Pirmadienį sprendžiamas „Renault“ likimas

Pirmadienį sprendžiamas „Renault“ likimas
logo 2009 Rugsėjo 20 d. 23:43, LAT Photographic
Pirmadienį Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) Pasaulio autosporto taryba (WMSC) svarstys „Renault“ komandai pareikštus kaltinimus tyčinės avarijos sukėlimu 2008 m. Singapūro GP lenktynėse. Didžiausia galima bausmė šiai ekipai – pašalinimas iš „Formulės-1“ čempionato.
Įtariama, kad „Renault“ komandos vadovas Flavio Briatore, inžinerijos direktorius Patas Symondsas ir lenktynininkas Nelsonas Piquet jaunesnysis kartu sutarė varžybų metu sukelti tokį incidentą, po kurio į trasą būtų išleistas saugos automobilis. Taip buvo siekta suteikti pranašumą kitam ekipos lenktynininkui Fernando Alonso, lenktynėse vėliau iškovojusiam netikėtą pergalę.
„Renault“ komanda yra kaltinama pažeidusi Tarptautinio sporto kodekso 151c straipsnį: „Bet koks nesąžiningas elgesys ar veiksmas, siekiant pakenkti varžovo ar apskritai autosporto interesams.“ Galimos bausmės už tokį nusižengimą svyruoja nuo įspėjimo iki pašalinimo iš „Formulės-1“ čempionato.
Savaitę prieš posėdį „Renault“ padarė du rimtus žingsnius bausmei sušvelninti: kompanija atsisveikino su dviem svarbiausiais savo komandos vadovais ir pranešė neginčysianti pateiktų kaltinimų, taip iš esmės pripažindama savo kaltę. Manoma, kad posėdžio metu kaltinamos ekipos atstovai mėgins atsiriboti nuo esą nepriklausomai veikusių vadovų.
Prieš WMSC narius greičiausiai turės stoti ir pergalę surežisuotose lenktynėse pelnęs F. Alonso, nors skandalo tyrėjų teigimu, įrodymų, kad ispanas ką nors žinojo apie komandos vadovų planą, nėra. Į posėdį pakviestas ir F. Briatore, tačiau šis greičiausiai nedalyvaus, nes nebedirba ekipoje.
„Renault“ gali padėti tai, kad po „Honda“ ir BMW pasitraukimo FIA vargu norės prarasti dar vieną „Formulės-1“ varžybų dalyvę ir be darbo palikti apie 700 komandos darbuotojų. Manoma, kad komandos uždarymu baigtųsi net didelė piniginės baudos skyrimas, nekalbant apie diskvalifikaciją kelioms lenktynėms ar kitų metų sezonui apskritai.
Kita vertus, FIA vargu ar gali sau leisti apsiriboti įspėjimu ar nedidele nuobauda, nes tokiu būdu parodytų, jog panašūs veiksmai yra toleruotini ir iš esmės nebaustini.
Nors „Renault“ byla bus nagrinėjama pirmadienį, nuosprendžiai po WMSC posėdžių paprastai skelbiami kitą dieną, šiuo atveju, antradienį.
Daugiau informacijos apie šį skandalą galite rasti ankstesnėse mūsų naujienose:
F. Alonso pakviestas į FIA WMSC posėdį (2009-09-20)
„Renault“ atsiribojo nuo buvusių komandos vadovų (2009-09-17)
„Renault“ skandalas: FIA dokumentai (2009-09-16)
„Renault“ atleido F. Briatorę ir P. Symondsą (2009-09-16)
P. Symondsui FIA pasiūlė neliečiamumą (2009-09-15)
M. Mosley: lenktynių režisavimas – blogiau už sukčiavimą (2009-09-11)
N. Piquet liudijimas FIA – viešumoje (2009-09-11)
FIA „Renault“ elgesį svarstys rugsėjo 21 d. (2009-09-04)
FIA tiria „Renault“ veiksmus 2008 m. Singapūro GP (2009-08-30)


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1178
2. Tadux15 1161
3. Giriby 1155
4. mantioras 1147
5. Modestas99 1144