„Formulės-1“ komandoms šiandien vykusiame pasitarime nepavyko įtikinti Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) atstovų, todėl jau nuo Didžiosios Britanijos GP lenktynių neišvengiamai įsigalios aktyvaus bolido difuzoriaus apipūtimo draudimas, skelbia britų „Autosport“.
Komandos nuo varžybų Silverstoune turės užtikrinti, kad laisvai veikiančio bolido išmetamųjų dujų srautas neviršytų 10 proc. to, kuris sukuriamas lenktynininkui pilnai spaudžiant akceleratorių. Taip iš esmės bus panaikinta praktika, kai
motoras naudojamas visiškai ne pagal paskirtį – ne galiai, o prispaudžiamajai galiai bolido gale kurti.
Vadinamasis aktyvus difuzoriaus apipūtimas išmetamosiomis dujomis FIA užkliuvo kuro sąnaudų padidėjimu, nedraugiškumu aplinkai ir neaktualumu įprastų automobilių gamybai. Funkcionieriai techninį pakeitimą ketina įvesti, manoma, jį pagrįsdami taisyklėse ir taip įtvirtintu draudimu naudoti judančius aerodinamikos elementus. Būtent tokiu šiuo atveju yra laikomas variklis, jei jis naudojamas bolido prispaudžiamajai galiai kurti.
„Autosport“ teigimu, FIA atstovai ir „Formulės-1“ komandos susitarė nuo 2012 m. uždrausti ir pasyvų difuzorių apipūtimą išmetamosiomis dujomis. Tai bus pasiekta reglamentuojant išmetamųjų vamzdžių poziciją – šie turės išeiti kėbulo viršuje. Šiuo metu dujos bolidą palieka dažniausiai ant dugno, taip sukuriamą srautą panaudojant difuzoriaus apipūtimui.
Aktyvaus apipūtimo draudimas, neabejojama, turės įtakos visoms „Formulės-1“ čempionato lyderėms ir, daugiau ar mažiau, likusioms komandoms. Kas dėl to nukentės labiausiai, lieka neaišku, tačiau manoma, kad iš šios praktikos daugiausiai naudos gaudavo „Mercedes“, „Red Bull“ ir „
Renault“ komandos. „Ferrari“ ekipa, tuo tarpu, viešai neslėpė laukianti tokio draudimo.
Aktyvų difozorių apipūtimą
FIA iš pradžių ketino uždrausti dar nuo Ispanijos GP lenktynių, tačiau sukilus komandoms buvo kurį laiką atidėjusi šiuos planus.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).