R. Schumacheris: „Renault“ ne pirmą kartą pritraukia dėmesį

R. Schumacheris: „Renault“ ne pirmą kartą pritraukia dėmesį
logo Spalio 19 d. 10:36, Renault Sport

Po Japonijos GP etapo „Racing Point“ pateikė protestą dėl „Renault“ komandos, kuri neva naudojo automatinę stabdžių balanso koregavimo sistemą, uždraustą „Formulės-1“ Techninio reglamento. FIA po lenktynių Suzukoje paėmė Nico Hulkenbergo bei Danielio Ricciardo bolidų variklių valdymo blokus ECU ir vairus bei pradėjo tyrimą.

Buvęs F-1 pilotas Ralfas Schumacheris pareiškė, kad jei „Renault“ kaltė bus įrodyta, tai komandai gresia nuobaudos nuo diskvalifikacijos iki solidžios piniginės baudos, tačiau jis tikisi, jog ekipa nepažeidė taisyklių tyčia.

Ralfas Schumacheris: „Tai ginčytinas momentas gamyklinei komandai. Jie turėjo viską numatyti iš anksto. Įprastai lenktynininkas rankiniu būdu keičia stabdžių balansą. Jei tai vyksta automatiškai, tai galima stabdyti vėliau ir kiekvieną posūkį įveikti didesniu greičiu. Tai duoda milžinišką pranašumą, kadangi automatika viską daro greičiau ir geriau nei pats pilotas. Lenktynininkai negali apie tai nežinoti. Jei jiems staiga atsiranda galimybė nekeisti stabdžių balanso, jie viską puikiai supranta.

Iš kur „Racing Point“ gavo tokią informaciją? Abejose komandose dirba daugiau kaip 1000 žmonių. Kai kas iš jų gali pakeisti darbą ir tuomet panaši informacija gali nutekėti. Tai labiausiai tikėtina versija.

Įtarimai turi būti pagrįsti, nes egzistuoja nerašyta taisyklė nekaltinti kitos komandos, jei neturi šimtaprocentinio įsitikinimo, jog buvo pažeistas reglamentas. Jei „Racing Point“ yra teisūs, „Renault“ ekipai tai taps tikra katastrofa, kuri ne pirmą kartą pritraukia teisėjų dėmesį į save, bet anksčiau jiems pavykdavo nugesinti situacijas.

Singapūre jau sklandė kalbos apie jų jėgos agregatų legalumą, kai energijos rekuperacijos sistema Ricciardo mašinoje veikė kur kas efektyviau nei turėtų būti. Tada australo rezultatas buvo išbrauktas iš kvalifikacijos protokolo, o jei dabar paaiškės, kad įtarimai yra teisėti, tai bus ryškus Techninio reglamento pažeidimas.

Iš pradžių reikia viską nuodugniai išanalizuoti. Stabdžių balanso reguliavimas – labai sudėtinga sistema, ir, gali būti, ne visuomet yra suprantama. „Renault“ taip pat galvoja, kaip apsiginti, todėl visa tai užtruks pakankamai ilgai. FIA dabar turi daug problemų net su paprasčiausiais sprendimais, o išsiaiškinti šią – labai didelė užduotis. Jie turi būti visiškai įsitikinę, kad reglamentas buvo pažeistas, nes galimos pasekmės „Renault“ ekipą nublokštų toli atgal“.

Komentarai (0)


×

F-1.lt pulsas