Penkios komandos reikalauja biudžetų ribojimo patvirtinimo (11)

Penkios komandos reikalauja biudžetų ribojimo patvirtinimo
logo Birželio 13 d. 12:15, FIA

Šiandien Paryžiuje įvyks FIA, „Liberty Media“, komandų ir lenktynininkų susitikimas, kuriame bus aptariami nauji Sportinis ir Techninis reglamentai, o taip pat – komandų biudžetų ribojimai nuo 2021 metų. Praėjusią savaitę komandos gavo pirmines reglamentų versijas, bet, kaip sakė „Ferrari“ vadovas Mattia Binotto, jos yra „žalios“, todėl galutinis sprendimas buvo nukeltas į spalio pabaigą.

Iki spalio nukeltas ir komandų biudžetų ribojimo projektas, tačiau tai netenkina „Renault“, „McLaren“, „Racing Point“, „Alfa Romeo“ bei „Williams“ komandų. Šios penkios komandos baiminasi, jog turėdamos tiek laiko, komandos-lyderės užsiims lobizmu ir išsireikalaus, jog būtų padidintas numatomas nustatyti leidžiamas biudžetas – 175 mln. dolerių. Tam, kad taip neatsitiktų, penkios komandos sutinka atidėti Sportinio ir Techninio reglamentų patvirtinimą iki rudens su sąlyga, kad ekipų biudžetų ribojimai nuo 2021 metų būtų patvirtinti iki birželio pabaigos.

Tokia pusės pasaulio čempionatų dalyvių pozicija reiškia, kad FIA arba privalo įgyvendinti tokį reikalavimą, arba iki šio mėnesio pabaigos paskelbti Techninį ir Sportinį reglamentus, kurie faktiškai dar nėra galutinai paruošti.

„McLaren“ vadovas Zakas Brownas taip pakomentavo situaciją: „Mes norime surasti sprendimą, kuris subalansuotų mūsų sportą. Mes išleidžiame vis daugiau pinigų pasirodymams lenktynėse, mūsų tikslas – surengti kokybišką šou sirgaliams. Bet „Formulė-1“ nesugebėjo adaptuotis prie šiandieninių ekonominių realijų. Tarp visų sporto renginių pas mus yra pats didžiausias finansinis disbalansas.

Mes turime judėti į priekį, kad kiekviena komanda turėtų protingą galimybę pasirodyti konkurencingu lygiu. Mes turime užtikrinti sporto ateitį dar iki to, kol tai taptų per vėlu“.

Komentarai (11)


Camicasee
| Birželio 14 d. 18:37
Life
| Birželio 14 d. 09:38

Ar realiai įmanoma riboti biudžetus? Pvz. Mercedes gali perkelti kokio nors variklio ar rekuperacinės sistemos kūrimą į kitus savo padalinius, ir niekaip neįrodysi, kad čia kas nors blogo, nes F-1 technologijos dažnai naudojamos ir standartiniuose automobiliuose. Tą patį variklį gali įsidėti į standartinį automobilį ir testuoti, kiek nori.

Labai sunku, bet reikia bandyti, jei jau taip lengva būtų apeiti šiuos ribojimus top komandos jau būtų seniai sutikę su jais. Reikia suprasti, kad atsiradus įrodymų,kad biudžetas buvo ,,apeitas" grėstų diskvalifikacija, tai yra didžiulė rizika, o kad didžiulis/viršytas biudžetas ne visada atneša sėkmę tai jau matome. Reikia pradėti nuo taisyklių, o po to ,,uždarinėti" landas.
Life
| Birželio 14 d. 09:38
Klepsidra
| Birželio 14 d. 08:54

Be biudzeto ribojimo artimiausiu metu toliau bus dvi formules, kur top3 uzsiims savo reikalais, dar 4-5 kovos del vidurio, o likusios pora balansuos ant bankroto ribos

Ar realiai įmanoma riboti biudžetus? Pvz. Mercedes gali perkelti kokio nors variklio ar rekuperacinės sistemos kūrimą į kitus savo padalinius, ir niekaip neįrodysi, kad čia kas nors blogo, nes F-1 technologijos dažnai naudojamos ir standartiniuose automobiliuose. Tą patį variklį gali įsidėti į standartinį automobilį ir testuoti, kiek nori.
Klepsidra
| Birželio 14 d. 08:54
Be biudzeto ribojimo artimiausiu metu toliau bus dvi formules, kur top3 uzsiims savo reikalais, dar 4-5 kovos del vidurio, o likusios pora balansuos ant bankroto ribos
Camicasee
| Birželio 13 d. 23:02
RBR
| Birželio 13 d. 21:46

