Penkios trasos, kuriose buvo surengtos Ispanijos GP lenktynės (4)

Penkios trasos, kuriose buvo surengtos Ispanijos GP lenktynės
logo Gegužės 18 d. 14:23, Pirelli

Lenktynių Barselonos trasoje belaukiant, trumpai apžvelgiame penkias trasas, kuriose iki šiol buvo surengtos Ispanijos GP varžybos.

Pietų Europos šalis yra palikusi gana ryškų pėdsaką sporto istorijoje. Pirmosios F-1 lenktynės Ispanijoje buvo surengtos dar 1951 metais. Su laiku lenktynių žiedai keitėsi, bet F-1 į Ispaniją atvyksta iki šiol.

Pedralbes (1951 m., 1954 m.)

Barselonos miesto trasoje F-1 lenktynės buvo surengtos du kartus. 1951 m. tai buvo paskutinės sezono varžybos. Dar kartą lenktynės vyko 1954 m. Jei pirmose nugalėjo sporto legenda Juanas Manuelis Fangio, tai antrose triumfavo Mike‘as Hawthornas.

Trasa buvo ilga, 6,27 km, bet turėjo tik 6 posūkius ir vieną labai ilgą, beveik 2 km, tiesiąją. Greičiausi sportininkai vieną ratą įveikdavo per 2 min. 20 sek.

Po tragedija pasibaigusių 24 val. Le Mano lenktynių 1955 metais, F-1 varžybos Pedralbes trasoje nebebuvo rengiamos. Bet vėliau, po ilgos pertraukos, F-1 vėl sugrįžo į Ispaniją.

Jarama (1968 m., 1970 m., 1972 m., 1974 m., 1976-79 m., 1981 m.)

Ä® šiaurę nuo Madrido įsikÅ«rusi Jaramos trasa buvo pastatyta 1967 metais. Ją suprojektavo Johnas Hugenholtzas. Tarp jo darbų yra ir kitos gerai žinomos trasos, tokios kaip Suzuka, Zolderis, Nivellesas ir Zandvoortas.

F-1 lenktynininkai truputi ilgesnėje nei 3 km Jaramos trasoje turėjo įveikti 16 posÅ«kių. Lenktynių žiedas buvo ne tik vingiuotas, bet ir išsiskyrė savo skirtingo pasvirimo posÅ«kiais, įkalnėmis ir nuokalniais.

Pilotuodamas „Lotus 49“ automobilį pirmą kartą, 1968 m., Jaramos trasoje surengtose lenktynėse nugalėjo Grahamas Hillas. 1970 m. Ispanijoje triumfavo Jackie Stewartas. Vėliau du kartus nugalėjo Emersonas Fittipaldi.

Kadangi trasa buvo siaura, nenuostabu, jog ne kartą joje nugalėjo sportininkai, kvalifikacijoje iškovoję „pole“ poziciją. 1974 metais tai padarė Niki Lauda. 1976 m. nugalėjo Jamesas Huntas, o 1977 m. ir 1978 m. - Mario Andretti.

Patrickas Depailler lenktynėse nugalėjo startavęs iš antros pozicijos. O 1981 metais, kuomet lenktynės Jaramos trasoje buvo surengtos paskutinį kartą, triumfavo iš septintos pozicijos startavęs Gille‘is Villeneuve‘as. Anot paties kanadiečio, tai buvo vienas geriausių jo pasirodymų.

Montjuico parko trasa (1969 m., 1971 m., 1973 m., 1975 m.)

Braselonoje esančio Montjuico parko teritorijoje buvusioje trasoje lenktynės vykdavo kas antrus, tvarkaraštyje apsikeičiant vietomis su Jarama.

Dalis trasos buvo labai greita, o likusi dalis, priešingai - lėta. Montjuico trasa iki šiol laikoma viena iš geriausių trasų, kurioje praeityje buvo rengiamos F-1 varžybos.

Beveik 4 km ilgio trasa prisimenama dėl dviejų įvykių. Dėl tragedijos ir Lellos Lombardi, kuri tapo pirmąją moterimi, iškovojusi taškus F-1.

Jackie Stewartas Montjuico trasoje triumfavo du kartus - 1969 m. ir 1971 m. Pergalę joje taip pat 1973 m. iškovojo E. Fittipaldi.

