Dar neseniai „Red Bull“ pranašumas prieš kitas komandas būdavo toks, kad pasaulio čempionų komanda galėdavo klysti reguliuojant važiuoklę savaitgaliams, o taip pat daryti kitas nedideles klaidas, kadangi tai visiškai neturėjo jokio įtakos galutiniam rezultatui. Maxas Verstappenas visada laimėdavo lenktynes. Bet šiais metais viskas pasikeitė.
„McLaren“, „Ferrari“ ir „Mercedes“ gerokai pagreitėjo ir staiga paaiškėjo, kad svarbūs yra visi niuansai, susiję su mašinos nustatymais, svarbi taktika, kur nė viena klaida nebūna be pasekmių ir būtina kreipti dėmesį į konkurentų automobilius.
Varžovams pavyko „Red Bull“ komandą išstumti iš komforto zonos ir šiuo metu ekspertai daro išvadą, kad dabar greičiausias čempionato bolidas yra „McLaren“. MCL38 turi minimalų greičio pranašumą, bet jis vis dėlto yra. Todėl Milton Keyneso komandos inžinieriai įdėmiai studijuoja visas varžovų technikos fotografijas, nors pernai tuo pačiu užsiėmė Wokinge, Braklyje ir Maranelle, norėdami suprasti, kur yra RB19 bolido paslaptys.
Viso šio proceso metu FIA periodiškai gauna skundus iš vienų ar kitų komandų, įtariančių, jog varžovai pažeidžia techninį reglamentą. Savo laiku būta pretenzijų „Red Bull“ komandai ir federacija šiuo klausimu išleido specialias technines direktyvas.
Pavyzdžiui, pernai „Aston Martin“ irgi reikėjo koreguoti priekinio sparno konstrukciją, kuris važiuojant tam tikru greičiu, pradėdavo smarkiai lankstytis. Gali būti, kad į tai niekas neatkreiptų dėmesio, jei pirmoje sezono dalyje pernai Fernando Alonso nebūtų reguliariai lipęs ant podiumo.
Vokiečių „Auto Motor und Sport“ rašo, kad 2024 metais „Red Bull“ nusprendė suduoti atsakomąjį smūgį. Suprantama, kad į akiratį pateko „McLaren“ komanda: jau lenktynių savaitgalio Imoloje dienomis, kad priekinio sparno judantis elementas kai kuriuose boliduose prie tam tikros aerodinaminės apkrovos atsilenkdavo atgal – taip įveikiant greitus posūkius mašinos balansas pajuda link galinės mašinos ašies.
Suprantama, kad vienaip ar kitaip tuo galima įtarti visas komandas, tačiau „Red Bull“ įsitikinusi, kad ypač gerai toks reiškinys atsispindi „McLaren“ ir „Ferrari“ automobiliuose, o pradedant nuo Monako etapo – ir „Mercedes“ W15. Kadangi visi šie mašinų elementai privalomai atlieka FIA apkrovų testus, tai federacija nemanė, kad reikia įsikišti. Todėl „Aston Martin“ komanda irgi sukūrė panašų sparną, kurį „Mercedes“ pristatė Monake. Rezultatas – Silverstoune F. Alonso ir L. Strollas finišavo pirmame dešimtuke.
Vokiečių leidinio duomenimis, pats naujausias tokio pobūdžio pavyzdys parodo, kokiu mastu komandos šnipinėja viena kitos techninius sprendimus. Neseniai „Red Bull“ stebėtojai surado papildomas skyles ant MCL38 priekinių ir galinių stabdžių diskų korpusų. Atrodo, kad ten jokių skylių būti negali.
Įtariama, kad per minėtas skyles eina kabeliai link jutiklių, kurie matuoja temperatūrą stabdžių aušinimo sistemos būgno viduje. Šie duomenys yra gana svarbūs, kadangi stabdžių diskų ir padangų temperatūra yra kontroliuojama per ventiliacines ertmes stabdžių sistemos korpuse.
„Red Bull“ įtaria, kad dėl šių skylių „McLaren“ galėjo sukurti papildomą aušinimo kanalą, o tai jau yra techninio reglamento pažeidimas. Įtarimai dar labiau sustiprėjo po to, kai „McLaren“ laimėjo lenktynes Majamyje; jų lenktynininkai taip pat buvo labai greiti Imoloje ir Barselonoje, kur Lando Norrisas iškovojo „pole“ pozicijas. Yra ir dar vienas būdingas momentas: „McLaren“ gerai važiuoja net su nusidėvėjusiomis padangomis, nors anksčiau tuo pasižymėdavo tik „Red Bull“ komanda.
Techninis reglamentas suformuluotas gana konkrečiai: penktadienio treniruotėse FIA komandoms leidžia ant stabdžių būgnų montuoti įvairiausius jutiklius informacijai rinkti. Pradedant šeštadieniu, visi jutikliai turi pradingti, arba juos būtina išjungti. Jau yra įtarimų, kad be „McLaren“, panašius dalykus praktikuoja ir dar viena komanda.
Jei tikėsime stebėtojais iš „Red Bull“, tai kai kuriose lenktynėse minėtosios skylės būdavo atviros. Gavusi skundą, FIA pradėjo detalesnę MCL38 inspekciją ir paskutinėse dvejose lenktynėse skylės, apie kurias kalbama, buvo uždarytos, t. y. užklijuotos izoliacija.
Kadangi Austrijoje ir Silverstoune „McLaren“ padangos dėvėjosi normaliai, „Red Bull“ mano, kad ši gudrybė padėjo „McLaren“ ankstesniuose etapuose.
Visos „Formulės-1“ komandos, kurios pretenduoja į pergales, visada būna po padidinamuoju stiklu. Varžovai stebi visas smulkmenas, ką daro „Red Bull“ ir svarbiausia čia – išsiaiškinti visas priešininkų gudrybes. Istorijoje su skylėmis taškas dar nepadėtas, paskutinis žodis teks FIA federacijai.