Jei jau kalbeti grynai apie pinigus, tai Ferrari ne viena sezona idedavo daugiau pinigu nei Mercedes, bet vis tiek jiems pralaimedavo. Kaip pralaimedavo ir RedBulliams su mazesniu biudzetu nei italu. O kur buvo McLaren+Honda kai ju bendras biudzetas buvo vos ne didziausias is visu komandu? Kur yra Renault su beveik nesiskirianciu biudzetu nuo top komandu? Faktas yra toks, kad Mercedes ir Ferrari (su FIA pagalba ar be) labai gerai atlieka savo darba. Net RedBull su tokiu pat ar didesniu biudzetu yra toli nuo ju. Ne vienus metus jie nepataiko su savo isgirtaja vaziuokle ir sezono metu bando vytis. Williams turedami padoru biudzeta vis tiek nusirito i gala. Tad biudzetai cia nei prie ko yra. Smegenu reikia tureti ir dirbti sunkiai.

Sry zmogau, nepiktai sakau, bet tu visiškai nesiorentioji. Sakai, kad Ferrari investuoja krūvas pinigų, net sakai, kad įdėdavo daugiau pinigų nei Mercedes, bet rezultate konstatuoji, kad jie dirbo labai efektyviai kaip ir Mercedes. Nė velnio ne efektyviai dirbo Ferrariai, tiesiog turi prabangą panaudoti krūvas resursų vytis Mersus, ko kitos komandos kaip williams net svajonėse galimybių neturi ir tai sukuria nesveiką konkurenciją. Redbull nera gamintojai ir jie suklydo rinkdamiesi variklį, bet turėjo prabangą nutraukti milijoninį kontraktą ir kol kas rikiuojas 3cioje vietoje. Žmogiškai šnekant: Jei turi 1000 eur. dizainerio gyslelę gali gan pigiai persidelioti butą, bet jei turi 5000 - gali pasamdyt dizainerį ir dar kokybiskesnius baldus nusipirkti ar sienas du kart perdazyt jei pirma spalva netiko nerizikuodamas Ferrari, kad tu tik isivaizduoji, o fakte neturi skonio williams :) Kai atsiranda biudžetų ribijimas tada atsiranda ir efektyvinimas, nes dabar tu turi tuos pačius 1000 eur., o kt. turi 1750 eur., gali pinigų dizaineriui nebeuztekt, tada atsiranda sveika konkurencija.
deivec
| Birželio 13 d. 22:45
RBR
| Birželio 13 d. 21:46

Jei jau kalbeti grynai apie pinigus, tai Ferrari ne viena sezona idedavo daugiau pinigu nei Mercedes, bet vis tiek jiems pralaimedavo. Kaip pralaimedavo ir RedBulliams su mazesniu biudzetu nei italu. O kur buvo McLaren+Honda kai ju bendras biudzetas buvo vos ne didziausias is visu komandu? Kur yra Renault su beveik nesiskirianciu biudzetu nuo top komandu? Faktas yra toks, kad Mercedes ir Ferrari (su FIA pagalba ar be) labai gerai atlieka savo darba. Net RedBull su tokiu pat ar didesniu biudzetu yra toli nuo ju. Ne vienus metus jie nepataiko su savo isgirtaja vaziuokle ir sezono metu bando vytis. Williams turedami padoru biudzeta vis tiek nusirito i gala. Tad biudzetai cia nei prie ko yra. Smegenu reikia tureti ir dirbti sunkiai.

o tu pabandyk suvokti, kad didziosios komandos tures atleisti dali personalo...t.y. liks geru inzinierius kitoms komandoms nusissamdyti.
deivec
| Birželio 13 d. 22:43
RBR
| Birželio 13 d. 17:26

Kad nera cia ka komentuoti tokiu nesamoniu. Pats kvailiausias klausimas tai biudzetu ribojimas. Neislaidauk ir nereikes riboti🙂 daug metu buvo pavyzdys FI komanda. Kuri su minimaliu biudzetu budavo labai konkurencinga. Nupirko Strolas milijonus kisa, o rezultatai zemyn eina. Jei prisisteigi simtus pareigybiu nereiškia, kad bolidas pageres. Tegul direktoriu susimazina ir nereikes tiek milijonu

manau ramiai prie buteliuko alaus paskaites savo komentaro...pats pradetum ieskoti edit mygtuko iskart
deivec
| Birželio 13 d. 22:42
panasu, kad McLaren jau ne prie top komandu :D jeigu sitame sarasiuke pamineta :D

