Prizinių pinigų paskirstymo sistema bus peržiūrėta

Prizinių pinigų paskirstymo sistema bus peržiūrėta
logo 2019 Birželio 08 d. 11:30, Pirelli

Prieš Kanados GP savaitgalio pradžią „Formulės-1“ komandos gavo naujų Techninio ir Sportinio reglamentų projektus nuo 2021 metų ir Monrealio kuluaruose vyksta aktyvus šių dokumentų svarstymas, kuris užsitęs iki pat sekmadienio vakaro.

Apie ekipų biudžetų ribojimus jau skelbėme, tačiau dar viena labai svarbi tema yra prizinių pinigų paskirstymo sistema, kuri turėtų pradėti veikti nuo 2021 metų.

Naujas požiūris numato, kad lėšos tarp komandų bus skirstomos atitinkamai pagal keturis vadinamuosius „skirsnius“.  Pirmieji du skirsniai atitinka analogišką dabartinę veikiančią struktūrą, t.y. į pirmąjį skirsnį patenka 50 proc. visos sumos, kuri po lygiai dalinama tarp visų pasaulio čempionato dalyvių. Naujosios komandos bus iš karto įtraukiamos į šį skaičių, tuo tarpu kai dabar tai įvyksta tik po tam tikro laiko.

Lėšos, patenkančios į antrąjį skirsnį, būtų paskirstomos tarp dešimties komandų, kurios užimtų 10 pirmųjų vietų pagal sezono rezultatus, priklausomai nuo uždirbtų taškų skaičiaus. Bet jei nugalėtojui, kaip ir dabar, teks 18 proc. šio sumos, tai komanda, užėmusi paskutinę vietą gaus tik 2 proc., o ne keturis, kaip yra dabar.

Trečiasis skirsnis pakeis galiojančią bonusų sistemą, pagal kurią dabar išmokas gauna tokios ekipos kaip „Ferrrari“, „Mercedes“, „Red Bull“, „McLaren“ ir „Williams“ atitinkamai pagal jų istorinius nuopelnus. Ateityje bonusus numatoma skirti tik trims „top“ komandoms  priklausomai nuo to, kiek dažnai jos finišavo pirmajame trejetuke per pastaruosius 10 metų.

Pagal trečią skirsnį lėšos bus skirstomos priklausomai nuo surinktų balų skaičiaus, kurie bus duodami už pirmąsias tris vietas Konstruktorių taurės įskaitoje – trys balai už pergalę čempionate, du – už antrąją vietą ir vienas – už trečiąją.

Kartu bus išsaugota ypatinga „Ferrari“ padėtis, kuriai bus mokami pinigai kaip istorinei komandai, lenktyniaujančiai F-1 ilgiausiai iš visų. Tačiau ši suma bus dvigubai mažesnė nei dabar – ne 70 mln. dolerių, o tik 35 mln. ir šios sumos nebus galima investuoti į bolido modernizaciją. Tokiu būdu, šie pinigai nebus apskaitomi į 175 mln. dolerių, kuria bus apriboti komandų biudžetai, sumą.

„Ferrari“ taip pat išsaugos veto teisę svarstant pakeitimus, siūlomus į Techninį reglamentą, tačiau žadama priimti daug papildomų sąlygų, kurios „Ferrari“ leistų veto teise pasinaudoti tik itin ypatingais atvejais.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983