Pirmieji pastebėjimai: lenkti nebus lengviau (12)

Pirmieji pastebėjimai: lenkti nebus lengviau
logo 2019 Vasario 24 d. 12:12, Daimler

2019 metais „Formulės-1“ reglamentas buvo pakoreguotas tam, kad sportininkai galėtų kur kas artimiau kovoti trasose, jog pilotai galėtų persekioti varžovus ir lengviau aplenkti juos. Toks buvo F-1 pasaulio čempionato organizatorių bei FIA sumanymas. Bet kaip pavyko visa tai realizuoti?

Vokiečių leidinys „Auto Motor und Sport“ pabandė atlikti pirminę analizę kaip atnaujinta aerodinamika paveikė mašinos elgesį. Ir nors išvadas daryti dar labai anksti, atrodo, kad pakeitimai reglamente nepasiekė norimų tikslų: oro srautai eina išilgai mašinos maždaug taip pat, kaip ir anksčiau, vadinasi, turbulencijos zona netapo ryškiai mažesnė.

Dar iki bandymų Barselonoje pradžios daugelis abejojo, ar mes pamatysime permainas į gerąją pusę, o dabar buvo suteikta galimybė tuo realiai įsitikinti. „Red Bull“ komandos konsultantas sporto klausimais Helmutas Marko savo nuomonę suformavo gana kategoriškai: „Tai nieko nekeičia, mes paprasčiausiai išleidome krÅ«vą pinigų. MÅ«sų lenktynininkai sako, kad turbulencija judant įkandin varžovo oro maiše jaučiama lygiai taip pat, kaip ir anksčiau“.

Trečiąją bandymų dieną Sebastianas Vettelis ir Lewisas Hamiltonas tai ir pademonstravo. Vokietis kelis ratus važiavo paskui Carloso Sainzo „McLaren“ ir nors „Ferrari“ buvo ryškiai greitesnė, Sebastianas buvo priverstas pripažinti: „Aplenkti neįmanoma, man nė karto nepavyko priartėti prie jo mašinos pakankamai arti“.

Lewisas buvo panašioje situacijoje, kai ilgai važiavo paskui Kimio Raikkoneno „Alfa Romeo“. Tai, jog persekioti varžovus netapo lengviau, patvirtino ir „Renault“ pilotas Nico Hulkenbergas.

Adriano Newey, pačio autoritetingiausio šiuolaikinės „Formulės-1“ aerodinamikos specialisto, nuomone, negalima atmesti, jog persekioti priekyje važiuojančią mašiną bus dar sunkiau: „JÅ«s lygiai taip pat prarandate prispaudžiamąją jėgą kaip ir anksčiau. Tačiau kartu bolidas elgiasi dar labiau nestabiliai, kadangi dabar ant priekinio sparno nėra vertikalių stabilizatorių, kurie anksčiau kontroliuodavo oro srautą“.

„Racing Point“ ekipos technikos direktorius Andrew‘as Greenas nenustebęs, kad reglamento pakeitimai prie nieko neprivedė: „Kurdami naujas mašinas, mes sau nekeliame tikslo palengvinti užduotį tam,  kuris važiuoja iš paskos. Mes stengiamės padaryti mašiną kiek galima greitesnę. Todėl oro srautus reikia nukreipti iš išorinės priekinių ratų pusės. Kol lieka galimybė tai daryti, mes veiksime bÅ«tent taip“.


Komentarai (12)
Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
deivec
| 02/25 23:24 Atsakyti
Lt ekspertai siaucia, brawn is gedos planuoja vizita i lt konsultuotis
db
| 02/25 14:28 Atsakyti
kart
02/25 09:33

Man net keista, kodėl buvo difuzorius paliktas toks, koks yra. Jis ten vienas iš pagrindinių vėžių važiuojant paskui. Aišku, kiekvienas downgrade'as yra bolido lėtinimas, o grįžti į 95m. greičius niekas nenori.