O siaip jie supranta puikiai, kuo maziau laiko, tuo labiau dideji imsis santazo..o tada jau didele tikimybe kad bus kaip buve (kaip jau N metu nutikdavo
As dar vis tikiuosi kad Liberty kiausus turi
RBR
| Birželio 13 d. 21:46
Jei jau kalbeti grynai apie pinigus, tai Ferrari ne viena sezona idedavo daugiau pinigu nei Mercedes, bet vis tiek jiems pralaimedavo. Kaip pralaimedavo ir RedBulliams su mazesniu biudzetu nei italu. O kur buvo McLaren+Honda kai ju bendras biudzetas buvo vos ne didziausias is visu komandu? Kur yra Renault su beveik nesiskirianciu biudzetu nuo top komandu? Faktas yra toks, kad Mercedes ir Ferrari (su FIA pagalba ar be) labai gerai atlieka savo darba. Net RedBull su tokiu pat ar didesniu biudzetu yra toli nuo ju. Ne vienus metus jie nepataiko su savo isgirtaja vaziuokle ir sezono metu bando vytis. Williams turedami padoru biudzeta vis tiek nusirito i gala. Tad biudzetai cia nei prie ko yra. Smegenu reikia tureti ir dirbti sunkiai.
Camicasee
| Birželio 13 d. 17:49
RBR
| Birželio 13 d. 17:26

Kad nera cia ka komentuoti tokiu nesamoniu. Pats kvailiausias klausimas tai biudzetu ribojimas. Neislaidauk ir nereikes riboti🙂 daug metu buvo pavyzdys FI komanda. Kuri su minimaliu biudzetu budavo labai konkurencinga. Nupirko Strolas milijonus kisa, o rezultatai zemyn eina. Jei prisisteigi simtus pareigybiu nereiškia, kad bolidas pageres. Tegul direktoriu susimazina ir nereikes tiek milijonu

1.Apie kokią tu čia konkurenciją kalbi?? Cia tau įdomu, kad jie su Haas, williamsais konkuruoja, čia tu normalia konkurencija vadini, nors sekundėmis atsilieka nuo Ferrariu, Redbulių ir tų pačių mersu? Aš konkurenciją isivaizduoju vidutiniokių atstumo mažinimą nuo top komandų, nes kol to nėra kt. laimėtojų ir nebus, dabar pyksta visi ant mersu, pries tai redbull, pries tai ferrari ir jei jie pagamina kažką gero juos pavyti gali tik tokie pat milzinai kaip ferrari, redbull. Man šiaip baisu skaitant kaip daugelis nesupranta kas tas biudžetų naudojimas ir kokią naudą neša, o dar baisiau, kad net biudzetus 100mln sumažinus paprastas žiūrovas to net nepastebėtų, tiesiog vystymo tempai būtų mažesni. Visi nusiskundimai, kad nėra intrigos ir yra del to, kad nera biudžetų ribojimo. 2. Force Indija blogas pavyzdys vien del to, kar vaziuoja ten strolas, bet net ir sekant tą patį tavo pateiktą pavyzdį, ji neturi tokio biudzeto ar bent panasaus i top 3 komandų kas reiškia, kad blogi sprendimai sezono pradzioje nebus istaisyti jo eigoje, nes tam nera resursų. Vot tau ir idomumas ir resursų išnaudojimo effektyvumas. Net ir gerai isnaudojant resursus kai kur turi daryti prielaidas, rizikuot, kad prisivyt, skirtumas, kad didele komanda tokias klaidas suvalgo, maza -paskesta ir dar nr vienam sezonui.
RBR
| Birželio 13 d. 17:26
Kad nera cia ka komentuoti tokiu nesamoniu. Pats kvailiausias klausimas tai biudzetu ribojimas. Neislaidauk ir nereikes riboti🙂 daug metu buvo pavyzdys FI komanda. Kuri su minimaliu biudzetu budavo labai konkurencinga. Nupirko Strolas milijonus kisa, o rezultatai zemyn eina. Jei prisisteigi simtus pareigybiu nereiškia, kad bolidas pageres. Tegul direktoriu susimazina ir nereikes tiek milijonu
×

F-1.lt pulsas