Prancūzijos GP: spaudos konferencija

Prancūzijos GP: spaudos konferencija
logo 2004 Liepos 08 d. 16:38, F-1.lt
Pateikiame jums Prancūzijos GP spaudos konferencijos vertimą.
Už jį dėkojame Gintarei Vieraitytei ir Gediminui Daukšai.
1. Michaelis Schumacheris („Ferrari“), 1h:30.18.133
2. Fernando Alonso (“Renault”), + 8.329
3. Rubensas Barrichello („Ferrari“), + 31.622
Klausimas (K): Michaeli, pribloškianti pergalė naudojant keturių sustojimų boksuose taktiką. Kada nusprendėte ją panaudoti?
Michaelis Schumacheris (MS): Tai padaryti nusprendėme po antrojo sustojimo boksuose. Antrojoje lenktynių pusėje viskas buvo aišku – nebebuvo iššūkio, todėl sprendimas buvo optimistiškas, bet nerizikingas. Taigi, Rossas nusprendė tai padaryti, ir tai buvo nuostabu. Ir ne vien tiktai taktika, bet ir komandos darbas boksuose buvo tiesiog neįtikėtinas. Aš nebuvau labai optimistiškai nusiteikęs prieš lenktynes, bet padangos buvo puikios, palyginus su konkurentais. Padangos buvo vienas iš svarbiausių faktorių, nulėmusių tai, kad mes sugebėjome tai padaryti.
K: Nuostabiausia yra tai, kad šioje trasoje greičio limitas boksuose yra 80 km/val. Ar pagalvojote apie tai?
MS: Žinoma, viskas buvo apskaičiuota. Iš kitos pusės, boksai čia labai trumpi, taigi viskas išsilygina. Bet kaip jau sakiau, nebuvo jokios rizikos, tik galimybė atsiplėšti dar labiau ir mes tai padarėme.
K: Kai Jūs grįžote po savo ketvirtojo sustojimo boksuose, Jūs vis dar turėjote septynių sekundžių pranašumą prieš Fernando. Ar tai Jus nustebino?
MS: Iš vienos pusės taip, iš kitos ne. Aš buvau nustebintas, kaip gerai Fernando sugebėjo mane persekioti po mano antrojo sustojimo boksuose. Pagal mūsų paskaičiavimus, jis trasoje sugebėjo išsilaikyti daug ilgiau ir važiuoti daug greičiau, negu mes tikėjomės. Tuo metu mes galvojome, kad atsiliekame. Tada jis sustojo boksuose labai anksti ir prisipylė labai daug kuro. Tai buvo mūsų galimybė atsiplėšti todėl, kad jo padangos nebuvo tokios geros ir bolidas buvo sunkus.
K: Fernando, Michaelis apibūdino, kas atsitiko tau – daug kuro trečioje lenktynių fazėje...
Fernando Alonso (FA): Taip, daug kuro. Aš nelabai supratau taktikos. Aš manau, kad mes ją šiek tiek pakeitėme pradžioje, nes „Ferrari“ sustojo boksuose labai anksti. Taigi, manau, kad tai darydami mes galvojome apie trečią lenktynių fazę ir taip stengėmės apsaugoti save. Už tai turėjome sumokėti kainą, kuri buvo sunkus bolidas. Bet kokiu atveju manau, kad šiandien mes padarėme viską, ką galėjome. Mes spaudėme nuo pradžios iki galo, ir galbūt antroji vieta yra viskas, ką šiandien galėjome pasiekti.
K: Jūs, be abejo, spaudėte kiek galėjote. Jūsų startas ir pirmieji ratai buvo puikūs.
FA: Taip, startas buvo švarus. Po to aš pamačiau Michaelį, važiuojantį į boksus labai anksti ir spaudžiau tuos tris ratus prieš mano sustojimą boksuose, po kurio aš likau lenktynių lyderis. Michaelis vėl sustojo labai anksti, ir tai buvo šiokia tokia staigmena. Aš taip pat buvau labai nustebintas, kai po mano antrojo sustojimo boksuose Michaelis buvo pirmas ir atstumas tarp mūsų buvo gan nemažas.
