Oficialu: N. Piquet paliko „Renault“ komandą (57)

Oficialu: N. Piquet paliko „Renault“ komandą
logo 2009 Rugpjūčio 04 d. 00:48, LAT Photographic / Renault
Nelsonas Piquet jaunesnysis pirmadienį patvirtino pasitraukimą iš „Renault“ komandos. Brazilas šios ekipos gretose nedalyvaus likusiose „Formulės-1“ čempionato lenktynėse.
„Gavau pranešimą iš „Renault F1“ komandos apie tai, kad jie ketina nebeleisti man atstovauti jiems šiame „Formulės-1“ sezone“, - išplatintame pranešime spaudai pažymėjo lenktynininkas.
„Norėčiau padėkoti nedidelei grupei mane palaikiusių ir su manimi dirbusių „Renault F1“, tačiau esu tikrai labai nusivylęs tokiomis naujienomis“, - pabrėžė jis.
Po išsiskyrimo jaučia palengvėjimą
Vis dėlto, pusantro sezono „Renault“ komandoje praleidęs N. Piquet neslėpė palengvėjimo dėl šio savo karjeros etapo baigties, pažymėdamas savo talentą ir pasiekimus bei negailėdamas karčių žodžių ekipos vadovui Flavio Briatorei.
„Jaučiu palengvėjimą, nes baigėsi prasčiausias mano karjeros laikotarpis ir dabar turiu galimybę tai palikti praeityje bei pasukti savo karjerą teisingu keliu ir pamėginti susigrąžinti savo, kaip greito ir pergales pelnančio lenktynininko, reputaciją. Esu komandos žaidėjas ir yra daugybė žmonių, su kuriais man teko dirbti savo karjeroje, kurie galėtų laiduoti už mano charakterį ir talentą, išskyrus, deja, asmenį, turėjusį daugiausiai įtakos mano karjerai „Formulėje-1“, - teigė brazilas.
„Lenktyniauti pradėjau būdamas aštuonerių ir gerinau rekordą po rekordo. Laimėjau visus kartingo čempionatus, kuriuose tik dalyvavau. Tapau Pietų Amerikos „Formulės-3“ čempionu, laimėjęs 14 lenktynių ir pelnęs 17 „pole“ pozicijų. 2003-iaisiais nuvykau į Angliją, su savo komanda, dalyvauti britų „Formulės-3“ čempionate. Ir ten tapau čempionu, laimėjęs 12 lenktynių ir pelnęs 13 „pole“ pozicijų. Tiesą sakant, buvau jauniausias čempionas istorijoje. 2005-aisiais ir 2006-aisiais lenktyniavau GP2 – laimėjau penkerias lenktynes ir šešias „pole“ pozicijas. Antrieji metai virto puikiu sezonu, pralaimėjau čempionatą Lewisui Hamiltonui tik dėl komandos padarytų techninių klaidų, kurias laikiau kaip savas, įskaitant ir kuro baigimąsi varžybų metu. 2006-aisiais Vengrijoje pasiekiau GP2 rekordą, tapdamas pirmuoju lenktynininku, idealiai pasirodžiusiu lenktynių savaitgalyje, pelniusiu maksimalų įmanomą taškų kiekį. Niekas tam neprilygo iki 2009-ųjų liepos, kai Nico Hulkenbergui tai pavyko Nurburgringe (Vokietijoje – red. past.)“, - savo karjeros iki „Formulės-1“ pasiekimus priminė sportininkas.
Tapo „kažkuo, vairuojančiu kitą bolidą“
N. Piquet su liūdesiu prisiminė bendradarbiavimo su F. Briatore pradžią ir atskleidė, kad jo asmeninis vadybininkas bei „Renault“ komandos vadovas prieš kvalifikacijas ir lenktynes jam grasindavo gręsiančiu atleidimu.
