Sezono rezultatai: „Alpine F1“

Sezono rezultatai: „Alpine F1“
logo 2023 Sausio 07 d. 12:27, Alpine F1

„Alpine“ komanda jau kurį laiką balansuoja tarp ketvirtos ir penktos vietos Konstruktorių įskaitoje, niekaip negalėdama pagalvoti apie prizinį trejetuką. 2022 metų sezonas prancūzų ekipai vėl atnešė 4 komandinę vietą, tačiau neiškovojus nė vieno podiumo...

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

E. Oconas

22

8

92

5

4

F. Alonso

22

9

81

2

5

Renault F1“

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2022

22

4

173

2

4

2021

22

5

155

3

1

2020

17

5

181

4

2

2019

21

5

91

4

4

2018

21

4

122

5

5

Prieš sezono pradžią niekas iš ekspertų nemanė apie tai, kad „Alpine“ galės pretenduoti į ketvirtą vietą komandinėje įskaitoje, turėdami galvoje labai dideles permainas reglamente, „Renault“ jėgos agregato galios trūkumą ir nuolatinius pasikeitimus komandos vadovybėje. Daugeliui atrodė, kad priešininkai gali pasiekti daugiau, tačiau vienu iš „Alpine“ pranašumų buvo du labai greiti sportininkai, rodantys stabilius rezultatus ir labai motyvuoti kovoms trasose.

Frazė apie tai, kad „mūsų lenktynininkai motyvuoja vienas kitą“, yra tuščias posakis ir labai jau dažnai skamba, tačiau Oconas ir Alonso iš tikrųjų kovėsi tarsi liūtai. Reikia atiduoti duoklę jiems. Fernando buvo greitesnis kvalifikacijose, o Estebanas – geresnis bendroje asmeninėje įskaitoje. Komanda neapsėjo be patikimumo problemų, tačiau apskritai abu „Alpine“ sportininkai rodė labai panašius rezultatus.

Poroje „Oconas- Alonso“ nė vienas nenorėjo nusileisti. Iš šalies šios įtampos nebuvo matyti – jie viską gana gerai slėpė, tačiau sezono pabaigoje po eilinio incidento komandos vadovai pagrasino, kad atleis iš darbo abu sportininkus. Tokios dvikovos privedė prie to, kad vienas iš lenktynininkų po sezono išėjo iš „Alpine“.

Prieš sezono pradžią į komandą atėjo naujas vadovas – Rumunijoje gimęs amerikiečių inžinierius Otmaras Szafnaueris netiko „Aston Martin“ savininkų drąsioms ambicijoms, tačiau į prancūzų ekipą atnešė savo ilgametę patirtį ir atvedė naują rėmėją iš Austrijos – BWT kompaniją, kuri be vandens švarinimo technologijų, gerai žinoma tuo, kad visus savo projektu, kuriuose dalyvauja, dažo rožine spalva.

Szafnaueris pakeitė taip ir nesugebėjusį susidirbti duetą - „Alpine“ vykdomąjį direktorių Laurentą Rossi ir lenktynių direktorių Davide Brivio – kiekvienas iš jų buvo puikus atskirai, bet vadovavimas „Formulės-1“ komandai jiems buvo svetimas darbas. Po jų ir po politizuoto vadovo Cyrilo Abiteboulo, komandai reikėjo praktiko, kuris turėjo „gyvo“ vadovavimo lenktynių komandai patirties. Ir Szafnaueris gerai susitvarkė. Brivio, kuris padarė puikią karjerą „Moto GP“, iš pradžių pervedė į jaunimo programą, o vėliau jis apskritai dingo iš horizonto.

Naujojo bolido pristatyme dalyvavo ir „Formulės-2“ čempionas Oscaras Piastri. Greitas ir talentingas australas, kurio „Alpine“ negalėjo įjungti į pagrindinių pilotų sudėtį, tačiau prarasti jo nenorėjo, sudarė jaunajam sportininkui išsamią bandymų programą sezono metu prie praėjusių metų mašinos ir už viską sumokėjo. Tačiau Oscaras iš tiesų tikėjosi kur kas daugiau.

Komanda stabiliai praleido sezoną, bet ne pačiu aukščiausiu lygiu. Pirmasis trejetas buvo beveik nepasiekiamas - „Mercedes“, užėmę trečią vietą, per sezoną gavo 515 taškų, kai tuo tarpu prancūzų ekipa – tik 173.

Geriausiu rezultatu komandai buvo 18 taškų Suzukoje, kur lyjant lietus, Oconas finišavo ketvirtas, o Alonso – septintas.

Tuo momentu Alonso jau žinojo, kad pakeis komandą, o pati „Alpine“ pergyveno juridinę krizę, kuri labiau linksmino sirgalius, o ne pačią sporto komandą vasaros pertraukos metu.

Pavasarį ir vasarą Piastris buvo siejamas su keliomis komandomis, buvo akivaizdu, kad australas yra našta „Alpine“ ekipai – Oconas turėjo ilgametį kontraktą, o su Alonso buvo deramasi dėl sutarties pratęsimo, o pats ispanas tvirtino, kad niekur išeiti nesiruošia. Piastriui vėl neliko vietos – žurnalistai ieškojo variantų vienam iš geriausių naujosios kartos lenktynininkų. Beveik nebuvo abejonių, kad Oscaras gaus pagrindinio piloto vietą 2023 metais, bet liko atviru klausimas – kurioje komandoje?