K: Ar Jūs ir komanda žinojote, kad Michaelis naudoja keturių sustojimų taktiką?
FA: Lenktynių pabaigoje, taip. Po jo trečiojo sustojimo, pagal tai, kiek kuro buvo pripilta į Michaelio bolidą, mes žinojome, kad jis turės sustoti dar kartą. Bet netgi nepaisant to, buvo sunku priartėti prie jo.
K: Rubensai, Jūsų lenktynės buvo fantastiškos: pakilote į trečią vietą, pradėjęs dešimtoje.
RB: Šios lenktynės buvo puikios ir turiu pasakyti, kad visi lenktynininkai šiandien buvo labai sąžiningi. Aš neturėjau jokių problemų. Mano bolidas buvo greitas, ir man buvo labai gaila dėl vakarykštės hidraulinės problemos, kuri man neleido pasirodyti dar geriau. Manau, kad Jarno padarė klaidą per daug sulėtėdamas 13-ame posūkyje, ir todėl aš sugebėjau jį aplenkti. Tai buvo rizikingas žingsnis, bet aš manau, kad buvo verta.
K: Michaeli, atrodo, kad konkurentai vis labiau artėja prie Jūsų ir tam, kad juos aplenktumėt, Jūs turite sugalvoti kažką naujo.
MS: Tai nėra staigmena. Keliose trasose tam tikros komandos bus labai stiprios. Manau, kad Silverstouno trasa mums nebus lengva (tai įrodo bandymai). Bet viskas gali pasikeisti lenktynėse.
[b] Spaudos Konferencija [/b]
K: Michaeli: šios lenktynės ir Jūsų tempas vėl buvo nuostabūs. Tačiau kada supratote, kad pergalė jau yra Jūsų rankose?
MS: Tiktai kai liko 5 ratai iki paskutiniojo sustojimo boksuose, todėl, kad nežinojau nieko apie tai, kiek nuo manęs atsilieka kiti lenktyninkai. Tada Rossas man radijo ryšiu pranešė, kad mano pranašumo užteks laimėti lenktynes. Tuo metu važiavau greičiau, turėjau mažiau kuro ir geresnes padangas, palyginus su Fernando.
K: Jūsų tempas, ypač lenktynių pradžioje, buvo fenomenalus...
MS: Iš tikrųjų manau, kad mes buvome greitesni lenktynių pabaigoje, o ne pradžioje, nes rato įveikimo laikai pradžioje buvo virš 1min. 16s, o pabaigoje – 1min. 15s.
K: Ar buvote nustebęs, kad sustojote anksčiau už Fernando?
MS: Aš to tikėjausi. Mes visi buvome gana arti vienas kito ir, manau, skirtumas tebuvo du ratai. Iš tikrųjų, remiantis kvalifikaciniais laikais, aš tikėjausi išsilaikyti trasoje šiek tiek ilgiau, bet tai nebuvo mano koziris. Žinojau, kad mūsų naujos padangos bus geresnės negu nusidėvėjusios, taigi pasiklioviau tuo. Deja, užstrigau už Sato ir, negalėdamas jo aplenkti, praradau šiek tiek laiko.
K: Po savo antrojo sustojimo Jūs pralenkėte Fernando?
MS: Ne.
K: Po Jūsų antrojo sustojimo..
MS: Kai jis sustojo, taip, aš buvau prieš jį.
K: Dažniausiai viskas vyksta atvirkščiai: lenktynininkas, kuris sustoja pirmas...
MS: Taip, aš sustojau anksčiau, ir tai reiškia, kad mano bolidas buvo lengvesnis, aplink mane nebuvo lenktynininkų ir aš galėjau važiuoti greičiau ir atsiplėšti. Tada Fernando sustojo boksuose. Taip išeina, kad aš turėjau šiokį tokį pranašumą.
K: Ar tai Jus šiek tiek nustebino?
MS: Ne, tai manęs visiškai nestebino, dėl taktikos, kurią mes pasirinkome. Tai buvo būtina, norint išsiveržti į priekį. Aš važiavau iškart už jo. Aš žinojau, kad jis kamuojasi dėl problemų su padangomis, todėl man reikėjo pravažiuoti porą greitų ratų. Ir kai aš tai padariau, nebeliko priežasties, dėl kurios aš negalėčiau išsiveržti į priekį.
