„Renault“, „McLaren“ ir „Racing Point“ prieš „Toro Rosso“ ir „Haas“ (14)

„Renault“, „McLaren“ ir „Racing Point“ prieš „Toro Rosso“ ir „Haas“
logo Kovo 27 d. 11:36, Haas

Renault“, „McLaren“ bei „Racing Point“ komandos „Formulėje-1“ stengiasi panaikinti tokią praktiką, jog egzistuoja pirmo lygio komandos ir ekipos – satelitės ir pageidauja, kad FIA priverstų jas, pavyzdžiui „Haas“, nuo 2021 metų savarankiškai konstruoti ir gaminti F-1 bolidus.

Londone įvyko svarbus „Liberty Media“ bei FIA susitikimas su komandomis, kur buvo aptarti rimti klausimai, susiję su F-1 reformomis po 2021  metų, tarp jų buvo ir klausimas, kokias bolido detales bei mazgus komandos turi gamintis pačios, o kokias gali pirkti iš kitų tiekėjų.

Ši tema turėtų peraugti į itin rimtą diskusiją. „Ferrari“ jau puikiai sutvarkė bendradarbiavimą su „Haas“, o nuo praėjusiųjų metų plečiamas Maranello ekipos bendradarbiavimas ir su „Alfa Romeo“, nors komandos iš Hinvilo atveju jo masteliai kiek kuklesni. Pagal analogišką modelį dirba ir „Red Bull“ ir „Toro Rosso“. „Mercedes“ taip pat galvoja apie ryšių stiprinimą su „Racing Point“, nes jie jau seniai tiekia šiai ekipai jėgos agregatus, transmisijas bei hidraulikos sistemas.

„Gali būti, jog atsiras būtinybė eiti tuo pačiu keliu kaip ir mūsų varžovai“, - įspėjo „Mercedes“ komandos vadovas Toto Wolffas.

Iš tikrųjų, jis skeptiškai įvertino tokią perspektyvą, bet situacija gali susiklostyti taip, jog „Mercedes“ privalės pasekti kitų pavyzdžiu.

Tačiau tradicinio požiūrio sergėtojai yra nusiteikę kategoriškai prieš tokios praktikos išplėtimą ir nori ją visai nutraukti. Komandos , kurios neturi satelitų kaip „Haas“ ar „Toro Rosso“, negali gauti papildomos informacijos ir mano, kad jos yra nepalankioje padėtyje.

Pats paprasčiausias būdas jei ne apskritai panaikinti tokią praktiką, tai bent apsunkinti užduotį komandoms-satelitėms, yra išplėsti sąrašą tų komponentų bei detalių, kurias kiekviena ekipa turėtų konstruoti ir gaminti pati savarankiškai. Dabar tai yra važiuoklė, korpuso detalės, sparnai ir radiatoriai.

„Renault“ su „McLaren“ norėtų į šį sąrašą taip pat įtraukti ir aušinimo sistemas, pakabą bei degalų baką. Idealiai – dar ir pavarų dėžę, tačiau tam prieštarauja „Racing Point“, kadangi jie seniai patys tuo neužsiima. Ir jei toks sprendimas vis dėlto būtų priimtas, kai kurioms komandoms tektų atstatinėti visą būtiną infrastruktūrą ir samdyti papildomą personalą.

Bet kur kas sudėtingesnėje padėtyje atsidurtų „Haas“, kuri nesugebėtų pati gaminti minėtuosius komponentus. Amerikiečių komandos vadovybė jau informavo FIA, kad nesugebės išspręsti šios užduoties iki 2021 metų. Problemų nebūtų tik su degalų baku. Alyvos rezervuaras ir tepimo sistemos siurbliai atkeliauja iš motorų tiekėjo kartu su jėgaine, todėl komandai tektų tik sukonstruoti degalų baką, o tai nėra labai sudėtinga.

„Haas“ komandos vadovas Guentheris Steineris įtaria „Renault“ bei „McLaren“ sąmoksle: „Jie nori pakenkti mums, kad galėtų mus aplenkti. Mes pasirinkome tokį modelį, kadangi jis yra leidžiamas taisyklių, ypač naujoms komandoms, kurios kitaip neturėtų šansų ateiti į „Formulę-1“. Kodėl tai reikėtų keisti?“

„McLaren“ vadovas Zakas Brownas palaiko „Renault“, tačiau jo pozicija yra gerokai lankstesnė: „Visi komponentai, kurių jūs neprivalote gaminti savarankiškai, turi būti standartiniais. Tuomet jų naudojimas niekam neduos jokio pranašumo“. Tokiu atveju tereikės tik atskirti elementus, kuriuos komandos gamina savarankiškai, ir standartines detales. Tokiu būdu „Ferrari“ ar „Red Bull“ jau nebegalėtų tiekti tam tikrų detalių išskirtinėmis sąlygomis išimtinai tik savo klientams.

