„Renault“ protestas dėl „Racing Point“ bolidų ir galimos pasekmės

„Renault“ protestas dėl „Racing Point“ bolidų ir galimos pasekmės
logo 2020 Liepos 14 d. 17:53, Racing Point

Prieš kelis metus „Force India“ ir „Renault“ kartu prieštaravo prieš komandas-klientes, kurios perka didžiąją dalį detalių, kurios yra leidžiamos reglamento iš „top“ komandų. Tada jie turėjo vieną bendrą priešą – „Haas“ komandą.

Kaip dažnai atsitinka „Formulėje-1“,  dabar buvę draugai tapo priešais. Pernai Japonijos GP etapo metu „Racing Point“ pateikė protestą dėl „Renault“ naudotos stabdžių paskirstymo sistemos ir laimėjo procesą, atimdami iš „Renault“ svarbius taškus kovojant dėl 5 vietos Konstruktorių įskaitoje.

Po Štirijos GP etapo „Renault“ atsakė protestu dėl „Racing Point“ bolidų stabdžių ortakių konstrukcijos, kurią kiekviena komanda turi kurti savarankiškai ir negali nusipirkti iš varžovų.

Vokiečių „Auto Motor und Sport“ žurnalistai išanalizavo šią ginčytiną situaciją...

„Renault“ protestas – tai daugiau nei vien tik atsakymas dėl „Racing Point“ protesto Suzukoje pernai. „Renault“ bei „McLaren“ jau seniai pasisako prieš trijų „top“ komandų politiką, kai pastarosios kuria savo dukterines komandas, priklausomas nuo jų techniškai ir politiškai. „Renault“ kritikuoja lyderius garsiai, „McLaren“ – kiek tyliau.

Abi komandos susirūpinusios, kad dukterinių komandų mašinos, nukopijuotos nuo lyderių, bus greitesnės nei jų bolidai, kuriuos jie kuria visiškai savarankiškai, kas yra ne tik sudėtingiau, bet ir gerokai brangiau. Pirkdamos didelę dalį mazgų iš lyderių, „Racing Point“, „AlphaTauri“ bei „Haas“ gali susikoncentruoti ties aerodinamika, negalvodamos apie kitus dalykus. Bet dabar „Racing Point“ yra įtariama tuo, kad nukopijavo nuo savo „vyresnio brolio“ tai, kas yra draudžiama.

„Renault“ pasiekė nemažos pažangos su savo RS20 mašina. Bolidas nenusileidžia greičiu „Ferrari“ bolidui ir yra kiek lėtesnis už „McLaren“. Bet jau per žiemos bandymus paaiškėjo, jog „rožinis Mercedes“ gali būti realia grėsme. Per bandymus „Racing Point“ specialiai lėtino savo tempą, kad neiššauktų ugnies į save pirma laiko.

Po dviejų GP etapo vaizdas paaiškėjo – „Racing Point“ turi trečia mašiną pagal greitį. Lenktynių distancijoje Sergio Perezas rodė net geresnį tempą nei „Mercedes“ ir „Red Bull“.

Reglamentas leidžia komandoms pirkti pakabą, pavarų dėžę, vairo sistemą ir hidrauliką. Bet važiuoklės, sparnų, radiatorių ir aušinimo sistemas komandos turi gamintis pačios ir turėti tam autorines teises.

„Racing Point“ dabar naudoja net mažiau „Mercedes“ bolido detalių nei „Haas“ perka iš „Ferrari“. Skirtingai nei „Haas“, „Racing Point“ naudoja ne šiųmetines „Mercedes“ pakabas bei pavarų dėžes, o praėjusių metų bolido. Tačiau „Renault“ spėja, kad „Racing Point“ komanda gavo iš „Mercedes“ informaciją ir apie kitas detales. Visada būna sunku įrodyti, kad kopija visiškai atitinka originalią detalę. Niekas „Renault“ nematė, kaip atrodo „Racing Point“ važiuoklė be kėbulinių elementų. Jų įtarimai yra remiami tik fotografijomis.

Patekti protestą dėl sparnų konstrukcijos yra neperspektyvu. „Racing Point“ gali sakyti, kad šias detales sukūrė pagal nuotraukas. Kiekviena komanda turi tūkstančius konkurentų bolidų nuotraukų. Su šiuolaikinėmis kompiuterinėmis technologijomis nėra taip sudėtinga atgaminti varžovų bolido priekinį sparną. Ir tai nėra uždrausta.

Bet su vidine stabdžių aušinimo sistema situacija kitokia. Išorinį šios sistemos mazgą dar galima pagaminti pagal fotografijas, o vidinė dalis gali sutapti tik tuo atveju, jei komandos inžinieriai turėjo priėjimą prie pačios sistemos ar gavo jos brėžinius. Būtent dėl to „Renault“ pateikė protestą dėl šio mazgo. Matyt, jie turi tam pagrindo. Arba informaciją iš špijono. Kitaip teisėjai nebūtų priėmę protesto.

Jei reglamento pažeidimas bus įrodytas, „Racing Point“ praras visus taškus, uždirbtus iki verdikto paskelbimo. Jie daugiau negalės naudoti tokios 2019 m. pavyzdžio stabdžių aušinimo sistemos.

Teisėjai pasikvietė „Mercedes“ atstovus ir paprašė patekti 2019 m. savo stabdžių aušinimo sistemą. Padaryti tai Spielberge buvo neįmanoma, todėl sekmadienį jokių sprendimų nebuvo priimta. Be to, reikia sutikrinti, kad brėžiniai ir kiti duomenys yra tikri.

Jei paaiškėtų, kad sistemos yra identiškos, „Mercedes“ bei „Racing Point“ teks pateikti paaiškinimus. Jei „Racing Point“ inžinieriai gavo originalą detalę arba „Mercedes“ komanda buvo įsileidusi juos į savo „muziejų“, kad kolegos galėtų nuodugniai ištyrinėti detales, tai bus pripažinta kaip pažeidimas.

Yra neleidžiamas ir W10 pardavimas trečiajam asmeniui, kuris suteiktų galimybę prieiti prie mašinos kuriai nors kitai komandai. Faktiškai „Mercedes“ neturi teisės įleisti į savo muziejų kitų komandų darbuotojų. Apsikeitimas brėžiniais ir vėjo tunelio duomenimis taip pat yra uždraustas. Bausmę už tokį pažeidimą yra sunku įvertinti. FIA praktikoje tokio atvejo dar nebuvo.

Protesto nagrinėjimas, matyt, užsitęs. Klausimas yra sudėtingas. Bus būtina nustatyti, kokiu laipsniu detalės yra identiškos. Jei panašumas bus labai didelis, „Racing Point“ teks įrodinėti, kad jie sukūrė šį mazgą savarankiškai.

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983