Dar kitas dalykas yra stabdžiai super geri. Trumpa stabdymo zona su carboniniais stabdžiais - stabdymo zonoj sunku stabdyti vėliau, nes neįsipaišysi
kart
| 02/25 09:33 Atsakyti
db
02/25 05:31

Norint arti važiuoti posūkiuose, reikia priekinio sparno iš dviejų dalių, difuzoriaus iš vienos, kaip buvo iki kokių 95m, plain and simple. Arba indycaro tegu dugną pažiūri fom

Man net keista, kodėl buvo difuzorius paliktas toks, koks yra. Jis ten vienas iš pagrindinių vėžių važiuojant paskui. Aišku, kiekvienas downgrade'as yra bolido lėtinimas, o grįžti į 95m. greičius niekas nenori.
DonRomaso
| 02/25 08:36 Atsakyti
Barselonoje, niekada nebuvo labai lengva lenkti tad dar nepraraskim vilties, bet kad nieko dramatiškai nesikeis tai jau seniai buvo aišku.
db
| 02/25 05:31 Atsakyti
Norint arti važiuoti posūkiuose, reikia priekinio sparno iš dviejų dalių, difuzoriaus iš vienos, kaip buvo iki kokių 95m, plain and simple. Arba indycaro tegu dugną pažiūri fom
mariusis
| 02/24 16:17 Atsakyti
Kas liečia stabdymą, tai daug šnekų būdavo, kad hamiltonas vienas iš tų lenktyninkų, kuris stabdo vėliausiai iš peletono. Aišku dažnokai ir padangėlės jam rūksta. Pats ir kažkuria inetrve yra minėjęs, kaip kartingo laikais tėvas jam kalbėjo apie stabdymą ir mokė stabdyti kuo vėliau.
kart
| 02/24 15:50 Atsakyti
ddt
02/24 14:58

As visa laika ta pati sakiau, nieko naujo neisgirdau. Aerodinamikos pagrindus turiu neblogus, tiesa, toli grazu ne tokius kaip kokio Newey, bet visa laika kai buvo pristatinejama "lenkimo gerinimo" strategija, man nei vienas argumentas neskambejo logiskai. Kaip rodo sitas straipsnis, dabar apskritai - nei tiesiojoj negauni privalumu, nei posukyje galesi vaziuot arciau, juolab sukibimas nebe toks. Stabdymo kelia reiketu jiems pailgint... Anksciau daugybe lenkimu budavo stabdymo zonoj, siais laikais tik Ricciardo ir neretai Verstappenas zaidzia (is tu, kurie turi dovana ir sugeba pajausti mikro niuansus) galimybe laviruoti stabdymo jega trumputeje stabdymo distancijoje, pas kitus - kaip taisykle stabdymas tai arba ON arba OFF, ir svarbiausia - sinchroniskai. Kur cia ka aplenksi..

Riccardo ir Verstapenas turejo dovana, tai gera RBR vaziuokle ir didesni downforce del rake nei varzovu. Kaip zinia rake sugeneruoja ~60% visos prispaudziamos galios. Juk minejai, kad aero pagrindai pas tave geri, tai turetum tokius dalykus ismanyti.
ddt
| 02/24 14:58 Atsakyti
As visa laika ta pati sakiau, nieko naujo neisgirdau. Aerodinamikos pagrindus turiu neblogus, tiesa, toli grazu ne tokius kaip kokio Newey, bet visa laika kai buvo pristatinejama "lenkimo gerinimo" strategija, man nei vienas argumentas neskambejo logiskai. Kaip rodo sitas straipsnis, dabar apskritai - nei tiesiojoj negauni privalumu, nei posukyje galesi vaziuot arciau, juolab sukibimas nebe toks. Stabdymo kelia reiketu jiems pailgint... Anksciau daugybe lenkimu budavo stabdymo zonoj, siais laikais tik Ricciardo ir neretai Verstappenas zaidzia (is tu, kurie turi dovana ir sugeba pajausti mikro niuansus) galimybe laviruoti stabdymo jega trumputeje stabdymo distancijoje, pas kitus - kaip taisykle stabdymas tai arba ON arba OFF, ir svarbiausia - sinchroniskai. Kur cia ka aplenksi..
tribeca
| 02/24 13:34 Atsakyti
Idomus sezonas laukia jei Ferrari negali aplenkti McLaren, o Mercedes exSauber...
Rimvydas Rozenas
| 02/24 13:33 Atsakyti
Kaip jau minejau-reforma del reformos
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas