P. Hembrey: kai kam gali tekti stoti net keturis kartus

P. Hembrey: kai kam gali tekti stoti net keturis kartus
logo 2014 Rugsėjo 20 d. 12:33, Pirelli
Prieš Singapūro GP lenktynes „Pirelli“ vadovas Paulas Hembrey pasakoja apie padangų ypatumus šiame etape.
- Atrodo, kad atskirų mišinių padangų, pasiūlytų Singapūro GP, skirtumai yra didesni nei buvo tikėtasi?
- Taip, tai tiesa, dėl to mes šį savaitgalį matysime labai įdomius įvykius. Per treniruotes penktadienį skirtumas buvo labai didelis. Mes galvojome, kad jis tarp minkštųjų ir superminkštųjų mišinių padangų bus apie dvi sekundės ar vos truputį daugiau, bet vidutiniškai jis sudarė daugiau nei 2,5 sek. Tai atveria komandoms rinktis pačius įvairiausius taktinius sprendimus. Nėra abejonių, kad mūsų laukia lenktynės su trimis sustojimais boksuose, bet kol kas nevisai aišku, kiek ratų gali atlaikyti superminkštosios padangos. Per kvalifikaciją su šiomis padangomis bus nuvažiuoti tik penki ratai ir jau per šį trumpą atstumą padangos gali netekti greičio. Bet, matyt, kad superminkštosios padangos bus vis vien pranašesnės nei minkštosios. Manome, kad minkštosios padangos galės atlaikyti apie 25 ratus, bet tikėtina, kad laiko praradimas paskutiniuose ratuose bus labai nemažas, todėl negalima jų laikyti pranašesnėmis. Taigi, mūsų laukia labai įdomios lenktynės. Per trečią treniruotę komandos dirbs su lenktynių tempu ir pažiūrėsime, ar joms pavyks su superminkštosiomis padangomis nuvažiuoti keliais ratais daugiau. Be to, statistiškai Singapūre yra 100 proc. tikimybė, kad pasirodys saugos automobilis, todėl komandoms gali prireikti ir sėkmės. Jei saugos automobilis išvažiuos į trasą palankiu momentu, padangas bus galima pasikeisti neprarandant laiko. O jei komanda bus ką tik pakeitusi padangas ir išvažiuos saugos automobilis, pilotas galės įstrigti. Todėl manau, kad rezultatams įtakos turės labai daug faktorių.
- Po pirmųjų dviejų ratų su superminkštosiomis padangomis greitis čia pastebimai krenta. Ar tai yra Singapūro trasos ypatumas?
- Taip, čia labai blogas sukibimas su asfaltu, bolidai ryškiai slidinėja, be to, temperatūros čia irgi būna aukštos. Šioje miesto trasoje padangos dirba labai sunkiomis sąlygomis, o mes atvežėme čia pačių minkščiausių padangų sudėtis. Taigi, bus įdomu pažiūrėti, kaip komandos spręs taktinius klausimus.
- Ar galite paaiškinti, kodėl Singapūre visuomet būna labai didele greičio skirtumai tarp skirtingų sudėčių padangų?
- Jei kalbėti apie minkštąsias ir superminkštąsias padangas, tai šios padangos labai skiriasi savo charakteristikomis. Superminkštųjų padangų sukibimas su danga yra sąlygotas jų chemine sudėtimi. Iš principo, geresnio sukibimo su asfaltu galima pasiekti keliais būdais. Pirmuoju atveju tai įvyksta dėl to, kad guma deformuojasi kelio dangos atžvilgiu, mes tai vadiname „deformacijos sukibimu“. Ant lygių paviršių tai neveikia, todėl tokiais atvejais reikia sukibimą išgauti cheminės reakcijos pagalba. Superminkštosios padangos garantuoja gerą sukibimą su trasos paviršiumi būtent cheminės reakcijos dėka – dėl to garantuojamas ir didesnis greitis.

- Kiek ratų bus galima nuvažiuoti su superminkštosiomis padangomis, kaip manote?
- Iš tikrųjų, mes to kol kas nežinome. Aš jau kalbėjau, kad tai daugmaž bus aišku po paskutinės treniruotės ir komandos suras kompromisą – bus įdomu pažiūrėti, ko jos pasieks. Visai tikėtina, kad kai kurios komandos boksuose stos net keturis kartus.
- Matėme, kad „Williams“ komanda susidūrė su sunkumais, jiems nepavyko pasiekti didelio greičio su superminkštosiomis padangomis – kaip tai galima paaiškinti?
- Akivaizdžių paaiškinimų aš neturiu, nežinau, su kuo tai gali būti susiję. Įdomu tai, kad kai kuriems pilotams su superminkštosiomis padangomis geriausią laiką pavyko parodyti antrajame rate – berods, tai buvo su Fernando Alonso. Savo geriausią laiką jis būtent parodė antrajame greitame rate. Atvirai kalbant, aš to nesitikėjau.

- Ar įvesti radijo ryšio ribojimai turės įtakos bolido valdymui?
- Svarbiausia, kad išliktų garantija, jog pilotas visuomet gaus informaciją apie slėgio padangose sumažėjimą. Boliduose yra sumontuoti jutikliai, susiję su saugumo reikalavimais. Daugiau mūsų nejaudina niekas. Arba duomenys apie padangų slėgį turi būti rodomi piloto displėjuje, arba jei to nėra, pilotams būtų pranešama tokia informacija radijo ryšiu.
- Kaip jums patinka tokios informacijos draudimo idėja?
- Kaip lenktynių žiūrovas aš tai sveikinu.


Komentarai (0)
Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas