P. Hembery: padangos per treniruotes nesigrūdėjo

logo 2015 Balandžio 10 d. 22:11, Pirelli
„Pirelli Motorsport“ direktorius Paulas Hembery pasakoja apie padangų veiklą per penktadienio treniruotes.
- Kokias išvadas galima padaryti po pirmosios treniruočių dienos?
- Manau, kad svarbiausia yra tai, jog mes nematėme padangų grūdėjimosi problemos kaip tai būdavo ankstesniais metais. Grūdėjimasis buvo tipiškas reiškinys Šanchajaus trasoje, kadangi ilgose tiesiosiose jos spėdavo ataušti. Šioje trasoje komandoms yra labai sunku parinkti tinkamą balansą, kad bolidas efektyviai dirbtų visuose rato ruožuose ir per visas lenktynių atkarpas. Be to, temperatūra buvo keliais laipsniais aukštesnė nei tikėtasi, tai irgi padėjo, bet tai nereiškia, kad toks oras bus ir per lenktynes. Aš atsimenu vieną iš buvusių Kinijos etapų, kai kvalifikacijos metu per 20 minučių temperatūra nukrito net 15 laipsnių, o tai labai įtakojo bolidų elgesį.
- Tai buvo 2012 metais, kai „pole“ poziciją iškovojo Nico Rosbergas?
- Taip. Dabar skirtumas tarp dviejų skirtingų padangų mišinių buvo apie 1,7 sek. per ratą, tai beveik atitinka mūsų išankstinius skaičiavimus. Gali būti, kad skirtumas bus kiek dar didesnis, bet tai yra susiję su temperatūra. Bet vis tiek yra tikėtina dviejų sustojimų taktika. Gali būti, kad komandos stengsis nuvažiuoti kuo mažiau ratų su vidutinio kietumo padangomis. Per treniruotes mes matėme, kad kai kurioms komandoms pavyko nuvažiuoti labai daug ratų su minkštosiomis padangomis. Bet prieš lenktynes strategams reikia tiksliai žinoti, kiek ratų gali išlaikyti minkštosios padangos.
- Kiek ratų jūsų nuomone jos gali išlaikyti?
- Manau, kad 15 ratų jos gali išlaikyti be problemų, nors kai kas, spėju, skaičiuoja, kad išlaikys ir visus 20 ratų. Tačiau tam reikia žinoti, koks bus padangų degradacijos lygis po 15 ratų. Matyt, tai paaiškės šeštadienį, kai komandos turės detalesnę informaciją apie padangų darbą. Spėju, kad kai kas gali susidurti ir su padangų perkaitimu, bet kol kas aš tokių nusiskundimų iš pilotų negirdėjau. Tiesa, galima spėti, kad Kinijos GP bus kietas riešutėlis pasirenkant lenktynių taktiką.
- Sakote, kad ilgose tiesiosiose padangos spėja atvėsti, o keliais laipsniais gali sumažėti padangų temperatūra? Kiek tai bus ryšku?
- Supraskite, mes neturime jutiklių, kurie galėtų duoti tokius skaičius, todėl tiksliai pasakyti negaliu, bet tiesiosios Kinijoje labai ilgos ir sprendžiant iš to, ką mes matome per šilumines kameras – padangų temperatūra nukrenta labai daug. Be to, tiesiosios gale reikia staigiai stabdyti. Kaip jau sakiau, Šanchajaus trasa yra labai specifinė.
- Ar atkreipėte dėmesį, kiek šiemet pasikeitė „Ferrari“ požiūris į darbą su padangomis?
- Manau, kad reikia už tai padėkoti Jamesui Allisonui, dar kai jis dirbo „Lotus“, jam taip pat pavyko pasiekti, kad bolidas labai gerai sąveikavo su padangomis – būtent ši priežastis buvo viena iš svarbiausių, kodėl „Ferrari“ nugalėjo Malaizijoje.
- Kai kalbate apie padangų dėvėjimąsi, tai yra susiję su priekinėmis ar galinėmis padangomis?
- Kalbu apie visą komplektą, tai yra susiję su temperatūrų režimo kontrole, o taip pat su bolido balanso niuansais, kai bolidas yra linkęs į per didelį arba per mažą pasukamumą. Be to, šios trasos charakteristikos tokios, kad bolidas atskirose atkarpose elgsis skirtingai. Jei paklausite pilotų, jie tikrai pasakys, kad kai kur jaučia per didelį pasukamumą, o kai kur – per mažą. Todėl ši trasa yra ne tik sudėtinga, bet ir labai įdomi. Atrodo, kad „Ferrari“ pavyko surasti protingą kompromisą važiuoklės balanse. Jų bolidas neturi labai ryškaus polinkio nei į mažą, nei į didelį pasukamumą. Sprendžiant iš jų pilotų kalbų, jiems labai malonu važiuoti su SF15-T.
- Ar yra jau kas nors aišku dėl konkurso padangoms tiekti „Formulės-1“ lenktynėms po 2016 metų?
- Mums yra pažadėta, kad per artimiausius du mėnesius mes gausime papildomą informaciją apie konkurso sąlygas, bet kol kas tikslūs grafikai nėra paruošti.
- Kiek laiko reikia pasirengimui, jei būtų priimtas sprendimas dėl radikalių padangų pokyčių – jų dydžio, žemo profilio ir pan.?
- Kol kas nėra jokio aiškumo dėl perėjimo prie žemo profilio padangų nei prie kur kas platesnių padangų ir tai mums kelia problemų. Mes nežinome, kokios bus konkurso sąlygos. Mat techniniai klausimai apspręs, kiek mums teks investuoti pereinant prie naujų padangų. Esmė tame, kad bandymai „Formulėje-1“ yra labai limituoti. Nesinorėtų, kad mes iš laikraščių išgirstumėme apie naują 2017 metų reglamentą, o po to atvažiuoti į Jerezą ir pamatyti bolidus su 1000 AG varikliais, milžiniškais galiniais sparnais ir su didelėmis 19 colių plačiomis galinėmis padangomis. Nors tokio sezono pradžia be galo būtų įdomi, tačiau tai tikrai pakenktų mano sveikatai...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983