Pirmieji pastebėjimai: lenkti nebus lengviau

Pirmieji pastebėjimai: lenkti nebus lengviau
logo 2019 Vasario 24 d. 12:12, Daimler

2019 metais „Formulės-1“ reglamentas buvo pakoreguotas tam, kad sportininkai galėtų kur kas artimiau kovoti trasose, jog pilotai galėtų persekioti varžovus ir lengviau aplenkti juos. Toks buvo F-1 pasaulio čempionato organizatorių bei FIA sumanymas. Bet kaip pavyko visa tai realizuoti?

Vokiečių leidinys „Auto Motor und Sport“ pabandė atlikti pirminę analizę kaip atnaujinta aerodinamika paveikė mašinos elgesį. Ir nors išvadas daryti dar labai anksti, atrodo, kad pakeitimai reglamente nepasiekė norimų tikslų: oro srautai eina išilgai mašinos maždaug taip pat, kaip ir anksčiau, vadinasi, turbulencijos zona netapo ryškiai mažesnė.

Dar iki bandymų Barselonoje pradžios daugelis abejojo, ar mes pamatysime permainas į gerąją pusę, o dabar buvo suteikta galimybė tuo realiai įsitikinti. „Red Bull“ komandos konsultantas sporto klausimais Helmutas Marko savo nuomonę suformavo gana kategoriškai: „Tai nieko nekeičia, mes paprasčiausiai išleidome krūvą pinigų. Mūsų lenktynininkai sako, kad turbulencija judant įkandin varžovo oro maiše jaučiama lygiai taip pat, kaip ir anksčiau“.

Trečiąją bandymų dieną Sebastianas Vettelis ir Lewisas Hamiltonas tai ir pademonstravo. Vokietis kelis ratus važiavo paskui Carloso Sainzo „McLaren“ ir nors „Ferrari“ buvo ryškiai greitesnė, Sebastianas buvo priverstas pripažinti: „Aplenkti neįmanoma, man nė karto nepavyko priartėti prie jo mašinos pakankamai arti“.

Lewisas buvo panašioje situacijoje, kai ilgai važiavo paskui Kimio Raikkoneno „Alfa Romeo“. Tai, jog persekioti varžovus netapo lengviau, patvirtino ir „Renault“ pilotas Nico Hulkenbergas.

Adriano Newey, pačio autoritetingiausio šiuolaikinės „Formulės-1“ aerodinamikos specialisto, nuomone, negalima atmesti, jog persekioti priekyje važiuojančią mašiną bus dar sunkiau: „Jūs lygiai taip pat prarandate prispaudžiamąją jėgą kaip ir anksčiau. Tačiau kartu bolidas elgiasi dar labiau nestabiliai, kadangi dabar ant priekinio sparno nėra vertikalių stabilizatorių, kurie anksčiau kontroliuodavo oro srautą“.

„Racing Point“ ekipos technikos direktorius Andrew‘as Greenas nenustebęs, kad reglamento pakeitimai prie nieko neprivedė: „Kurdami naujas mašinas, mes sau nekeliame tikslo palengvinti užduotį tam,  kuris važiuoja iš paskos. Mes stengiamės padaryti mašiną kiek galima greitesnę. Todėl oro srautus reikia nukreipti iš išorinės priekinių ratų pusės. Kol lieka galimybė tai daryti, mes veiksime būtent taip“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983