„Racing Point“ baiminasi, kad jei egzistuojančios praktikos neriboti, tai tai gali išeiti iš reglamento ribų ir „B“ komanda gali įgauti papildomą pranašumą dėl to, jog turi labai glaudžius ryšius su „A“ komanda.

„Kas pasakys, kad tokiais atvejais nevyksta apsikeitimas informacija?- pakomentavo neįvardytas „Racing Point“ bendradarbis. – „Alfa Romeo“ technikos direktorius Simone Resta perėjo į darbą Hinvile betarpiškai iš „Ferrari“, jis net neturėjo tradicinių akademinių atostogų. Dvi komandos gali dalintis duomenimis apie kuriamus produktus, ir abi dėl to tik laimės“.

Tas pats taikytina ir „Red Bull“ bei „Toro Rosso“, kurios nuo praėjusio rudens vėl aktyviai bendradarbiauja, nors ir ne taip plačiai, kaip tai būdavo iki 2009 metų. Bet abi komandos pilnai išnaudoja galimybes, kurios yra leidžiamos galiojančio Techninio reglamento.

FIA kartu su „Formule-1“ jau pradėjo ieškoti galimo sprendimo, kuris galėtų panaikinti esamus prieštaravimus. Vienas iš būdų galėtų būti tas, jog būtų diferencijuojami finansiniai apribojimai.

Komandoms, kurios daugiau kaip 50 proc. bolido komponentų perka iš kitų tiekėjų, biudžeto limito kartelė turėtų būti žemesnė. Pavyzdžiui, nuo 2021 metų stambios komandos, tokios kaip „Mercedes“, „Ferrari“, „Renault“ ar „Red Bull“, turėtų sutilpti į 180 mln. JAV dolerių biudžetą. O „Haas“ bei „Toro Rosso“ būtų leista išleisti kiek mažiau, kadangi jie pats nesigamina visko savarankiškai, todėl jų išlaidos turėtų būti kažkiek mažesnės.

Komentarai (14)


Dovis Tadas1796166420418455
| Balandžio 01 d. 10:37
Larensas
| Kovo 29 d. 19:45

kodėl tau atrodo, kad f1 tikslas turi būti rūpintis kažkokiais ten audi ar aston martin, kurie nelenktyniauja f1? žiūrėdamas lenktynes, aš kažkaip mažokai apie tokius galvoju.

Jei atsirastu tokie vardai kaip audi aston martin porsche, lenktynes tik dar smagiau ziuretusi. Griztu senasis formatas
Larensas
| Kovo 29 d. 19:45
Dovis Tadas1796166420418455
| Kovo 28 d. 11:04

ar kartais satelitemis vadinamos ne del to, kad ugdo praktika vairuotoju A komandoms? nelabai suprantu ko tiek svetimi komponentai uzkliuvo. Ideja nebloga, kad patys savo komponentus kurtusi, bet juk buvo sukurots lankscios taisykles, tam kad pritraukti nauju komandu. Pliusas yra toks, kad gali islosti varikliu ir kitu komponentu tiekejai, kurie neturi tikslo tapti komanda Formuleje 1 tokie kaip aston martin, porsche ar audi, kurie tiektu tik variklisu ar ir daugiau agregatu ateityje

kodėl tau atrodo, kad f1 tikslas turi būti rūpintis kažkokiais ten audi ar aston martin, kurie nelenktyniauja f1? žiūrėdamas lenktynes, aš kažkaip mažokai apie tokius galvoju.
Klepsidra
| Kovo 28 d. 13:12
Dovis Tadas1796166420418455
| Kovo 28 d. 11:04

ar kartais satelitemis vadinamos ne del to, kad ugdo praktika vairuotoju A komandoms? nelabai suprantu ko tiek svetimi komponentai uzkliuvo. Ideja nebloga, kad patys savo komponentus kurtusi, bet juk buvo sukurots lankscios taisykles, tam kad pritraukti nauju komandu. Pliusas yra toks, kad gali islosti varikliu ir kitu komponentu tiekejai, kurie neturi tikslo tapti komanda Formuleje 1 tokie kaip aston martin, porsche ar audi, kurie tiektu tik variklisu ar ir daugiau agregatu ateityje

