Pirmieji pastebėjimai: lenkti nebus lengviau (12)

Pirmieji pastebėjimai: lenkti nebus lengviau
logo Vasario 24 d. 12:12, Daimler

2019 metais „Formulės-1“ reglamentas buvo pakoreguotas tam, kad sportininkai galėtų kur kas artimiau kovoti trasose, jog pilotai galėtų persekioti varžovus ir lengviau aplenkti juos. Toks buvo F-1 pasaulio čempionato organizatorių bei FIA sumanymas. Bet kaip pavyko visa tai realizuoti?

Vokiečių leidinys „Auto Motor und Sport“ pabandė atlikti pirminę analizę kaip atnaujinta aerodinamika paveikė mašinos elgesį. Ir nors išvadas daryti dar labai anksti, atrodo, kad pakeitimai reglamente nepasiekė norimų tikslų: oro srautai eina išilgai mašinos maždaug taip pat, kaip ir anksčiau, vadinasi, turbulencijos zona netapo ryškiai mažesnė.

Dar iki bandymų Barselonoje pradžios daugelis abejojo, ar mes pamatysime permainas į gerąją pusę, o dabar buvo suteikta galimybė tuo realiai įsitikinti. „Red Bull“ komandos konsultantas sporto klausimais Helmutas Marko savo nuomonę suformavo gana kategoriškai: „Tai nieko nekeičia, mes paprasčiausiai išleidome krūvą pinigų. Mūsų lenktynininkai sako, kad turbulencija judant įkandin varžovo oro maiše jaučiama lygiai taip pat, kaip ir anksčiau“.

Trečiąją bandymų dieną Sebastianas Vettelis ir Lewisas Hamiltonas tai ir pademonstravo. Vokietis kelis ratus važiavo paskui Carloso Sainzo „McLaren“ ir nors „Ferrari“ buvo ryškiai greitesnė, Sebastianas buvo priverstas pripažinti: „Aplenkti neįmanoma, man nė karto nepavyko priartėti prie jo mašinos pakankamai arti“.

Lewisas buvo panašioje situacijoje, kai ilgai važiavo paskui Kimio Raikkoneno „Alfa Romeo“. Tai, jog persekioti varžovus netapo lengviau, patvirtino ir „Renault“ pilotas Nico Hulkenbergas.

Adriano Newey, pačio autoritetingiausio šiuolaikinės „Formulės-1“ aerodinamikos specialisto, nuomone, negalima atmesti, jog persekioti priekyje važiuojančią mašiną bus dar sunkiau: „Jūs lygiai taip pat prarandate prispaudžiamąją jėgą kaip ir anksčiau. Tačiau kartu bolidas elgiasi dar labiau nestabiliai, kadangi dabar ant priekinio sparno nėra vertikalių stabilizatorių, kurie anksčiau kontroliuodavo oro srautą“.

„Racing Point“ ekipos technikos direktorius Andrew‘as Greenas nenustebęs, kad reglamento pakeitimai prie nieko neprivedė: „Kurdami naujas mašinas, mes sau nekeliame tikslo palengvinti užduotį tam,  kuris važiuoja iš paskos. Mes stengiamės padaryti mašiną kiek galima greitesnę. Todėl oro srautus reikia nukreipti iš išorinės priekinių ratų pusės. Kol lieka galimybė tai daryti, mes veiksime būtent taip“.

Komentarai (12)


deivec
| Vasario 25 d. 23:24
Lt ekspertai siaucia, brawn is gedos planuoja vizita i lt konsultuotis
db
| Vasario 25 d. 14:28
kart
| Vasario 25 d. 09:33

Man net keista, kodėl buvo difuzorius paliktas toks, koks yra. Jis ten vienas iš pagrindinių vėžių važiuojant paskui. Aišku, kiekvienas downgrade'as yra bolido lėtinimas, o grįžti į 95m. greičius niekas nenori.