Sportininkai ne kartą išreiškė nerimą dėl trasos saugumo. Nerimavo jie ne be pagrindo. Po 1975 metais įvykusio incidento, kurio metu mirė keturi žiÅ«rovai ir buvo sužeistas avariją sukėlęs Rolfas Stommelenas, tai buvo paskutinis kartas, kai Montjuico trasoje vyko F-1 lenktynės.

Jerezas (1986-90 m.)

Dalis F-1 sirgalių Jerezo trasą greičiausiai prisimena ne dėl Ispanijos GP, o dėl žiede 1997 metais surengtų Europos GP lenktynių, kuomet dėl čempiono titulo kovojęs Michaelis Schumacheris trenkėsi į Jacqueso Villeneuve‘o automobilį.

Po to, kai trasa buvo pastatyta 1985 metais, Jerezo trasoje buvo surengtos ne vienos Ispanijos GP lenktynės.

Trasoje, kurią sudaro 13 posÅ«kių, 1986 metais puikią pergalę iškovojo Ayrtonas Senną, antroje vietoje likusį varžovą aplenkęs vos 0,014 sek. Brazilas joje triumfavo ir 1989 m.

Jerezo trasoje taip pat pavyko nugalėti Nigelui Mansellui (1987 m.) ir Alainui Prostui (1988 m.). O 1990 m. surengtos varžybos išsiskyrė skausminga Martino Donnelly avarija. Tai buvo paskutinės Ispanijos GP lenktynės, surengtos Jerezo trasoje.

1997 m. joje vyko Europos GP varžybos. O vėliau komandos į Jerezą atvykdavo išbandyti savo naujus automobilius.

Barselona (1991 m. -)

F-1 tvarkaraštyje yra tik trys trasos, Monza, Hungaroringas ir Silverstounas, kurios surengė daugiau lenktynių iš eilės nei Ispanijoje, Katalonijoje, esanti Barselonos trasa.

Jau pirmaisiais metais, 1991 m., joje įvyko puiki dvikova tarp Ayrtono Sennos ir Nigelo Mansello.

Barselonoje savo pirmąją pergalę pilotuodamas „Ferrari“ bolidą iškovojo Michaelis Schumacheris. Vokietis taip pat nugalėjo 2001 m., kuomet atėmė pergalę iš Mika Hakkineno.

Atstovaudamas „Renault“ ekipai, pergalę savo namų GP 2006 m. iškovojo vietos herojus Fernando Alonso. Dalis sporto sirgalių pamena 2012 m. įvykusias lenktynes, kuriose netikėtai nugalėjo Pastoras Maldonado.

BÅ«tent Barselonos trasoje savo paskutinę pergalę 2013 m. iškovojo minėtasis F. Alonso.

2016 m. surengtas lenktynes Barselonos trasoje puikiai pamena Maxas Verstappenas. BÅ«tent tada olandas, perėjęs į „Red Bull“ komandą, iškovojo savo pirmąją pergalę „Formulėje-1“.

Netoli Barselonos miesto esančioje trasoje F-1 komandos per metus apsilanko ne vieną kartą. Joje vyksta ne tik lenktynės, bet ir bandymai žiemos pertraukos metu.



Komentarai (4)
Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
Slipstream
IP: 749ae41 | 05/20 09:16 Atsakyti
Tiek Jerezas,tiek Barselona,tiek Valencija visos kazkokios nykios ir Formulei 1 netinka. Barselonoje nors tiesioji ilga yra, bet per 20 metu kiek ziuriu nepamenu ten isskirtiniu lenktyniu. Buvo neblogos kelios bet ne daugiau.
Samgiz_GP
IP: 1394aed | 05/19 10:16 Atsakyti
Ačiū už istoriją, buvo įdomu.
Tikiuosi sulauksim daugiau panašių straipsnių.
LewisNr1
IP: 2628f6d | 05/18 20:50 Atsakyti
Kmm
05/18 20:36

Kažkaip visi pamiršo valencijos trasą. Buvo visai nebloga kiek atsimenu

Tikrai nepamiršom, bet ji niekada nebuvo Ispanijos GP, dėl to nėra straipsnyje. Be to, tai trasa kurią norisi pamiršti, mano nuomone, viena iš prasčiausių trasu per pastaruosius 20 ar daugiau metų.
Kmm
IP: 8902d8e | 05/18 20:36 Atsakyti
Kažkaip visi pamiršo valencijos trasą. Buvo visai nebloga kiek atsimenu
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas