Dviejų padangų gamintojų „karas“ ir vis didėjanti variklių galia toliau mažina trasos rato įveikimo laikus. Tačiau kaip manote, kas turi didesnę įtaką šiam progresui: padangos ar varikliai?
Padangos – „paprasčiausias“ ir didžiausią įtaką turintis būdas padidinti bolido greitį. Be abejo, savo rolę vaidina ir varikliai, tačiau reikia daug didesnio variklio galios padidinimo, norint pasiekti efektyvumą, kurį suteikia didėjantis padangų sukibimas su trasa.
Palyginimui galime paimti dvi trasas:
Hungaroringą ir Monzą. Pirmoji iš jų lėta, turi daug posūkių, tuo tarpu antra – greita, ilgomis tiesiosiomis. Padidinus variklio galią penkiais procentais, teoriškai Monzos trasos rato įveikimo laikas sumažėtų 0,8 sekundės, o Hungaroringo – 0,4 sekundės. Tuo tarpu padidinkime padangų sukibimą tais pačiais penkiais procentais ir rato įveikimo laikas atitinkamai sumažės 1,25 sekundės Italijos trasoje ir 1,94 sekundės Vengrijos.
Padangų sukibimo didinimas ne tik efektyviausias, bet ir bene pigiausias bolidų greičių didinimas. Tačiau šis procesas toli gražu ne toks jau paprastas. Į įvairių mišinių kūrimą ir tobulinimą „Bridgestone“ ir „Michelin“ investuoja milijonus, tam tikslui dirba ištisos gamyklos.
Bet net ir turint jau paruoštas padangas viskas nesibaigia – greičiau važiuoja tos komandos, kurios sugeba labiau išnaudoti jų savybes – priverčia jas „dirbti“ sau. Didžiulį vaidmenį šiame procese vaidina aerodinamika, o ypač – sparnų atakos kampas. Padidinus sparnų prispaudžiamąją galią bolido greitis (dėl geresnio padangų sukibimo) vidutinio greičio posūkiuose ženkliai išauga. Taip pat nereikia pamiršti, kad padangos dyla – tai taip pat itin svarbus faktorius, nemaža dalimi priklausantis nuo bolido reguliavimo.
„Jei nekreipsime dėmesio į padangų dilimą ir padidinsime sparnų prispaudžiamąją galią, padangos padės mums visur – greičiau įveiksime posūkius, mažės stabdymo kelias. Padangos – gal būt viena iš mažiausiai mus žavinčių bolido detalių, tačiau turinčių milžinišką įtaką. Taip buvo 1980 – aisiais, tai yra ir šiandien.“ – kalba apie padangų įtaką „
Williams“ vyriausiasis inžinierius Frank Dernie.
Taigi, jei jau padangos tokios svarbios, kokį vaidmenį bolidų greitėjimo lygtyje atlieka variklio galia? „Williams“ technikos direktorius Patrickas Headas teigia: „Visiems labai įdomu, kokią įtaką turi padangos, kokią įtaką turi variklio galia, tačiau jei norite turėti iš tikrųjų turėti greitą bolidą, turite nepriekaištingai suderinti viską.“
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).