Elektromobiliai (EV) jau gana ilgai keičia mūsų požiūrį į vairavimą. Tai tampa vis patrauklesne ir ekologiška alternatyva automobiliams su vidaus degimo varikliais. Tačiau dėl to, kad tai – gana nauji sprendimai, EV pasaulį supa ir daug mitų. Vienas iš jų – įkrovimo realijos namuose. Kalbant apie jų įkrovimą namuose, daugeliui potencialių elektromobilių pirkėjų smalsu dėl to, kiek tai truks.
Namuose galima įsirengti 1 arba 2 lygio įkrovimo stoteles.
Lėtesniam, 1 lygio įkrovimui naudojamas standartinis, buitinis elektros lizdas (kištukas). Tai yra paprasčiausias būdas krautis. Per valandą galima baterijai suteikti energijos, reikalingos nuvažiuoti maždaug 6-8 kilometrus. Tokiu būdu, visiškai įkrauti 50 kWh bateriją turintį Peugeot e-208, prireiktų maždaug 24 valandų.
Galingesnės, 2 lygio įkrovimo stotelės kainuoja daugiau. Prieš jas įsirengiant dar gali reikėti net padidinti namų elektros įvado galingumą. Dėl didesnės galios jos krauna daug greičiau. Vos valanda įkrovimo 7,4 kW sistema suteiks energijos, reikalingos nuvažiuoti 40 km, su 11 kW įkrovikliu - apie 60 km, o 22 kW įkrovikliu - apie 120 km.
Pasižiūrėkime elektromobilių modelių įkrovimo laiką su 1, 2 ir viešojo tinklo, greičiausių, 3 lygio įkrovimo stotelėmis.
Nissan Leaf S (40 kWh baterija):
Kia Niro EV (65 kWh baterija):
BMW iX xDrive 40 (70 kWh baterija):
Įkrovimo trukmei didelę įtakos turi ir dabartinis įkrovimo lygis. Beveik išsekęs akumuliatorius energiją priima greičiau nei beveik pilnesnis. Jeigu kraunate ne namuose, o viešame tinkle svarbu ir tai, kokiu maksimaliu galingumu EV baterijos gali priimti įkrovą.
Galiausiai, baterijų efektyvumui įtakos turi aplinkos sąlygos. Ekstremalios temperatūros lėtina įkrovimo procesą, ypač jeigu kalbame apie greitojo įkrovimo įrenginius.
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | f1a | 1005 |
2. | mantioras | 1001 |
3. | Tadux15 | 1000 |
4. | Kęstutis Šimkus | 991 |
5. | Giriby | 983 |