„Renault“, „McLaren“ ir „Racing Point“ prieš „Toro Rosso“ ir „Haas“

„Renault“, „McLaren“ ir „Racing Point“ prieš „Toro Rosso“ ir „Haas“
logo 2019 Kovo 27 d. 11:36, Haas

Renault“, „McLaren“ bei „Racing Point“ komandos „Formulėje-1“ stengiasi panaikinti tokią praktiką, jog egzistuoja pirmo lygio komandos ir ekipos – satelitės ir pageidauja, kad FIA priverstų jas, pavyzdžiui „Haas“, nuo 2021 metų savarankiškai konstruoti ir gaminti F-1 bolidus.

Londone įvyko svarbus „Liberty Media“ bei FIA susitikimas su komandomis, kur buvo aptarti rimti klausimai, susiję su F-1 reformomis po 2021  metų, tarp jų buvo ir klausimas, kokias bolido detales bei mazgus komandos turi gamintis pačios, o kokias gali pirkti iš kitų tiekėjų.

Ši tema turėtų peraugti į itin rimtą diskusiją. „Ferrari“ jau puikiai sutvarkė bendradarbiavimą su „Haas“, o nuo praėjusiųjų metų plečiamas Maranello ekipos bendradarbiavimas ir su „Alfa Romeo“, nors komandos iš Hinvilo atveju jo masteliai kiek kuklesni. Pagal analogišką modelį dirba ir „Red Bull“ ir „Toro Rosso“. „Mercedes“ taip pat galvoja apie ryšių stiprinimą su „Racing Point“, nes jie jau seniai tiekia šiai ekipai jėgos agregatus, transmisijas bei hidraulikos sistemas.

„Gali būti, jog atsiras būtinybė eiti tuo pačiu keliu kaip ir mūsų varžovai“, - įspėjo „Mercedes“ komandos vadovas Toto Wolffas.

Iš tikrųjų, jis skeptiškai įvertino tokią perspektyvą, bet situacija gali susiklostyti taip, jog „Mercedes“ privalės pasekti kitų pavyzdžiu.

Tačiau tradicinio požiūrio sergėtojai yra nusiteikę kategoriškai prieš tokios praktikos išplėtimą ir nori ją visai nutraukti. Komandos , kurios neturi satelitų kaip „Haas“ ar „Toro Rosso“, negali gauti papildomos informacijos ir mano, kad jos yra nepalankioje padėtyje.

Pats paprasčiausias būdas jei ne apskritai panaikinti tokią praktiką, tai bent apsunkinti užduotį komandoms-satelitėms, yra išplėsti sąrašą tų komponentų bei detalių, kurias kiekviena ekipa turėtų konstruoti ir gaminti pati savarankiškai. Dabar tai yra važiuoklė, korpuso detalės, sparnai ir radiatoriai.

„Renault“ su „McLaren“ norėtų į šį sąrašą taip pat įtraukti ir aušinimo sistemas, pakabą bei degalų baką. Idealiai – dar ir pavarų dėžę, tačiau tam prieštarauja „Racing Point“, kadangi jie seniai patys tuo neužsiima. Ir jei toks sprendimas vis dėlto būtų priimtas, kai kurioms komandoms tektų atstatinėti visą būtiną infrastruktūrą ir samdyti papildomą personalą.

Bet kur kas sudėtingesnėje padėtyje atsidurtų „Haas“, kuri nesugebėtų pati gaminti minėtuosius komponentus. Amerikiečių komandos vadovybė jau informavo FIA, kad nesugebės išspręsti šios užduoties iki 2021 metų. Problemų nebūtų tik su degalų baku. Alyvos rezervuaras ir tepimo sistemos siurbliai atkeliauja iš motorų tiekėjo kartu su jėgaine, todėl komandai tektų tik sukonstruoti degalų baką, o tai nėra labai sudėtinga.

„Haas“ komandos vadovas Guentheris Steineris įtaria „Renault“ bei „McLaren“ sąmoksle: „Jie nori pakenkti mums, kad galėtų mus aplenkti. Mes pasirinkome tokį modelį, kadangi jis yra leidžiamas taisyklių, ypač naujoms komandoms, kurios kitaip neturėtų šansų ateiti į „Formulę-1“. Kodėl tai reikėtų keisti?“

„McLaren“ vadovas Zakas Brownas palaiko „Renault“, tačiau jo pozicija yra gerokai lankstesnė: „Visi komponentai, kurių jūs neprivalote gaminti savarankiškai, turi būti standartiniais. Tuomet jų naudojimas niekam neduos jokio pranašumo“. Tokiu atveju tereikės tik atskirti elementus, kuriuos komandos gamina savarankiškai, ir standartines detales. Tokiu būdu „Ferrari“ ar „Red Bull“ jau nebegalėtų tiekti tam tikrų detalių išskirtinėmis sąlygomis išimtinai tik savo klientams.

„Racing Point“ baiminasi, kad jei egzistuojančios praktikos neriboti, tai tai gali išeiti iš reglamento ribų ir „B“ komanda gali įgauti papildomą pranašumą dėl to, jog turi labai glaudžius ryšius su „A“ komanda.

„Kas pasakys, kad tokiais atvejais nevyksta apsikeitimas informacija?- pakomentavo neįvardytas „Racing Point“ bendradarbis. – „Alfa Romeo“ technikos direktorius Simone Resta perėjo į darbą Hinvile betarpiškai iš „Ferrari“, jis net neturėjo tradicinių akademinių atostogų. Dvi komandos gali dalintis duomenimis apie kuriamus produktus, ir abi dėl to tik laimės“.

Tas pats taikytina ir „Red Bull“ bei „Toro Rosso“, kurios nuo praėjusio rudens vėl aktyviai bendradarbiauja, nors ir ne taip plačiai, kaip tai būdavo iki 2009 metų. Bet abi komandos pilnai išnaudoja galimybes, kurios yra leidžiamos galiojančio Techninio reglamento.

FIA kartu su „Formule-1“ jau pradėjo ieškoti galimo sprendimo, kuris galėtų panaikinti esamus prieštaravimus. Vienas iš būdų galėtų būti tas, jog būtų diferencijuojami finansiniai apribojimai.

Komandoms, kurios daugiau kaip 50 proc. bolido komponentų perka iš kitų tiekėjų, biudžeto limito kartelė turėtų būti žemesnė. Pavyzdžiui, nuo 2021 metų stambios komandos, tokios kaip „Mercedes“, „Ferrari“, „Renault“ ar „Red Bull“, turėtų sutilpti į 180 mln. JAV dolerių biudžetą. O „Haas“ bei „Toro Rosso“ būtų leista išleisti kiek mažiau, kadangi jie pats nesigamina visko savarankiškai, todėl jų išlaidos turėtų būti kažkiek mažesnės.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794