K: Fernando, ar Jus nustebino tai, kad „Ferrari“ sustojo anksčiau už Jus?
FA: Po vakar dienos kvalifikacijos mes neįsivaizdavome, kiek kuro yra užsipylę kiti pilotai. Mūsų bolidai buvo pakankamai sunkūs, ką parodė šios dienos lenktynės, todėl mes esame labai patenkinti kvalifikaciniu ratu. Bet kokiu atveju mane labiau nustebino antrasis Michaelio sustojimas, kai jis pasuko į techninio aptarnavimo zoną penkiais ar šešiais ratais anksčiau. Tuo metu mes manėme, kad jie pakeitė sustojimų taktiką į keturių ir kad mums teks sunkiai paplušėti, kad išsaugotume poziciją.
K: Ar keturių sustojimų taktika Jus vertė nerimauti?
FA: Ne. Aš nujaučiau, kad Michaeliui trijų sustojimų neužteks. Jie buvo greitesni negu mes, ir sustojimų taktika neturėjo reikšmės, jie tiesiog šiandien buvo truputį geriau pasiruošę lenktynėms negu mes.
K: Kaip bolidas elgėsi lenktynių metu?
FA: Viskas buvo tvarkoje. Jis buvo puikiai subalansuotas visoms lenktynėms. Kaip teigė Michaelis, baigiantis lenktynėms mes kentėjome dėl problemų su padangomis, bet mums tai yra įprasta. Mes pravažiuojame du arba tris labai gerus ratus su „Michelin“ padangomis, o po to greitis staiga krinta, lyginant su „Bridgestoune“ padangomis. Panašią situaciją mes matėme visą šį sezoną ir lygiai taip pat mums atsitiko šiandien.
K: Rubensai, šiandien Jūs kovojote su Jarno. Mes visi galvojome, kad Jūs jį lenksite Adelaidės posūkyje: Jūsų bolidas geriau stabdė ir buvo greitesnis?
RB: Mes lenktyniaujame šioje trasoje nuo 94 ......
K: Plauko garbanos posūkis pavadintas Adelaidės. Jūs jį mokate įveikti idealiai.
RB: Jei šnekant su jumis sąžiningai, aš greičiau įveikdavau trečią posūkį ir aš maniau, kad galėsiu Jarno ten aplenkti, tačiau buvo labai sunku jį sekti, ypač S formos posūkiuose. Kai važiuoji labai arti, gali nesunkiai prarasti sukibimą su trasa ir atsitiks taip, kaip nutiko man praeitais metais: užšokau ant trasos krašto ir apsisukau. Nežinau, ar kažkas panašaus šiandien atsitiko Montoyai, tačiau važiuoti paskui kitą pilotą yra beprotiškai suku. Aš stengiausi padaryti viską, ką galiu, tačiau net ir tuo atveju jis turėjo geresnį sukibimą su trasa, išvažinėdamas iš posūkių. Jeigu jis nebūtų padaręs tos nedidelės klaidelės, aš turbūt nebūčiau sugebėjęs jo aplenkti.
K: Atrodė, kad lenkdamas Jūs sudvejojote ir tik viską dar kartą pergalvojęs atlikote lenkimą.
RB: Aš jaučiau, kad galiu jį aplenkti, bet privalu viską gerai apgalvoti prieš lenkiant, nes iki lenktynių pabaigos buvo vis dar likę du posūkiai ir reikėjo finišuoti. Būtų buvę labai liūdna, jeigu iš dešimtos pozicijos pakilęs į ketvirtą būčiau užbaigęs lenktynes paskutiniame rate. Aš mėginau jį lenkti išnaudodamas 85% bolido pajėgumo, o kai pamačiau, kad iš tikro turiu galimybę išsiveržti į priekį, pridėjau dar 20.
K: Jums šiandienos lenktynės buvo pakankamai įdomios? Atrodė, kad nuolat su kažkuo kovojate dėl pozicijos ......
