Tarptautinė automobilių federacija (
FIA) išleido direktyvą, kuria iš esmės uždraudė „Formulės-1“ komandoms naudoti aktyvaus bolidų difuzorių apipūtimo sistemas.
Funkcionieriai pasišovė nutraukti jau įsibėgėjusią praktiką išmetamųjų dujų srautu apipūsti didelę prispaudžiamąją galią sukuriantį aerodinamikos elementą net tuomet, kai lenktynininkas nespaudžia akceleratoriaus.
Taigi, variklis buvo naudojamas ne pagal pagrindinę paskirtį, o kaip prispaudžiamąją galią kuriančios sistemos dalis. Manoma, kad būtent tai lėmė FIA sprendimą uždrausti tolesnį šių sprendimų naudojimą ir tobulinimą. Tokią informaciją pateikė vienas vyriausių „McLaren“ komandos inžinierių.
Nuo šiol, teigiama, atleidus akceleratorių sukuriamas išmetamųjų dujų srautas turės būti bent dešimtimi kartų mažesnis nei motorui dirbant pilnu pajėgumu.
Pasyvus galinių „Formulės-1“ bolidų difuzorių apipūtimas išliks, tačiau važiuojant nepilnai nuspaudus akceleratorių, automobilio galo prispaudimas prie kelio bus jau ne toks geras ir stabilus, koks buvo iki šiol.
Manoma, kad labiausiai dėl tokio FIA sprendimo nukentės aktyvaus bolidų difuzorių apipūtimo inovatore laikoma „Red Bull“. Smūgis turėtų būti suduotas ir analogiškas sistemas pastaruoju metu aktyviai plėtojusioms „
Ferrari“ bei „McLaren“.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).