Dar kitas dalykas yra stabdžiai super geri. Trumpa stabdymo zona su carboniniais stabdžiais - stabdymo zonoj sunku stabdyti vėliau, nes neįsipaišysi
kart
| Vasario 25 d. 09:33
db
| Vasario 25 d. 05:31

Norint arti važiuoti posūkiuose, reikia priekinio sparno iš dviejų dalių, difuzoriaus iš vienos, kaip buvo iki kokių 95m, plain and simple. Arba indycaro tegu dugną pažiūri fom

Man net keista, kodėl buvo difuzorius paliktas toks, koks yra. Jis ten vienas iš pagrindinių vėžių važiuojant paskui. Aišku, kiekvienas downgrade'as yra bolido lėtinimas, o grįžti į 95m. greičius niekas nenori.
DonRomaso
| Vasario 25 d. 08:36
Barselonoje, niekada nebuvo labai lengva lenkti tad dar nepraraskim vilties, bet kad nieko dramatiškai nesikeis tai jau seniai buvo aišku.
db
| Vasario 25 d. 05:31
Norint arti važiuoti posūkiuose, reikia priekinio sparno iš dviejų dalių, difuzoriaus iš vienos, kaip buvo iki kokių 95m, plain and simple. Arba indycaro tegu dugną pažiūri fom
mariusis
| Vasario 24 d. 16:17
Kas liečia stabdymą, tai daug šnekų būdavo, kad hamiltonas vienas iš tų lenktyninkų, kuris stabdo vėliausiai iš peletono. Aišku dažnokai ir padangėlės jam rūksta. Pats ir kažkuria inetrve yra minėjęs, kaip kartingo laikais tėvas jam kalbėjo apie stabdymą ir mokė stabdyti kuo vėliau.
kart
| Vasario 24 d. 15:50
ddt
| Vasario 24 d. 14:58

As visa laika ta pati sakiau, nieko naujo neisgirdau. Aerodinamikos pagrindus turiu neblogus, tiesa, toli grazu ne tokius kaip kokio Newey, bet visa laika kai buvo pristatinejama "lenkimo gerinimo" strategija, man nei vienas argumentas neskambejo logiskai. Kaip rodo sitas straipsnis, dabar apskritai - nei tiesiojoj negauni privalumu, nei posukyje galesi vaziuot arciau, juolab sukibimas nebe toks. Stabdymo kelia reiketu jiems pailgint... Anksciau daugybe lenkimu budavo stabdymo zonoj, siais laikais tik Ricciardo ir neretai Verstappenas zaidzia (is tu, kurie turi dovana ir sugeba pajausti mikro niuansus) galimybe laviruoti stabdymo jega trumputeje stabdymo distancijoje, pas kitus - kaip taisykle stabdymas tai arba ON arba OFF, ir svarbiausia - sinchroniskai. Kur cia ka aplenksi..

Riccardo ir Verstapenas turejo dovana, tai gera RBR vaziuokle ir didesni downforce del rake nei varzovu. Kaip zinia rake sugeneruoja ~60% visos prispaudziamos galios. Juk minejai, kad aero pagrindai pas tave geri, tai turetum tokius dalykus ismanyti.
ddt
| Vasario 24 d. 14:58
As visa laika ta pati sakiau, nieko naujo neisgirdau. Aerodinamikos pagrindus turiu neblogus, tiesa, toli grazu ne tokius kaip kokio Newey, bet visa laika kai buvo pristatinejama "lenkimo gerinimo" strategija, man nei vienas argumentas neskambejo logiskai. Kaip rodo sitas straipsnis, dabar apskritai - nei tiesiojoj negauni privalumu, nei posukyje galesi vaziuot arciau, juolab sukibimas nebe toks. Stabdymo kelia reiketu jiems pailgint... Anksciau daugybe lenkimu budavo stabdymo zonoj, siais laikais tik Ricciardo ir neretai Verstappenas zaidzia (is tu, kurie turi dovana ir sugeba pajausti mikro niuansus) galimybe laviruoti stabdymo jega trumputeje stabdymo distancijoje, pas kitus - kaip taisykle stabdymas tai arba ON arba OFF, ir svarbiausia - sinchroniskai. Kur cia ka aplenksi..
tribeca
| Vasario 24 d. 13:34
Idomus sezonas laukia jei Ferrari negali aplenkti McLaren, o Mercedes exSauber...
Rimvydas Rozenas_2
| Vasario 24 d. 13:33
Kaip jau minejau-reforma del reformos
×