RB: Taip, ir tai tik dar kartą patvirtina, kad jeigu mes vakar nebūtume susidūrę su problemomis, aš galėjau daug geriau kvalifikuotis ir galbūt finišuoti geresnėje pozicijoje. Šiandien lenktyniauti buvo tikras malonumas: bolidas elgėsi fantastiškai gerai, padangos, kaip minėjo Michaelis, taip pat buvo puikios. Aš buvau labai nustebęs, kai antrojo sustojimo metu man pripylė tiek daug kuro, nes ruošiausi važiuoti agresyvia taktika, tačiau man buvo nurodyta tausoti padangas.
[b] Kviestinių žurnalistų klausimai [/b]
K: Michaeli, kai Jūs nusprendėte pakeisti trijų sustojimų taktiką į keturių, ar Rossas tam neprieštaravo?
MS: Nebuvo apie daug ką diskutuoti, nes aš neturėjau ko prarasti. Paklausiau – kokia padėtis už manęs ir kas blogiausio gali atsitikti, jeigu pakeisime taktiką. Komanda atsakė, kad aš jau užsitikrinau antrąją poziciją, todėl pasakiau, kad pamėginam.
K: Fernando, važiuodamas Jūs beveik nedarėte klaidų, tai buvo idealios lenktynės, tačiau Jūs vis vien esate antras, o Jarno ketvirtas. Kas atsitiko „ Renault”?
FA: Nieko, viskas buvo tvarkoje. Mes pasirodėme daug geriau negu tikėjomės, visų lenktynių metu aš su Jarno buvome įsispraudę tarp dviejų „Ferrari“ ir tik paskutiniame posūkyje jį aplenkė Rubensas, taigi šis savaitgalis mūsų komandai buvo labai sėkmingas. Svarbiausia, tai buvo namų etapas mūsų komandai ir jeigu ateityje mes sugebėsime išlaikyti tokį tempą, galite tikėtis mus išvysti ant podiumo daug dažniau.
K: Klausimas Michaeliui. Praeitais metais šioje trasoje nugalėjo jūsų brolis, šiais metais laimėjote Jūs. Ar skirsite jam šią pergalę?
MS: Mano brolis nėra tokios blogos būklės, kad aš jam turėčiau dedikuoti pergalę. Tikrai nemanau, kad šiandien mes turėtume šnekėti apie liūdnus dalykus, jis yra labai geros nuotaikos ir aš nematau tikslo kam nors dedikuoti šią pergalę.
K: Michaeli ir Rubensai, „Ferrari“ šiuo metu turi surinkusi dvigubai daugiau taškų konstruktorių įskaitoje negu „Renault“. Ką jūs galėtumėte pasakyti apie tai, kaip komanda dirbo šį sezoną?
MS: Aš manau, surinkti taškai viską paaiškina, o priežastis yra labai geras komandinis darbas.
RB: Visiškai pritariu.
K: Michaeli, šiandien Jūs pademonstravote fantastišką „Ferrari“ bolidą ir puikiai parinktą taktiką, tačiau kada mes galėsime išvysti nepriekaištingą startą ir įspūdingus lenkimus?
MS: Manau, kad idealiai suderinus šiuos du dalykus, taktiką ir bolidą, man beliko viena nedidelė smulkmenėle – nuvairuoti tą daikčiuką iki finišo.
K: Michaeli, devynios pergalės iš dešimties, kaip Jūs pats save vertinate?
MS: Aš savęs niekaip nevertinu. Vertinu tik sezoną, kuris kol kas klostėsi fantastiškai, daug geriau negu mes tikėjomės ir šiame etape mes laukėme daug rimtesnio pasipriešinimo. Jeigu gerai prisimenate, praeitais metais šioje trasoje mes nebuvome tokie stiprūs, todėl šiemet prieš lenktynės labai daug dirbome, kad viskas klostytųsi puikiai. Šiandienos kova trasoje su „Renault“ bolidais buvo nuostabi ir net turėdami greitesnį bolidą mes turėjome imtis išskirtinių priemonių, kad išsiveržtume į priekį. Jeigu mes būtume važiavę lygiai tokia pačia taktika, kaip ir mūsų priešininkai, būtų buvę sunku juos aplenkti.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983