„Patekti į „Formulę-1“ visuomet buvo sudėtinga, todėl mano tėvas ir aš pasirašėme vadybos sutartį su Flavio Briatore, kuris, mes tikėjome, buvo puikus pasirinkimas dėl visų būtinų ryšių ir vadybos įgūdžių. Deja, tuomet ir prasidėjo tamsiausias mano karjeros laikotarpis. Vienerius metus praleidau būdamas pilotu bandytoju ir dalyvavau tik keliuose bandymuose, o kitais metais tapau „Renault“ lenktynininku. Praėjus sezono pradžiai, prasidėjo keisti dalykai. Būdamas „Formulės-1“ naujoku, iš komandos galėjau tikėtis tik didelės paramos ir pagalbos ruošiantis šiai užduočiai. Vietoje to, tapau tik „kažkuo, vairuojančiu kitą bolidą“ ir negavau jokio dėmesio. Be to, ne kartą, likus penkiolikai minučių iki kvalifikacijos ar lenktynių, mano vadybininkas ir komandos vadovas (Flavio Briatore – red. past.) man grasindavo, jog man nepasiekus gero rezultato, jis į mano vietą pasodins kitą pilotą. Iki tol man niekuomet nereikėjo grasinimų tam, kad pasiekčiau rezultatų. 2008-aisiais aš pelniau 19 taškų, kartą užlipau ant apdovanojimų pakylos finišavęs antroje vietoje, tai buvo geriausias brazilų lenktynininko debiuto sezonas „Formulės-1“ istorijoje.“
Prieš šį sezoną – nauji pažadai ir nauja sutartis
Prisimindamas šių metų sezono išvakares, N. Piquet neslėpė pasipiktinimo F. Briatore suteiktais, tačiau neįvykdytais pažadais pilotui suteikti tokias pačias sąlygas, kaip komandos lyderiui Fernando Alonso.
„2009-ųjų sezonui Briatore, veikdamas kaip mano vadybininkas ir „Renault F1“ komandos vadovas, pažadėjo man, kad viskas bus kitaip, kad aš gausiu dėmesio, kurio nusipelniau, tačiau niekuomet negavau, kad komandoje gausiu bent lygias sąlygas. Jis privertė mane pasirašyti nuo rezultatų priklausančią sutartį, reikalaudamas manęs sezono viduryje būti surinkus 40 proc. Fernando Alonso pelnytų taškų. Nepaisant to, kad važiavau kartu su Fernando, dukart pasaulio čempionu ir tikrai puikiu lenktynininku, buvau tikras, kad turėdamas tas pačias sąlygas laisvai galėsiu pelnyti pagal sutartį reikiamą 40 proc. taškų kiekį.“
„Deja, pažadai ir vėl nevirto realybe. Važiuodamas nauju bolidu, bandymuose įveikiau 2 002 km, kai Fernando nuvažiavo 3 839 km. Tik trys mano bandymų dienos buvo sausu oru, kai Fernando tik dieną praleido šlapioje trasoje. Bandymuose aš važiavau tik sunkiu bolidu, kietos sudėties padangomis, dažniausiai pirmąją dieną (kai trasa yra lėta, o patikimumas prastas) ar blogu oru. Fernando vairavo lengva bolidą su minkštesnėmis padangomis sausoje idealioje trasoje. Niekuomet neturėjau galimybės pasiruošti mūsų naudojama kvalifikacijos sistemai. Dabartinėje „Formulėje-1“ pirmąją ir penkioliktąją pozicijas dažnai skiria mažiau nei sekundė. Tai reiškia, kad 0,2 sek. arba 0,3 sek. tau gali suteikti aštuonias pozicijas.“
„Be to, bolido tobulinimas dabar vyksta kiekvieneriose lenktynėse dėl sezono metu galiojančio bandymų draudimo. Devyniose šių metų varžybose, kuriose dalyvavau, Fernando turėjo ženkliu bolido pagerinimus, kurių aš neturėjau. „Renault“ inžinieriai mane informavo, kad tose lenktynėse vairavau nuo 0,5 sek. iki 0,8 sek. lėtesnį bolidą nei mano komandos draugas. Jei prisimintume Vokietiją, kur aš ir taip kvalifikacijoje aplenkiau komandos draugą, jei būčiau turėjęs tą pranašumą kvalifikacijoje, būčiau buvęs penktas, o ne dešimtas. Jei tas pats skirtumas būtų buvęs ir lenktynėse, būčiau finišavęs aukščiau už savo komandos draugą, kaip Silverstone'e, nepaisant to, kad jis turėjo patobulinimų, kurių aš neturėjau.“
Tiki savo talentu ir greičiu
N. Piquet pažymėjo neturintis jokių abejonių dėl savo talento ir pajėgumo bei pabrėžė dabar lauksiąs galimybės sugrįžti į „Formulę-1“ palankesnėmis sąlygomis.