„Alpine“ taip pat ieškojo variantų Piastriui, tačiau vieta „Williams“, kur jis pakeistų Nicholasą Latifi, australų sportininko netenkino.

Galiausiai pats O. Piastris ir jo vadybininkas Markas Webberis patys pradėjo derybas ir jau vasarą, neinformavę apie tai „Alpine“ vadovybės, pasirašė kontraktą su „McLaren“, prieš tai pasikonsultavę su teisininkais. Jie paaiškino, kad „pilkosios zonos“ Piastrio sutartyje su „Alpine“ leidžia išeiti be jokių pasekmių. Dėl šios istorijos „Alpine“ vėliau atleido juridinio skyriaus viršininką Benediktą Merserą, kuris sudarinėjo tą nelemtą kontraktą.

Audra prasidėjo kartu su vasaros pertrauka. Alonso su Szafnaueriu derėjosi dėl kontrakto pratęsimo, bet derybų eiga ispanų pilotui nepatiko. Otmaras siūlė Fernando lenktynininkui vienerių metų sutartį, aiškindamas tuo, kad Alonso jau nėra jaunas, rezultatai gali pradėti prastėti, o jis arsenale turi ištroškusį kovų Piastrį. O ir Oconas buvo geros sportinės formos.

Alonso visa tai nepatiko ir išvažiuodamas iš Vengrijos jis informavo komandą, kad derybos bus pratęstos vėliau, tačiau kitą rytą buvo paskelbtas „Aston Martin“ pranešimas, kad 2023 metais išeinantį Sebastianą Vettelį pakeis dukart pasaulio čempionas Fernando Alonso.

Szafnaueriui pritrūko žado. Toks netikėtas tituluoto piloto praradimas – neabejotinas ekipos vadovybės fiasko, bet dar blogesnė istorija buvo priekyje.

Po paros „Alpine“ pranešė, kad Alonso kitame sezone pakeis jaunasis Piastris, o dar vėliau pats Oscaras socialiniame tinkle parašė, kad jis nelenktyniaus „Alpine“ sudėtyje 2023 metais jokiomis sąlygomis.

Oscaras Piastri: „ Aš nusprendžiau išsiskirti su „Alpine“ gerokai anksčiau prieš Alonso išėjimą ir iš anksto pranešiau komandai, kad neplanuoju pasilikti Enstone. Buvau labai nusivylęs, kai „Alpine“ išleido pranešimą spaudai apie kontraktą su manimi 2023 metams. Tai atėmė iš manęs galimybę tinkamai atsisveikinti su visais žmonėmis, kurie su manimi dirbo.

Aš dirbau su simuliatorumi, kai atėjo Otmaras Szafnaueris ir pasakė, kad aš lenktyniausiu už „Alpine“ kitame sezone. Buvo nemalonus momentas. Jis pasakė tai viešai, girdinti keliems kitiems darbuotojams, kurie nieko nežinojo apie situaciją ir aš tada nenorėjau kelti vėjo. Bet kai mes tik likome vieni, aš priminiau Otmarui apie mano poziciją, tai, ką jam buvau ne kartą sakęs. Todėl vėliau paskelbtas pranešimas spaudai man buvo dideliu netikėtumu.

Tai buvo svarbiausias mano karjeros momentas, o gal ir viso gyvenimo. Po melagingo pranešimo aš supratau, kad padėtį reikia taisyti, kad galimi teisiniai ginčai, todėl iš karto paskelbiau paneigimą. Mes nenorėjome nieko įžeisti, o tiesiog konstatavome faktą. Ir FIA kontraktų pripažinimo komisija tai patvirtino“.

Galiausiai viskas buvo išspręsta. „Alpine“ ir „McLaren“ teisininkai susitarė. Per bandymus po sezono Piastris jau dirbo su „McLaren“ mašina, o Alonso – su „Aston Martin“. Į „Alpine“ sutiko pereiti nuo konsultanto Helmuto Marko globos pavargęs Pierre'as Gasly, kuris nepakeis labiau patyrusio Alonso, tačiau 2023 m. „Alpine“ lenktyniaus grynai prancūziška sudėtis. Tai galėtų pritraukti ir rimtų rėmėjų iš Prancūzijos, tačiau lenktynių tvarkaraštyje jau nebus Prancūzijos GP etapo Paul Ricardo autodrome, o be jo bus ne taip įdomu.

Tikslai keičiasi, vadovybė keičiasi ir Enstono komanda jau pergyveno šešis pavadinimų pasikeitimus - „Toleman“ (1981-1985), „Benetton“ (1986-2001), „Renault“ (2002-2011), „Lotus“ (2012-2015), „Renault“ (2016-2020) ir „Alpine“ (2021- …). Komanda vėl tarsi Fenksas pakilo iš pelenų.

Beveik visiems yra aišku, dėl ko yra dalyvaujama „Formulės-1“ lenktynėse. Kai kam tai verslas, kai kam – garbė, dar kam nors – istorinė tradicija. „Alpine“ tai nėra nė viena, nei antra, nei trečia. Bet jie leidžia didelius pinigus, kovoja ir pasiekia gana neblogų rezultatų. 2022 metais jie buvo „geriausiais tarp likusiųjų“.

BWT Alpine F1 Team
Komanda: BWT Alpine F1 Team 2024 sezono taškai: 52
Variklis: „Renault“ Važiuoklė: A522
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983