Šiuolaikinės „Formulėje-1“ naudojamos hibridinės jėgainės yra labai brangios privačioms komandoms – per sezoną už jėgos agregatus jos sumoka apie 20 mln. eurų. Todėl sklando gandai, jog nuo 2017 m. sezono atsiras alternatyvūs varikliai. Apie tai mes jau rašėme.
Vakar Ostine B. Ecclestone pranešė, kad konkursas alternatyviems varikliams tiekti bus paskelbtas kitą savaitę – pirmadienį ar antradienį.
FIA praneš apie konkurso sąlygas, pagal kurias varikliai turėtų būti kur kas galingesni ir naudoti kur kas daugiau degalų.
Vokiečių „Auto Motor und Sport“ praneša, kad Bernie Ecclestone ir FIA prezidentas Jeanas Todtas bando prastumti naują idėją – „Formulėje-1“ nuo 2017 m. naudoti nepriklausomo tiekėjo variklius – V6 formos, 2,2 litro darbo tūrio su dviem turbinomis ir KERS sistema, kurie kainuotų po 6 mln. eurų per metus. Už pagrindą būtų paimtas variklis, kuris šiandien yra naudojamas „IndyCar“ lenktynėse. Laukiama, kad jau kitą savaitę FIA paskelbs konkursą, kuriame dalyvaus du tiekėjai – „Cosworth“ ir „Ilmor“.
Pasak vokiečių žurnalo, kur kas geresnius šansus laimėti turi „Ilmor“, kuri dabar gamina variklius „IndyCar“ su „Chevrolet“ prekės ženklu. Jie jau turi paruoštą variklį, kurį reikia iš metanolio perdaryti į benziną, kad būtų galima naudoti „Formulėje-1“. Tikimasi, kad toks variklis naudos nuo 30 iki 40 litų daugiau per lenktynes nei tai daro dabar F-1 naudojamos jėgainės, todėl reikės didinti bolidų degalų bakus. Tačiau B. Ecclestone geriau vertina „Cosworth“ šansus.
Ekspertai spėja, kad ši idėja yra B. Ecclestone noras paspausti jėgos agregatų gamintojus, kad šie sumažintų jėgainių kainas jas perkančioms komandoms.
Kita vertus, komentuodamas šią situaciją B. Ecclestone sakė, kad tai nėra noras suskaldyti F-1 pasaulio čempionatą į dvi stovyklas: „Susitarti su dabartiniais jėgos agregatų gamintojais nėra paprasta, bet jei mes nesumažinsime jėgainių kainos privačioms komandoms, kelias iš jų mes prarasime. Tuo tarpu nepriklausomų tiekėjų varikliai bus kur kas pigesni ir yra kompanijų, kurios nori tame dalyvauti. Be to, tokia situacija jau yra buvusi, kai vienu metu buvo naudojami atmosferiniai ir turbininiai varikliai. Todėl tai yra ne čempionato dalyvių skaldymas, o pasirinkimo galimybė“.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).