Pilotai sitoje diskusijo ne prie ko. Motorai ir kiti komponentai, kurie perkami is tiekeju - irgi. Kalba eina apie pakaba ir kitas esmines bolido dalis.
Haas zaidzia gudru zaidima, kas teisinga is ju puses - jau pranese FIA, kad nespes pradeti gaminti savo komponentu, jei reiketu, iki 2021
Dovis Tadas1796166420418455
| Kovo 28 d. 11:04
ar kartais satelitemis vadinamos ne del to, kad ugdo praktika vairuotoju A komandoms? nelabai suprantu ko tiek svetimi komponentai uzkliuvo. Ideja nebloga, kad patys savo komponentus kurtusi, bet juk buvo sukurots lankscios taisykles, tam kad pritraukti nauju komandu. Pliusas yra toks, kad gali islosti varikliu ir kitu komponentu tiekejai, kurie neturi tikslo tapti komanda Formuleje 1 tokie kaip aston martin, porsche ar audi, kurie tiektu tik variklisu ar ir daugiau agregatu ateityje
deivec
| Kovo 27 d. 21:02
F-1 problema yra ta , kad niekas nenori judinti sirsiu lizdo...
Nes neteisingai pajudines...gali netekti viso lizdo....
BE sukurtas lizdas sudetingas, kad ji galima butu atsargiai padalinti...ir kad bent 50 proc butu biski bent patenkinti...
Panasu i Gordijaus mazgo atpainyma - tokia Liberty uzduotis...del tu biudzetu
Butent. turetu buti taip. Sukuria tam tikra schema, o tam tikras detales paleidzia kompromisams....
pradzioje ziurint kurie ten celkavosis labiausiai ir del ko....
Arba daryti kaip WRX...padaryti isvis privatininku cempionata...kaip dabar bus 2019 metai
talianas
| Kovo 27 d. 15:54
Klepsidra
| Kovo 27 d. 15:15

tai kad lygtais patys WIlliams didesnio bendradarbiavimo atsisake

Gal apsigalvojo. Strolai gali svaigti apie Red Bull sėkmę ir galvoti apie Nr.1, o tuo būnant B mersų komanda nepasieksi. O dėl B komandų labiausiai nukentėjo Williams, jie šiaip visiškoj šiknoj, nuo 9-tos vietos gal dviem sekundėmis kraunasi ir net nežino nuo ko pradėti. Aišku, čia samprotavimai, bet kodėl Williams tyli to nesuvokiu, jie turėtų dėl to badauti ir mušti būgnus.
Aidanas Arlauskas10156928019194124
| Kovo 27 d. 15:54
Vidocq
| Kovo 27 d. 13:28

180 dabar gal išleidžia tik viliams. Ferai turi 950 darbuotojų ir virs 400 miliku biudžetą. Ar bus konstruktoriams tokia formulė idomi, kai nebus uz ka kurti bolido, statyti naujų bazių ir samdyti geriausiu pilotu.

komentuoji, kad tik komentuot. pasidomet pirmiau reiktu kam butu taikomi biudzeto limitai.
Klepsidra
| Kovo 27 d. 15:15
talianas
| Kovo 27 d. 14:06

Ar gaila, kad Haas su Alfa yra ferrari, o Toro rosso yra Red Bull bolidai? - ne. Ar į šias tris komandas žiurime ne į kaip "palydovus"? - ne. Silpnųjų komandų konkurencingumo didinimo lazda davė priešinga puse, nes dabar, realiai laisvas nuo gamintuojų komandas turime tik dvi, Williams ir Mclaren. Tik nelabai suprantu, kodėl Racing Point šnypščia, o Williams tyli. Gal Williams sutaręs perimti iš Point draugystę su mersais?

tai kad lygtais patys WIlliams didesnio bendradarbiavimo atsisake
Klepsidra
| Kovo 27 d. 15:14
Stalke
| Kovo 27 d. 14:56

Tai McLaren net nezada lipti is siknos, kad jie taip pergyvena del komandu vidutiniokiu

labai susije dalykai
Stalke
| Kovo 27 d. 14:56
Tai McLaren net nezada lipti is siknos, kad jie taip pergyvena del komandu vidutiniokiu
×

F-1.lt pulsas