„Be jokių abejonių tikiu savo talentu ir savo pajėgumu. Nenuėjau taip toli pelnydamas prastus rezultatus. Bet kas, žinantis mano istoriją, supranta, kad mano rezultatai „Formulėje-1“ neatitinka mano CV ir mano sugebėjimų. Aplinkybės, su kuriomis man teko susidurti per dvejus pastaruosius metus, buvo, švelniai tariant, keistos. Buvo nutikimų, kuriais aš ir pats sunkiai galiu patikėti. Jei dabar man reikia pasiaiškinti, tuomet galiu užtikrintai pasakyti, kad taip nutiko dėl nesąžiningos situacijos, į kurią buvau patekęs pastaruosius dvejus metus. Visuomet tikėjau, kad vadybininkas yra tavo komandos dalis ir tavo partneris. Vadybininkas turėtų tave įkvėpti, tave palaikyti, suteikti tau galimybių. Mano atveju viskas buvo priešingai. Flavio Briatore buvo mano egzekutorius.“
„Laimei, dabar žmonėms, palaikiusiems mane mano karjeroje, galiu pasakyti, kas sugrįžau į teisingą kelią ir svarstau galimybes iš naujo pradėti karjerą „Formulėje-1“ sąžiningu ir teigiamu keliu.“
Pati „Renault“ komanda kol kas oficialiai nepatvirtino išsiskyrimo su N. Piquet fakto ir nepaskelbė, kas pakeis šį sportininką. Pagrindine kandidatūra yra laikomas GP2 varžybose lenktyniaujantis prancūzas Romainas Grosjeanas.

Komentarai (57)


rimass23
| 2009 Rugpjūčio 06 d. 20:52
na ir gerai kad pasitraukė iš Renault, nes jis lenktynėse gadino vaizdą
*fisco*
| 2009 Rugpjūčio 06 d. 11:55
perskaiciau visus komentarus ir padariau keleta isvadu: 1. visi f1 lentyninkai yra zemesniu lygu chempionai savo laiku, 18 vietu laimetoju nieks cia nekviecia. 2. jei ne Alonso ir Flavio, Fisichella butu tapes chempionu, cia grynai is Pikes fanu komentaru tokia lygtis gaunas. 3. Breatore speceliai suzlugde SAVO piloto karjera, kad negaletu is jo uzsidirbti ir rodydamas bloga vaziavima jis ataidytu remejus, bei skaitintu Renault vadovu erzeli del prastu rezultatu. 4. jaudriau, mesti viska ant vieno "arklio" apsimoka tada jei tas "arklys" gali laimet. 5. formule tai piraniju klubas, o ne cacu lialiu burelis.
Kaspis
| 2009 Rugpjūčio 06 d. 09:58
Visi pietiečiai vienodi(Barichelo, Pique, Alonso)- logorėja ir verkimas. Tiesa Alonso pasitaisė į gerąją pusę.
*fisco*
| 2009 Rugpjūčio 06 d. 09:17
kaip profesionalu taip atsisveikint, vis puls dabar jy samdyti :DDDD
Darius1986
| 2009 Rugpjūčio 05 d. 18:34
Pagaliau jo f-1 nebera....nieko tevelis jam ikurs nuosava ekipa.....
Xtremez
| 2009 Rugpjūčio 05 d. 08:38
Varadero> tai vat ir turime atsakyma, kai lenktyniauti siltame lizde kuris padarytas itin geras, tai problemu su gerais rezultatais ir nera. O kai vaziuoti bendrame kovos lauke kur yra tik kelios siltos vieteles ir jos jau uzimtos, tai likusieji lieka kapotis vienas su kitu.O cia jau tevelis nebepades ir talento trukumas iskarto isryskeja.
rokas 1
| 2009 Rugpjūčio 04 d. 23:54
Nu Flavio irgi kazkoks lewas tipas jeigu pilota pasodino i zymiai liewesni bolida negu Alonso tai kaip jis iskovos tasku.
Varadero
| 2009 Rugpjūčio 04 d. 22:02
Xtremez>wikipedia irgi teigia kad Piquet jaunesnysis visa savo karjera iki F-1 (nuo 2001 iki 2006) lenktyniavo jam sukurtoje tevo komandoje. Belieka laukti 'Piquet F1 team'
Varadero
| 2009 Rugpjūčio 04 d. 21:55
Xtremez> galiu klysti bet kiek pamenu visose zemesnese klasese Nelsinjo vaziavo savoje t.y. tevo ikurtoje ir valdomoje komandoje. Greiciu jis isties visur zibejo bet dirbdamas seimynineje aplinkoje matyt nepasiruose kovai uz buvi komandos viduje. Del to ir nudege Renault. Ir nepamirskit kad jam pasirasant kontrakta su Renault Alonso turejo 3 metu sutarti su McLaren. Butu tevas zinojes kad Alonso pareis butu geriau sunu i gyvaciu lizda atidaves nei i Renault
augustonas
| 2009 Rugpjūčio 04 d. 17:55
Sena dainelė ,,Aš nekaltas, kalta aplinka".
×

F-1.lt pulsas