Naujų variklių reglamentas – dar šiemet

Naujų variklių reglamentas – dar šiemet
logo 2021 Rugsėjo 17 d. 11:16, Daimler

Italijos GP savaitgalio metu įvyko pasitarimas jėgos agregatų, kurie „Formulėje-1“ bus naudojami nuo 2026 m., klausimu, tačiau visi pasitarimo dalyviai kol kas tyli. O ir pati FIA apsiribojo tik lakonišku pranešimu apie tai socialiniuose tinkluose.

Tuo tarpu Italijoje buvo svarstomi iš principo svarbūs klausimai apie „Formulės-1“ sporto ateitį. Spaudai jau pavyko sužinoti kai kurias pasitarimo detales: jau aišku, kad naujo variklių reglamento įsigaliojimas atidėtas vieneriems metams iki 2026 m, o „Volkswagen“ koncernas žada ateiti į „Formulę-1“ kartu su „Red Bull“.

Visų pirma, galutinis F-1 variklių reglamentas bus paskelbtas iki šių metų pabaigos, kad gamintojai turėtų ketverius metus pasiruošimui.

Antra, išsiskyrė dviejų grupių nuomonės. Viena grupė reikalauja, kad naujosios taisyklės mažai kuo skirtųsi nuo dabartinių, kad būtų galima panaudoti jau sukurtas technologijas, į šią grupę įeina „Mercedes“ bei „Renault“.

Kita grupė tvirtina, kad reglamentas turi leisti visiems jėgainių gamintojams pradėti viską nuo švaraus lapo. To tikisi „Audi“, „Porsche“ bei „Red Bull“. Kai dėl „Ferrari“ pozicijos, tai jie nenori įeiti į bet kurią iš šių stovyklų ir laikosi neutraliteto.

Bet pačios įdomiausios detalės net ne tame. „Audi“ ir „Porsche“ elgesys leidžia spėti, kad šie du prekės ženklai labai rimtai svarsto galimybę dalyvauti „Formulėje-1“. Jų atstovai pasitarime pareiškė, kad jų pozicijos yra kur kas blogesnės nei tų, kurie jau dalyvauja pasaulio čempionate ir pradėjo reikalauti lengvatų, jei jie sukurs savas F-1 komandas.

Kalbama apie galimybę išleisti daugiau lėšų, o taip pat galimybę ilgiau naudoti bandymų stendus varikliams testuoti.

Kalbama, kad Monzoje ir „Red Bull“ atstovai pareiškė, jog jų variklių prekės ženklas yra naujas „Formulėje-1“, todėl ir jiems turi būti taikomos šios lengvatos. Bet ši pozicija buvo sukritikuota senbūvių, nes visiems puikiai žinoma, kad Milton Keynese 2022 m. gamins senus „Honda“ variklius.

Tai pat pasitvirtino informacija, kad bus atsisakyta kinetinių generatorių MGU-H. Tik „Mercedes“ ir „Renault“ siūlė juos palikti, supaprastinus konstrukciją ir sumažinus galingumą, bet palaikymo nesulaukė. Esmė ta, kad tokie generatoriai nėra naudojami serijinių automobilių gamyboje. Galima sakyti, kad MGU-H likimas jau nuspręstas – nuo 2026 m. jų neliks.

Be to, bus bandoma piginti jėgos agregatus – mažiausiai dvigubai lyginant su dabartine situacija. Jėgos agregatas ateityje neturės kainuoti daugiau kaip 1 mln. eurų.

Pagaliau, principiniu tapo ir susitarimas dėl jėgainės hibridinės dalies galingumo – nuo dabartinių 120 kW iki 350 kW (nuo 160 AG iki 475 AG). Planuojama, kad energija stabdant bus kaupiama ne tik nuo galinių, bet ir nuo priekinių ratų.

Aiškyžu, kad generatoriaus pastatymas priekinėje ašyje leis padaryti F-1 bolidus su 4x4 pavara. Tačiau šis klausimas kol kas lieka labai delikatus ir bus svarstomas ateityje. Kol kas kaip bazinis principas paimta, kad energija kaupiama bus nuo abiejų ašių, o perduodama atgal tik per galinius ratus.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Valode 3073
2. mantioras 3070
3. fandom 3063
4. D27 3060
5. Darius Linkevicius 3039