybę išleisti daugiau lėšų, o taip pat galimybę ilgiau naudoti bandymų stendus varikliams testuoti.

Kalbama, kad Monzoje ir „Red Bull“ atstovai pareiškė, jog jų variklių prekės ženklas yra naujas „Formulėje-1“, todėl ir jiems turi būti taikomos šios lengvatos. Bet ši pozicija buvo sukritikuota senbūvių, nes visiems puikiai žinoma, kad Milton Keynese 2022 m. gamins senus „Honda“ variklius.

Tai pat pasitvirtino informacija, kad bus atsisakyta kinetinių generatorių MGU-H. Tik „Mercedes“ ir „Renault“ siūlė juos palikti, supaprastinus konstrukciją ir sumažinus galingumą, bet palaikymo nesulaukė. Esmė ta, kad tokie generatoriai nėra naudojami serijinių automobilių gamyboje. Galima sakyti, kad MGU-H likimas jau nuspręstas – nuo 2026 m. jų neliks.

Be to, bus bandoma piginti jėgos agregatus – mažiausiai dvigubai lyginant su dabartine situacija. Jėgos agregatas ateityje neturės kainuoti daugiau kaip 1 mln. eurų.

Pagaliau, principiniu tapo ir susitarimas dėl jėgainės hibridinės dalies galingumo – nuo dabartinių 120 kW iki 350 kW (nuo 160 AG iki 475 AG). Planuojama, kad energija stabdant bus kaupiama ne tik nuo galinių, bet ir nuo priekinių ratų.

Aiškyžu, kad generatoriaus pastatymas priekinėje ašyje leis padaryti F-1 bolidus su 4x4 pavara. Tačiau šis klausimas kol kas lieka labai delikatus ir bus svarstomas ateityje. Kol kas kaip bazinis principas paimta, kad energija kaupiama bus nuo abiejų ašių, o perduodama atgal tik per galinius ratus.


Komentarai (16)
CBRV
IP: e3b3085 | 09/19 11:48 Atsakyti
mariusis
09/18 09:43

Kaip ir ferrarį tada fiatas gamina pagal tavo logiką…

pagal patikimumo kokybe tai jie vienodi :D
pimpa
IP: b9cf3e6 | 09/18 13:03 Atsakyti
475 ag atrodo neblogai ... Bet turbūt apkarpys kuro sąnaudas kokias kad vistiek nelips iš tų bendrų 1000 ag
mariusis
IP: 7ad5add | 09/18 09:43 Atsakyti
CBRV
09/18 07:26

na is tikro tai passatai gamina Porsche ....

Kaip ir ferrarį tada fiatas gamina pagal tavo logiką…
CBRV
IP: e3b3085 | 09/18 07:26 Atsakyti
mariusis
09/17 22:00

Nuo kada Porsche tau passa’tų gamintojai? Svarbu viena raudona komanda yra nuo pat formulės gimimo, negamina passat’ų, bet ir muistosi jau antrą dešimtmetį su mediniais medaliais 🙂

na is tikro tai passatai gamina Porsche ....
Geras Nickas
IP: 641696e | 09/17 22:09 Atsakyti
tech
09/17 15:05

Manau yra dar kai kas. Nors einama link elektros( priverstinem priemonem stumiant) bet Autosporto bendruomene dar nera iki to nusigyvenus ( ar susitaikiys su tuo). o el varikliai kol kas priestarauja autosporto ideologijai . FE nera populiari ir abejoju ar bus greitu metu. Tai yra nisinis autosportas. As visgi manau, kad autosportas parodys stubura ir pereis prie sintetiniu degalu su Vdv hybrid jegainem

Kokiu būdu elektros variklis prieštarauja autosporto idealogijai? :)
mariusis
IP: 7ad5add | 09/17 22:00 Atsakyti
kart
09/17 13:54

Taip ir būna, kai įsileidi į sportą Passatų gamintojus.

Nuo kada Porsche tau passa’tų gamintojai? Svarbu viena raudona komanda yra nuo pat formulės gimimo, negamina passat’ų, bet ir muistosi jau antrą dešimtmetį su mediniais medaliais 🙂
CBRV
IP: e3b3085 | 09/17 20:33 Atsakyti
Chamas'iltonas
09/17 14:02

Tai ne FE ateitis o elektros varikliai. Esant reikalui ir pereis prie tu pačių variklių. O kažkada ir F2 bei F3. F1 per anksti dar. Jei FE bolidas bus bent už F2 greitesnis, tada bus galima ir mastyti kažką - dabar yra ką su hibridais veikti. O gal išvis koks kuras dar atsiras kada :)

Alonso : F2 engine!!!! ....shout...
tech
IP: c4754c7 | 09/17 15:16 Atsakyti
:/
09/17 14:15

Motoras/generatorius, 99% yra tas pats. Bet kurį gali paversti iš vieno į kitą. Tai kur logika, drausti visus varomus ratus? Jei jau ten visa reikiama įranga bus sumontuota.

Formuliu/kartingu tradicijos. Daugumos sport caru. ( aisku dabar ten irgi jau priviso modeliu su 4 varomais). Formulese ir taip jau daug nuolaidu pilotavimui, 4 sistema dar labiau palengvintu darba, ar to reikia?
tech
IP: c4754c7 | 09/17 15:05 Atsakyti
Chamas'iltonas
09/17 14:02

Tai ne FE ateitis o elektros varikliai. Esant reikalui ir pereis prie tu pačių variklių. O kažkada ir F2 bei F3. F1 per anksti dar. Jei FE bolidas bus bent už F2 greitesnis, tada bus galima ir mastyti kažką - dabar yra ką su hibridais veikti. O gal išvis koks kuras dar atsiras kada :)

Manau yra dar kai kas. Nors einama link elektros( priverstinem priemonem stumiant) bet Autosporto bendruomene dar nera iki to nusigyvenus ( ar susitaikiys su tuo). o el varikliai kol kas priestarauja autosporto ideologijai . FE nera populiari ir abejoju ar bus greitu metu. Tai yra nisinis autosportas. As visgi manau, kad autosportas parodys stubura ir pereis prie sintetiniu degalu su Vdv hybrid jegainem
bitininkas
IP: 6ae0dba | 09/17 14:57 Atsakyti
:/
09/17 14:15

Motoras/generatorius, 99% yra tas pats. Bet kurį gali paversti iš vieno į kitą. Tai kur logika, drausti visus varomus ratus? Jei jau ten visa reikiama įranga bus sumontuota.

Jog Max nuo kitų bolidų negalėtų nuvažinėti, ant jų užvažiavęs.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas