Rusijos GP strateginė apžvalga

Rusijos GP strateginė apžvalga
logo 2017 Gegužės 04 d. 06:00, Daimler

Britų žurnalistas ir komentatorius Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtaką Sočyje pasibaigusio Rusijos GP etapo rezultatams...

Rusijos GP etapas yra vienos iš tų lenktynių, kuriose su naujais 2017 m bolidais ir labai mažu padangų dėvėjimusi aplenkti varžovą tapo labai sunku, o strategijos pasirinkimas čia turėjo labai nedidelę reikšmę. Faktiškai tai buvo ketvirtosios lenktynės visoje „Formulės-1“ istorijoje, kuriose po pirmo rato faktiškai neįvyko nė vieno lenkimo.

Esminis klausimas – ar galėjo „Ferrari“ komanda padėti laimėti šias lenktynes po lyderio pozicijos praradimo iš karto po starto, jei būtų veikę kur kas agresyviau artėjant finišui, kai Sebastianas Vettelis vijosi Valtteri Bottą?

Viltys prieš startą

Sočio trasa turi keletą ypatingų privalumų, kurios nulemia strategiją čia – itin lygus asfaltas, ant kurio padangos beveik nesidėvi, taip pat didelės degalų sąnaudos, kurios riboja komandų veiksmų laisvę ir ypatingus sunkumus lenkiant varžovą.

Šįkart „Pirelli“ atvežė pačias minkščiausias padangas, bet vis tiek lenktynės įvyko tik su vienu sustojimu. Minkštųjų padangų buvo galima čia visai ir nevežti, o superminkštųjų ir ultraminkštųjų dėvėjimasis pasirodė ęsąs labai mažas – tik 0,03 sek. rate, tačiau ultraminkštosios buvo puse sekundės greitesnės. Būtent šį mišinį komandos ir stengėsi maksimaliai išnaudoti.

Esant tokiam mažam padangų dėvėjimuisi naujos padangos beveik neturi pranašumo prieš nuvažiavusias ilgą distanciją, todėl įprastinio „pakirtimo“ panaudojimas kovojant su varžovais dėl ankstesnio sustojimo boksuose čia neturėjo didelės prasmės.

Lyderių strategija buvo tokia: nuvažiuoti kuo ilgesnę distanciją su startinėmis ultraminkštosiomis, atsiplėšti nuo likusių lėtesnių mašinų, po to pereiti prie superminkštųjų ir taip išvengti bolidų grūsties po sustojimo.

Antrajame dešimtuke buvo įmanomas ir kitas variantas – startas su superminkštosiomis ir vėlesnis perėjimas prie ultraminkštųjų. Vidurinės grupės pilotai pirmą atkarpą paprastai važiuoja grūstyje ir negali pilnai išnaudoti ultraminkštųjų padangų, todėl tokia strategija turėjo prasmę – vėliau jie gautų greitesnes padangas antrai atkarpai, kai mašinos tampa lengvesnės ir greitesnės. Be to, skirtingai nei paplitusi nuomonė, nėra skirtumo starte naudoti super ar ultra minkštąsias – abu mišiniai starte dirba labai efektyviai.

„Sauber“ komanda pamatė tokią galimybę ir ją panaudojo abiem pilotams, o „McLaren“ parinko tokią strategiją Stoffeliui Vandoorne‘ui, dar viena tokio pasirinkimo priežastimi buvo didelė saugos automobilio pasirodymo tikimybė pirmjame rate, kas leistų be didelių nuostolių pasikeisti padangas ir praktiškai visas lenktynes važiuoti su ultraminkštosiomis.

Tokia strategija leido „Sauber“ atkovoti 14 sek., lyginant su eiliniu sustojimu, bet jų mašina nebuvo pakankamai greita, kad galėtų išnaudoti šį pranašumą. O tai jeigu tokią strategiją būtų pasirinkusi vidurinės grupės komanda, tokia kaip, pavyzdžiui, „Toro Rosso“, jie būtų galėję finišuoti kur kas aukštesnėse vietose.
Jei Carlosas Sainzas būtų startavęs su superminkštosiomis, o po to sustotų saugos automobilio fazėje, jis važiuotų iš karto po Strollo, o po priverstinio Massos sustojimo dėl pradurtos padangos, Carlosas lenktynes būtų užbaigęs 9 vietoje.

Ar galėjo laimėti Vettelis?

Pastaraisiais metais „Ferrari“ pilotai labai retai iškovodavo „pole“, o jei norėsime prisiminti visą pirmą startinę eilę, turėsime sugrįžti dešimtmečiu atgal. Praleisti tokios galimybės buvo negalima. „Ferrari“ gavo idealią galimybę iškovoti pergalingą „dublį“ Sočyje su sąlyga, kad startas bus sklandus. Bet neišėjo. Antrajame posūkyje Bottas perėmė inciatyvą ir sugebėjo susikrauti didelį pranašumą su ultraminkštosiomis, patvirtindamas savo labai aukštą tempą, parodytą per treniruotes penktadienį.

Daugelis klausinėjo: ar galėjo Vettelis laimėti lenktynes, jei sustojimą būtų atlikęs 25 ar 26 rate, kai Bottas atsidūrė grūstyje? Atsakymas neigiamas. Įvykių modeliavimas parodė, kad Vettelis būtų išvažiavęs paskui Bottą maždaug 1,5 sek. atstumu. Bet tokia situacija sukurtų stresines sąlygas tiek „Mercedes“ komandai, tiek ir pačiam Valtteri, kuris neturi lyderystės lenktynėse patirties.

„Mercedes“ kartais klysta labai smarkaus presingo sąlygomis, todėl pabandyti vertėjo, juo labiau, kad Vetteliui teko net du kartus kovoti su grūstimi – prieš ir po sustojimo. Tokiu būdu jis nieko nelaimėjo, komandos siūlymu ilgiau pasilikęs trasoje.

„Ferrari“ atidėjo sustojimą, kadangi Sebastianui ieškojo laisvos vietos trasoje po padangų pakeitimo – dėvėjimasis buvo minimalus, todėl laikas tai leido daryti.

Bottas iš tikrųjų smarkiai suklydo, užblokuodamas priekinį ratą, bet lenktynių rezultatui tai įtakos neturėjo, o „Mercedes“ mechanikai padirbėjo šauniai – Valtteri mašina buvo aptarnauta 0,8 sek. greičiau nei Vettelio.

Hulkenbergas nusileido kovoje su „Force India“

Pirmojo dešimtuko pabaigoje šiais metais labai įdomią kovą tapusavyje veda „Renault“ pilotas Nico Hulkenbergas ir abu „Force India“ pilotai Sergio Perezas su Estabanu Oconu. Hulkenbergas jaučia atsakomybę, kadangi šiemet tik jis vienas uždirba taškus „Renault“ komandai – Jolyonui Palmeriui šis sezonas prasidėjo nesėkmingai.

Sočyje Nico vėl puikiai pasirodė kvalifikacijoje, aplenkęs „Force India“ pilotus ir užėmęs 8 vietą. Bet jis nesėkmingai startavo, o vėliau nesugebėjo atsikovoti, nežiūrint į drąsią jo strategiją.

Praradęs dvi pozicijas starte, Hulkenbergas pratęsė savo pirmąją atkarpą su ultraminkštosiomis net iki 40 rato, pasinaudojęs minimaliu padangų dėvėjimusi, su kuriomis prarandama vos trys šimtosios sekundės. Po to jis perėjo prie superminkštųjų – jo padangos buvo 14 ratų naujesnės nei „Force India“, bet ir pas pastaruosius padangos beveik  nesidėvėjo, todėl jis nesugebėjo jų aplenkti.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983